Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Nie 22 Lip, 2012 Techniki używania lampy błyskowej
Witam, chciałbym ugruntować pewną wiedzą robienia zdjęć z lampą, bo jak na razie to się naczytałem w wielu miejscach i dalej nie wiem jakie ustawienia w razie potrzeby zastosować a więc:
1. Robiąc zdjęcia na dworze w celu rozjaśnienia cieni, ustawiam poprawną ekspozycję do zastanego a lampę błyskową zazwyczaj na -1,7 do - 3 ?
2. Zdjęcia wewnątrz ze sztucznym oświetleniem, zakładam filtr na lampę i focę do światła zastanego o ile jest taka możliwość, ekspozycja aparatu do - 2EV a lampa na zero w ttl i palnik na wprost ?
3. Temperatura lampy błyskowej wynosi ok.5500 Kelvinów, ale to w wypadku czystej dominacji tegoż światła w innym przypadku ona spada, mowa tutaj o świetle mieszanym żarówka plus lampa?
1. Robiąc zdjęcia na dworze w celu rozjaśnienia cieni, ustawiam poprawną ekspozycję do zastanego a lampę błyskową zazwyczaj na -1,7 do - 3 ?
Może być.
paul80 napisał/a:
2. Zdjęcia wewnątrz ze sztucznym oświetleniem, zakładam filtr na lampę i focę do światła zastanego o ile jest taka możliwość, ekspozycja aparatu do - 2EV a lampa na zero w ttl i palnik na wprost ?
Dlaczego na wprost? Możesz odbijać, musisz tylko uważać na ewentualne zafarby od ścian.
paul80 napisał/a:
3. Temperatura lampy błyskowej wynosi ok.5500 Kelvinów, ale to w wypadku czystej dominacji tegoż światła w innym przypadku ona spada, mowa tutaj o świetle mieszanym żarówka plus lampa?
Temperatura lampy nie spada, co najwyżej zwiększa się udział zastanego w ekspozycji. Lampa daje światło o mniej więcej stałej temperaturze barwowej.
2. Zdjęcia wewnątrz ze sztucznym oświetleniem, zakładam filtr na lampę i focę do światła zastanego o ile jest taka możliwość, ekspozycja aparatu do - 2EV a lampa na zero w ttl i palnik na wprost ?
jaad75 napisał/a:
Dlaczego na wprost? Możesz odbijać, musisz tylko uważać na ewentualne zafarby od ścian.
Super, czyli odbijając od sufitu powinny być lepsze rezultaty?
4. Jeszcze chciałbym się doradzić w kwestii ustawienia minimalnego czasu ekspozycji do zastanego z dopaleniem lampy, jakie zasady tutaj panują, załóżmy mamy takie warunki:
- jakaś tam sala ślubna i czas do zastanego po korekcji powiedzmy ekspozycji aparatu -2EV - wychodzi czas 1/30s, na ile lampa jest zdolna ten ruch zamrozić, tu zapewne chodzi o zasięg błysku do obiektu?
wychodzi czas 1/30s, na ile lampa jest zdolna ten ruch zamrozić, tu zapewne chodzi o zasięg błysku do obiektu?
Lampa reporterska ma zdolność mrożenia ruchu od ~1/250s (maksymalna energia błysku), do ~1/40000s (minimalna energia błysku). Oczywiście zamrozi go tam, gdzie dosięgnie swoim zasięgiem i będzie miała znaczącą przewagę nad zastanym.
paul80, Ty zdaje się cały czas nie rozumiesz jak to działa... Masz kombinację dwóch ekspozycji na jednym zdjęciu - jedna ekspozycja, to niedoświetlone o x EV światło zastane (ze wszystkimi konsekwencjami dla naświetlania przes 1/30s), a druga, to ekspozycja dla błysku, która mrozi ruch. Im wyżej naświetlisz zastane tym bardziej ewentualne poruszenie będzie "wystawać" spod obrazu naświetlonego fleszem.
Dobrze jest sprawdzić jeszcze pytając, ktoś mi do głowy nakład, żeby nie robić zdjęć do zastanego i wolę się upewnić czy miał rację. Po drugie, jestem po szkole gastronomicznej , więc wielu rzeczy nie rozumie a polubiłem fotografię i nie ma z nią łatwo w gąszczu ekspertów internetowych itp. i nie tylko.
paul80, w czasach fotografii cyfrowej masz cudowną możliwość sprawdzenia wszystkiego od razu.. jak zmiana danego parametru wpływa na to i tamto.. Od razu oceniając wynik końcowy. Bez czekania dwóch tyg aż kliszę wywołają...
Baw się, sprawdzaj, testuj różne ustawienia. To da zdecydowanie lepsze rezultaty niż ślepe prowadzenie się komuś za rękę...
Czy da się zrobić nieporuszone zdjęcia z lampą przy 1/30, konkretnie ślubne z zakładaniem obrączek itp.?
Da się ale po co?
50 albo 85 mm f/1.4 i nie potrzeba żadnego błysku już wtedy. Spokojnie większość aparatów sobie poradzi w takich warunkach.
Widać że nie masz pojęcia o czym piszesz i nie znasz pojęcia płytka GO!
nienietaktak [Usunięty]
Wysłany: Sob 06 Paź, 2012
paul80, a co złego jest w płytkiej GO, jeśli motyw główny jest w GO? chcesz mieć ostre zdjęcie od początku do końca, to jest sposób: aparat typu kompakt z małą matrycą za 3 - 4 stówki i po sprawie. Myślisz, że na zdjęciu z zakładania obrączek ktoś będzie zwracał uwage na to, że rękaw garnituru jest rozmyty?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10