Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Fajna puszeczka, podobają mi się duże możliwości konfiguracyjne w menu oraz to, że kółko programów nie zawiera jakichś dziwnych obrazków tylko konkret, w tym programy, których nie ma w innych systemach. Tak myślę nad tym „TAv – priorytet czasu i przysłony”, czy w Canonie odpowiednikiem nie jest po prostu M plus auto-ISO? Czy w tym TAv jest coś jeszcze dodatkowo?
Co do kwestii podświetlania górnego ekranu, to użytkownikom systemu nie przeszkadza tak, jak jest? Bo dla mnie też jest dziwne to zachowanie opisane przez Krzyśka w teście K-7 i K-5.
Szkoda też, że pomimo takiego przyspieszenia trybu seryjnego nie dali rady zrobić X-Sync 1/250, albo chociaż 1/200. Zawsze to łatwiej zabić zastane w razie potrzeby.
Ale dla mnie największym problemem przy przesiadce byłby chyba jednak brak bezpośredniej możliwości zmieniania punktów ostrzenia, tylko jak w 3-cyfrowych Canonach – najpierw przycisk, potem krzyżak w niezbyt wygodnym miejscu.
Cała reszta – bardzo fajowa. Jeszcze tylko mieć hajs na te malutkie stałeczki…
1) Wg DxO dla ISO>=3200 jest załamanie wykresu:
Co w porównaniu z D7000 pokazuje, że są to czułości traktowane w odmienny sposób.
2) porównując darki K5 i D7000 okazuje się, że K5 ma na wszystkich czułościach niższe wartości średnie i odchylenie standardowe. A skoro to ta sama matryca, czyżby w K5 nie tylko wyższe czułości były odszumiane (jak to pokazuje DxO - w końcu nie wiemy na jakim firmwerze oni robili swójk test) ale wszystkie?
A może to efekt troszkę innego kalibrowania przetwornika ADC?
Z moich danych które swego czasu zebrałem dla K5 i D7000 jawi się taki obraz (dla ISO 100 i zielonych senseli):
K5 - zakres danych w pliku RAW od 64 do ~16300
D7000 - zakres danych w pliku RAW od 0 do ~13600
A skoro to ta sama matryca (a przecież przetworniki ADC sa w jej strukturze)... wychodzi na to, że Sony produkuje matryce, które są delikatnie inaczej "wykończone" w zależności od zamawiającego
[ Dodano: Wto 17 Maj, 2011 10:34 ]
I dodatkowe pytanie...
Patrząc na ten wykres:
...który jest wygenerowany z danych:
Cytat:
na obrazie RAW wywołanym bez interpolacji do pliku FITS. Co więcej, statystykę dla poszczególnych pól liczymy tylko na pikselach odpowiadających zielonemu kolorowi.
...każdy stwierdzi, że krzywa dąży do wartości 64. Prawda?
So far so good...
Przechodzimy na zakładkę szumów z RAWów, rozdział darków... I co widzimy?
Ten wykres (dla ISO100) w osi poziomej ma zakres 0-255. Czyli 64 jest gdzieś w 1/4 od lewej strony. Tyle, że przy wartości 64 jest... pusto
Wykres powstał z danych:
Cytat:
RAW-y zostały wywołane programem dcraw, ale tak, aby uzyskać obraz jeszcze sprzed interpolacji
Czym różni się wyciąganie danych z plików RAW, które zrobiliście dla obu tych przypadków?
Patrząc na wykres darka z RAWa dla ISO6400:
...pięknie widać, że maksimum jest w okolicy 64, czyli nie jest to połówka dzwonu jak piszecie, ale conajmniej 2/3
Ale jeśli maksimum w 64 widac przy ISO6400 a nie widać przy ISO100 - czy to nie oznacza że przy RAWach firmware K5 coś jednak grzebie?
Czym różni się wyciąganie danych z plików RAW, które zrobiliście dla obu tych przypadków?
