Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: komor
Wto 28 Sie, 2012
Najlepsze amatorskie obiektywy dla platformy Nikon DX
Autor Wiadomość
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012   

elijah napisał/a:
chce najlepszego mozliwie sprzetu amatorskiego

Nie zaliczasz się przypadkiem do tych 50% z problemami? ;)
Przecież napisano Ci dość jasno powyżej, że to nie jest _precyzyjna_ definicja. Każdy użytkownik ma inny próg finansowy oraz próg akceptowalnej masy, wielkości, jakości itd.

Stworzyłeś ten wątek wyłącznie dla siebie czy dla innych użytkowników?


PS. Jak zwykle najlepiej oskarżyć innych, że nie rozumieją... :zalamany:
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






lotofag 
Optyczny
*******



Pomógł: 41 razy
Posty: 1974
Skąd: WA-WA
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012   

elijah napisał/a:

Przede wszystkim, jaki "wybór dokonany", skoro niczego jeszcze nie postanowiłem, a wymienione wcześniej obiektywy, zgodnie z tym co napisane, już posiadam?

I przy nich zostań. Amen.
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012   

lotofag napisał/a:
70-300/4

Jest Sigma 100-300/4 - spory kawałek szkiełka ;)
 
 
elijah
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Sie, 2012   

mozer,
tak, kiedys mialem problem z rozkladem jazdy autobusow i zrozumieniem tego, co bylo na bilecie, ale tylko dlatego, ze wszystko bylo po arabsku. pozniej nauczylem sie rozpoznawac cyfry i zycie stalo sie prostsze. szczesliwie, na tym forum, piszemy tylko po polsku, no ale "polska jezyk trudna jezyk" wiec rozumiem, ze moga byc problemy.

Odnosnie tego co napisales, zajmuje sie fotografia amatorsko od ponad 20 lat i wystarczy to aby wiedziec, ze kazda firma fotograficzna celuje w rynek zarowno amatorski lub/i profesjonalny, tudziez wypuszcza produkty na granicy tych dwoch (semi-pro). wydawalo mi sie, ze to nie jest zadna tajemnica, prawda?
Przykladowy test, aby zrozumiec o czym mowa i sprawdzic swoje umiejetnosci rozrozniania:
1. Nikon D4 to lustrzanka kierowana na rynek:
A. Amatorski
B. Profesjonalny

2. Nikkor 18-55 f/3.5-5.6 to obiektyw adresowany dla:
A. Profesjonalistow
B. Amatorow

Jesli odpowiedziales B na obydwa pytania, to znaczy, ze rozumiesz roznice. Czy naprawde potrzeba Ci zatem naukowej definicji "amatora", aby odpowiedziec na moje pytania z poczatku watku? Oczywiscie, kwestia taka, ze wiadomo - czasami widac profesjonaliste z Nikonem D90 czy tez spotkalem kiedys totalnie zielonego amatora z... Hasselbladem, ale nie o takich wyjatkach tutaj mowa.

Tak wiec, jako amator, probowalem poszukac na Google listy najlepszego w klasie amatorskiej sprzetu, i... nie znalazlem zadnego sensownego artykulu. Przekopalem troche informacji, i na przyklad znalazlem info o Nikonie 10-24, ktory wydaje mi sie warta rozwazenia aktualizacja dla Tokiny - i mozliwe, ze jednym z najlepszych obiektywow w szerokokatnej klasie.

Kwestia taka, ze nie mam sily ani czasu, aby przekopywac sie przez dziesiatki recenzji i porownan, aby samodzielnie taka liste zlozyc. Zalozylem wiec watek tutaj, bo myslalem, ze moze ktos ma doswiadczenie i potrzebna wiedze. No ale, tutaj wyglada na to, ze jesli nie masz w ambicji posiadania Mercedesa S-klasy, tylko chcesz Focusa albo Seicento, to znaczy, ze jestes bez sensu. Ech.

Dziekuje za dyskusje, chyba koncze ten watek, bo poki co, niczego sie nowego nie dowiedzialem i czuje ze trace tylko czas. Jesli ktos ma cos w temacie do powiedzenia, albo chcialby pomoc mi stworzyc taka liste - to prosze pisac, wroce do tematu z przyjemnoscia. A jak nie, to robie wlasna liste, bez marnowania czasu na "pomocnikow" typu lotofag.

Pa, pa.
 
 
lotofag 
Optyczny
*******



Pomógł: 41 razy
Posty: 1974
Skąd: WA-WA
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012   

Przede wszystkim daj sobie spokój z tym rozróznianianiem "amatorski"-"profesjonalny". Obiektyw kupujesz taki jakiego potrzebujesz, a nie "amatorski" jak jesteś amatorem (czyli jak 90% forumowiczów jak nie więcej) a "profesjonalny" jak zarabiasz fotografią na życie.

