Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Najbardziej uniwersalny to 18-105, ale 18-55 też wystarcza w większości przypadków. A do ewentualnych "akcji portretowych" i tak używa się jasnych stalek więc po co mieć na zawsze podczepiony większy, dłuższy i cięższy 18-105?
18-55 w Nikonie i Pentaxie odpowiada 27-82,5 w analogu , zatem 55mm jak najbardziej za portretówkę może też robić.
ależ pokrętna logika... oj kolego AndrzejM.Makuch, naciągasz fakty pod jedna tezę i to moooocno.
link2jack, jeśli chodzi o korpusy, to D5100, czy A57 (raczej ten model niz A58), to typowy entry level, czyli sprzęt dla rozpoczynających swoją zabawę z aparatami systemowymi - zasadniczą różnicą jest wizjer (elektroniczny w Sony, optyczny w Nikonie), a co za tym idzie, sposób pracy matrycy głównej (w Sony ciagły, w Nikonie chwilowy). Jeśli np. zależy Ci na filmowaniu z autofokusem, to sprawnie działający z racji konstrukcji oferuje Sony, jeśli priorytetem jest jakość zdjęć, to lepsze będą z D5100, natomiast żeby tą lepszość zobaczyć i wykorzystać musiałbyś używać formatu RAW i zewnętrznej wołarki, a nie JPG-a z aparatu.
Wspomniany K-500 (choć jeśli już polecałbym raczej rok starszego K-30, ewentualnie K-50), to również aparat dla poczatkujących, ale z pewnymi cechami typowymi dla klasy enthusiast (a nawet wyżej), czyli pentapryzmatycznym (największym w klasie) wizjerem ze 100% kryciem (w D5100 masz uklad luster i bodaj 95% krycie), sterowaniem dwoma rolkami (zazwyczaj w tej klasie oferowana jest tylko jedna), czy uszczelnieniami. To cechy cenione jednak raczej przez osoby nieco głębiej zainteresowane fotografią, niż radosnym pstrykaniem, więc nie wiem, czy przy na tyle mało sprecyzowanych zainteresowaniach będą dla Ciebie dużym plusem. Na pewno obsługa tak wyposażonego aparatu jest wygodniejsza, ale mówimy tu o wygodzie użytkowania trybu manualnego raczej niż nawet trybów półautomatycznych (choć tych w pewnym stopniu oczywiście też).
Teraz kolejna kwestia, czyli obiektyw - te ciemne zoomy, do pstrykania w domu w zimie niespecjalnie Ci się przydadzą i będą wyłącznie przyczyną frustracji, chyba, że dokupisz jeszcze zewnętrzną lampę błyskową i nauczysz się jej używać. Polecałbym raczej zakup jakiejś taniej, w miarę jasnej stałki, która pozwoli Ci skrócić czasy naświetlania do użytecznych, bez nadmiernego podnoszenia czułości. Tu w ofercie Nikona jest często polecane szkło 35/1.8, podobne, choć gorsze jakościowo ma Sony, natomiast Pentax ma ciemniejsze 35/2.4. Oczywiście, możesz też użyć równie tanich 50-tek, ale IMHO 35 da Ci uniwersalniejszy kąt widzenia w domowych zastosowaniach.
No widzę,że w każdym już wątku o wyborze aparatu kolega Andrzej M. Makuch jak katarynka pisze, polecając Pentaxa
Dowolnie przy tym naciągając jego zastosowanie. Zaczyna to śmieszyć, choć aparaty te sa dobre to jednak w tym przypadku nie przewyższają zbytnio tych co wybrał początkowo pytający
Ani AFem, ani obrazowaniem. Róznice są kosmetyczne. Natomiast Nikon to masa szkieł, łatwiej dostepnych, Sony jedynie przegrywa wizjerem.
Według testów Pentax ma lepszy AF niż konkurencja, różnice w obrazku też są zauważalne.
Wujek_Pstrykacz napisał/a:
Róznice są kosmetyczne.
Większy, jaśniejszy wizjer, dwa kółka, uszczelnienia czy większa ilość przycisków na korpusie to taka kosmetyka. To wytłumacz mi skąd ta różnica w cenie pomiędzy D7100 i D5200? Niemożliwe aby górny wyświetlacz kosztował tyle kasy, skoro reszta to kosmetyka
Wujek_Pstrykacz napisał/a:
Natomiast Nikon to masa szkieł, łatwiej dostepnych,
Jakie konkretnie? Tak dla amatora do ok 1500 zł? Bo ja naliczyłem dwa - 60 macro od tamrona i 85/1.8. Wszystko inne to podobne konstrukcje w zbliżonych cenach.
Wujek_Pstrykacz napisał/a:
Sony jedynie przegrywa wizjerem.
Z Pentaxem tak, ale nie jedynie. W szumach i DR też ma 1ev straty, a to dużo. Do tego budowa aparatu...
dcs [Usunięty]
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013
Wujek_Pstrykacz, Baaarrdzo to delikatnie ująłeś.
[ Dodano: Pią 15 Lis, 2013 18:57 ]
Cytat:
Wszystko inne to podobne konstrukcje w zbliżonych cenach.
A jest coś Pentaksa "do 1500zł" w przedziale 70-85mm? /itd./
Sorka za wcinę w temat, ale chciałbym wiedzieć który aparat lepszy jeśli chodzi o jakość zdjęć: nikon d5100 czy canon eos 600d ?
Ponieważ nigdzie nie ma konkretnie ktory lepszy do czego i wgl. Ogólnie wiem tyle, że eos lepiej filmuje a poza tym, który robi lepsze zdj itd to nie wiem. W testach nikon wypada lepiej , ale w opiniach i recenzjach często eos. Więc chciałbym gdyby ktoś mógł mi to jakoś objaśnić? Z góry dziękuję
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11