Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
komor, myślałem, że to Tobie nie muszę tego tłumaczyć, jeżeli zdarza ci się nie trafić w studiu na 1/160s czy 1/200 to czas zweryfikować swoje umiejętności.
Jak rozumiem rozpoczynamy offtop wewnątrz offtopu, tak? Bo co ma trafianie AF przy jakichś czasach do poprzedniego wątku podglądu zdjęć przez Wifi i sensowności stosowania tetheringu z Lightrooma zamiast z EOS Utility? Moim zdaniem umiejętności fotografa nie wpływają na to, że w dynamicznych sytuacjach portretowych nie każda klatka będzie trafiona. Ach, zrobiłem milczące założenie, że nie robimy na dużych wartościach przysłony. Zresztą powodów do podglądu zdjęcia może być wiele, czego Ty ciągle nie potrafisz zrozumieć, sprowadzając wszystko do tych sytuacji, które występują u Ciebie i nie czytając ze zrozumieniem innych osób, które mogą mieć inne potrzeby, wymagania czy sposób pracy.
MC napisał/a:
Widzą i uczestniczą w spamie.
Oj rzeczywiście, o Canonie 5D Mark II nie ma chyba czegoś rewelacyjnie nowego do powiedzenia, co? Rozpatrujemy czy warto przesiadać się z 5DII na 6D z powodu Wifi.
komor, ja raczej miałem na mysli nie trafiający af przy fotografii makro i fakt, że tu mozna zrozumieć nie trafienie szkła(taki tamron 60mm cholernie ostry ale jego af potrafi chybić nawet na statywie przy EU podczas sterowania z kompa
Używasz AF przy makro w studio???
kozidron napisał/a:
natomiast biegający fotograf z przewodem zazwyczaj nie uzywa tego typu obiektywu do zdjęć bo ma synchro 1/160s lub 1/200s
A co to ma do rzeczy? Makro robisz przy ciągłym?
kozidron napisał/a:
i tu wcześniej poruszony przez ciebie temat sprawdzenia ostrości na monitorze w danym punkcie jest trochę zbyt dużą asekuracją, jest niewiele sytuacji w studiu, kiedy musisz się zastanawiać czy trafiłeś.
Tu nie chodzi o to, czy trafiłeś, tylko o to, czy np. mina, poza, czy inne detale są takie o jakie chodziło - o wiele łatwiej zauważyć to na większym ekranie. Poza tym, nie każdy używa lamp z tak ograniczonym zakresem regulacji, żeby nie mógł używać np. f/1.4, czy f/2, a tu 100% trafienie już nie jest tak pewne, jak przy f/8.
kozidron napisał/a:
Nie mówie tu o skrajnych sytuacjach jak delirka fotografa albo np. bokser czy zawodniczka MMA uderzająca z dużą prędkością pięścią w worek, bo wtedy albo zostawiasz ruch dłoni/worka na fotce albo korzystasz z hhs-u.
Nie, używasz szybkich lamp. HSS to amatorka. Zresztą lampy IGBT są ostatnio tak tanie, że przestało to być problemem.
kozidron napisał/a:
jeżeli zdarza ci się nie trafić w studiu na 1/160s czy 1/200 to czas zweryfikować swoje umiejętności.
Jeszcze raz zapytam - co czas synchro ma tu do nietrafiania?
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sro 13 Mar, 2013
komor napisał/a:
Bo co ma trafianie AF przy jakichś czasach do poprzedniego wątku podglądu zdjęć przez Wifi i sensowności stosowania tetheringu z Lightrooma zamiast z EOS Utility?
komor, ja odnoszę się do twojej wypowiedzi odnośnie upewnienia się, czy fotograf trafił w punkt w kontekście tego jak czeka na przesył danych, żeby sobie podejrzeć temat na monitorze, przecież to był twój pomysł.
komor napisał/a:
Ty ciągle nie potrafisz zrozumieć, sprowadzając wszystko do tych sytuacji, które występują u Ciebie i nie czytając ze zrozumieniem innych osób, które mogą mieć inne potrzeby, wymagania czy sposób pracy.
Ja doskonale mogę zrozumieć inne sytuacje, ja nie rozumiem wydumanych problemów, szczególnie gdy ktoś raz twierdzi, ze materiał do sprzedania musi być perfekcyjny a później że "generalnie istotne jest przesyłanie obrazów jpg"
jaad75 napisał/a:
Używasz AF przy makro w studio???
tak dość często, korzystam z af-u z poziomu kompa na sporym powiekszeniu na monitorze, zależy od sytuacji czasem nawet nie robie korekty ręcznej. Jakbyś przeczytła treść z nawiasu : "nawet na statywie przy EU podczas sterowania z kompa". Bardzo wygodne, nie dotykam statywu, stoję w odległości od obiektu, wybieram punkt, odpalam af, weryfikuje poprawność i dość często zdarza się, że nic nie koryguje.
jaad75 napisał/a:
A co to ma do rzeczy? Makro robisz przy ciągłym?
