Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Ja Ci piszę jak jest bezpieczniej i jednocześnie uniwersalniej. Jeśli współpracujesz z labem o szerszym gamucie, uważasz, że sRGB będzie ograniczało dane zdjęcie, a jednocześnie masz monitor, który poprawnie wyświetla ten szerszy gamut i ufasz w temu, że profil .icc labu, który dostałeś odpowiada dokladnie temu, jakie parametry ma chemia, jaka obecnie się w nim znajduje, to możesz konwertować do profilu labu.
Dokladnie. I w iwekszosci przypadkow to bezpieczniej i uniwersalniej sie sprawdza. W momencie, gdy decydujesz sie na fineartprint to wymienione przez Ciebie warunki sa spelnione a priori. No i jest jeszcze eciRGB.
I tak samo jest gdy gamut labu jest weższy od sRGB. Lub gdy lab jest kiepsko zarządzany. Wtedy warto konwertować do docelowego profilu.
Pisząc kiepsko zarządzany mam na myśli stare laby, które w wątpliwy sposób konwertowały profile. Dziś sie już ich nie spotyka. Przynajmniej ja nie spotykam...
1.Generalnie samodzielne konwertowanie zawsze jest lepsze - szczególnie jeśli się pracuje w szerszych przestrzeniach barwnych niż sRGB - nie jest to kwestia mechanizmu Adobe, czy Microsoftu lub innego - jeśli oprogramowanie wspiera zarządzenie barwą - zawsze dobrze skonwertuje.
Drugą sprawą jest to, że konwertując samodzielnie mam podgląd na efekt końcowy oraz decyduje jaką metodą konwertować barwy.
2. Jeśli zamówi Pan realizacje zamówienia z korektą, wówczas zdjęcia są korygowane przez laboranta i oprogramowanie labu konwertuje
pliki do przestrzeni barwnej - jeśli zamówi Pan opcje bez korekty (opcja dla zawodowców) - wówczas pliki są naświetlane 1:1 i złe
przygotowanie może spowodować rozbieżność kolorów na odbitkach - w porównaniu z monitorem.
Czyli to co było napisane powyżej: jeśli się pracuje w przestrzeni szerszej od sRGB - konwertujemy. Jeśli mamy plik w sRGB - możemy sobie ten krok darować.
I tak samo jest gdy gamut labu jest weższy od sRGB. Lub gdy lab jest kiepsko zarządzany. Wtedy warto konwertować do docelowego profilu.
Pisząc kiepsko zarządzany mam na myśli stare laby, które w wątpliwy sposób konwertowały profile. Dziś sie już ich nie spotyka. Przynajmniej ja nie spotykam...
Nie wiedziałem że profi drukują zdjęcia z opcją "z korektą", myślałem że bez korekty:-D
1.Generalnie samodzielne konwertowanie zawsze jest lepsze, a więc pisanie że profil służy tylko i wyłącznie do podglądu ma się słabo.
Nawet mam już odpowiedni scenariusz profi wysyła zdjęcia do labu w srgb i prosi naświetlać bez korekty
[ Dodano: Pon 08 Paź, 2012 11:33 ] Nie wiedziałem że profi drukują zdjęcia z opcją "z korektą", myślałem że bez korekty:-D
Wytłumaczę powyższy tekst, twierdzicie aby wysyłać zdjęcia do labu w srgb, bez konwertowania na profil maszyny, a więc musi to być opcja z korektą aby maszyna skonwertowała na swój język kolorów. Teraz który profi prosi o korektę
1.
Lab mi napisał, że uzyskam lepsze rezultaty stosując własną konwersję zdjęcia do profilu maszyny z preferowaną opcja renderowania kolorów tzn. ustawiam opcje konwersji w photoshopie, czy z tym się zgadzasz?
2.
Jeśli zamówi Pan realizacje zamówienia z korektą, wówczas zdjęcia są korygowane przez laboranta i oprogramowanie labu konwertuje pliki do przestrzeni barwnej - jeśli zamówi Pan opcje bez korekty (opcja dla zawodowców) - wówczas pliki są naświetlane 1:1 i złe
przygotowanie może spowodować rozbieżność kolorów na odbitkach - w porównaniu z monitorem
Co laborant miał na myśli pisząc o rozbieżności kolorów, czy nie to że w opcji dla zawodowca maszyna nie wykonuje konwersji i plik drukowany jest na nieskalibrowanym labie?
Ad 1 tak o ile sposób translacji kolorów jest dla Ciebie ważny.
Ad 2. dokładnie to o czym mowa tutaj. Jeśli ktoś chce "bez korekty" a nie zrobił sobie softproofa i nie podrasował foty - to będzie kicha. A ludzie lubią zgrywać wszystkowiedzących i rzucą "bez korekty" bo tak robią profi
Hehe profi, to coś jak ja , nie robiłem softproofa, tylko robiłem konwersje na profil maszyny i myślałem że będę miał lepsze foty a to ten artykuł z phototripa mnie zwiódł w pole troszkę.
Jakie macie patenty na obróbkę w sofproofie, bo chyba nie obrabiacie wszystkiego od nowa w sensie tonalnym i kolorystycznym do wydruku?
Jakie macie patenty na obróbkę w sofproofie, bo chyba nie obrabiacie wszystkiego od nowa w sensie tonalnym i kolorystycznym do wydruku?
