Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sro 05 Wrz, 2012 Canon 60d+Canon EF 70-200mm f/4L IS USM vs Nikon d7000+Tamro
Canon 60d+Canon EF 70-200mm f/4L IS USM vs Nikon d7000+Tamron SP AF 70-200 f2.8 DI LD
Witam szanownych forumowiczów,
przez rok miałem możliwośc zaopiekować się Alfą 500+Tamron 17-50 f2.8 + Minolta 70-210 f4... no i stało sie wsiąkłem. Zbliża sie czas oddania sprzętu a chciałoby się jeszcze... znaczy trza się spiąć i coś kupić. Po wczytaniu się w kilka wątków wymyśliłem sobie na początek takie zestawy Canon 60d + Tamron 17-50 f2.8 + Cannon EF 70-200 f4 IS USM lub Nikon d7000 + Tamron 17-50 f2.8 + no właśnie co? przychodzi mi tylko do głowy Tamron SP AF 70-200 f2.8 DI LD, Nikon 70-200 f2.8G ED VRII to nie ta bajka cenowa (wolałbym sprzęt nowy). Fotografuję wszystko po trochu z lekką przewagą koncertów, teatru (związane to wszystko z pracą), trochę rajdów offroad.
Jeśli chodzi o puszki to tu podobno Nikon lepszy, z drugiej strony Canon EF 70-200 f4 IS podobno super szkło i cenowo dałbym radę; masz ci babo placek co wybrać? Myślałem również o Pentaxie k5 ale te rzekome problemy ze szkłami mnie zniechęcają.
Proszę o jakieś sugestie bo mętlik w głowie. Dzięki.
Pozdrawiam
Pewnie, że super, ale podejrzewam, że już z tego samego szkła bez IS byłbyś zadowolony.
Tamron 70-200 2.8 świetny optycznie. Gorsza budowa od "elek" i słabszy AF.
60D bym nie kupił, bo szkoda byłoby mi kasy. To już wolałbym dziadka 40D (choć 30D też dałby radę) i zainwestowanie w lepsze szkła.
D7000 - czemu nie? Zobacz 80-200 2.8 Nikona...
ugryź napisał/a:
Myślałem również o Pentaxie k5 ale te rzekome problemy ze szkłami mnie zniechęcają.
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012 Re: Canon 60d+Canon EF 70-200mm f/4L IS USM vs Nikon d7000+T
ugryź napisał/a:
Canon 60d+Canon EF 70-200mm f/4L IS USM vs Nikon d7000+Tamron SP AF 70-200 f2.8 DI LD
Witam szanownych forumowiczów,
przez rok miałem możliwośc zaopiekować się Alfą 500+Tamron 17-50 f2.8 + Minolta 70-210 f4... no i stało sie wsiąkłem. Zbliża sie czas oddania sprzętu a chciałoby się jeszcze... znaczy trza się spiąć i coś kupić. Po wczytaniu się w kilka wątków wymyśliłem sobie na początek takie zestawy Canon 60d + Tamron 17-50 f2.8 + Cannon EF 70-200 f4 IS USM lub Nikon d7000 + Tamron 17-50 f2.8 + no właśnie co? przychodzi mi tylko do głowy Tamron SP AF 70-200 f2.8 DI LD, Nikon 70-200 f2.8G ED VRII to nie ta bajka cenowa (wolałbym sprzęt nowy). Fotografuję wszystko po trochu z lekką przewagą koncertów, teatru (związane to wszystko z pracą), trochę rajdów offroad.
Jeśli chodzi o puszki to tu podobno Nikon lepszy, z drugiej strony Canon EF 70-200 f4 IS podobno super szkło i cenowo dałbym radę; masz ci babo placek co wybrać? Myślałem również o Pentaxie k5 ale te rzekome problemy ze szkłami mnie zniechęcają.
Proszę o jakieś sugestie bo mętlik w głowie. Dzięki.