kozidron napisał/a:
Nie, odnoszę się do tezy Komora, jakoby fotograf nie był pewien czy trafił w punkt i właśnie po tu mu weryfikacja szybkiego podglądu na monitorze.
jaad75 napisał/a:
Jeszcze raz zapytam - co czas synchro ma tu do nietrafiania?
nic nadzwyczajnego, nie trafienie z powodu nie utrzymania nawet przy tak krótkim czasie.
jaad75 napisał/a:
Nie, używasz szybkich lamp. HSS to amatorka. Zresztą lampy IGBT są ostatnio tak tanie, że przestało to być problemem.
niestety taka amatorka czeka mnie jeszcze jakiś czas.
szczególnie gdy ktoś raz twierdzi, ze materiał do sprzedania musi być perfekcyjny a później że "generalnie istotne jest przesyłanie obrazów jpg"
Ale przecież cały czas chodzi tu o podgląd w celach opisanych wyżej - do tego oczywiście może wystarczyć JPG. I wbrew pozorom da się to prosto rozwiązać po Wi-Fi, potrzeba tylko dwuslotowego aparatu, z rozdzielonym zapisem RAW i JPG na różne karty i jako karty do JPG użyć rozwiązania typu Eye-Fi.
kozidron napisał/a:
tak dość często, korzystam z af-u z poziomu kompa na sporym powiekszeniu na monitorze, zależy od sytuacji czasem nawet nie robie korekty ręcznej.
Ale zdajesz sobie sprawę, że to dość wąskie zastosowanie, powszechne raczej wyłącznie w produktówce i to tej mniej ambitnej, gdzie kadr, położenie przedmiotu i światło się nie zmienia?
Tymczasem tethered shooting wykorzystuje się dość powszechnie w fotografii modowej/glamour/portretowej właśnie w celu szybkiego podglądu efektów i wtedy nikt raczej nie kontroluje aparatu z poziomu komputera...
kozidron napisał/a:
nic nadzwyczajnego, nie trafienie z powodu nie utrzymania nawet przy tak krótkim czasie.
Chodzi Ci o nietrafienie, czy poruszenie? Mam nadzieję, że wiesz, że czas synchro nie ma tu nic do rzeczy?
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sro 13 Mar, 2013
jaad75 napisał/a:
Ale przecież cały czas chodzi tu o podgląd w celach opisanych wyżej - do tego oczywiście może wystarczyć JPG. I wbrew pozorom da się to prosto rozwiązać po Wi-Fi, potrzeba tylko dwuslotowego aparatu, z rozdzielonym zapisem RAW i JPG na różne karty i jako karty do JPG użyć rozwiązania typu Eye-Fi.
nie no fajnie ale chyba nie w 6D i o tym tu mowa, mimo wszystko jak próbowałem przesyłać jotpega tez nie było wesoło, zresztą to nie ma sensu, za długo się czeka.
Cytat:
Ale zdajesz sobie sprawę, że to dość wąskie zastosowanie, powszechne raczej wyłącznie w produktówce i to tej mniej ambitnej, gdzie kadr, położenie przedmiotu i światło się nie zmienia?
dlaczego od razu mniej ambitnej, są sytuacje bardzo wymagając gdzie robi się kanapki z kilku ekspozycji ostrzonych na różne punkty.
jaad75 napisał/a:
Tymczasem tethered shooting wykorzystuje się dość powszechnie w fotografii modowej/glamour/portretowej właśnie w celu szybkiego podglądu efektów i wtedy nikt raczej nie kontroluje aparatu z poziomu komputera...
w takiej sytuacji to oczywiste, ze byłoby to niewygodne, tak samo jak kilkusekundowe czekanie na przesył jotpega.
jaad75 napisał/a:
Chodzi Ci o nietrafienie, czy poruszenie? Mam nadzieję, że wiesz, że czas synchro nie ma tu nic do rzeczy?
tak samo jak kilkusekundowe czekanie na przesył jotpega.
A masz jakieś dane, co do tego ile przechodzi JPG?
kozidron napisał/a:
jaad75, chodzi o max krótki czas, nic więcej.
A powinno chodzić Ci o max długi czas, ale błysku, czas otwarcia migawki jest tu mało istotny, póki mieści się w przedziale, w którym nie rejestrujesz znaczącej ilości zastanego.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sro 13 Mar, 2013
jaad75 napisał/a:
A masz jakieś dane, co do tego ile przechodzi JPG?
mogę w sobotę pomierzyć raz jeszcze ale w zeszłym tygodniu stwierdziłem, że wolę miotać się z przewodem, poza tym nie za bardzo rozwiązuje to temat zapisu rawów. W 6D jest mozliwośc robienia bardzo małego jotpega, tylko nie za bardzo widzę sens przesyłania czegoś o mniejszej ilości pixeli niż rozdziałka monitora. To już się robi takie na siłę szukanie zastosowania dla tego wi-fi. Slot jest jeden. Ja rozumiem jeszcze, przesyłanie tej eSki 2700x1800 ale Panowie, niżej to już litości. Tylko co z rawami?