W przypadku darków:
1. nie masz w ogóle dopływu światła do matrycy i można użyć wszystkich pikseli
2. w przypadku zakresu, światło dopływa, więc użyliśmy tylko zielonych, których jest najwięcej. A jak światło dopływa, to masz jakieś tło, bo w próżni tego nie robimy.
A jeśli chodzi o testy prowadzone przez inne redakcje, w tym DxO trudno mi cokolwiek komentować. Nie byłem przy nich, nie obrabiałem wyników itp.
Co do przycisku rodzaju i jakości zdjęć, to nie do końca prawda, bo przecież jest przycisk RAW (BTW, kto jeszcze oferuje taką funkcjonalność?). W kwestii AWB w żarowym - pominęliście całkowicie możliwość ustawienia silnej korekcji, dla AWB w takim świetle, ktora daje fantastyczne efekty. Podświetlenie górnego LCD jest jakie jest - możliwość ustawienia słabego podświetlenia powoduje, że problem jest mało uciążliwy. Jeśli chodzi o AF, a przede wszystkim jego zależność od barwy światła z firmware 1.03, to jestem ciekawy, jaki macie nr. seryjny puszki - bo rzeczywiście u kilku osób ten firmware nie rozwiązał sprawy. U mnie, mimo wczesnego nr. puszki i kłopotów w żarowym na wcześniejszym firmware teraz jest bardzo celnie w dowolnym świetle. Obawiam się, że jeśli po zmianie firmware puszka nadal ma odchyłkę w żarowym, to nadaje się do kalibracji w serwisie, bądź wymiany. A no i jeszcze bufor - wyszło Wam 22 RAW-y w serii, mnie wychodzi 23, max 24, rekord, to ponoć 25... Która lustrzanka w tej klasie daje taki wynik dla 14-bitowych RAW-ów?
O punktacji nie wspominam, bo jest jak zwykle niedorzeczna - naprawde lepiej byłoby zrezygnować z tej tabelki.
A i jeszcze z rzeczy, których nie udało wam się wykryć, a są ewidentne - odszumianie RAW-ów z całą pewnością jest stosowane od ISO3200 w górę.
komor napisał/a:
Tak myślę nad tym „TAv – priorytet czasu i przysłony”, czy w Canonie odpowiednikiem nie jest po prostu M plus auto-ISO? Czy w tym TAv jest coś jeszcze dodatkowo?
To mniej więcej właśnie jest M + AutoISO. Czy tak jak w Canonie? Prawie, chociaż masz jeszcze dodatkowo kompensację ekspozycji, no i oczywiście konfigurowalność automatyki czułości jest znacznie większa.
komor napisał/a:
Szkoda też, że pomimo takiego przyspieszenia trybu seryjnego nie dali rady zrobić X-Sync 1/250, albo chociaż 1/200. Zawsze to łatwiej zabić zastane w razie potrzeby.
Szkoda, zwłaszcza, że taki D7000 synchronizuje się prawidłowo do 1/320s... Jeszcze bardziej wkurzająca jest brak impulsu na stopce i gnieździe PC dla czasów powyżej 1/180s - powinni dać możliwość włączenia tego w Custom Menu.
komor napisał/a:
Ale dla mnie największym problemem przy przesiadce byłby chyba jednak brak bezpośredniej możliwości zmieniania punktów ostrzenia, tylko jak w 3-cyfrowych Canonach – najpierw przycisk, potem krzyżak w niezbyt wygodnym miejscu.
Ależ masz możliwość bezpośredniej zmiany punktów ostrzenia. Wybierak może pracoiwać w trybie "AF", bądź "Fn", a przełączenie między tymi trybami odbywa się przez przytrzymanie OK. Jedynym mankamentem jest to, że by zmienić WB, styl obrazu, czy serię, musisz przytrzymać OK, a po dokonaniu zmian wrócić znowu do trybu wyboru punktów AF (czyli znowu przytrzymać OK). Osobiście wolałem jednak osobny przycisk Fn, jak w K10D, czy innych starszych Pentaksach.