Pozdrawiam
witaj
moim zdaniem mozna rzucac koscia . Nikt na 100 % nie stwierdzil , ktory z tych aparatow , czy systemow jesli rozbudujesz jest ogolnie lepszy. Na ogol najnowszy model konkurenta jest lepiej oceniany od ostatenigo nieco starszego modelu poprzednika - postep - krok po kroku obserwujemy w obu firmach w kazdym kolejnym modelu.
jakosc obrazu z obu aparatow jest praktycznie taka sama. Testy rozne wykazuja raczej niewielka przewage n7000 nad d60 . Z drugiej strony czytam w sieci, iz bylo konretnie w modelu d7000 bardzo duzo reklamacji autofokusa - ludzie zwracali czy wymieniali te
puszki. Najlepszy optyka jest na tyle dobra na ile dobrze nastawimy ostrosc .
Kupujac konkretny aparat i konkretny obiektyw musisz sprawdzic jak one ze soba wspolpracuja , co nie jest takie proste w sklepie , ale wieksze bledy da sie wylapac.
sugerowalbym wez oba aparaty do reki i pobaw sie nimi , ktory lepiej lezy w dloniach.
jesli dokonasz wyboru , sprawdz na ile sie da jak ostrzy z konkretnym obiektywem.
70-200 /4 is mnie optycznie nie powala za to mechanicznie jest wysmienity ,
tamron z kolei ma wolniejszy af za to 2,8 , czego is-em nie zastapisz. z drugiej strony na 2,8 przy 200 mm nie pracuje sie latwo i czesto jednak lepiej jest przymknac. w teatrze , na imprezie bywaja chwile , ze scena jest silnie oswietlona , robi sie i na 4.0 albo 5,6 i 1/100 sek i krocej w takich chwilach , oczywiscie bywaja chwile ciemniejsze.
slowem z dwojki 70-200 L 4is albo tamron jednak decydowalbym sie na kompromis - canon -mniej zawodna mechanika lepszy af nieco mniej swiatla, nieco spabsza rozdzielczosc co widac na duzych odleglosciach . Af w tamronie moze czasami nie wystrczyc lub zawiezc , canon ma tutaj sprawniej dzialajacy.
na temat N sie nie wypowiadam gdyz tym modelem , o ktory pytysz zdjec nie robilem , posluguje sie raczej sporadycznie innym wlasciwie nieporownywanym , wiec nie moge przeniesc doswiadczen.
pan.tadeusz [Usunięty]
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012
dokładnie tak jak napisał komor
i aby było ciekawiej
mimo wyskakującego z każdego wątku lansu Nikona na tym forum przez jego użytkowników
(choć akurat osobiście cenię sobie tą markę ale ten marketing tu jest tak nachalny że czasem można się zrzygać)
w sieci jest zdecydowanie więcej krytycznych opinii użytkowników D7000 niż dyskredytowanego przez mniej profesjonalny wygląd 60D.
na samo wspomnienie o sygnalizowanych przez użytkowników problemach można było tu zostać dosłownie zlinczowanym strolowanym i zmieszanym z błotem za rzekome insynuacje. tymczasem po dwuletniej obecności D7000 na rynku wciąż nie brakuje takich podsumowań jak te pod testem na optycznych:
elgreen | 2012-04-02 16:21:56
Krystiano, przez miesiac tego nie przeczytasz. Skroce:
1. duzy odsetek puszek skalibrowano tak, ze daja backfocus (obie ktore zakupilem osobiscie)
2. czesto wystepuje wrazliwosc AF na rozne rodz. swiatla (bf w zarowym, ff w dziennym, inne kombinacje) - nie bylby to problem, gdyby dalo sie to naprawic - ale serwis nie przyznale sie do istnienia takiego problemu, a tym samym nie naprawia. (albo kalibruje w swietle sztucznym, co daje ff w dzien)
3. wielu na zalinkowanym forum cieszylo sie z aparatu i chwalilo, po czym po jakims roku, zaczal im nieostre zdjecia robic. Niektorym serwis naprawil, niektorym nie. Urodzila sie teoria wadliwego mechanizmu podnoszenia/opuszczania lustra
4. problem Fatmana. Niektore puszki ostrza wiekszosc czasu prawidlowo w kazdych warunkach, ale czasem przychodza chwile, ze nie da sie nimi zrobic ostrego zdjecia przez jakis czas. Sprawa niewyjasniona, zadna puszka z takimi objawami nie zostala naprawiona.
