Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Zanim kupisz obiektyw Tamron
Autor Wiadomość
f11whocares 
Bywalec
pstryk


Posty: 184
Wysłany: Pią 26 Cze, 2009   

Zeke napisał/a:
Z europejskiej centrali nie dostałem odpowiedzi na mój mail - to chyba nie wymaga komentarza. Wkrótce wyjeżdżam do UK, może tam znajdę serwis który wyreguluje mi ten złom...



Ja tydzien po kupieniu mojego 17-50 stwierdzilem a nawet bardziej wydawalo mi sie ze widze na soczewce od srodka ryske. Pojechalem do serwisu, zdziwiony Anglik stwierdzil ze obiektyw jest w stanie idealnym i dodal ze skoro nie czuje sie komfortowo, wymieni mi na zupelnie nowy model.
Moze faktycznie w Polsce dalej traktuje sie klienta jako cos co ma placic i nie zadawac zadnych zbednych pytan. Myslalem ze jest tak tylko w urzedach i na pkp nie zdawalem sobie sprawy ze w sklepach tez.
Przeciez klient to nasz pan :wink:
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Baku 
Optyczny
Kanonier z wyboru



Pomógł: 134 razy
Posty: 3338
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 29 Cze, 2009   

Ze względu na jednak stosunkowo niewielką konkurencję, ta oczywista oczywistość nie jest jeszcze standardem w Polsce, przynajmniej nie w branży w foto.
Jeśli chodzi o serwisowanie samochodów jest chyba jeszcze gorzej....
A jeśli chodzi o Tamrona to w kartach gwarancyjnych jest zapis, że gwarancja nie dotyczy wykorzystywania profesjonalnego. Wygląda na to, że zakup na firmę tych cudeniek nie jest jednak najlepszym rozwiązaniem.
 
 
partner 
Nowy


Posty: 4
Skąd: wielkoplska
Wysłany: Pon 29 Cze, 2009   

SlawGaw napisał/a:
partner, polecam ten temat:
http://forum.optyczne.pl/...der=asc&start=0
czyli kupując na fakturę nie jesteś konsumentem i nie podlegasz pod prawo konsumenckie, to że Tamron zrobił to w ramach gwarancji to jest jego dobra wola.

No to jesteś w błędzie. Polecam lekturę i spotkanie z prawnikami z federacji konsumentów.
Faktura lub paragon jest wyznacznikiem tylko i wyłącznie długością trwania gwarancji.
Nie mają prawa żądać oryginałów ani potwierdzania kopii. Dokument zakupu jest tylko potwierdzeniem zakupu sprzętu i porównania daty zakupu z faktury względem gwarancji.
Kto to kupił to nie obchodzi serwisu. Na pewno też, nie maja prawa żądać by sprzęt do naprawy dostarczył ten co widnieje w fakturze. Zauważ że na paragonie nie ma w ogóle danych osobowych, co wówczas? Może ksero dowodu lub paszportu następnym razem zażądają?
SlawGaw napisał/a:
Co do uszkodzeń to masz rację, jeśli coś zepsuli powinni to naprawić.
Z serwisem Tamrona miałem nieprzyjemność parę razy, jednak nigdy nie spotkały mnie tam jakieś szykany czy też niemiłe odzywki. Z szefem rozmawiałem parokrotnie. Pan ma swoje poglądy, ale nie można mu odmówić że jest wielkim zapaleńcem fotografii i starego sprzętu. Serwisant rzeczywiście wmawiał mi że Sony to w każdej serii danego modelu ma inny program w aparatach i że lepszy jest Pentax (przecież ma prawo do swojego zdania), jak to zignorowałem to już sobie porozmawialiśmy normalnie, a on sam używał Canona.
Jasne, widocznie jesteś bardziej wytrzymały na robienie głupa z klienta ...
Ja nie i mam dość wszelkiej maści oszustów a za takich uważam ten serwis.
Szukam zresztą kontaktu bezpośrednio do Tamrona, bo tam chyba nie zdają sobie sprawy jak im się "przysłuża" ich serwis.
Ja i wielu moich znajomych jeż wiedzą w jaki sprzęt nie wchodzić ...
To powinno być oceną dla Tamrona ich serwisu, ale czy wyciągną wnioski?
Szczerze w to wątpię, więc jak tylko obiektyw powróci Z PONOWNEJ WIZYTY U PSUJÓW Z FOTOTECHNIKA natychmiast sprzedaję.
Teraz już wiem że jakość i odpowiedni poziom obsługi klienta kosztuje ale WARTO NA TO WYDAĆ ... Już zbieram na Karolka i nie ważne że kosztuje 7 tyś. Ważne że jest i działa jak należy. Obawiam się tylko jednego, żeby serwisantem nie był ten serwis Fototech.
SlawGaw napisał/a:
Wymaganie przez serwis dokumentów zakupu wydaje mi się normalne, nienormalny jest tam czas naprawy,