Nie dziw się, że nikt nie rozumie o co Ci chodzi, jak z jednej strony chcesz coś niby lepszego, ale z drugiej strony nie, bo będzie trzeba dopłacić do "profesjonalności". Zostań z tym co masz skoro jest ok i nie wciskaj innym, że nie potrafią czytać ;)

Strach poradzić nawet Tamrona 17-50/2.8 w miejsce ciemnawego Nikkora 18-105, bo przecież jest "profesjonalny" i nie tak uniwersalny (czytaj: za mała rozpiętość ogniskowych)...
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012   

elijah, trzeba było przeczytać ze zrozumieniem co napisałem wyżej zanim zacząłeś tworzyć powyższy elaborat.
W Canonie jest np. taki obiektyw EF-S 17-55 - kosztuje ok. 4 tys.
Jest też obiektyw klasy L 70-200 f/4 - kosztuje ok 2 tys.
Który z nich jest amatorski i dlaczego? :P
Przykłady można mnożyć, także zastanawianie się na jaką półkę producent przeznacza sprzęt jest lekko bezsensowne.

Można powiedzieć, że niewymagający amator zadowoli się kitem i tyle.

Reszta będzie dobierała sprzęt wg potrzeb a nie klasyfikacji. I to wcale nie jest jakiś wyjątek typu amator z D4. Czemu tak trudno Ci to skumać? :P
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 06 Sie, 2012   

elijah, jako moderator napiszę Ci, żebyś od początku jeszcze raz na spokojnie i bez emocji przeczytał porady, które już dostałeś w tym w tym wątku. W zasadzie wszystko jest już tam napisane. I doprecyzuj co już posiadasz, a nad czym się zastanawiasz, bo w pierwszym poscie wymieniłeś wszystko razem:
elijah napisał/a:
Moje obecne posiadane sprzety oraz potencjalne typy
 
 
elijah
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Sie, 2012   

Komor,
kazdy proces decyzyjny sklada sie z kiku krokow, a pierwszym z nich jest z reguly analiza dostepnych alternatyw i wybor opcji. To co kupie, to kolejny krok. Z tego powodu, ze wzajemnoscia, proponuje przeczytac moj pierwszy post raz jeszcze. Albo w ogole skasowac ten watek, jako ze specjalnie nic on na tym forum nie wnosi.

PS. ladna zielona czcionka.

Reszta -
Zarowno Canon jak i Nikon wyraznie rozrozniaja wprowadzane produkty jako te przeznaczone dla amatorow, jak i te dla profesjonalistow. Jesli nie chcecie uznawac ich kryteriow, to nie ma sprawy, indywidualna sprawa.

Ale jesli chcecie, do wyedukuje was, ze poza tymi dwoma klasami sprzetu, na pograniczu, istnieje klasa posrednia zwana tez polprofesjonalna. Czesto zaliczamy tutaj roznego rodzaju sprzety o jasnosci f/4, na przyklad. I naprawde dziwi mnie, ze ludziom z tysiacami postow na forum trzeba takie podstawowe rzeczy tlumaczyc.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 27 Sie, 2012   

elijah napisał/a:
Zarowno Canon jak i Nikon wyraznie rozrozniaja wprowadzane produkty jako te przeznaczone dla amatorow, jak i te dla profesjonalistow.
Dla dobra wszystkich przyszłych osób czytających ten wątek - możesz podać linki do stron canona i nikona, gdzie taki rozdział jest zaprezentowany?

Pytam gdyż myślę, że każdy zaczyna od sprawdzenia strony nikonusa.com gdzie podział akurat jest zgoła inny.
Dla przykładu w grupie People and Events Lenses znajdują się i Nikkor 24/1,4G (który kosztuje ok 7 tyś) i Nikkor 35/1,8DX (w cenie około 700zł). Jest więc podział "zadaniowy" a nie "amatorski/profesjonalny"
 
 
elijah
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Sie, 2012   

hijax,
ale powiedz mi tak szczerze, czy Ty naprawde, jako koles z 18 tysiacami postow, tego nie wiesz i nie rozumiesz, czy po prostu jako czlowiek lubiacy dyskusje online sie ze mna droczysz? wiesz, ja nie siedze na forum zbyt wiele, ale mam ponad 20 lat doswiadczenia w fotografii, pewne rzeczy wydaja mi sie oczywiste i moge sie z Toba nimi podzielic, jesli zechcesz.

