Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Dokładnie tak !
Uważam, że jak piszesz [(zresztą pysznie uczyć się patrzeć i dobrze kadrować oraz "myśleć obrazem" można taniej i łatwiej na cyfrze ...
Bardzo przepraszam, jestem nowy.Ni w ząb nie mogę zrozumieć , kto dał prawo do wywierania presji na amatorach chcących się uczyć fotografować cyfrą ,by kupili analoga.Przecież fotografia to ma być przyjemność i ktoś kto zrobi 10 zdjęć spalonej gałęzi na cyfrze w różnych ujęciach więcej się nauczy niż patrząc na jedno z analoga , tylko bardzo wąska grupa ludzi nadaje się na analoga ,a tym bardziej na średni format .Mój Canon A-1 leży w szufladzie bez założonej rolki , jak znów będę gotowy na zrobienie tego jednego zdjęcia to kupię kliszę,a na razie się uczę na cyfrze.
Niezamaco
W pełni zgadzam się z Toba, iż fotografia to przede wszystkim przyjemność, jednak w gruncie rzeczy fotografia analogowa i cyfrowa NICZYM !!!!!! się od siebie nie różnią, co za różnica czy malujesz kredką czy ołówkiem , co za różnica czy Twoje widzenie rejestruje taśma czy matryca ????
Ja jedynie uważam, że sam proces nauki fotografii w pierwszym etapie przebiega szybciej, ławiej i taniej niż na analogu ......
Też tak twierdzę.A teraz coś na wesoło, moja kochana żona w odpowiedzi na pytanie, kiedy będę mógł wywołać zdjęcia powiedziala tak....z karty pamięci w przyszłym miesiącu, a z kliszy w przyszłym roku.
Przypomniałem sobie ,że może kasa na wywołanie kliszy się znajdzie ,bo kotek mojej lubej niedawno zdechł ze starości i chyba coś mu pstryknołem, jest nadzieja.....to jest dobrze.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Czw 12 Wrz, 2013
bogdanek napisał/a:
kto dał prawo do wywierania presji na amatorach chcących się uczyć fotografować cyfrą ,by kupili analoga
No właśnie mamy do czynienia z sytuacją odwrotną - czego nie zauważyłeś.
bogdanek napisał/a:
a z kliszy w przyszłym roku.
No to ją chociaż wywołaj , bo za rok może nie być czego...
retrofokus napisał/a:
milionów świetnych ujęć które nigdy nie zobaczyły odbitki...
Tak zwłaszcza cyfrowych - jak można zobaczyć na ekranie to po co odbitka... a tak to lasy oszczędzamy (-li byśmy, gdyby to dalej był papier).
bogdanek napisał/a:
jest nadzieja.....to jest dobrze.
Pogratulować... swoją drogą - jakbyś miał własny powiększalnik i sam mógł je zrobić - nie zamieniłbyś na cyfrę.
Tak zwłaszcza cyfrowych - jak można zobaczyć na ekranie to po co odbitka... a tak to lasy oszczędzamy (-li byśmy, gdyby to dalej był papier).
Jasne, w galeriach też powieśmy monitory będzie nowocześnie
A poważniej, nie dostrzegasz ,że dobra odbitka zwłaszcza bromowa ma jednak zupełnie inną wartość niż najdoskonalszy obraz na najlepszym monitorze ?
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Pią 13 Wrz, 2013
retrofokus napisał/a:
Jasne, w galeriach też powieśmy monitory będzie nowocześnie
To jeszcze nie widziałeś? Już są!
retrofokus napisał/a:
A poważniej, nie dostrzegasz ,że dobra odbitka zwłaszcza bromowa
Ty chyba nie dostrzegasz ironii... To właśnie z cyfry odbitek się mało robi - z negatywu kiedyś robiłem wszystkie jak leci (nawet nie bardzo opłacało się pominąć kilka nieudanych, bo "za wybór" płaciło się drożej). To jak o kolorze mówimy.
Na papierze bromowym robiło się odbitki samemu z czarno-białych negatywów (nawet trochę niedobitków z wystaw które gdzieś po świecie "zaginęły" jeszcze kilka/naście powiększeń gdzieś po szafach się "poniewiera"). Nawet powiększalnik (Krokus 3?) pożyczony koledze pewnie jego córa obecnie używa.
Jakoś nie mogę się zdobyć żeby ciemnię założyć - ale chyba mam na to sposób, tylko będę musiał sprzęt skompletować.
To samo radzę zaczynającym przygodę - kupić jakiś używany powiększalnik , koreks, kuwety , czerwone żarówki i papier bromowy. I samodzielnie "wyczarowywać " obrazy w ciemni.
Panie Andrzeju ,mówisz waść zeby kompletować sprzęt do ciemni , no muszę przyznać że jest to kusząca propozycja. Tyle tylko ,że mnie jest z żoną dobrze.
Ważne jest... wszystko, ale szczególnie pomiar światła, którego rodzaje i działanie trzeba znać, albo mieć na tyle wpływ na późniejsze wywołanie, aby można było coś uratować, jeśli zajdzie taka konieczność.
Można też spróbować z zewnętrznym światłomierzem (jeśli budżet pozwala).
Czasem bawię się trochę w analogowanie, najczęściej eosem 33 jednakże jest to dość trudne i wymagające cierpliwości zajęcie.
Najlepiej potem samemu wywoływać klisze, ale to też temat, który nie zawsze da się zrealizować jeśli np. nie ma się odpowiednich warunków, bo jeśli chodzi o materiały...
byłyby niemalże pod nosem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9