Nigdy tego nie kwestionowałem, kwestią sporną były szczegóły, czyli kopia czy orginał, oraz kto ma prawo reklamować i kto ma prawo to odebrać ...
SlawGaw napisał/a:
a obsługa jest tam miła o ile specjalnie nie szuka się z nimi konfliktu, o co się chyba starałeś.
Myślę że tej firmie brakuje dobrego zarządzania, ale to już nie mój problem.

Nie trzeba go szukać, wystarczy że jest to poniedziałek, pracownik wściekły że przyszedł do pracy za marne grosze, do tego ma szefa kompletnie nie nadającego się do zarządzania ludźmi ... to są fakty i opinie uzyskane od ludzi tam zatrudnionych ...
Nie pisz więc mi że czegoś szukałem, tym bardziej że sam prowadzę usługi i wiem jak w d...pe wchodzić ludziom by ich zadowolić i by z moich usług chcieli korzystać pownownie co wiąże się też z wysokością ich późniejszych zakupów ... U MNIE :mrgreen:
Zgadzam się że o zarządzaniu to tam nikt nie ma pojęcia, ten biznes prowadzi ktoś kto wyniósł niezdrowe zasady z PRL-u ... Nie zauważył, że czasy się zmieniły.
Na koniec dodam, że obiektyw wrócił ponownie do serwisu jako że FF nadal występuje.
Ciekawostka.
Serwis nie wykonał usługi poprawnie więc chcieli bym ponownie na swój koszt przesłał paczkę. Z mojej strony kategoryczna odmowa i paczka została przyjęta na ich koszt.
Obecnie oczekują na przyjęcie obiektywu na warsztat, jak to się wyraził Pan serwisant czeka na swoją kolej i go nie obchodzi że to PONOWNA REKLAMACJA NA TO SAMO - W DALSZYM CIĄGU JEST ŹLE.
Dla nich to nie ma znaczenia szklo ma czekać.
Do tego zażyczył sobie serwisant dostarczenie body :twisted: co spotkało się z kategoryczną odmową więc co z tego wyniknie obadamy.
Wynika z tego, że kupując cokolwiek z Tamrona trzeba się liczyć z co najmniej 2-3 miesięcznym brakiem sprzętu ... a tu wakacje :evil:
No i kuriozum działania tych ludków.
Recepcja miło zapewnia o kontakcie, obiecują że serwis się skontaktuje z nami i co?
Zero maila, zero telefonu.
Z soniaka bez problemu kontakt telefoniczny mailowy o co się nie poprosi to sprawdzą i dadzą znać co i jak. SIGMA tak samo. Sami potrafią zadzwonić i poinformować że to i to i że tak i tak będą musieli zrobić...
I to nie naprawa odpłatna ale gwarancyjna.
Aż mi się chciało zadzwonić i osobiście im podziękować jak się okazało że szkło które się popsulo otrzymuję tydzień szybciej jak mi obiecali dwa dni przed tem.
Bo to jest nic innego jak szacunek do nas klientów, z których ten serwis również zyje, nie tylko sprzedawca.
Co do sprawy o odszkodowanie to jest w toku.
Pozdrawiam i odradzam zakupów Tamrona.

[ Dodano: Pon 29 Cze, 2009 15:54 ]
Baku napisał/a:
Wygląda na to, że zakup na firmę tych cudeniek nie jest jednak najlepszym rozwiązaniem.