Tak wiec, zgoda, pewnie istnieja rozmaite kryteria definicji sprzetu i nawet owe sa dosc umowne i czasami luzne, ale z reguly producent adresuje sprzet do okreslonego konsumenta, tak dziala reklama. Z tego powodu tez, informacje czy sprzet jest pro czy nie, mozna znalezc w wielu miejscach, na przyklad notkach prasowych producenta. Ot tutaj, jeden przyklad ze strony Nikona:

http://www.nikon.com/news/2012/0712_nikkor_01.htm
"fixed focal length lens for professional photographers"

tutaj, z lokalnego podworka, notka prasowa Canona o wprowadzeniu dwoch profesjonalnych obiektywow:

http://www.optyczne.pl/76...iosna_2008.html

Polecam Google, jesli chcesz koniecznie wiecej przykladow.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 27 Sie, 2012   

Ja wiem, że nie ma takiej ścisłej granicy co jest dla amatora a co dla profesjonalisty.

Jest za to podział (bardziej formalny) na lepszy i gorsze wykonanie (tak od strony mechaniki, jak też i napędu AF czy układów stabilizacji) - co może kierować myśli ku podziałowi na "do zabawy" i "do pracy".

Znam amatorów, którzy kupują obiektyw za 20 tysięcy i znam też profesjonalistę, który używa obiektywów tanich jak barszcz. Ale ceny tych obiektywów wynikają wprost ze skomplikowalności ich konstrukcji, a nie tego do kogo jest dany obiektyw adresowany.
Są też obiektywy, które w normalnej sprzedaży się raczej nie trafiają, a kupują je agencje fotograficzne dla swoich pracowników. Z tego punktu widzenia producent wie, że to obiektywy używane w zasadzie przed światek profi.
Tak jest w wielu dziedzinach - coś co jest określane jako profesjonalne de facto oznacza bardziej wytrzymałą budowę i przeznaczone do ciągłej, a nie okazjonalnej pracy.
elijah napisał/a:
ale z reguly producent adresuje sprzet do okreslonego konsumenta
Tak - rozumiem tez ten podział na biednych i bogatych klientów, ale on akurat kompletnie nie ma nic wspólnego z profesjonalizmem. Dość powiedzieć, że taki Canon 5D jest korpusem amatorskim wedle producenta, a w naszych (polskich) realiach jest marzeniem niejednego profesjonalisty.

Jestem zdania, że sprzęt wybiera się do zadania i zasobności portfela a nie patrząc po etykietkach "amator/profi". To mówi mi moje ponad 15 letnie doświadczenie w operowaniu aparatem.
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Pon 27 Sie, 2012   

Otóż to. Np. taki obiektyw jak 400/5.6 - typowo amatorski, jednak jego cena odstraszy prawdopodobnie 99% amatorów fotografii...
 
 
elijah
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Sie, 2012   

Hijax,
wiesz, rozumiem zaproponowane przez Ciebie granice i kryteria i nawet ma to sens, jednakze skoro producent sprzetu adresuje go dla amatorow badz profesjonalistow, czego potwierdzenie znalezc nie tylko na stronach producenta, ale rowniez organizacji takich jak TIPA czy EISA, czy tez stronach testujacych sprzet, to ja zdecydowanie preferuje, aby takie umowne kategorie stosowac.

Inna zas sprawa jest to, jak dany sprzet jest wykorzystywany. Jesli drech z Wachocka, biceps 48cm, kupil BMW 740i po to, aby wozic w bagazniku ziemniaki i zalegajacych ze splatami dluznikow, to fakt ten niekoniecznie czyni owo BMW samochodem transportowym - to nadal luksusowa limuzyna. Podobnie moi koledzy, ktorzy dawno temu, na skrzyzowaniach miast, scigali sie Fiatami 126p - nie czynilo to automatycznie tych aut sportowymi. Podobnie jak i Ty, ja tez widzialem amatorow z profesjonalnym sprzetem i do dzisiaj chyba nie zapomne tego kolesia biegajacego o zmierzchu po lesie z Hasselbladem (nie uwierzylbym gdybym nie widzial), niemniej, fakt faktem pozostaje faktem, ze HS to profesjonalny sprzet studyjny, nawet jesli trzyma go w rekach amator. Mozna takich przykladow mnozyc...
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 28 Sie, 2012   

No akurat podpieranie się „autorytetami” takimi jak TIPA czy EISA to jest równie pomocne, co analizowanie obietnic wyborczych polityków. :) Nie wiem, elijah, czemu się tak upierasz na ten podział profi/amator, jakie to ma znaczenie dla tej dyskusji?

Proponuję tego wątku nie kontynuować, konstruktywne propozycje konkretnych szkieł są już w tym drugim wątku i tam można dyskutować o ewentualnych innych propozycjach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10