Milego czytania
można oczywiście dywagować ile w tym prawdy ale faktem jest, że co rusz można spotkać takie właśnie opinie o D7000. problemy z D800 pokazują, że Nikon ma jednak jakieś przeboje z implementacją nowszych układów AF, a opinie obiegowe sugerują że serwis nie rozwiązuje tych problemów. wydaje się to tym bardziej wiarygodne, że montowany w D5100 i innych tańszych modelach starszy układ jakoś nie zbiera takich batów.
nie zauważyłem przy tym aby użytkownicy 60D mieli tyle powodów do narzekań choć aparat nie jest jakoś szczególnie promowany na forach.
mimo tej chwalonej matrycy w D7000 skłaniałbym się w kierunku zestawu
Canon 60d+Canon EF 70-200mm f/4L IS USM
Ostatnio zmieniony przez pan.tadeusz Czw 06 Wrz, 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powiedzmy, że skłaniałbym się w stronę Canona, tylko kolejny problem czy brać 60d czy kupować używane 50d. Trochę obawiam się kupować używkę przez internet nie oglądając jej wcześniej, a z kolei rynek wtórny w moim mieście (pomacanie) jest bardzo ubogi.
pan.tadeusz [Usunięty]
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012
bierz 60D albo rozważ poważniej zakup K-5.
powiedziałeś sobie, że wolisz nowy sprzęt więc trzymaj się już podjętych decyzji bo będzie tylko większy mętlik w głowie
60D da Ci w bonusie spore możliwości video rejestracji, co w opisywanych przez Ciebie sytuacjach może dać sporo dodatkowej frajdy z zabawy tą puchą.
z kolei K-5 da Ci świetną jakość przy wyższym ISO, co jest nie do pogardzenia.
nie sądzę abyś miał problem ze zbudowaniem amatorskiej szklarni bez względu na wybór.
Ostatnio zmieniony przez pan.tadeusz Czw 06 Wrz, 2012, w całości zmieniany 1 raz
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012
Fotoamor napisał/a:
nie potrafisz prowadzc dyskusji - nie masz pod tym wzgledem klasy.
a to się zgadza, mam uczulenie na trolowanie, na leniwych ludzi, którzy nie potrafią uargumentować swoich tez, do tego jeszcze jak one są niezgodne z powszechnie znanymi faktami i przedstawiane są w macierowiczowy sposób to owszem
Na końcu uzywasz argumentu, bo ja mam czerwony pasek, bo moja fotografia jest źle obrobiona, bo najpierw mówisz o "obrazowaniu" a potem wykręcasz się wyborem "całego systemu".
Kolego Fotoamor, to są tanie zagrywki makiawelistyczne, dodatkowo nie poparte faktami, co zrobić z kimś, kto tak pogrywa moim zdanie nie zasługuje na inny ton.
Fotoamor napisał/a:
Uwazam ze pytajacy winen dokonac wyboru sam , biorac pod uwage ergonomie - z czym sie nalezy liczyc to problemy af - d60 d nie ma microtuninu , w d7000 o ile wierzyc glosom na forach bywaly jakies problemy z af.
af z 60D jest porównywalny z tym z d7000 i w tym akurat przypadku, jakby kolega wybrał nikona to af na T17-50 będzie miał lepszy niż z canonem, dodatkowo mniej się słyszy o bf/ff z nikonem niż z canonem.
Kręcisz i to bardzo nie ładnie, najpierw pisząc że :
Fotoamor napisał/a:
jakosc obrazu z obu aparatow jest praktycznie taka sama.
a potem co innego !
pan.tadeusz napisał/a:
Canon 60d+Canon EF 70-200mm f/4L IS USM
Ja również polecam canona jednak w ciemnych salach przydaję się światłosiła a nie stabilizacja, lepiej wybrać mniej ostry 70-200/2.8 bez IS
Ostatnio zmieniony przez kozidron Czw 06 Wrz, 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powiedzmy, że skłaniałbym się w stronę Canona, tylko kolejny problem czy brać 60d czy kupować używane 50d. Trochę obawiam się kupować używkę przez internet nie oglądając jej wcześniej, a z kolei rynek wtórny w moim mieście (pomacanie) jest bardzo ubogi.