Jak najbardziej jest to racjonalne. Kupujesz na firmę a następnie sprzedajesz osobie fizycznej za przysłowiową złotówkę. Prowadząc działalność masz do tego prawo.
Właśnie tak postąpiłem.
W serwisie Sonego nawet nie zapytali co to za paragon i co to za sprzedaż, A700 za kwotę 160zł BRUTTO.
Nie ma najmniejszego problemu. Tydzień temu pojechał na sprawdzenie z tymi samymi papierami i ponownie nikt się tego nie czepia, bo i czego? Kupiony w oficjalnym źródle w Polsce i odsprzedany dalej, a to sprawa przedsiębiorstwa że kupuje w sklepie i odsprzedaje dalej sprzęt. Skoro to się komuś opłaca ... ;)
Jednak nie polecam sprzętu z pod znaku TAMRONA ZA DZIAŁANIA SERWISU

//Na przyszłość proszę o bardziej wyważone wypowiedzi i nie używanie WIELKIEJ CZCIONKI. goltar
Ostatnio zmieniony przez goltar Pon 29 Cze, 2009, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Baku 
Optyczny
Kanonier z wyboru



Pomógł: 134 razy
Posty: 3338
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 30 Cze, 2009   

Cytat:
Kupujesz na firmę a następnie sprzedajesz osobie fizycznej za przysłowiową złotówkę.


Np. w spółce akcyjnej tak nie zrobisz, bo można paragrafem oberwać (działanie na szkodę spółki).
Dla mniejszych firm (najlepiej jednoosobowych) to nie jest złe rozwiązanie. Podatki zapłacone (nawet 2x bo przy kupnie i odpsprzedaży) więc problemów teoretycznie brak - sam na siebie przecież donosu nie napiszesz.
 
 
partner 
Nowy


Posty: 4
Skąd: wielkoplska
Wysłany: Wto 30 Cze, 2009   

Baku, to samo ze sp. z o.o. chyba będzie, ale jakoś omijają te sprawy, lub podobne bo coś mi o tym kumpel mówił. Nie znam jednak szczegółów.
Co do firm o jednoosobowej formie własności to również musisz uważać ale jak mądrze to zrobisz to nic Ci nie grozi ;)
Przecież sprzęt ulega zniszczeniu, trzeba to zdjąć ze stanu, a to jeszcze trzeba odnotować więc ... :D
Po za tym, np. kupując w Macro kupujesz na rachunek, w hurtowni, prowadząc działalność handlową masz prawo odsprzedać zakupiony towar, więc gwarancja jest krótsza dla klienta końcowego? Nie możliwe.
Pzdr.
 
 
Baku 
Optyczny
Kanonier z wyboru



Pomógł: 134 razy
Posty: 3338
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 01 Lip, 2009   

W jednoosobowych robisz to niejako na własną odpowiedzialność, ale w SA czy z o.o. - uwierz mi - są takie kontrole i audyty, że się żyć odechciewa (moja żona jest g. księgową w takiej firmie i podejrzewam, że nie wyraziła by zgody na takie machloje). Na pewno wiele zależy od wielkości spółki i struktury właścicielskiej - w mniejszych jest łatwiej. W każdym razie później jak UKS lub inny "dziad" przy*** karę, to będziesz żałować że od początku nie kupiłeś sobie 5DII z kompletem stałek "L", a masz komornika na głowie. I za co? Za Tamrona.
 
 
krzyskra0 
Początkujący
Krzysiek Krawczyk



Posty: 40
Skąd: Bytom
Wysłany: Czw 08 Maj, 2014   

Opiszę mój przypadek- może coś poradzicie:

W dniu 26 marca 2014 r. zakupiłem poprzez rezerwację internetową i odbiór w sklepie stacjonarnym w RTV EURO AGD obiektyw Tamron 24-70. Przy odbiorze sprzętu nie stwierdziłem żadnych widocznych uszkodzeń oraz zarysowań. Jednak w ciągu następnych dni zauważyłem, że obiektyw wykazuje pewne cechy/objawy, które mogą wskazywać na uszkodzenie mechanizmu stabilizacji- w momencie ustawiania ostrości obraz w wizjerze skacze. Swoje spostrzeżenia zawarłem w mailu do serwisu Tamrona w Polsce- firmy Foto-Technika z Gdańska. W mailu zwrotnym serwis wstępnie potwierdził moje podejrzenia i zaproponował odesłanie obiektywu bezpośrednio do serwisu. Ponieważ nie odpowiadały mi zasady odesłania sprzętu (serwis zastrzega sobie, że wysyłka powinna nastąpić na koszt klienta a ponieważ serwis nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w trakcie transportu, klient powinien ubezpieczyć przesyłkę), zwróciłem się do sprzedawcy ze zgłoszeniem niezgodności towaru z umową i żądaniem wymiany wadliwego obiektywu. W dniu 4 kwietnia otrzymałem nowy egzemplarz, który sprawdziłem w sklepie pod kątem działania stabilizacji- stwierdziłem, że obiektyw jest sprawny. Niestety, nie przyszło mi do głowy, że obiektyw może mieć inne wady fabryczne, w tym problem z ustawianiem ostrości w punkt. Problem ten odkryłem w ciągu najbliższych dni.

