Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Nie 20 Sty, 2013 który obiektyw szerokokątny najlepiej się sprawuje do 2k
WITAM
Szukam zestawu a raczej obiektywu którym będę mógł sprawnie szybko sfocić pokój czy budynek z ręki, w miarę jasny, dobre AF i to tak do 1700-2000zł rozważałem obiektywy
- sigma 10-20 ogniskowa super ale chyba zbyt ciemny
- stałka 14mm 2,8 - trochę się jej boję bo to będzie mój jedyny obiektyw.
- albo ostatecznie tamron 17-50 f2,8 tylko ze to nie szerokokątny
- i nic innego do głowy mi nie przychodzi
Mój budżet
na body ok 1,2k
na obiektyw to do 2k
Body: używana 40D dopiero mam zamiar kupić. Nikon d200 odpada (zbyt szumi) ale fajne ma body
Obiektyw: szerokokątny, ale jakie najlepsze rozwiązanie?.
Do czego: przede wszystkim, Fotografowanie lokali mieszkalnych, handlowych, budynków
Na różnych forach wyczytałem zawsze coś nieteges z tymi obiektywami albo Af się gubi albo mydło, musi być statyw bo inaczej się nie da itd. masakra!! Więc chciałbym zapytać kolegów którzy zawodowo sie tym trudnią lub ukochali fotografię i mają doświadczenie z szerokimi kątami, który obiektyw będzie najlepszy do 2000tys może jakiś używany? Z tych lepszych ale trochę się boję. Niestety pieniądze nie znajduje na ulicy i każdy grosz dla mnie się liczy i nie chce dać za obiektyw 1800 a potem się okaże że nawet tysiaka nie jest wart.
NAJLEPSZE PYTANIE TO:
CO BYŚCIE WY WYBRALI BĘDĄC W MOJEJ SYTUACJI. GDZIE FOCIĆ BĘDZIECIE W 90%
LOKALE MIESZKALNE, BUDYNKI (NIERUCHOMOŚCI)
Dlaczego myślę o 40d, ponieważ będzie to body na którym będę się uczył. w końcu szkła są najważniejsze nie body. no i chce kupić w przyszłości drugi aparat może 7d markII aktualne 7d jest super ale zbyt drogie na mój aktualny portfel, wszystko w zależności jak bardzo mnie fotografia pociągnie, na chwilę obecną nie chce więcej wydać na komplet jak ok 3k. W późniejszym czasie jakaś stałka 50mm, i coś w przedziale 70-300mm i potem nowe body.
A skoro jestem nowy na tym forum to kilka słów o mnie:
Więc fotografia od dawna mnie fascynowała lecz ograniczone fundusze nie pozwalały mi na zakup tak drogiego sprzętu, przez trzy lata pracowałem jako operator kamery lecz kręgosłup niestety nie pozwalał mi nosić ciężkiego sprzętu na ramieniu. No i na tyle o mnie, bo co za dużo to nie zdrowo.
Wysłany: Nie 20 Sty, 2013 Re: który obiektyw szerokokątny najlepiej się sprawuje do 2k
JasMik napisał/a:
CO BYŚCIE WY WYBRALI BĘDĄC W MOJEJ SYTUACJI. GDZIE FOCIĆ BĘDZIECIE W 90%
LOKALE MIESZKALNE, BUDYNKI (NIERUCHOMOŚCI)
Kupilibyśmy jednak ten statyw - budynek jakby nie patrzeć nie ucieka, więc nie ma co się bać dłuższych czasów i ciemniejszego szkła skoro nie stać na jaśniejsze (Sigma 10-20/3.5, Tokina 11-16/2.8)
Te fotki będą jakoś obrabiane/wywoływane z RAWa? Może zamiast tych używanych Canonów rozejrzyj się za nowym np. Nikonem D5100. Na pewno zmniejszy to problematyczność używania wyższych czułości, no i materiał do obróbki bardziej elastyczny w razie czego. Oferta szkieł też zacna.
Tylko jak tu się rozłożyć ze statywem w m1 czy m2albo sfocić mała łazienkę, na zewnątrz jeszcze spoko.
nie wiem jak się będzie sprawdzać monopod? może on ma sens?
A to z szerokimi nie idzie ładnie zrobić zdjęcie bez statywu? oczywiście nie poruszanego
A to z szerokimi nie idzie ładnie zrobić zdjęcie bez statywu? oczywiście nie poruszanego[/b]
Idzie, o ile odpowiedni czas da sie ustawić - czyli tak jak w przypadku każdego innego szkła
A propos tego rozkładania się ze statywem - ile Ty sam zajmujesz miejsca z aparatem w ręku?
Pytanie może nieco żartobliwe, bo człowiek jednak więcej wykombinuje pozycji, albo postawi na czymś aparat, ale tak czy siak statyw to jeden z podstawowych sprzętów i nie ma się co go bać. A teraz pewnie bedziesz się tłumaczył brakiem czasu na rozłożenie i tę całą "celebrację" w fotografii nieruchomości
Te fotki będą jakoś obrabiane/wywoływane z RAWa?
- Fotki pójdą do neta, więc zbytnio obrabiane nie będą
Nikon d5100 to już 1700 - 2000zł więc trochę drogo a jednak duże ciężkie solidne body dobrze mi leży w łapie no i zależy mi na dodatkowym ekraniku. myślałem ze jak zaszaleje to kupie 7d ale uznałem ze kupie najtańszy z najlepszych i padło na 40d za 1200 kupie a jak się dorobię szkieł to spełnię marzenie i kupie coś z 7d albo 70d.
