Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
5D mark III bad pixel -problem
Autor Wiadomość
fotobartfoto
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Cze, 2012   

Chłopaki nie siejcie fermentu ;-)
Stwierdzenia w stylu retoryki Prezesa Jarosława takie jak
MM napisał/a:
czy to nie jest tak, że producent dopuszcza śladowe ilości tych złych pikseli i czy nie jest o tym napisane w instrukcji...
absolutnie nic nie wnoszą do dyskusji, a są poniekąd pytaniem i stwierdzeniem, że ja piszę głupoty bo na 100% muszę się mylić. otóż nie jest tak, że jest na to norma i nie jest tak, że jest to opisane w instrukcji.
Jest norma dotycząca procentowego udziału bad pix w wyświetlaczach (TV, monitory; telefony itd.) ale nie matryce światłoczułe -tutaj nawet jeden już uprawnia do wymiany na nowy Za pierwszym razem faktycznie wymienili i z góry powiedzieli że jak i tutaj będzie problem to też wymienią.
Wczoraj miałem zdjęcia i jeszcze bardziej się wkurzyłem, bo znalazłem kolejny -w sumie jest ich cztery.
A jeszcze do fotoinkwizytora -nie musiałem ich jakoś specjalnie szukać -na zdjęciu w miejscu gdzie jest ciemne tło taki pixel świeci jak gwiazda zaranna, więc nie trzeba się jakoś specjalnie wysilać.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Sro 20 Cze, 2012   

Co do uprawnień to mylisz się kolego tak bardzo i tak głęboko jesteś przekonany o własnej wiedzy, że nie mam ochoty polemizować.
I pewnie sprzedawca w sklepie do takiego samego wniosku doszedł, bo tacy "znafcy" nie trafiają się często.
 
 
fotobartfoto
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Cze, 2012   

co do jakich uprawnień? -masz na mysli rękojmię? ludzie piszcie konkretnie a nie kreujecie się na wielkich znawców i tylko gdybacie -konkrety proszę. Sprzedawca nie polemizował, bo towar który mi sprzedał jest niezgodny z umową i to czy go wymieni, czy nie, to nie jest tylko kwestia jego widzimisię.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Sro 20 Cze, 2012   

Małe pytanie - kupowałeś jako przedsiębiorca czy konsument?
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 20 Cze, 2012   

Panie ZNAFCO, nie jedź mi tutaj jarusiem bo ci pojadę rydzykiem. Skoro już tak mocno narobiłeś w gacie na widok kilku pikselków to zmień rajtuzki i kup sobie kliszaka.
Jak trafiłeś frajerski sklep to cyckaj go dalej. Gdy zmądrzeją to będziesz się barował z serwisem...
 
 
xadam4 
Uczestnik


Posty: 71
Wysłany: Sro 20 Cze, 2012   

komor napisał/a:
Bardzo interesujące krążki. Czyżby nikonowskie chlapanie matrycy olejem przeniosło się do Canona?

czyścić na mokro?? czy serwis ? :???:
 
 
fotobartfoto
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Cze, 2012   

MC napisał/a:
Małe pytanie - kupowałeś jako przedsiębiorca czy konsument?

jako konsument -na osobę fizyczną ;)

[ Dodano: Sro 20 Cze, 2012 16:14 ]
Panowie mam prośbę -proszę nie trollujmy -jednego z trolli dodałem już do ignorowanych -prowadzimy rzeczową dyskusję i osoby które nie mają do powiedzenia nic poza trollowaniem proszę o niezabieranie głosu :) Wszelkie inne konstruktywne uwagi czy podpowiedzi jak najbardziej mile widziane :)

[ Dodano: Sro 20 Cze, 2012 16:24 ]
MC napisał/a:
Co do uprawnień to mylisz się kolego tak bardzo i tak głęboko jesteś przekonany o własnej wiedzy, że nie mam ochoty polemizować.
I pewnie sprzedawca w sklepie do takiego samego wniosku doszedł, bo tacy "znafcy" nie trafiają się często.


w żadnm z postów nie kreuję się na znawcę -nie wiem do czego pijesz kolego... proszę nie próbuj trollować, i nie psuj rzeczowej dyskusji, a do polemizowania czy zabierania głosu w dyskusji nikt cię nie zmusza ;-) -bez napinki -więcej luzu ;-)

[ Dodano: Sro 20 Cze, 2012 16:28 ]
Może zadam pytanie bardziej konkretnie i poproszę o odpowiedź posiadaczy mkIII -czy ktoś jeszcze spotkał się z tym problemem osobiście? czy jest może jakaś wadliwa partia?
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 20 Cze, 2012   

Dołączam się do wniosku o ostudzenie nastrojów. Tylko merytoryczne posty.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Sro 20 Cze, 2012   

Napiszę najbardziej rzeczowo jak się da.