Okazało się, że w egzemplarzu który otrzymałem, występuje zjawisko tzw. BACK FOCUSU, czyli ustawiania ostrości za fotografowanym obiektem. Zjawisko to może niekiedy występować w obiektywach i podlega kalibracji. Aparat, który posiadam, a który docelowo miał współpracować z tym obiektywem posiada funkcję mikrokalibracji, dzięki czemu, w pewnym zakresie użytkownik jest w stanie sam zniwelować problem. Niestety, w przypadku w/w obiektywu okazało się, że wada jest tak duża, że nie mieści się w skali, którą jest w stanie skorygować aparat (od + 20 do -20 jednostek), co w praktyce przekłada się na wartości ok 5-6 cm w przypadku zdjęć z bliskiej odległości i nawet 5-7metrów w przypadku wykonywania zdjęć z użyciem najdłuższej ogniskowej (tele). Praktycznie rzecz biorąc tak ogromna wada wyklucza przydatność obiektywu.

O wadzie tej napisałem do serwisu (wraz ze zdjęciem przykładowym) oraz ponownie zwróciłem się telefonicznie i mailowo do sprzedawcy. Kontakt w tej sprawie podjął ze mną sprzedawca ze sklepu RTV EURO AGD w CH Plejada w Bytomiu, który w pierwszej kolejności, po konsultacji z Działem Reklamacji z Centrali Euronet w Warszawie zaproponował mi wymianę obiektywu marki Tamron na podobny sprzęt innego producenta. Telefonicznie zaproponowałem że interesowałaby mnie Sigma 24-105 lub Nikkor 24-120, w ostatecznym zaś przypadku wypróbowanie jeszcze jednego, trzeciego egzemplarza Tamrona 24-70. Sprzedawca obiecał, że zorientuje się w kwestii dostępności wymienionych obiektywów i postara się je dla mnie zamówić do sklepu, żebym wybrał obiektyw na zamianę. W kolejnej rozmowie telefonicznej usłyszałem jednak, że decyzją kierownika Działu Reklamacji sklep może mi tylko zaproponować, że na własny koszt i odpowiedzialność odeśle do serwisu Tamrona do Gdańska wadliwy obiektyw wraz z moim aparatem, tak bym nie ponosił już dodatkowych kosztów. Wysyłka aparatu jest niezbędna , aby serwis mógł przeprowadzić prawidłową kalibrację- o sposobie kalibracji i usunięcia wad back czy front focusu serwis informuje na swojej stronie. Mimo, że nie byłem zdecydowany odsyłać swojego aparatu i ponosić dodatkowego ryzyka uszkodzenia go w transporcie, czy w serwisie, chcąc jak najszybciej rozwiązać tę sprawę przystałem na propozycję sklepu.

W dniu 24.04.2014 udałem się do sklepu z zapakowanym fabrycznie obiektywem oraz z przygotowanym i zapakowanym do wysyłki aparatem (Nikon D300s). Niestety, ku mojemu zdumieniu kierownik sklepu, któremu sprzedawca przekazał sprawę, poinformował mnie, że po rozmowie z Działem Reklamacji NIE UZYSKAŁ zgody na przyjęcie mojego aparatu w depozyt, ponieważ sklep nie będzie brał na siebie ryzyka uszkodzenia aparatu i że mogę odesłać poprzez sklep tylko obiektyw. Pomimo moich tłumaczeń oraz przedstawienia stanowiska serwisu w kwestii kalibracji obiektywu, kierownik sklepu podtrzymał swoją decyzję. Jednocześnie wypisaliśmy zgłoszenie reklamacyjne z tytułu niezgodności towaru z umową z zaznaczeniem mojego żądania, że w tej sytuacji interesuje mnie zwrot gotówki, tak, bym mógł zakupić nowy obiektyw.

