Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Sprzęt do obserwacji samolotów
Autor Wiadomość
kivirovi 
Optyczny
http://birdfair.pl/


Pomógł: 173 razy
Posty: 2754
Skąd: Londyn, UK
Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

Zdjęcie lornetki w samolocie czy może samolotu w lornetce... i może jeszcze RAWy w pełnej rozdzielczości? Zdjęć to się szuka na innych portalach, Arek praktykuje tabelki.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






olek7881 
Nowy


Posty: 8
Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

Bez spin man, szukałem na innych portalach ale jakoś ich nie znalazłem ,dlatego tutaj napisałem...
 
 
jutomi 
Bywalec



Pomógł: 3 razy
Posty: 171
Skąd: Daszewice
Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

olek7881 napisał/a:
Ok czyli dam radę rozpoznać logo linii lotniczych na tym sprzęcie? Pytam dla pewności bo nie chcę wyrzucić kasy w błoto:)


Bez przesady. Na wysokościach przelotowych charakterystyczne linie np.Wizzair (Różowa Landrynka) czy Norwegian Air (Czerwony Nochal) przelatujące pionowo nad głową da się rozpoznać gołym okiem :shock: . Lornetką 8x42 bez problemu widać żurawia Lufthansy na ogonie A380 lub logo British Airways na ogonie B747 z odległości 40km.
 
 
olek7881 
Nowy


Posty: 8
Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

Przyszedł nikon ale za bardzo nie widać tego czego chcę. Muszę dobrze ustawić chyba.
 
 
Madrian 
Bywalec
Totalny amator :)


Posty: 128
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 17 Mar, 2013   

A czego konkretnie chcesz?
Dobrą lornetką rozpoznasz logo, które zwykle są dość charakterystyczne, bez problemu.
Ze znakami rozpoznawczymi gorzej, bo te na samolotach cywilnych są raczej małe.
Minimum dopuszczalne wg prawa lotniczego to 30cm na kadłubie i 50cm na skrzydłach.
Takiego obiektu z kilkunastu kilometrów ciężko się dopatrzyć okiem.

Chyba, że na zestawie z dobrą lunetą i zdjęcie wysokiej rozdzielczości.

Poza tym, w dobie mobilnego internetu wchodzisz na stronę:

www.flightradar24.com

Ustawiasz interesującą cię okolicę i na bieżąco masz informacje co to leci, skąd leci, dokąd leci, do kogo należy, jakie ma znaki, jakie są aktualne parametry lotu, a czasem jest i zdjęcie.
Niestety system obejmuje tylko niektóre maszyny liniowe, głównie te z lepszym transponderem.
Nie obejmuje np. maszyn wojskowych czy małych samolotów turystycznych.

Każdą lornetkę trzeba ustawić pod siebie i obserwowany obiekt.
Najpierw ustawiasz pole widzenia, żeby widzieć oboma oczami równe koło (to co pokazują w TV lub filmach jako "obraz z lornetki" - stykające się kółka - to bzdura). To oznacza, że osie optyczne idealnie wpadają do źrenic i mózg będzie widział stereoskopowo.

Patrzysz na jakiś odległy obiekt. Zasłaniasz sobie prawe oko i patrząc tylko lewym, ustawiasz ostry obraz środkowym pokrętłem. Jak ustawisz, zamykasz lewe oko, otwierasz prawe i regulując prawy okular, korygujesz wadę wzroku.
Potem patrzysz oboma oczkami i ewentualnie dostrajasz tak, by obraz w obu okularach pokrywał się idealnie. Ewentualną głębię ostrości korygujesz środkowym pokrętłem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9