Wszystko poszło zgodnie z oczekiwaniami, a oczekiwania były duże. Naprawdę dopracowany korpus. W zasadzie jedyne 'ale' można mieć do AFu, ale podobne (a właściwie znacznie donośniejsze) utyskiwania dało się słyszeć po premierze 5dII. Okazało się, że AF w 5dII jednak działa i da się z niego korzystać. A że nie jest to jedynka? Nie kosztuje tyle, co jedynka.
1. Czy może ktoś dokładnie opisać współpracę K-5 z optyką M42? Jak ustawia się ostrość? Jak działa stabilizacja? Jak mierzone jest światło?
2. Proszę też o konkretną informację jak zachowuje się K-5 przy współpracy z Tamronami, a w szczególności z 17-50/2.8 w starej wersji bez VC. Czy AF trafia, czy często konieczna jest korekcja lub kalibracja w serwisie? Jeśli konieczna jest korekcja, to czy nie ma rozjazdu AF na skrajnych ogniskowych? Czy nie ma rozjazdu AF w zależności od odległości przedmiotu fotografowanego?
Puszka K-5 podoba mi się ale patrząc na szkła oferowane przez Pentaxa, to raczej kupiłbym Tamrona 17-50/2.8 ale boję się, że będa jaja.
1. Czy może ktoś dokładnie opisać współpracę K-5 z optyką M42? Jak ustawia się ostrość? Jak działa stabilizacja? Jak mierzone jest światło?
Potrzebny jest prosty adapter za kilkadziesiąt złotych, ostrzy się pierścieniem ostrości (to chyba oczywiste?), jest potwierdzenie ostrości w wizjerze, można też używać LV, działa pułapka ostrości. Stabilizacja działa normalnie, jak przy każdym nierozpoznawalnym obiektywie korpus zapyta o ogniskową. Światło mierzy się przy pomocy zielonego przycisku i koryguje ustawienia wg. wskazań drabinki ekspozycji.
sektoid napisał/a:
2. Proszę też o konkretną informację jak zachowuje się K-5 przy współpracy z Tamronami, a w szczególności z 17-50/2.8 w starej wersji bez VC. Czy AF trafia, czy często konieczna jest korekcja lub kalibracja w serwisie? Jeśli konieczna jest korekcja, to czy nie ma rozjazdu AF na skrajnych ogniskowych? Czy nie ma rozjazdu AF w zależności od odległości przedmiotu fotografowanego?
Zapytaj użytkowników tego szkła na forum Pentaksa, ale przypuszczam, że jak zazwyczaj, wszystko zależy od konkretnego egzemplarza tego obiektywu.
sektoid napisał/a:
Puszka K-5 podoba mi się ale patrząc na szkła oferowane przez Pentaxa, to raczej kupiłbym Tamrona 17-50/2.8 ale boję się, że będa jaja.
Zdecydowanie lepsze opinie ma Sigma 17-50... Poza tym, DA*16-50 poza pierwszymi partiami jest naprawdę ok - kwestia tylko, czy cena Ci odpowiada. Tak, czy inaczej, obojętne, czy Tamron, czy Sigma, czy Pentax, trzeba się liczyć z możliwością trafienia bubla. Takie czasy.
1. Czy może ktoś dokładnie opisać współpracę K-5 z optyką M42? Jak ustawia się ostrość? Jak działa stabilizacja? Jak mierzone jest światło?
Potrzebny jest prosty adapter za kilkadziesiąt złotych, ostrzy się pierścieniem ostrości (to chyba oczywiste?), jest potwierdzenie ostrości w wizjerze, można też używać LV, działa pułapka ostrości. Stabilizacja działa normalnie, jak przy każdym nierozpoznawalnym obiektywie korpus zapyta o ogniskową. Światło mierzy się przy pomocy zielonego przycisku i koryguje ustawienia wg. wskazań drabinki ekspozycji.
Przy M42 pomiar światła jest ciągły, wygodnie pracuje się np. w Av (priorytet przysłony) gdzie wystarczy ustawić żądaną przysłonę pierścieniem na obiektywie a aparat sam dobierze czas. Jedyna wada to taka że pracujemy przy przysłonie roboczej, ale przy dobrej matówce można ostrzyć nawet przy f8.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9