Po oddaniu obiektywu do sklepu wysłałem również maila z informacją do serwisu, że niestety obiektyw dotrze do naprawy bez aparatu. Ze strony serwisu otrzymałem odpowiedź , że serwis nie udzieli gwarancji na wykonanie usługi, jeśli obiektyw dotrze bez wzorca (aparatu) ponieważ wykonanie pełnej i skutecznej kalibracji nie będzie możliwe, a kolejna kalibracja, którą będzie trzeba wykonać zostanie przeprowadzona z przerzuceniem kosztów dostawy i odbioru obiektywu (z aparatem!) na klienta. Tym sposobem zostałem postawiony pod ścianą i pozbawiony możliwości naprawnienia obiektywu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów i narażania swojego aparatu na ewentualne uszkodzenia. W dniu dzisiejszym otrzymałem również odpowiedź z RTV EURO AGD w kwestii zgłoszenia niezgodności towaru z umową- poinformowano mnie, że po wykonanej przez serwis ekspertyzie nie stwierdzono niesprawności obiektywu i zostaje on odesłany do sklepu. Back czy fron fokus nie jest wadą obiektywu i nie podlega roszczeniom z tytułu gwarancji lub ustawy. Obiektyw do kalibracji mogę więc sobie wysłać na własny koszt. Tyle.

I co Wy na to?

Rzecz jasna to mój pierwszy i ostatni Tamron.
 
 
MC 
Temu Panu już podziękujemy



Pomógł: 138 razy
Posty: 10781
Skąd: Słupsk/Toruń
Wysłany: Czw 08 Maj, 2014   

Twoja konkluzja powinna wyglądać: to moje ostatnie zakupy w sklepie Euro.
 
 
krzyskra0 
Początkujący
Krzysiek Krawczyk



Posty: 40
Skąd: Bytom
Wysłany: Czw 08 Maj, 2014   

tego chyba nie muszę dodawać...
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 08 Maj, 2014   

MC napisał/a:
Twoja konkluzja powinna wyglądać: to moje ostatnie zakupy w sklepie Euro.


Tak prawdę pisząc, to nie dziwię się Euro. Każdy chroni swoją dupę a oni nie muszą niańczyć klienta dostarczając body. To nie ich problem. Dlatego lepsze są zwykłe sklepy foto. Są zwyczajnie bardziej ludzkie i idą ludziom na rękę. Na własne ryzyko (jakby się coś stało z body).

Postaram się przekazać zawartość tego wątku do szefa Tamrona na Polskę. Może w imię dobra firmy pójdzie na układ i zrobi gest w stronę klienta lub znajdzie rozwiązanie w stosunku do Euro (i innych potencjalnych sklepów). Bardzo dbają o dobrą jakość serwisu Tamrona w naszym kraju i pewnie będzie im zależało na wyjaśnieniu tej sprawy.
 
 
krzyskra0 
Początkujący
Krzysiek Krawczyk



Posty: 40
Skąd: Bytom
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014   

To jeszcze w załączeniu korespondencja którą otrzymałem od RTV EURO COM:
„Dotyczy sprawy: 1099750
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na złożoną reklamację, w związku z art. 8.3 ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Ustawa) informuję, że żądanie zwrotu gotówki (odstąpienia od umowy) nie może być uwzględnione.
Wyjaśniam, że zgodnie z art. 8 Ustawy w celu doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową kupującemu przysługuje podstawowe roszczenie o nieodpłatną naprawę lub wymianę towaru na nowy. Kupujący ma prawo odstąpienia od umowy (domagać się zwrotu gotówki), jeżeli naprawa lub wymiana towaru są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić roszczeniom kupującego o naprawę lub wymianę towaru w odpowiednim czasie lub bez narażania kupującego na znaczne niedogodności. Ponadto kupujący nie może odstąpić od umowy, gdy niezgodność towaru z umową jest nieistotna.
Informujemy, że na podstawie przeprowadzonej weryfikacji technicznej reklamowanego towaru oraz zgodnie z przytoczonymi powyżej warunkami Ustawy, w tym przypadku nie jest możliwa wymiana towaru na nowy. Możliwe jest natomiast doprowadzenie reklamowanego towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną naprawę.
W celu dokonania naprawy, prosimy o przekazanie dyspozycji w tym zakresie pod nr 22 8621010* w godz. 9.00 - 20.00 od poniedziałku do piątku. Na decyzję oczekiwać będziemy w terminie 14 dni, po których bezskutecznym upływie nie naprawiony towar będzie przekazany do odbioru w miejscu zgłoszenia reklamacji.
* opłata według taryfy operatora
Z poważaniem,
Anna Świtalska
Specjalista ds. Obsługi Klienta”


