Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sro 02 Sty, 2013 mobilne studio do 2 tyś zł
Cześć.
Mój studencki budżet można określić następująco: "To zależy ile to będzie kosztowało." a maksymalna kwota którą mogę wydać to ok 2 tyś zł.
przez 2 lata miałem jedną lampę Y-gnuo 460II. Padła jak długa.
do tego mam wyzwalacz i nadajnik chyba Rf 602.
potrzebował bym 3 zródeł światła. Chciałbym aby to było mobilne. Przeważnie będzie to plener. Więc chyba lampy błyskowe. Nissin Di 622 II da radę? Będą też zdjęcia w pomieszczeniach.
jeżeli o statywy chodzi to myślałem o żurawiu i 2 statywach na parasolki.
do tego modelatory światła, na których się zupełne nie znam. Co doradzacie? na pewno softboxy i co do tego?
i zestaw teł. Białe i czarne i stojak. Operuje Canonem 50D.
chciałbym móc też robić zdjęcia na 2 kurtynę.
Przeważnie będzie to plener. Więc chyba lampy błyskowe. Nissin Di 622 II da radę?
Zbyt słaby w plener, IMHO.
johnnyn napisał/a:
do tego modelatory światła
Modyfikatory.
johnnyn napisał/a:
na pewno softboxy i co do tego?
Do softboksów? Najlepiej gridy/plastry miodu. Poza tym, jakiś snoot, wzgl. mały grid przydaje się na gołe lampy. Do tego parę podstawowych żeli. Popróbuj z tym i za jakiś czas sam będziesz wiedział czego potrzebujesz.
Rozstawienie 3 lamp w plenerze to nie lada sztuka. Wiatr robi swoje, podczas deszczu na pewno coś zaleje i potrzeba przynajmniej 1 murzyna do noszenia tobolow jeśli nie 2;-)
I teraz skręć na 2 lampach moc a na 3 podnieś...
lepiej jedną porządną lampę i konkretny statyw nabyć i samemu to ogarnąć:-)
*absolutnie nie mam nic do murzynów! murzyn, można zamienić słowem niewolnik, szerpa czy tragarz.
powiedzmy, że zrezygnuje z nissinów.
a wezmę pod uwagę 2 zwykłe lampy, z możliwością podpięcia do nich akumulatorów. co by to mogło być aby zawarło się w 1500zł ? zupełnie się nie znam na kwestii technicznej, na rynku jest mnóstwo chińskiej tandety.
albo jaki zestaw proponujecie, który zawarłby się w tych kosztach?
Jedna lampa to trochę mało. Przydałoby się też coś do doświetlenia tła.
Zwłaszcza, że chcę kombinować robienie portretów gdzie np jedna osoba jest na pierwszym planie, a druga stanowi nawiązujące do niej tło..
Rozstawienie 3 lamp w plenerze to nie lada sztuka. Wiatr robi swoje, podczas deszczu na pewno coś zaleje i potrzeba przynajmniej 1 murzyna do noszenia tobolow jeśli nie 2;-)
Radzę sobie z takim zestawem sam, zarówno jako murzyn jak i fotograf. Ale fakt, podczas wietrznej pogody mogą być straty, więc zależy czy chcemy się bawić w wolnym czasie, czy mamy zlecenie do wykonania bez względu na wiatr.
Co do biegania z ustawianiem mocy to świetne do nauki, na tej samej zasadzie jak stosowanie w aparacie trybu M, chociaż można by AV – uczy myślenia. I na kondycję pomaga.
rafisko napisał/a:
lepiej jedną porządną lampę i konkretny statyw nabyć i samemu to ogarnąć:-)
Trochę to ogranicza jednak…
Przy małym budżecie polecałbym kupno 3-4 sztuk Yong-Nuo YN-560 (obecnie dostępne w wersji II), chińskie statywy typu W-806 dostępne wszędzie (troszku ciężki, to wada przy noszeniu, zaleta przy wietrze) i modyfikatory wg potrzeby, można i zacząć o paru parasolek białych shoot-through i srebrnych odbijających. Z bardziej zaawansowanych (i nieco droższych) modyfikatorów polecam rozejrzeć się w ofercie Phottixa.
rafisko napisał/a:
lepiej jedną porządną lampę i konkretny statyw nabyć i samemu to ogarnąć:-)
Trochę to ogranicza jednak…
Bez przesady - jeśli nie chcesz symulować jakichś dziwnych sytuacji oświetleniowych, to zazwyczaj w plenerze wystarczy jedna lampa i nawet blenda zamiast drugiej, co w sumie ze słońcem daje trzy punktowe oświetlenie. W plenerowym świeceniu rzadko chodzi o to, żeby robić studyjny barok...
MaciekNorth, ale nie było mowy o wyzwalaniu światłem, tylko wyzwalaczach TTL - wybór radiówek TTL do Canona jest spory, a zresztą systemów sterowania opartych o światło, czy hybrydowych też jest kilka i niekoniecznie wymagają obecności 550/580EX...
Bez przesady - jeśli nie chcesz symulować jakichś dziwnych sytuacji oświetleniowych, to zazwyczaj w plenerze wystarczy jedna lampa i nawet blenda zamiast
drugiej, co w sumie ze słońcem daje trzy punktowe oświetlenie.