Nie chodzi mi o brak czasu bo czasu akurat mam w sumie. może ten statyw sobie wyobrażam zbyt duży bo jak goniłem z kamerą to za mną kumpel ze statywem hehe. no ale to była inna bajka. głównie chodzi o ten brak miejsca w pokoiku 10mkw czy nawet 5mkw
super by było żeby szło zrobić z ręki takie same nie poruszane zdjęcie jak obiektywem np 17-50mm ale czy to możliwe i podobnie łatwe?.
gdybyś nadpisał. jak przykładowo zrobić? jakie ustawienia? i na co zwrócić uwagę byłoby super.
Tokina 11-16 2.8 II jeśli ultra szeroki kąt.
Ok, nie jest tak szeroka jak Sigma 8-16, albo brakuje jej 1 mm do tych 10 mm wśród innych, ale... ostrość, światło.
fajny ale kurcze tokina jak i sigma po 2,5k najtańszy na all...
czy warto dołożyć do sigmy 10-20? te 800zł i kupić tokine 11-16?
a powiedz mi, może stałka 14mm? wkońcu to ok 1400zł i podobno lepsze szkła i jasny, czy raczej nie sprawdzi się i będzie mi brakować tych ogniskowych między 10-20?
a czy faktycznie bez statywu nie pstryknę nieporuszane szerokim?
bo szczerze nie chce taszczyć ze sobą statywu
super by było żeby szło zrobić z ręki takie same nie poruszane zdjęcie jak obiektywem np 17-50mm ale czy to możliwe i podobnie łatwe?.
gdybyś nadpisał. jak przykładowo zrobić? jakie ustawienia? i na co zwrócić uwagę byłoby super.
Podstawy fotografii -> ekspozycja (przysłona, czas, czułość, zależności między nimi i działanie światłomierza, kompensacja ekspozycji). To nie jest trudne i warto sobie przyswoić przynajmniej taką dawkę wiedzy żeby wiedzieć co się robi i dlaczego
Podstawy fotografii -> ekspozycja (przysłona, czas, czułość, zależności między nimi i działanie światłomierza, kompensacja ekspozycji). To nie jest trudne i warto sobie przyswoić przynajmniej taką dawkę wiedzy żeby wiedzieć co się robi i dlaczego
podstawy to znam ale myślałem, że są jakieś specyficzne ustawienia, które tylko nieliczni wiedza :p
muzyk napisał/a:
Tokinę 11-16 trzeba wziąć do rąk. Solidnie zrobiony obiektyw.
Ciężki obiektyw.
Owszem, aberracje są ... ale myślę, że do poprawienia.
.
kurcze boli mnie to że jest drogi jak na moją aktualną sytuację finansową bo te i tak 3k to takie naciągane
fajnie by było gdyby ktoś napisał jak mu sie pracowało w takim terenie czyli ofocenie mieszkań
10-20 sigmą
a jak
tokiną 11-16
czy jest to przepaść. czy niewielka różnica. i dobrze się cyka zdjęcia.
jeszcze jedno: może jest tak ze tokiną 11-16 zorbie bez problemu z reki a do sigmy10-20 trzeba już statyw? bo inaczej się już nie da!!. bo może zamiast taniej 10-20 + statyw to kupić tokinę i zdjęcia jak z bajki. Bo jak do tokiny też statyw to już się załamię i kupie 17-50mm
podstawy to znam ale myślałem, że są jakieś specyficzne ustawienia, które tylko nieliczni wiedza :p
Tak, dokładnie te 3 wymienione i rzeczywiście mam wrażenie, że obecnie nieliczni o nich wiedzą
JasMik napisał/a:
czy jest to przepaść. czy niewielka różnica. i dobrze się cyka zdjęcia.
Jeśli to mają być miniaturki do netu prosto z puchy, to róznic bym się nie dopatrywał. Po prostu muzyk nakręca Cię na jaśniejsze szkło.
JasMik napisał/a:
jeszcze jedno: może jest tak ze tokiną 11-16 zorbie bez problemu z reki a do sigmy10-20 trzeba już statyw? bo inaczej się już nie da!!. bo może zamiast taniej 10-20 + statyw to kupić tokinę i zdjęcia jak z bajki. Bo jak do tokiny też statyw to już się załamię i kupie 17-50mm
Podobno znasz podstawy, więc powinieneś umieć na to pytanie odpowiedzieć
a czy faktycznie bez statywu nie pstryknę nieporuszane szerokim?
bo szczerze nie chce taszczyć ze sobą statywu
Jaka ta młodzież leniwa...
[img][URL=http://pix.ie/kojut/3134890]
Zrobienie tego zdjęcia zajęło mi 15 minut: zszedłem na dół, wyciągnąłem statyw, przekręciłem stopkę z kamery do aparatu, zmieniłem obiektyw, z powrotem do góry, ustawienie statywu i aparatu, pstryk, na dół na kompa, PE- zmniejszenie+ podostrzenie i eksport do jpg, no i napisanie tego posta
Teraz trochę liczb: pokój 2mx2m, obiektyw DA-L 18-55 ustawiony na 18mm/f8, ISO 200, czas 1s ze wstępnym podniesieniem lustra.
Taka sigma 10-20 da Ci dużo większy kąt widzenia, ale aby mieć wszystko ostre będziesz musiał trochę przymknąć- f5.6 czyli wydłużyć czas. Statyw nie jest ciężki- ok 1kg- czyli tyle ile aparat z sigmą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 11