Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Nie 14 Paź, 2012 Lustrzanka dla początkującego. Fotografia koncertowa.
Witam. Chciałbym abyście pomogli mi w wyborze lustrzanki i obiektywów do robienia zdjeć podczas koncertów, głównie chodzi o koncerty klubowe, ale może za jakiś czas w grę wchodziłyby też imprezy na otwartym terenie. Jestem totalnym amatorem jeśli chodzi o fotografię, ale chciałbym zainwestować trochę czasu i pieniędzy, aby się dobrze zapoznać z tematem fotografii koncertowej. Poza fotografią koncertową, w grę wchodziłyby jakieś niedzielne plenery, krajobrazy, budynki, a także od czasu do czasu jakieś widowiska artystyczne w stylu teatrów ulicznych, fireshow itp.
Wstępnie zastanawiałem się nad Nikonem D90, z tego powodu, że trochę latałem z D80 i aparat całkiem mi się podoba. Niestety ten D80 nie należy do mnie i nie mam możliwości "potrenować" poza dniami kiedy aparat ten pożyczam. Inną przyczyną jest to, że wspomniany D80 jest własnością mojego brata, który po prostu zaproponował mi, abym kupił D90, to po prostu moglibyśmy sobie nawzajem pożyczać obiektywy. Głównie dlatego jestem zainteresowany Nikonem, ale jeśli ktoś ma propozycję co do aparatu innej firmy, to z chęcią posłucham. Jeśli chodzi o kwotę, którą miałbym wydać, to myślałbym o kwocie do 3500zł (aparat + obiektyw). Jest to wykonalne?
Proszę o pomoc. Poniżej umieszczam zdjęcia, które do tej pory robiłem na koncertach. Niestety z aparatem miałem tyle kontaktu co na koncertach, więc zdjęcia są kiepskie, ale żeby nauczyć się coś robić, to jednak trzeba mieć swój aparat i podejrzewam w miarę codziennie mieć z nim do czynienia. Po rzuceniu okiem na którąś z poniższych galeriach będziecie mieli od razu wgląd na to w jakich warunkach zazwyczaj przychodziło mi robić zdjęcia.
by bylo ekonomicznie to rozwaz 35mm f/1.8 lub 50mm f/1.8 a najlepiej oba. w ciemnych klubach f/2.8 to juz ciemnica a w d90 wychodzic poza ISO 1600 to niezbyt dobry pomysl, zwlaszcza w takich warunkach
Warsztaty fajne i cena dość uczciwa jak na 2 dni, ale do Poznania mam więcej kilometrów niż jest złotówek w cenie :] Ale Nikon D90, to będzie generalnie dobry wybór? Na samo body planowałem wydać maksymalnie w okolicach 2500zł, a z całością zmieścić się w okolicach 3500zł, więc do tej kwoty możemy rozmawiać też o aparatach innych firm. Ten D90 tak jak wspomniałem jest na moim celowniku głównie dlatego, że miałbym dostęp do obiektywów brata, zawsze to jest jakaś przydatna sprawa.
Luxus, ciężko będzie za ta kasę dobrać odpowiedni sprzęt. Na body na Twoim miejscu nie zwracałbym aż takiej uwagi. Skup się na szkłach i za to co zostanie zmieść body
Możesz też pójść w canona, 50mm/1.8 kosztuje 450pln (nowy), jaki jeszcze obiektyw? Zależy od odległości ale raczej coś szerszego np: używkę 28/1.8. Akurat dałeś warunki fotografii bardzo obciążające kieszenie, więc nie wiem czy coś tu można wymyśleć
Zoomy odpadają bo jak moronica napisała 2.8 to za słabo. 1.8 światełko to minimum. Szkoda, że nie ma budżetowej szerokiej stałki pokroju plastykowej 50tki, wtedy możnaby było za tysiaczka kupić takie dwa szkiełka + body.
Na chwilę obecną zakładam max. budżet na 3500zł. Nie mam ciśnienia, że aparat muszę kupić dziś/jutro, a jest spora szansa, że powiedzmy do końca roku uda mi się odłożyć kilka złotych więcej. Wolę poczekać i odłożyć jakieś pieniądze na konkretny sprzęt, bo nie mogę sobie pozwolić na kupno jakiegoś prostszego aparatu do nauki "fachu", bo jak już bym coś liznął tematu, to nie będę miał za co kupić coś lepszego, takie D90, które jak zazwyczaj czytam jest określalny jako aparat dla zaawansowanych amatorów, ale pozwala też na zabawę jako pół-profesjonalista. Może przy okazji udało by mi się kupić coś w jakiejś przed świątecznej promocji. Zdaję sobie sprawę, że to jak będzie wyglądało zdjęcie zależy ode mnie i że aparat zrobi wszystko za mnie. Jednak wolę na samym początku zainwestować zarówno w jakieś ciekawsze body jak i jeden konkretniejszy obiektyw do tego na czym by mi głównie zależało czyli na koncertach. Poza tym na sam początek wystarczy mi jakiś standardowy obiektyw, aby popróbować z innymi rzeczami. Co do odległości z jakiej byłyby robione zdjęcia, to całkiem często na koncertach mam to szczęście, że mam dostęp do tzw. fosy. Wszystkich z przodu łapie idealnie, aczkolwiek często bywa, ze perkusista siedzący gdzieś tam z tyłu jest poszkodowany. Zoom dopiero jest potrzebny jak już wypraszają z fosy i wtedy trzeba gdzieś latać po sali.