Każdy ma swoje doświadczenia. Do obsługi blendy potrzebna jest jeszcze jedna osoba, to raz. Dwa, że blenda jednak to tylko doświetlenie cieni, a nie pełnoprawne źródło światła, które można kontrolować na wiele sposobów. Trzy, że mi się zawsze modelki mrużą, jak próbuję użyć blendy.
jaad75 napisał/a:
W plenerowym świeceniu rzadko chodzi o to, żeby robić studyjny barok...
Do obsługi blendy potrzebna jest jeszcze jedna osoba, to raz.
Nie no, są statywy, uchwyty... Inna sprawa, że blenda lubi robić za żagiel.
komor napisał/a:
Dwa, że blenda jednak to tylko doświetlenie cieni, a nie pełnoprawne źródło światła, które można kontrolować na wiele sposobów.
Niekoniecznie - ze słońcem w kontrze może z powodzeniem robić za klucz. Oczywiście, że kontrola jest bardziej ograniczona, ale jest, i to mimo wszystko całkiem niemała...
komor napisał/a:
Trzy, że mi się zawsze modelki mrużą, jak próbuję użyć blendy.
Osobiście polecam lampy yongnuo 560tki z dopiskiem II masz wyswietlacz LCD i... i chyba nic a róznica koło 100 zł na lampie wiec nie ma sensu ladować w wyswietlacz LCD - lampy 250 zł
daje i 750 zł
Do tego poleciałbym jednak lepszy statyw niż chińskie rurki z allegro - w pomieszczeniu ok ale nie w terenie, osobiscie korzystam z QUANTUUM AIR260 - 99 zł/szt przy zamowieniu 2 szt z allegro masz torbę na 3 statywy
300 zł - 3 satywy z torbą za dużo lepsze i stabilniejsze statywy
Modyfikatory hmmm genialnym modyfikatorem jest power snoot Garego Fonga - 250 zł i tylko na 1 lampę, skoro masz ograniczony budżet to plastry miodu na lampy to podstawa koszt to około 40 zł/szt jeśli idziemy po kosztach do tego dyfuzor ala softbox na lampy około 30 zł/szt , no i polecił bym przynajmniej 1 sztukę słoneczka Beauty Dish które można znaleść za 99 zł na allegro- ciekawa sprawa świetna do portretówek i dość duża bo około 50 cm. Daje nam 310 zł za 3x plaster miody, 3x sofbox i 1x beauty dish
Na tą chwilę juz jest w puli 1360 zł
Jeszcze możesz kupić parasolki ze 3 sztuki z różnym odbiciem srebrnym/białym itd zależy na jakim świetle ci zależy, jesli chodzi koszt do 3 lamp to myslę że w 140 zł zmieścisz się z 6 parasolkami 3xbiałe 3x srebrne
no i dobrze by było zaopatrzeć się w blende - 50 zł
Do statywów musisz kupić uchwyt na lampy z możliwością dołączenia parasolki - uchwyt regulowany koszt 32 zł z tego co widzę na allegro daje koło 100 zł
Łączny koszt 1650 zł za lamy które dają radę, za dobrej jakości statywy i dużo ilość modyfikatorów
Zostaje Ci 350 zł, osobiście kupiłbym jednak to plastikowe cudeńko od Garrego Fonga, robi efekt i robotę
hmmm genialnym modyfikatorem jest power snoot Garego Fonga - 250 zł
Proszę Cię, ja wiem, że Fong jest mistrzem w robieniu z ludzi idiotów i zarabianiu na tym, ale to już jest przegięcie... Takie efekty uzyskasz ze zwykłym gridem, za max $30 jeśli chcesz "ekskluzywną" wersję od Honla, czy zwijanym snootem, nie mówiąc o tańszych chińskich zabawkach, których odpowiedniki można zresztą w większości wykonać samemu.
Do tego poleciałbym jednak lepszy statyw niż chińskie rurki z allegro - w pomieszczeniu ok ale nie w terenie, osobiscie korzystam z QUANTUUM AIR260
Ze zdjęć wynika, że ten Quantuum Air 260 to jest dokładnie to samo, co W-806. Nie sądzę, żeby różniły się wykonaniem czy materiałem. Być może są różne wersje, ale te W-806, które posiadam naprawdę nie są tandetne. Z drugiej strony te Quantuumy nie są wiele droższe, a torba przydatna sprawa, więc dla spokoju ducha mogą być i one.
Używam w plenerze jednej lampy i czasem blendy i naprawdę wystarcza. Jeśli trzeba się przemieścić jest to na tyle mobilny zestaw, że noszę go sam. Jednak lecą już do mnie z HK wyzwalacze radiowe w ilości 1 nadajnik+3 odbiorniki. Lampy posiadam 3 więc do wszystkich teraz będzie można przypiąć i strzelać:)
Yongnuo mam na razie jedną, pozostałe dwie systemowe. Przy czym moja YN jest u mnie jakieś 2-3 miesiące i w plenerze za bardzo nie pobłyskałem, a do studia mam lampy studyjne (jak sama nazwa wskazuje:)). Lampa jest dziwna-nie widzi jej aparat na stopce ale ją wyzwala...
Co do modyfikatorów. Mam parasolki transparentne i softbox składany do lampy reporterskiej i parasolka jest wygodniejsza ale tylko dlatego że lampa jest zawsze 'pod ręką' i nie trzeba nic rozpinać zęby się do niej dostać i ją ustawić. Statywu używam Velbon Sherpa chyba 500R i nie jest w stanie tego wywrócić żaden normalny wiatr, bo statyw jest ciężki. A parasol jest chyba 100. Z softem jest to mniej stabilne ale też nie leżało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9