Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Wto 28 Sie, 2012 Jaką wybrać lustrzankę? Fotografia krajobrazowa.
Witam serdecznie.
Planuje zakup lustrzanki i w obecnej chwili najbardziej zainteresowany jestem Canonem 60D i 650D.
W większości będą robione zdjęcia krajobrazów, natury, architektury, postaci, przedmiotów i zdjęcia nocne.
Zdjęcia nocne to zazwyczaj miasto nocą, czyli sztuczne oświetlenie lamp ulicznych i budynków, choć pewnie czasami zdarzą się zdjęcia poza miastem w całkowitych ciemnościach i wtedy z pomocą przyjdzie lampa przy aparacie.
Krajobraz to wszystko co z tym związane w tym dużo zdjęć zachodów i wschodów słońca.
Do reszty chyba nie muszę nic więcej wyjaśniać?
Jakie polecacie do tego typu fotografii aparaty, obiektywy, filtry itd.
Za samo body jestem w stanie zapłacić do 3500 może 4000zł.
Czy canony które wymieniłem na samym początku spełnią moje wymagania? Który z nich będzie lepszy?
Nagrywanie w jakości HD czy FullHD będzie raczej rzadko wręcz sporadycznie używane.
Aparat ma mi służyć przez długi czas i chciałbym się na nim dobrze nauczyć robienia zdjęć a gdy już go całkowicie odkryje to nie chcę się zastanawiać na kupnem nowego bo ten już mi nie wystarcza, tylko kupować nowe obiektywy i coraz to bardziej go ulepszać. Ma to być półprofesjonalne lustro.
Nie piszcie żebym sobie kupił jakiś podstawowy za 1400zł bo z takimi już miałem sporo do czynienia i wiem jak się sprawują. W fotografii nie jestem całkowitym lewakiem tylko za bardzo jeszcze nie ogarniam tych wszystkich aspektów technicznych.
Z góry bardzo dziękuje za wszelką udzieloną mi pomoc.
Korpus Nikona (lub Pentaxa, ale... tu jest haczyk bo w przyszłości nie masz korpusu na klatkę 135), jakiś dobry i jasny unizoom pełnoklatkowy (nie będzie to tanie!), filtr polaryzacyjny (klasy cn. Hoyi HD), podobnej klasy filtr połowkowy szary, dobry statyw. Kupuj obiektywy pełnoklatkowe - na przyszłośc!
Kupuj obiektywy pełnoklatkowe - na przyszłośc! , Święte słowa 28mm i 85 mm canona bardzo fajnie się uzupełniają , przynajmniej w reporterce. A co do krajobrazu to najlepiej 10-20 sigma i np canon 70-200 f4 l . No i najważniejsza sprawa to statyw a nie żadne lampy przy aparacie , bo ona na pewno nie przyjdzie Ci z pomocą
Już mnie trochę naprowadziliście panowie i dzięki za cenne wskazówki. Niestety wciąż nie wiem jakie wybrać body? Chciałbym konkretnie poznać markę i model to by mi ułatwiło poszukiwania. Możecie mi jeszcze podać konkretne nazwy obiektywów i czym się charakteryzują? W każdym bądź razie bardzo dziękuje za pomoc.
Krajobraz to wszystko co z tym związane w tym dużo zdjęć zachodów i wschodów słońca.
jeśli chcesz zrobić zdjęcie zachodu bądź wschodu (or inny krajobraz) i nie chcesz go obrabiać później na kompie, to możesz wziąć 650d. i tak w stosunku do innych aparatów różnicy nie dostrzeżesz.
jeśli jednak masz zamiar zająć się trochę tym poważniej, i siedzieć obrabiając RAWy na kompie, to proponuje nikona d5100. świetna matryca, z której można na prawdę dużo wyciągnąć. a do tego sigmę 10-20 4-5.6 i zestaw do landschaftów jak znalazł. później do tego jakieś 50 1.8 i wsio.
A tak w ogóle to uważam taką taktykę za bezsensowną - nie każdy ma potrzebę przechodzenia na FF, a już kolekcjonowanie szkieł pod tym kątem tylko ogranicza.
Kupuj obiektywy pełnoklatkowe - na przyszłośc! , Święte słowa 28mm i 85 mm canona bardzo fajnie się uzupełniają , przynajmniej w reporterce. A co do krajobrazu to najlepiej 10-20 sigma i np canon 70-200 f4 l . No i najważniejsza sprawa to statyw a nie żadne lampy przy aparacie , bo ona na pewno nie przyjdzie Ci z pomocą
cały post dość kontrowersyjny
FuterMaster, dobra wszystko fajnie a teraz konkretnie ! Ile masz zamiar wydać na zabawki w najblizszych 2 latach ?
Bo wydać na początku 4K a póżniej się meczyć z zestawem kitowym to nie sztuka a raczej udręka.
A tak w ogóle to uważam taką taktykę za bezsensowną - nie każdy ma potrzebę przechodzenia na FF, a już kolekcjonowanie szkieł pod tym kątem tylko ogranicza.
Też racja. Z drugiej strony właśnie krajobrazówka jest tym gdzie rozmiar (klatki) potrafi mieć znaczenie
RB, odkąd są obiektywy takie jak 10-20, to nie jest to problem. Tym bardziej, że pełnoklatkowe odpowiedniki niekoniecznie grzeszą ostrością na brzegach....
Bierz od razu pełną klatę. Przesiadka później jest kosztowna.
Moja droga wyglądała następująco:
Canon 450 -> Canon 50D -> Canon 5d MkII
Tak więc aby uniknąć tej "drogi", wymiany szklarni i wejść w temat na dobre polecam FF od razu. Nawet jakbyś miał kupić używkę.
Ze szkieł:
Obiektywy: UWA - np. Canona 17-40 lub 16-35
Średni zoomik baaaardzo przydatny: Canon 24-105
I cos dłuższego: na poczatek może być Canon 70-300 IS (czarny)
Stałeczka: Canon 50/1.4 do zabawy DOF jak zajdzie potrzeba.
Jeżeli chcesz mimo wszystko pozostać przy cropie weź Canona 650 i do tego:
szkła: 10-22, 24-105, 70-300
Filtry:
Połówkowe 0.6 i 0.9 Hitech. Bierz od razu Z-Pro (100x150) jeżeli na serio chcesz się zająć fotografią krajobrazową.
Uchwyt Lee.
I szare ND: 0.9 i 3.0 też Hitecha
Obowiązkowo Polaryzacyjny. Jeżeli będziesz go używał z uchwytem Lee to weź 105 Heliopana.
Statyw:
Solidny, 3-4 sekcyjny, ciężar do 2 kg. Nośnosć do 8kg wystarczy.
Wężyk:
Od razu z interwałometrem. Nie kupuj tego prostego.
fatman, ale po co pełna klatka do krajobrazu? Tym bardziej, że i tak głównie stosuje się niskie ISO.
Ano po to aby więcej światła zarejestrować, szczegółów, mniej szumu i... aby było z czego wycinać przy szerokich planach.
W tej dziedzinie jak w żadnej innej wielkość matrycy MA znaczenie.
fatman, naprawdę widzisz taką różnicę w tych aspektach (na ISO100) między 50D a 5D, czy próbujesz siebie przekonać do sensowności zmiany?
Co rozumiesz przez "więcej światła"?
A co z jakością obrazu na brzegach FF przy szerokich kątach?
PS. W zakresie dynamiki na niskich ISO np. D7000 wygrywa znacząco z 5DII.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9