Co do odległości z jakiej byłyby robione zdjęcia, to całkiem często na koncertach mam to szczęście, że mam dostęp do tzw. fosy. Wszystkich z przodu łapie idealnie, aczkolwiek często bywa, ze perkusista siedzący gdzieś tam z tyłu jest poszkodowany. Zoom dopiero jest potrzebny jak już wypraszają z fosy i wtedy trzeba gdzieś latać po sali.
"Zoom" oznacza każdy obiektyw zmiennoogniskowy, może to być zarówno szeroki kąt jak i teleobiektyw. Nie jest to synonim długich ogniskowych. Zapoznaj się chociaż pokrótce z prawidłową terminologią fotograficzną, to łatwiej będzie rozmawiać
Tak zrobię, jestem nawet w trakcie, bo wiem, że będzie mi to potrzebne. Jeśli chcesz, to możesz wypisać wszystkie definicji poniżej prostym i zrozumiałem językiem dla zielonych jak wiosenny szczypiorek leszczy jak ja, ale napisz też coś o co poprosiłem tak jak pozostali, bo bez względu na mój brak znajomości definicji, to dość dokładnie opisałem czego szukam i nawet już będąc bogatszym o tę jedną definicję nadal szukam tego samego. Po zapoznaniu się z resztą definicji też nic się nie zmieni pod tym względem, a mi chodzi tutaj o konkretne porady co do sprzętu. Wolę jednak mieć aparat i braki w teorii, niż znać teorię i nie mieć aparatu.
Ostatnio zmieniony przez Luxus Wto 16 Paź, 2012, w całości zmieniany 1 raz
Luxus, slowniczek masz po polsku na optycznych, jest jeszcze szerokikadr.pl
nie ma wiekszego sensu pisanie tu czegos, czego w necie na peczki
na twoim miejscu bralabym tego d90 poki jest dostepny i do niego albo 50/1.8 albo 35/1.8 a jak dozbierasz to dokupisz druga stalke. nie czekaj tylko rozpocznij praktykowac juz teraz
Ja uważam, że D7000 będzie znacznie lepszym wyborem - de facto najlepszym w rozsądnych pieniądzach, jeśli chcesz Nikona. Różnica jest taka, że w D90 max używalne jest ISO3200, w D7000 ISO6400, a to w warunkach koncertowych kolosalna różnica. 50/1.8, czy nawet lepiej 35/1.8, jeśli często robisz z fosy, na początek wystarczy. Mógłbyś teoretycznie pomyśleć o D5100 (ta sama matryca, co D7000), ale brak drugiej rolki i kiepski wizjer, to w fotografii koncertowej poważny minus.
jeśli Twój brat ma d80 to rzeczywiście Nikon będzie dla Ciebie dobrym rozwiązaniem,
i chyba d7000 będzie lepsze, zyskasz na matrycy względem d90, ktoś napisze
że więcej zyskasz na jasnej stałce, tyle że jasną stałkę i tak musisz domknąć na koncercie, dobra będzie przysłona 4 - 5.6 co dostaniesz z obiektywu kitowego,
który jest dużo lepszy na koncert ze względu na zoom... co prawda najlepszy
by był 18-105 albo drugi zoom ale masz 3500 za co możliwe że uda Ci się upolować
d7000 z ob. kitowym. 18-55. Jak Ci się uda wbić pod scenę możesz mieć cool ujęcia
z szerokiego, 50 w takich sytuacjach co najwyżej wkurza..
do tego video jest lepsze w d7000 a na koncertach video na pewno się przyda.
co najważniejsze iso 6400 z d7000 jest bardzo używalne, w d90 jest 3200 potem jest 6400 w trybie boost, ale to nie jest nic o czym warto wspominać
.. i d7000 jest odporniejsze na np. zalanie piwem etc. na koncertach dzieją się różne rzeczy.
tyle że jasną stałkę i tak musisz domknąć na koncercie, dobra będzie przysłona 4 - 5.6 co dostaniesz z obiektywu kitowego,
A cóż to za bzdury? "Domykam" najczęściej do f/2. Praktycznie nie zdarza mi się przymykać mocniej. Na klubowych koncertach domknięcie do f/4 spowodowałoby zazwyczaj konieczność pracy na ISO12800-25600...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9