Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Zdjęcie lornetki w samolocie czy może samolotu w lornetce... i może jeszcze RAWy w pełnej rozdzielczości? Zdjęć to się szuka na innych portalach, Arek praktykuje tabelki.
Ok czyli dam radę rozpoznać logo linii lotniczych na tym sprzęcie? Pytam dla pewności bo nie chcę wyrzucić kasy w błoto:)
Bez przesady. Na wysokościach przelotowych charakterystyczne linie np.Wizzair (Różowa Landrynka) czy Norwegian Air (Czerwony Nochal) przelatujące pionowo nad głową da się rozpoznać gołym okiem . Lornetką 8x42 bez problemu widać żurawia Lufthansy na ogonie A380 lub logo British Airways na ogonie B747 z odległości 40km.
A czego konkretnie chcesz?
Dobrą lornetką rozpoznasz logo, które zwykle są dość charakterystyczne, bez problemu.
Ze znakami rozpoznawczymi gorzej, bo te na samolotach cywilnych są raczej małe.
Minimum dopuszczalne wg prawa lotniczego to 30cm na kadłubie i 50cm na skrzydłach.
Takiego obiektu z kilkunastu kilometrów ciężko się dopatrzyć okiem.
Chyba, że na zestawie z dobrą lunetą i zdjęcie wysokiej rozdzielczości.
Poza tym, w dobie mobilnego internetu wchodzisz na stronę:
Ustawiasz interesującą cię okolicę i na bieżąco masz informacje co to leci, skąd leci, dokąd leci, do kogo należy, jakie ma znaki, jakie są aktualne parametry lotu, a czasem jest i zdjęcie.
Niestety system obejmuje tylko niektóre maszyny liniowe, głównie te z lepszym transponderem.
Nie obejmuje np. maszyn wojskowych czy małych samolotów turystycznych.
Każdą lornetkę trzeba ustawić pod siebie i obserwowany obiekt.
Najpierw ustawiasz pole widzenia, żeby widzieć oboma oczami równe koło (to co pokazują w TV lub filmach jako "obraz z lornetki" - stykające się kółka - to bzdura). To oznacza, że osie optyczne idealnie wpadają do źrenic i mózg będzie widział stereoskopowo.
Patrzysz na jakiś odległy obiekt. Zasłaniasz sobie prawe oko i patrząc tylko lewym, ustawiasz ostry obraz środkowym pokrętłem. Jak ustawisz, zamykasz lewe oko, otwierasz prawe i regulując prawy okular, korygujesz wadę wzroku.
Potem patrzysz oboma oczkami i ewentualnie dostrajasz tak, by obraz w obu okularach pokrywał się idealnie. Ewentualną głębię ostrości korygujesz środkowym pokrętłem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9