c 60d jest lzejszy i ma mozliwosc foilmowania
w c50 mozna wgrac software pozwalajace na nagranie bez dzwieku.
kolosalna zaleta c50d - mozliwosc dostrojenia obiektywow. kupujesz jakakolwiek stalke , nowa , uzywana i nie musisz isc do warsztatau - da sie deostroisc czyli wyrugowac blad systematyczny nastawy ostrosci , bald przypadkowy zawsze jakis pozostaje , ale we wszatkich puszkach i nie on najczesciej jest decyduacy.
dostrajanie zoomow nie zawsze jest mozliwe , jako ze blad systematyczny moze sie zmieniac ze zmiana ogniskowej.
roznicy w rozdzilczosci 15 mpx a 18 mpx nie zobaczysz.
nie kupowalbym aparatu bez mozliwosci dostrojenia af , chyba ze tylko robilbym jednym obiektywem.
wg roznych testow obraz z c50 jest formalnie nieco leszy od c60 - nie wiem dlaczego - mowie szczerze , nie porownywalem.
Jesli chcesz robic na przyslonach 2,8 to AF musi pracowac b. dokladnie , zawsze trzeba dostroic.
moim zdaniem w aps-c w C w gre wchosza c7 lub c50 .
pan.tadeusz [Usunięty]
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012
kozidron napisał/a:
Ja również polecam canona jednak w ciemnych salach przydaję się światłosiła a nie stabilizacja, lepiej wybrać mniej ostry 70-200/2.8 bez IS
taa ten Tamron to faktycznie będzie demon celności i precyzji jak zacznie brakować światła
Ostatnio zmieniony przez komor Czw 06 Wrz, 2012, w całości zmieniany 2 razy
Super AF, duża puszka. Miód.
Ale ... szumy. Sam chciałem się przekonać na własne oczy i wypróbowałem RAW na 100 800 1600 i 3200 c7.
1600 już zdrowo szumi, a 3200 ... hmm
można oczywiście dywagować ile w tym prawdy ale faktem jest, że co rusz można spotkać takie właśnie opinie o D7000. problemy z D800 pokazują, że Nikon ma jednak jakieś przeboje z implementacją nowszych układów AF, a opinie obiegowe sugerują że serwis nie rozwiązuje tych problemów. wydaje się to tym bardziej wiarygodne, że montowany w D5100 i innych tańszych modelach starszy układ jakoś nie zbiera takich batów.
nie zauważyłem przy tym aby użytkownicy 60D mieli tyle powodów do narzekań choć aparat nie jest jakoś szczególnie promowany na forach.
mimo tej chwalonej matrycy w D7000 skłaniałbym się w kierunku zestawu
Canon 60d+Canon EF 70-200mm f/4L IS USM
poruszyles temat rzeke - jakosc AF. napisalem juz - uwzam, ze to co serwuja nam producenci to jedno wielkie oszustwo. AF w detekcji fazy to stary wynalazek 40 - 50 letni zywcem przeniesiony z analogu do cyfry gdzie wymagania ze wzgledu na mniejszy dopuszczalny krazek rozproszenia ( blad ostrzenia ) sa wieksze a urzadzenie to samo.
te rzeczy dokladnie pomierzylem. w detekcji fazy pomiar zalezy od barwy swiatla - inaczej ostrzy puszka rano przy wschodzie slonca a inaczej przy pochmurnej pogodzie. roznice sa duze - fluktuacja rozdzielczosci z tego powdu rzedu 50 % o ile pamietam.
napisalem przed 2 -3 laty list do canona , zalaczylem wykresy - panowie jak to tyle placimy , a to dziala blednie. Odpowiedzi nie dostalem oczywioscie , ale widze ze c5mk3 wprowadzili uklad kompensujacy barwe swiatla w ukladze AF. Nie mam zludzen , to nie na skutek mojego listu , ale takich uwag musialo byc wiecej i zareagowali.
rzecz w tym zeby te rzecz opanowac , zeby fotografujacemu dac szanse jakiejs korekty. mikrotuning daje mozliwosc korekty jednopunktowej , dla zoomow potrzebna jest liniowa w zaleznosc od ogniskowej. to wszystko jest rozwiazywalne przez software , ale niestety tego nie zrobiono.
ale to odzielny temat , nie chce rozwadniac zasadniczego tematu.
