Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Właśnie o te rozmazanie gwiazd chodziło, (zdj 111.) pełna klatka jest tu jak najbardziej przydatna. Nie wiem jak w Nikonach ale w moim Canonie jest głupio rozwiązany pilocik, bo nie da się nim wstępnie podnieść lustra. Muszę dawać Live View i tryb cichy robienia zdjęć. Dużo lepszy był by wężyk.
O pełnej klatce wspomniałem w sensie uzyskania jak najszerszego kadru. Full Frame daje kadr szerszy o około połowę w stosunku do APS-C
Canon 10-22 daje kąty widzenia 107º-63º a jego małoobrazkowy odpowiednik (16-35) 107º-63º
A nawet podłączywszy 16-35 do aps-c dostaje się 80º-42º. Nawet tutaj nie ma mowy o dwukrotnym (160-84) zysku z używania formatu 135.
Dane z exifa:
Model - FinePix HS30EXR
ExposureTime - 30 seconds
FNumber - 2.80
ISOSpeedRatings - 100
Niestety mało widać bo ktoś nie ma pojęcia co robi. Chociaż już nie ma odblasków od latarni. Przy Twoim tempie uczenia się, podstawy ogarniesz gdzieś za rok...
Muszę dawać Live View i tryb cichy robienia zdjęć.
To żeby nie budzić ludzi i zwierząt ?
Live Viev? to moze smartfonem rób zdjecia, mają one podgląd na żywo i to jeszcze na jak wielkich wyswietlaczach
Spróbuj jeszcze raz przeczytać ten post bo coś poszło spektakularnie źle między monitorem, a klawiaturą.
Kolega narzeka, że nie może wstępnie podnieść lustra korzystając z pilota, więc wychodzi z sytuacji podnosząc je na stałe i podglądając kadr na wyświetlaczu. Wstępne podnoszenie jest mu potrzebne do wyeliminowania drgań.
Orion, Jowisz, wschodzący Syriusz i reszta wspaniałości zimowego nieba
Zapomniałeś dodać o kawałku betonowego sufitu balkonu to też było założenie aby się znalazło w kadrze . Jak chcesz aby w kadrze były jakieś dodatkowe obiekty np. drzewa to je pokazuj w całości lub kadruj tak aby ich nie było. Nic ciekawego nie pokazałeś kolejny gniot w twoim wykonaniu .
Intimate - większe ISO większe szumy i krótszy czas naświetlania, więc poza szumami to nic nie da.
marcin2781 - robiąc zdjęcia z balkonu nie zawsze da się idealnie wykadrować.
marcin2781 - robiąc zdjęcia z balkonu nie zawsze da się idealnie wykadrować.
Ty na pewno nie umiesz więc się głupio nie tłumacz . Kolejny raz udowadniasz nam wszystkim że robisz zdjęcia na siłę i bez żadnego zastanowienia
Dalsza rozmowa z tobą na temat fotografii jest zbędna .Bo się nie znasz i tyle udowodniłeś to kolejny raz .
Przy takiej ekspozycji Twoje astrofoto nigdy nie będzie "astro". Do zrobienia dobrej fotki zabrakło Ci ok. (przy tej, jak podejrzewam, maksymalnie otwartej przysłonie) 5ev. A więc albo iso 3200 albo 16 minut. Dla uzyskanie jednego czy drugiego musisz zainwestować w lepszy sprzęt- montaż z prowadzeniem (choć wątpię aby aparat miał tryb BULB) lub aparat z użytecznym iso 3200. Bez tego pzostaje Ci jedynie fotografia Księżyca.
większe ISO większe szumy i krótszy czas naświetlania, więc poza szumami to nic nie da.
Wiesz tamto co wcześniej napisałem było trochę złośliwie ale Ty na prawdę nie masz pojęcia o tym co robisz, ba nawet o tym co piszesz.
Kusi mnie żeby Ci wytłumaczyć co by dało zwiększenie ISO chociażby do 400. Kusi mnie żeby Ci wypomnieć, że nic nie wynosisz z miliona rad jakie Ci już ludzie pisali. Ale myślę, że już rzucanie grochem o ścianę przynosi większe efekty.
Podzielam zdanie marcina i daję "ignoruj". Szkoda zachodu.
Cześć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,28 sekundy. Zapytań do SQL: 17