Po pierwsze mylisz pojęcia. Rękojmia i niezgodność z umową do dwa różne reżimy prawne.
Po drugie - żądać wymiany można w przypadku, gdy wada jest istotna. Jeden wadliwy piksel na 21 MILIONÓW, który można w ciągu kwadransa zmapować w serwisie (zakładając przesyłkę kurierem - góra 3 dni robocze) nigdy, przed żadnym sądem nie zostałby uznany jako przyczyna uzasadniająca wymianę sprzętu na nowy.

Ergo.
Nie znasz przepisów, a sprzedawca podszedł do Twojego problemu baaaardzo życzliwie.
 
 
fotobartfoto
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Cze, 2012   

Gdybym był omnibusem i wiedział wszystko na ten temat -nie zadawałbym pytań na forum.
Faktycznie nie znam idealnie przepisów i być może mylę pojęcia -widzę że znasz się na tym co piszesz, więc zakładam, że masz rację -jednak informacje jakie uzyskałem od naszego redakcyjnego prawnika pomogły mi w rozmowie ze sprzedawcą.
Zakupiłem sprzęt wlaśnie konkretnie jako osoba fizyczna i w przypadku uszkodzonego pixela na matrycy światłoczułej moge korzystać z ustawy (tutaj własnie chyba chodzi o niezgodność z umową) i naprawdę ilość pixeli na matrycy nie gra roli, bo jeśli chociaż jeden z nich jest uszkodzony -to już jest istotna wada. W skrócie niezgodność z umową polega na tym, że ja zapłaciłem za sprzęt ze wszystkimi pikselami działającymi jak należy. Za sprzęt bez żadnej historii serwisowej. Nawet na tym swoim formularzu miał pole czy zgadzam się na naprawę czy chcę wymienić na nowy.
Efekt na dzień dzisiejszy jest taki, że jutro będzie już czekał na mnie nowy egzemplarz i już się z nimi umówiłem, że biorę ze sobą jutro kompa i przetestujemy matrycę już na miejscu, żeby wyeliminować problem już na starcie.
Nie po to kupuję nowy sprzęt, żeby zaraz po zakupie bujać się z nim po serwisach i sowtwareowo naprawiać problem hardwareowy... (jakie mi wyszło słowotwórstwo)
I tutaj zawczasu dodam komentarz dla trolli -nie wymądrzam się i nie uważam się za znawcę tematu -po prostu opisuję cały ten kabaret, żeby inni wiedzieli że mogą się z takim czymś spotkać i że nie muszą się godzić na ściemy sprzedawców w stylu "uszkodzone piksele? -to przecież nie problem -wyślemy do serwisu i oni je przymaskują ;-) " -należy się taki sprzęt za jaki klient zapłacił, czyli nowy, sprawny i w 100% taki jak deklarowany przez sprzedawcę. Co innego gdyby sprzedawca powiedział -sprzedaję panu aparat, ale proszę pamiętać o tym, że ma na matrycy kilka uszkodzonych pikseli...
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Czw 21 Cze, 2012   

Jako również konsument i prawnik w życiu się nie zgodzę z taką interpretacją przepisów.
Ale czego to niektórzy prawnicy nie zrobią dla klienta...
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Cze, 2012   

fotobartfoto napisał/a:
żeby wyeliminować problem już na starcie.
Nie po to kupuję nowy sprzęt, żeby zaraz po zakupie bujać się z nim po serwisach i sowtwareowo naprawiać problem hardwareowy... (jakie mi wyszło słowotwórstwo)


a zdajesz sobie sprawę, że serwis własnie tak naprawia ten problem nazwany przez ciebie problemem "hardwareowym" i istniej duże prawdopodobieństwo (a może nawet pewność), ze każda puszka ma jakieś "uszkodzone pixele", tylko powinny one być mapowane zanim aparat trafi na rynek.

fotobartfoto napisał/a:
I tutaj zawczasu dodam komentarz dla trolli -nie wymądrzam się i nie uważam się za znawcę tematu -po prostu opisuję cały ten kabaret


dobra ale na lewo i na prawo rozrzucasz zwroty do wszystkich pokroju "trol" czy trolowanie lub jednego trola dodałem do ignorowanych.

Wbij sobie do głowy że bad pixele to niestety norma, co innego że powinny byc one mapowane zanim aparat trafi do klienta.

fotobartfoto napisał/a:
-należy się taki sprzęt za jaki klient zapłacił, czyli nowy, sprawny i w 100% taki jak deklarowany przez sprzedawcę. Co innego gdyby sprzedawca powiedział -sprzedaję panu aparat, ale proszę pamiętać o tym, że ma na matrycy kilka uszkodzonych pikseli...