Przy zakupie zwrocilbym szczegolna uwage na prace AF , ona moze determinowac wynik , zdjecie z nieostre z najlepszego obiektywu jest gorsze od ostrego z taniego kita.
w d800 istotnie wystepuje problem , ale nieco innego rodzaju , w sumie o d800 mam b dobre zdanie , choc nie znam tak dobrze jak C.
odpowiedz na poprzednie pytania - obserwuje rynek od lat , nie abym sie fascynowal nowym sprzetem , tutaj jestem b pragatyczny , uzywam to co jest mi niezbedne - im mniej tym lepiej - nadmiar gadgetow przeszkadza nie pomaga - taka jest tendencja nowsze modele sa oceniane lepiej od poprzezdnich, wyjatki sa oczywiscie .
N dostal przyspieszenia po zastosowaniu matryc sonego, ktory ma wielokrotnie wiekszy potencjal badawczy i rozwojowy od N - okazuje sie , ze bylo to b dobre posuniecie.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012
Fotoamor napisał/a:
te rzeczy dokladnie pomierzylem. w detekcji fazy pomiar zalezy od barwy swiatla - inaczej ostrzy puszka rano przy wschodzie slonca a inaczej przy pochmurnej pogodzie. roznice sa duze - fluktuacja rozdzielczosci z tego powdu rzedu 50 % o ile pamietam.
Dostałeś różnice rzędu 50% fotografując powiedzmy tablicę przy wschodzie vs. pochmurny dzień, kurcze jesteś pewien że możesz to wziąć na poczet braku precyzji af (czy test robiłeś na statywie)? Próbowałes przeąłączyć się na LV i dostrić ręcznie, w sensie sprawdzić za każdym razem odchyłkę przy pochmurnym jak i przy wschodzie słońca? Mniej światła dość znacząco wpływa na precyzję działania af-u ale żeby taką odchyłkę wziąć na poczet "barwy swiatła", hmmmm......mógłbyś przyblizyć co masz na mysli uzywając terminu "barwa swiatła", bo cos mi się zdaję, że zaszła jakaś pomyłka.
Fotoamor napisał/a:
napisalem przed 2 -3 laty list do canona , zalaczylem wykresy - panowie jak to tyle placimy , a to dziala blednie. Odpowiedzi nie dostalem oczywioscie , ale widze ze c5mk3 wprowadzili uklad kompensujacy barwe swiatla w ukladze AF. Nie mam zludzen , to nie na skutek mojego listu , ale takich uwag musialo byc wiecej i zareagowali.
to akurat wynika z czegoś innego, to jest najzwyczajniej polityka marketingu canona, tu ewidentnie przyoszczędzono, w wyzszych modelach af działa dość sprawnie.
Ostatnio zmieniony przez kozidron Czw 06 Wrz, 2012, w całości zmieniany 1 raz
bierz 60D albo rozważ poważniej zakup K-5.
powiedziałeś sobie, że wolisz nowy sprzęt więc trzymaj się już podjętych decyzji bo będzie tylko większy mętlik w głowie
Jeśli coś miałoby się sprawdzić w przypadku Pentaxa, to chyba najlepiej K-30 i Sigma 70-200.
Sam mam K-5, AF jest niezły, ale w krótkim teście stwierdziłem, że K-30 daje sobie lepiej radę w trudnych warunkach.
Nie będzie to chyba jednak tak szybki i celny zestaw jak 60D i C 70-200 2.8 (pomijam, że Sigma da gorszy obrazek od tele Canona).
U Pentaxa problem będzie oczywiście wtedy, jeśli chciałoby się sprzedać taką Sigmę i zakupić coś lepszego w tym zakresie ogniskowych .
Puszkę 60D miałem okazję poznać. Jako że ma służyć do koncertów, to ważne, co się dzieje na wyższych czułościach i tu niestety nawet niewielkie korekty ekspozycji w RAW-ach na ISO w okolicach 1600 i wyżej skutkowały bandingiem. Ale może to był rzadki przypadek niezbyt udanej puszki. Niemniej wybrałbym C.
Systemu N nie znam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11