Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Jeśli to prawda to czego oni wymagają na tych kierunkach studiów lotniczych?
Dla mnie to jakaś tragedia jest ,że piloci nie potrafią dogadać się po angielsku . Czy faktycznie jesteśmy aż tak zacofani? Bo jeśli to prawda to wstyd mi za tych wszystkich pilotów ,a jeszcze bardziej za Polski system szkolnictwa.
Oni potrafili się dogadać . Nie potrafili precyzyjnie opisać problemu, ani zrozumieć niektórych poleceń kontrolera lotów...
Ja bardzo często słyszę teksty typu: "wie pan, ja po angielsku się dogaduję, ale jak przez telefon to już nie..."
No tak ale na takich studiach lotniczych to nauka angielskiego powinna być ukierunkowana pod kątem ruchu powietrznego . Ja nie muszę znać określeń specjalistycznych właściwych dla konktroli samolotu ale pilot powinien znać je przede wszystkim. Bo mniej mu się przydaje " How are you?" albo " How much I have to pay for......"
Nie no zastanówmy się ktoś ryzykuje życie ponad 200 osób bo nie zna dobrze języka? W krajach trzeciego świata takie coś byłoby nie dopuszczalne .
Wszystko możliwe Pamiętam, jak sporo lat do tyłu niemiecka RTL pokazała rosyjskich pilotów pijących pół litra na głowę, a później startujących z pasażerami na pokładzie i ich prawie zżarte przez rdze samoloty pasażerskie- też aż nie mogłem uwierzyć. W zasadzie mamy zakorzenioną tę samą kulturę komunistyczną i pewnie długo jeszcze nie będzie ona wyparta- czyli byle jak, byle było, olewająco, bo "czy się stoi, czy się leży to 2200 się należy", lub na obecne czasy: "czy się leży, czy się robi i tak g... się zarobi"
Pomógł: 22 razy Posty: 5163 Skąd: Chełm I stolica PRL!
Wysłany: Czw 12 Cze, 2008
Nie ma co nawalać, inni nie są lepsi. Ze trzy lata czy cztery temu w Grecji była potworna katastrofa samolotu, który wystartował z Cypru do Aten. Pilotami byli (jeśli dobrze pamiętam) Turek i Niemiec, obydwaj słabo mówiący po angielsku. W związku z powyższym mieli kłopot nie tylko w komunikacji z wieżą, ale i między sobą oraz jak wykazało sledztwo, ze zrozumieniem podpisów pod kontrolkami. Zaraz po starcie właczył się alarm dekompresji (później się okazało, że była niesprawna wentylacja). Jeden z pilotów po prostu skasował alarm. Po jego ponownym załaczeniu się wyłączył go całkowicie. Po kilku minutach wszyscy na pokładzie łacznie z pilotami byli nieprzytomni. Samolot na autopilocie wszedł na kurs do Aten, po czym w pobliżu lotniska automatycznie wszedł na pierścień oczekiwania i krażył aż do wyczerpania paliwa, rozbijając się w górzystej okolicy. Poniewaz kontrola zorientowała się, że piloci nie odpowiadają wysłano dwa F-16, których piloci przekazali, że na miejscu jednego pilota nie siedzi nikt, a na drugim jest zwieszone bezwładne ciało...
Witam
Dobrze że nie skończyło się katastrofą.Nie można się zabezpieczyc przed wszyskim.
Jestem bardzo ciekawy czy jest jakiś "pilot" który ma "lewe prawo jazdy" albo go nie ma wcale.
Człowiek jest bardziej nieprzewidywalny niż "Koło Fortuny"
Przyjemnego lotu.
Pozdrawiam mk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9