Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Czy ktoś oprócz mnie jeszcze rozumie różnicę między "fotografowaniem w miejscach", a "fotografowaniem miejsc"? Bo zastanawiam się, czy używam jakiegoś niezrozumiałego na tym forum języka, czy to tylko kozidron ma problem z czytaniem ze zrozumieniem.
Bo jak chcesz mieć jakość, o której tyle pitolisz i robisz architekturę (mogą być nawet te ciemne bramy) to i tak przymykasz szkło i zabierasz ze sobą statyw, nie robisz tego na 2.8 zumem, korzystając z wyimaginowanej stabilizacji na iso 3200, bo nuż utrzymasz czas w okolicy 1/15s całym zestawem, który trochę waży. Wszystko co opisałeś to jakieś stwarzanie sobie problemów na siłę.
Nie masz czasu zmieniać szkieł, nie możesz zabrać statywu, walisz jakies hdr-y z łapy a wszystko to kontekscie opowiadania bzdur o jakości. Gdzie tu jakość przy takim podejściu jak twoje
Opowiadasz bajki jak początkujący jegomość z kkm-u o czarodziejskiej stabilizacji.
...ale żeby bylo jasne, nikt Ci nie zabroni robić sobie krzywdy na siłę, to wolny kraj.
Ja tylko napiszę, że mnie też śmieszą HDR-y z ręki i jakość przy wysokim ISO. Tak se ne da. Rozumiem też, że ktoś chce coś po tajniacku zrobić i boi się rozstawiać statywu, bo mogą mu sprzęt kibole rozwalić lub jest nieśmiały. Ja się w ten sposób o swoje zabawki nie boję i wiem jedno... chcę mieć jakość przy bardzo słabym świetle to jakąkolwiek stabilizację mogę sobie w d...upę wsadzić. Statyw i tyle. Reszta to półśrodki.
dcs [Usunięty]
Wysłany: Sro 05 Wrz, 2012
.
.
Na klej brane, czyli
Syndrom drugiego elementu /optycznego/ Tamrona 24-70/2.8
można i tak . Ważne, żeby świadomie kupować to g...o, jako posiadacz kilku, w tym jednego modelu nawet trzech egzemplarzy cos o tym wiem
pan.tadeusz [Usunięty]
Wysłany: Sro 05 Wrz, 2012
dcs napisał/a:
-dodatkowy zespół optyczny /3-4 soczewki więcej/ obniżają transmisję,
-gorsze rozmycie /boke/,
-więcej granic ośrodków do powstawanie flar,
-możliwość uszkodzenia i nieostrości związane z nią jak i nieprawidłową pracą.
i pomyśleć, że jeden celofan w SLT budzi tyle kontrowersji, a taka stabilizacja napędza sprzedaż
MM napisał/a:
chcę mieć jakość przy bardzo słabym świetle to jakąkolwiek stabilizację mogę sobie w d...upę wsadzić. Statyw i tyle. Reszta to półśrodki.
o! to własnie...
pojęcie jakości jest dosyć względne i częściej chodzi tu chyba o jakiś niezdrowy spokój sumienia niż wartość pracy samej w sobie
jasne, najlepiej zawsze targać ze sobą mobilne studio w kilku walizkach
pojęcie jakości jest bardzo względne ale owszem można się onanizować nad własnym autorytetem pouczając o tym, że statyw to panaceum na kiepskie warunki oświetleniowe, a kolega sam sobie winien bo się mu tylko wydaje
noszenie ze sobą wcale nie lekkiej torby jasnych stałek i żonglerka co kilka minut
gdy 50 to za wąsko, a za moment 35 za szeroko do przyjemnych raczej nie należy.
podobnież, nie zawsze targanie ze sobą statywu (niczym wiedźmińskiego miecza) pozwoli nam zatrzymać każdą wypatrzoną chwilę.
kozidron nie potrafisz zrozumieć, iż kolega zastanawia się jak podnieść poziom dosyć wygodnej pracy z zoomem? naprawdę sądzisz, że nie wie do czego służy statyw?
Początkujący amator nie ma torby jasnych stałek i ciężkiego statywu. Nie wie co to świetna jakość bo nie miał takiego sprzętu w ręku. Nie wie co można tak naprawdę uzyskać. Ma za to jakiś zoom (najczęściej ciemny), ma jakiś korpus i wydaje mu się, że ta stabilizacja i HDR to jakiś cud na kiju. Do takich ludzi kierowany jest główny asortyment rynku foto a także cały firmy Sony
Ktoś kto ma tę torbę jasnych stałek to wie co to jakość i jak chce mieć coś naprawdę dobrej jakości to założy tę stałkę lub jakiś dobry zoom i przytarga ten ciężki statyw.
Ostatnio zacząłem łazić po bunkrach i fortyfikacjach. Wejście w pewne miejsca nie jest łatwe i często bardzo upierdliwe z tymi zabawkami. Chłopaki robili tam różne zdjęcia, najczęściej zoomami amatorskimi właśnie i bez statywu. Ciekawiło ich jaki będzie efekt tego mojego targania. Jak zobaczyli to zrozumieli, że chcąc mieć fajne foto warto coś "potargać"... Nie każę tego robić każdemu, nie każdy to polubi lub będzie miał na to ochotę. Chcę tylko napisać, żeby nie wciskać ludziom kitów i nie pisać, że jak się ma stabilizację to już się ma wszystko co jest potrzebne. To półśrodek, często dobry lub jedyny, ale w statyce są dużo lepsze sposoby i jest nim dobry statyw.
pan.tadeusz [Usunięty]
Wysłany: Sro 05 Wrz, 2012
MM napisał/a:
Ktoś kto ma tę torbę jasnych stałek to wie co to jakość i jak chce mieć coś naprawdę dobrej jakości to założy [...] jakiś dobry zoom i przytarga ten ciężki statyw.
statyw to też poniekąd półśrodek - narzuca pewne ograniczenia i nie wszędzie można go ze sobą targać. największe jego mankamenty są w praktyce bardzo banalne. rozmiar, waga, czas i to przede wszystkim ten, który trzeba poświęcić tracąc często ulotną chwilę.
oczywiście to co piszesz jest prawdą i świadomie użyty w wielu warunkach okaże się najbardziej efektywnym rozwiązaniem. nie mniej nie o tym chyba kolega chciał poczytać, a wy udajecie że nie wiecie o co chodzi i jeszcze robicie z niego głupca
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sro 05 Wrz, 2012
pan.tadeusz napisał/a:
kozidron nie potrafisz zrozumieć, iż kolega zastanawia się jak podnieść poziom dosyć wygodnej pracy z zoomem? naprawdę sądzisz, że nie wie do czego służy statyw?
a ty zawsze wracasz do zaszłości, które dawno zostały wyjasnione, że nie ma dobrej jakosci na iso 3200 i stabilizacja nie zastąpi statywu
pan.tadeusz napisał/a:
a wy udajecie że nie wiecie o co chodzi i jeszcze robicie z niego głupca
a zwróciłeś uwagę co kolega napisał o wysokim iso i dobrej jakości przy okolicach pełnej dziury ?
Zresztą po co wracasz do tematu już lekko archeologicznego ?
pan.tadeusz [Usunięty]
Wysłany: Sro 05 Wrz, 2012
hmm no ja jestem zdania, że to obecne iso3200 pozwala robić dobre zdjęcia w takich warunkach gdzie kiedyś nie warto było wyciągać aparatu jeśli nie miałeś pod ręką zewnętrznej lampy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9