Zadzwoniłem więc na wskazany w piśmie nr telefonu i poinformowany przez konsultantkę, że rozmowa jest nagrywana, zleciłem dokonanie naprawy obiektywu. Usłyszałem, że naprawa zostanie wykonana niezwłocznie. Po kilkunastu minutach zadzwoniła do mnie jednak pani Anna Świtalska, która TELEFONICZNIE poinformowała mnie, że obiektyw nie będzie naprawiany, ponieważ zgodnie z opinią serwisu jest sprawny. Natomiast jeśli chodzi o wadę back focusa, czyli o skalibrowanie obiektywu usługa taka jest odpłatna i Serwis może ją wykonać jeśli wyślę do nich aparat z obiektywem i że leży to już w mojej gestii. Ze strony RTV EURO AGD postępowanie zostaje zakończone a obiektyw wraca z serwisu do sklepu, gdzie mogę go odebrać.

Oczywiście nie omieszkałem więc odpisać:

„Pani Anno.

W odpowiedzi na Pani pismo, oraz w nawiązaniu do rozmowy telefonicznej podczas której poinformowała mnie Pani, że przedmiotowy obiektyw nie zostanie naprawiony proszę o złożenie wyjaśnienia w następujących kwestiach:

1. Dlaczego informacje, które przekazywała mi Pani telefonicznie nie znalazły się w piśmie wysłanym na maila. Czy dlatego, że są sprzeczne?
W piśmie pisze mi Pani, że ” Możliwe jest natomiast doprowadzenie reklamowanego towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną naprawę. W celu dokonania naprawy, prosimy o przekazanie dyspozycji w tym zakresie pod nr 22 8621010* w godz. 9.00 - 20.00 od poniedziałku do piątku”. Po otrzymaniu tego maila skontaktowałem się pod wskazanym nr telefonu i zleciłem naprawę obiektywu. Rozmowa, jak poinformowała mnie konsultantka jest nagrywana. Dlaczego, po odbyciu tej rozmowy skontaktowała się Pani ze mną telefonicznie i przekazała mi informację, że obiektyw nie zostanie naprawiony, gdyż w ocenie serwisu pozostaje sprawny?
2. Dlaczego podczas rozmowy telefonicznej przekazała mi Pani nieprawdziwą informację dotyczącą kalibracji obiektywu- że, rzekomo nie jest to wada obiektywu i nie podlega usunięciu w ramach gwarancji lecz tylko odpłatnie, skoro zarówno autoryzowany Serwis Tamrona pisze „Kalibracja systemu AF obiektywu jest wykonywana BEZPŁATNIE w ramach gwarancji na obiektyw” a i producent w swojej ogólnoświatowej karcie gwarancyjnej nie wyłącza takiej wady z gwarancji. Dla Pani wiadomości załączam wyciąg z rozszerzonej karty gwarancyjnej (5 lat), którą objęty jest mój obiektyw. W punkcie 5 warunków gwarancji, który mówi o wyłączeniach producent pisze:
„Wykluczeniu podlegają jedynie:
-Zamierzone lub niezamierzone błędy obsługi (patrz Instrukcja obsługi),nieodpowiedniego użytkowania produktu lub zmian technicznych produkt
- Niezgodne z przeznaczeniem użycie produktu
- Niewłaściwa naprawa/serwisowanie przez nieautoryzowane przez TAMRON osoby trzecie
- Niewłaściwe przechowywanie, używanie w ekstremalnych warunkach
- Zewnętrzne użycie siły jak upadek, uderzenie, piasek, zabrudzenia, ciecze lub niewłaściwy transport
- Oznaki zużycia w wyniku szczególnie dużego obciążania przy przepisowym używaniu”
Jak Pani sama widzi, niesprawny system ustawiania ostrości jak najbardziej jest wadą (usterką) obiektywu i podlega gwarancji.
