Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Z przykrością muszę stwierdzić że wczoraj podczas obserwacji i podpinaniu Celestrona SkyMastera 25x70 do statywu trochę się zagapiłem i lornetka upadła z wysokości około 50-70cm na kostkę(wiem wiem sam sobie teraz pluję w brodę). Zauważyłem wadę(y) po tym upadku, mianowicie obraz w jednym tubusie jest ostry, w drugim nie, łapią po prostu całkowicie inne ostrości, co wpływa na widoczny dyskomfort w obserwacjach, czy to się "podciąga" pod kolimację? samej kolimacji(obraz inaczej przemieszczony niż w jednym tubusie) chyba nie ma, mianowicie problem jest z tą ostrością...
Chcę wysłać lornetkę do serwisu DeltaOptical, ponieważ tam kupiłem lornetkę i mam ważną gwarancję, mam kilka pytań.
Pkt.19 z gwarancji :
"Klient który wystąpi z oczywiście nieuzasadnionymi roszczeniami na podstawie niniejszej gwarancji, zobowiązany będzie zwrócić Delta Optical koszty weryfikacji tych roszczeń, w szczególności koszty testowania Urządzenia"
Mam rozumieć że gdy DO stwierdzi, że ta wada jest nieuzasadniona i spowodowana moim działaniem ( pomińmy to) to w takim wypadku będę musiał zwracać im koszty wysyłki do mnie? i jakieś koszty testowania? czy są one wysokie?
Czy jest szansa na całkowite wyleczenie mojej lornetki?
Mechaniczne uszkodzenia z winy użytkownika nie są objęte gwarancją, zatem poniesiesz cały koszt naprawy i przesyłki.
Rozumiem, że obrazy są osiowe, ale jest różna ostrość w tubusach. Może wystarczy ją wyregulować wg instrukcji, czyli ustawić ostrość pokrętłem centralnym po stronie nieregulowanej okularem, następnie wyostrzyć drugą stronę okularem regulowanym.
To jest tani sprzęt Made in China. W środku wszystko na klej. Wątpię czy to się da naprawić. Ale pytaj w DO, może się mylę. Nie licz jednak, że naprawią Ci to w ramach gwarancji. Zastanów się czy koszty przesyłki w obie strony i naprawy nie okażą się na tyle duże, aby nie zainteresować się nowym modelem.
Pomógł: 236 razy Posty: 2683 Skąd: okolice Rybnika
Wysłany: Pon 06 Sie, 2012
Warto zadzwonić do Delty ewentualnie do konkurencji - być może będą w stanie określić szacunkowy koszt naprawy. Czasem przy dobrej woli serwisu zrealizuje naprawę jako gwarancyjną - ja raz tak miałem (nie w Delcie). Warto spróbować.
Na początku chciałem podziękować za posty, są pomocne.
Guliwer napisał/a:
Może wystarczy ją wyregulować wg instrukcji, czyli ustawić ostrość pokrętłem centralnym po stronie nieregulowanej okularem, następnie wyostrzyć drugą stronę okularem regulowanym.
Przewertowałem wszystko, instrukcję też i nie ma tam nic wspomniane jak to wyregulować. Masz może pomysł jak to zrobić? model to Celestron SkyMaster 25x70, poniżej zamieszczam 2 zdjęcia z zaznaczonymi miejscami gdzie są śrubki(nie wiem do czego służą).
1. , są one większych rozmiarów niż z pkt.2 (nie wiem może co w czymś Ci/Wam ułatwi)
2. , 2 mniejsze śrubki bliżej okularów(analogiczne po drugiej stronie)
Arek napisał/a:
To jest tani sprzęt Made in China. W środku wszystko na klej.
Naprawdę wątpię w to, to nie jest kolejny wynalazek typu 10-90x100 za 50zł z allegro . Ale jeśli jak uważasz, a widzę że raczej doświadczenie masz duże(po postach) to może widocznie tak jest.. , dodam że to bardzo dobra lornetka do oglądania samolotów, o dobrej optyce, kosztowała mnie 450zł..
Zadzwonię do Delty, ale najpierw poczekam na poradę o wyregulowaniu problemu samemu(jeśli jest możliwość przez te śrubki, więcej nie chcę się bablać bo lornetka mnie nie kosztowała 50zł)
Czy jest ktoś w stanie powiedzieć czy da się to naprawić(nawet w serwisie ?), dodam że w jednym okularze i w drugim są miejsca o innej ostrośći też..
Dzięki za posty i jeśli ktoś coś wie to proszę o postowanie, to dla mnie na wagę złota.
Na lornetkach się nie znam, ale jak dotkniesz tych śrubek to z automatu stracisz gwarancję i możliwość wszelkich roszczeń, niezależnie od faktu że sam to spowodowałeś a śrubki są ewidentnie do złożenia/rozłożenia sprzętu, nie do regulacji.
Ale jak pisał Abs - ewentualna naprawa zależy od dobrawoli serwisu, ja też tak miałem. To, że rozkleiła się po upadku NIE wyklucza sytuacji, że akurat w tym miejscu była słabiej wykonana. Wady fabryczne - których gwarancja dotyczy - nie ujawniają się same z siebie, gdy lornetka leży na półce; niewielkie przeciążenia każdy sprzęt powinien wytrzymać. Chyba, że to była kostka brukowa a nie u stopy.
Tak, to była kostka brukowa, ale upadek z 50-70cm, nawet nie miała kiedy lornetka nabrać prędkości bo już leżała na ziemi.
Czekam na posta Gluwiera, potem zadzwonię do Delty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9