Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Filtr niebieski PRZED obiektywem ma tę zaletę, że modyfikuje całe widmo sprowadzając je do "odpowiedniego" poziomu. Oczywiście to samo można zrobić z RAWem w postporcesie, ale z małym zastrzeżeniem: w kompie tego co się już nie zarejestrowało nawet za pomocą magii się nie pojawi z powrotem. W przeciwieństwie do filtra CTB
Oczywiście w 99% przypadków wystarczy RAW i pipeta
komor, a co to jest regulacja WB w kompie? Tak matematycznie
Tylko przypomnę, że w świetle żarowym czerwieni jest od zajeb.. podczas gdy niebieskiego praktycznie nie ma. Korygując w kompie, czyli "przesuwając" punkt bieli powodujesz, że odcienie czerwieni się redukują (o ile nie ma przepału) ale niebieskie zaczną posteryzować.
Matematycznie to będzie skalowanie w którąś stronę, co oczywiście wiąże się ze stratami jakości, potencjalnie. Ale czy założenie filtra coś tu zmienia? Zarejestruje się coś więcej niż bez filtra? Czy masz jednak na myśli, że z CTB i odpowiednio ustawionym balansem wyjdą JPG-i których nie trzeba już będzie psuć?
No zależy jeszcze jaki CTB. Powiedzmy takie co daje 82 miredy to będzie mało by zrównoważyć żarowe. Ale dwa złożone razem zamienią nam 3000K na 6000K.
Masz ten zestaw filtrów Rosco? Tam powinien być taki ciemno niebieski do konwersji żarówy na dzienne. Tyle, że taki filtr na dzień dobry zabiera z 1,5EV co przy oświetleniu żarowym (nie mówię o halogenach 2kW ) oznacza jedno.. ciemnicę....
To tak jak z HDRami i składaniem z kilkunastu ekspozycji choć można z 3
Zrób sobie eksperyment, to będziesz wiedzieć, czy dla Ciebie taki zysk/strata jest ważna...
Filtr na obiektywie można powiedzieć zastępuje filtr na lampie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9