jaad75 napisał/a:
A powinno chodzić Ci o max długi czas, ale błysku, czas otwarcia migawki jest tu mało istotny, póki mieści się w przedziale, w którym nie rejestrujesz znaczącej ilości zastanego.
chodzi mi o moje/kogoś mozliwości utrzymania czasu i trafienia powiedzmy na 200mm przy 2.8.
jaad75, nie zadazyło mi się w studiu ustawiać f1.4 - 2.0 przy portrecie, no chyba że w ramach eksperymentu, chociaż jestem w stanie wyobrazić sobie taką sytuację wbrew temu co twierdzi Komor
To już się robi takie na siłę szukanie zastosowania dla tego wi-fi. Slot jest jeden. Ja rozumiem jeszcze, przesyłanie tej eSki 2700x1800 ale Panowie, niżej to już litości. Tylko co z rawami?
Musiałaby istnieć możliwość konfiguracji takiej, by dało się przesyłać po Wi-Fi tylko podglądowego JPG-a, a RAW-y zgrywałoby się normalnie po sesji. Z dwoma slotami i Eye-Fi jest to proste, w 6D musieliby udostępnić coś takiego w sofcie.
kozidron napisał/a:
chodzi mi o moje/kogoś mozliwości utrzymania czasu i trafienia powiedzmy na 200mm przy 2.8.
To wciąż zależy od czasu trwania błysku, a nie synchro. Możesz sobie przy dużym zaciemnieniu i niskim ISO strzelać i 1/20s, a przy krótkim czasie błysku nie dostaniesz poruszeń. Myślałem, że to podstawy...
kozidron napisał/a:
jaad75, nie zadazyło mi się w studiu ustawiać f1.4 - 2.0 przy portrecie, no chyba że w ramach eksperymentu, chociaż jestem w stanie wyobrazić sobie taką sytuację wbrew temu co twierdzi Komor
Ja mogę bez problemu ustawić nawet 750-tki tak, by robić przy f/2, a przy speedlightach to w ogóle żaden problem.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sro 13 Mar, 2013
jaad75 napisał/a:
a przy krótkim czasie błysku nie dostaniesz poruszeń.
jaad75, ja mówie o zwykłym poruszeniu lub nie trafieniu przy małej GO w punkt w którym sie celuje przy czasach bliskich synchro, czyli takich w których "normalny" ruch powinien być zamrozony.
jaad75 napisał/a:
Musiałaby istnieć możliwość konfiguracji takiej, by dało się przesyłać po Wi-Fi tylko podglądowego JPG-a, a RAW-y zgrywałoby się normalnie po sesji. Z dwoma slotami i Eye-Fi jest to proste, w 6D musieliby udostępnić coś takiego w sofcie.
jaad75 tak oczywiście, patrz pomysł Komora
komor napisał/a:
Przydałoby się rozwiązanie typu strzelanie RAW+JPG (mały) i przesyłanie przez Wifi tylko JPG-a, dla zwiększenia prędkości.
kozidron napisał/a:
nie słyszałem o czymś takim ale pomysł nie jest głupi, całkiem dobrze główkujesz.
A to nie jest tak, że te "prostsze" EyeFi przesyłają TYLKO jotpegi? To znaczy, by przesłać też RAWy trzeba mieć te nowsze, z serii Pro? Nie wiem zupełnie jak to jest z kartami wifi Toshiby, ale...
Jeden slot, karta EyeFi (nie PRO), RAWy zostają a JPGi lecą do kompa?
jaad75, ja mówie o zwykłym poruszeniu lub nie trafieniu przy małej GO w punkt w którym sie celuje przy czasach bliskich synchro, czyli takich w których "normalny" ruch powinien być zamrozony.
Poruszenie, to poruszenie - albo wynika z ruchu aparatu, albo obiektu. Krotki czas błysku staje się Twoją migawką i mrozi ruch, obojętne czy pochodzi z jednego, czy z drugiego źródła, a czas naświetlania wynikający z długości otwarcia migawki jest bez znaczenia, jeśli tylko parametry nie pozwalają na rejestrację znaczącej ilości światła zastanego. Jak mówię, przy zaciemnionym studio i wygaszanych na czas ekspozycji pilotach możesz sobie naświetać i 1/20s przy 200mm, bez stabilizacji, jeśli tylko masz przyzwoicie szybkie lampy, czyli takie, przy których t.1 zamyka się w tej 1/320-1/500s.
kozidron [Usunięty]
Wysłany: Sro 13 Mar, 2013
jaad75, nie mam siły uzycie wyrażenia synchro miało przyblizyc max krótki czas który mrozi ruch (bo była mowa o portrecie) przy sytuacjach, które opisał Komor czyli np. nie trafienie w punkt przy małej GO, ze wzgledu na "dygniecie" aparatu lub ruch modela.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9