Sam softproof to tylko symulacje gamutu wyjściowego. Ważne są też jeszcze przekroczenia tego gamutu (gamut warning). Bardzo jest też ważne świadome sterowanie parametrem BPC (kompensacja czerni). Pamiętaj też, że papier ma dużo mniejszy kontrast od monitora.
paul80 napisał/a:
bo chyba nie obrabiacie wszystkiego od nowa w sensie tonalnym i kolorystycznym do wydruku?
Nie. Robię jak napisałem powyżej. sRGB, ew soft-proof (po czasie będziesz wiedział, które foty mogą sprawiać problem) i wysyłam na drukarkę.
Bardzo jest też ważne świadome sterowanie parametrem BPC (kompensacja czerni)
Co to za diabeł, to przycinanie czerni?, wiem tyle że mój monitor ma obniżony punkt bieli i podniesiony punk czerni.
[ Dodano: Wto 09 Paź, 2012 12:13 ] hijax_pl, co mnie obchodzi kompensacja czerni, skoro mam monitor skalibrowany i własnie podniesiony punkt czerni pod wydruk, punkt bieli tak samo? A jak Ty masz skalibrowany?
[ Dodano: Wto 09 Paź, 2012 12:55 ]
Vertis.pl
Witam
Przestrzeń sRGB jest większa niż przestrzeń "sRGB" labu, więc jeśli będzie Pan pracować z barwami, które
wychodzą poza gamut, to będą przez maszynę obcięte i nie będzie Pan miał wpływu na ostateczny wygląd
odbitki.
Natomiast w praktyce większość naszych zawodowych klientów po prostu obrabia pliki w sRGB wiedząc,
jakie barwy są poza zakresem - można ewentualnie po obróbce zdjęć zastosować akcje, która skonwertuje
pliki do danego profilu.
Jeśli chodzi i dyskusje na forach - niestety dużo tam teoretyków - przecież w podanym przez Pana artykule
wyraźnie widać, że inaczej wygląda plik skonwertowany, a inaczej niekonwertowany.
Najlepiej samemu popróbować różne opcje i będzie Pan miał prawdziwy obraz sytuacji - czy warto, czy nie:)
Po to właśnie każdy nowy klient dostaje 10 odbitek na start.
[ Dodano: Wto 09 Paź, 2012 13:00 ]
Jeśli chodzi i dyskusje na forach - niestety dużo tam teoretyków - przecież w podanym przez Pana artykule
wyraźnie widać, że inaczej wygląda plik skonwertowany, a inaczej niekonwertowany.
Witam, generalnie chodzi o to co mi daje plik ICC:
wysyłam zdjęcia do druku i proszę bez korekty i nie zrobiłem żadnej konwersji, fotki są w srgb, czy skonwertowanie do profilu maszyny coś mi da?, mam wrażenie że ten plik ICC nic mi nie daje poza sofproofem?
Vertis.pl
Proszę zamówić dwie wersje i będzie Pan miał odpowiedź - wydaje mi się, że poniżej wystarczająco
jasno opisałem jak to działa. Podesłał mi Pan również link z dobrym artykułem - a tam nie widzę
informacji że nie ma sensu konwertować.
I co Panowie powiecie na to, nadal będziecie się upierać że nie ma sensu konwertować i nie mam mowy tutaj o Adobe RGB a o sRGB, odpisał mi nie teoretyk a praktyk.
Uprzejmie informuję iż w naszym labie - http://labhd.pl - można już drukować śmiało z RGB - sami zobaczcie różnice! Do tego jeszcze świeże (dziś wykonane) profile ICC zapewnią najwyższą jakość
wiem tyle że mój monitor ma obniżony punkt bieli i podniesiony punk czerni.
Każdy orze jak może...
paul80 napisał/a:
co mnie obchodzi kompensacja czerni, skoro mam monitor skalibrowany i własnie podniesiony punkt czerni pod wydruk, punkt bieli tak samo? A jak Ty masz skalibrowany?
No cóż. Nie ma nakazu by zwracać na wszystko uwagę. Są osoby co jadą na auto i są z efektów zadowolone. Problem natomiast jest z osobami, co chcą na auto i nie są z tego auto zadowolone
Nie rozumiem co ja mam mieć ustawione? BPC to nie element kalibracji monitora.
paul80 napisał/a:
Natomiast w praktyce większość naszych zawodowych klientów po prostu obrabia pliki w sRGB wiedząc,
jakie barwy są poza zakresem - można ewentualnie po obróbce zdjęć zastosować akcje, która skonwertuje
pliki do danego profilu.
i to jest właśnie softproof.
paul80 napisał/a:
Jeśli chodzi i dyskusje na forach - niestety dużo tam teoretyków - przecież w podanym przez Pana artykule
wyraźnie widać, że inaczej wygląda plik skonwertowany, a inaczej niekonwertowany.
Ja wolę nie konwertować ale robić softproof i na nim korygować.
a wolę nie konwertować ale robić softproof i na nim korygować.
Nie konwertujesz, bo z założenia zazwyczaj maszyny stosują percepcyjną metodę konwersji kolorów?, czyli tą pożądaną.
hijax_pl napisał/a:
BPC to nie element kalibracji monitora.
Aha, coś poczytałem o tym BPC i jak zwykle po eng. nie kumam z tranlsatora, czy jest jakis artykuł po polsku wyjaśniający to zgadnienie BPC, było by miło gdybyś krótko streścił to zagadnienie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 9