Czy ty wcześniej czytałeś z jaką wadą trafił ten aparat na rynek, czy naprawdę udajesz nieświadomego zileonka :shock: te bad pixel to pikuś w porównaniu z tym jak canon wtopił z tą premierą i tu żaden software na pewno by nie pomógł.


fotobartfoto, aha proponuje zmienic prawnika, to raz albo co wiecej prawdopodobne, proponuje zacząć go uważnie słuchać, bo cos mi się wydaję że to ostatnie jest przyczyną błędnego rozumowania.

tak na boku :wink:
fotobartfoto, blizej ci do trola, niż tym którym to zarzucasz :razz:
 
 
fotobartfoto
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Cze, 2012   

No już, już -ludzie -co Was ciśnie że się tak rzucacie???
człowiek na spokojnie opisuje sprawę, ale nie -trzeba zgnoić i pokazać swoją wyższość, oraz to jak bardzo ktoś się myli.
Jak już powiedziałem -mogę się mylić -gdybym był pewny, to nie pisałbym na forum, to po pierwsze, a po drugie, to mimo tego że się mylę sprzedawca ze mną się zgodził, bo kupuję już u niego którąś z kolei puchę i wie że o dobrego klienta trzeba dbać. A o tym, że bad pixele są normą -ale zawsze naprawianą jeszcze zanim sprzęt trafi do sprzedaży, nie wiem -cóż -tutaj jak widać nie był, a jeżeli płacę za sprzęt, to powienien być taki że biorę i robię zdjęcia, a nie że najpoerw muszę przejechać się ze sklepu do serwisu, żeby mi go naprawili -no chyba sami dostrzegacie ten paradoks.... Zobaczę jak dzisiaj, czy będzie już o.k., czy nie.
Powiem szczerze, że po raz pierwszy wogóle piszę na jakimś forum i jestem naprawdę zszokowany tym jak wrogo nastawieni są ludzie! Piszę na spokojnie o tym co mnie spotkało, a tu nagle tyle osób atakuje bez powodu... przykra sprawa -nie tego oczekiwałem po profesjonalnym forum... Zawodowo fotografią zajmuję się od ponad dwudziestu lat i może faktycznie nie do końca skupiam się na tym czy bad pixele to norma czy nie -aparat to dla mnie narzędzie pracy i oczekuję od niego pełnej gotowości do zadań zaraz po zakupieniu, a nie jeszcze dodatkowo po wizycie w serwisie.
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Czw 21 Cze, 2012   

fotobartfoto, ja mogę tylko powiedzieć, jako nieuczestniczący w tej dyskusji, że Twój ton nie jest normalny i nie dziwię się reakcji innych...

Ludzie Ci mówią jak jest - dobra wola sprzedawcy, a nie narzucone na niego paragrafy.
 
 
fotobartfoto
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Cze, 2012   

O.K. dzięki za uwagi te konstruktywne i niekonstruktywne też i jedne i drugie czegoś mnie nauczyły.
Podsumowując dowiedziałem się tego, że takie akcje moga się zdarzyć, ale naprawiają to w serwisie, a zazwyczaj do sklepów trafia sprzęt już po naprawieniu tych pikseli.
Faktem jest to, że ja dostałem dwa pod rząd aparaty, które nie przeszły tego etapu.
Abstrachując od wszelkich paragrafów -dla mnie nie jest normalne to, że aparat, który człowiek kupuje -nie jest taki jak powinien być -będzie, ale dopiero po wizycie w serwisie... Na szczęście są sprzedawcy, którzy znając klienta od lat i wiedząc że nie kupuje aparatu do zabawy, biorą to bujanie się po serwisach na siebie...
Te mniej konstruktywne uwagi nauczyły mnie tego, że tego typu fora są miejscem, gdzie czasem faktycznie można uzyskać pomoc, bo trafi się kilka konkretnych osób, ale trzeba liczyć się też z tym, że przy okazji można trafić na takich, których nie interesuje merytoryczna dyskusja, tylko bicie piany, a przez nich traci się tylko czas i nerwy. Chyba to duch czasu -kiedyś osób żyjących z fotografii było sporo mniej, ale każdy był wobec siebie życzliwy i zawsze mógł liczyć na pomoc drugiego fotografa. Teraz każdy kto kupi sobie lustro za parę złotych, już mianuje się profesjonalistą i myśli, że wszystkich innych może traktować z góry.

Pozdrawiam i życzę powodzenia -wszystkim ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 9