3. Powołuje się Pani na zapisy Ustawy, szczególności zaś na punkt : . „Ponadto kupujący nie może odstąpić od umowy, gdy niezgodność towaru z umową jest nieistotna”. Jak Pani myśli, Pani Anno co to jest obiektyw i do czego służy? Otóż, ponieważ, jak sama Pani przyznała w naszej rozmowie telefonicznej, nie zna się Pani na tym, poinformuję Panią, że obiektyw wraz z aparatem do którego jest podpinany służy do wykonywania zdjęć. Jego najistotniejszymi elementami są układ optyczny (czyli soczewki) odpowiedzialny za przenoszenie, odwzorowywanie obrazu, zatem, jak się Pani domyśla, wszelkie zarysowania soczewek, kurz pomiędzy soczewkami, odciski palców powstałe podczas składania obiektywu SĄ WADAMI ISTOTNYMI ponieważ wpływają ZASADNICZO na przeznaczenie obiektywu. Do najistotniejszych elementów obiektywu oprócz układu optycznego należy system ustawiania ostrości (autofokus) oraz mechanizm stabilizacji. Niesprawność któregokolwiek z tych elementów- w tym przypadku systemu automatycznego ustawiania ostrości całkowicie dyskwalifikuje produkt jako przydatny do użycia i zdolny do zastosowania zgodnie z przeznaczeniem. Zatem jest to również WADA ISTOTNA- gdybym chciał kupić obiektyw bez autofokusa wybrałbym taki model. Pisanie, że niesprawny autofokus nie jest wadą istotną jest więc zarówno nietaktem jak i absolutną ignorancją z Pani strony. Wadą nieistotna może być zarysowanie obudowy czy inne otarcie obudowy, nie mające wpływu na jakość zdjęć. Układ optyczny obiektywu i wszystko co się na niego składa ma być sprawne!. Sprawny, działający autofokus to podstawa. Od kilku lat zajmuję się fotografią i jak dotąd nie spotkałem się z tak ogromną wadą optyczną, jaką posiada ten obiektyw. Rozrzut 5-7 metrów jaki wykazuje autofokus w tym obiektywie jest wadą nie tylko ISTOTNĄ ale całkowicie DYSKWALIFIKUJĄCĄ ten produkt- rozumiem, że Serwis po prostu NIE POTRAFI skalibrować tak dużej wady. W takim wypadku produkt powinien zostać wymieniony gdyż jest bezużyteczny! Myślę, że można powołać niezależnego rzeczoznawcę, który oceni jak opisywana wada wpływa na przeznaczenie obiektywu.
4. Pisze Pani dalej, że „Kupujący ma prawo odstąpienia od umowy (domagać się zwrotu gotówki), jeżeli naprawa lub wymiana towaru są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić roszczeniom kupującego o naprawę lub wymianę towaru w odpowiednim czasie lub bez narażania kupującego na znaczne niedogodności”. Informuję Panią, że brak zakupionego 26 marca obiektywu naraził mnie już wielokrotnie na niedogodności spowodowane niemożnością należytego wykonania zlecenia, co wiąże się również z poniesionymi przeze mnie wydatkami związanymi z wypożyczeniem sprzętu zastępczego!!! Nie zamierzam również ponosić dodatkowych kosztów związanych z wysyłaniem i ubezpieczaniem sprzętu do serwisu, jak również narażanie swojego aparatu na ewentualne uszkodzenia i w serwisie i w transporcie! Jeśli Serwis nie potrafi usunąć tej usterki mam prawo odstąpić od umowy.
5. W ostatniej części Pisma informuje mnie Pani „że na podstawie przeprowadzonej weryfikacji technicznej reklamowanego towaru oraz zgodnie z przytoczonymi powyżej warunkami Ustawy, w tym przypadku nie jest możliwa wymiana towaru na nowy. Możliwe jest natomiast doprowadzenie reklamowanego towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną naprawę.” Zgodnie z tym co Pani napisała żądam więc doprowadzenia reklamowanego towaru do stanu zgodnego z umową!
Jednocześnie informuję Panią, że zamierzam wystosować pismo – skargę na autoryzowany Serwis Tamrona w Polsce, firmę „Foto-Technika” Gdańsk do bezpośredniego przedstawiciela koncernu Tamron w Europie, pana Kazuhiro Kaneko -urzędującego w Kolonii, w Niemczech. Myślę, że działania podejmowane przez firmę Foto-Technika z pewnością nie tylko nie służą marce Tamron w Polsce, ale wręcz zniechęcają potencjalnych nabywców do tych produktów- wystarczy poczytać fora Internetowe, gdzie znajduje się mnóstwo negatywnych wpisów o działaniu serwisu. Opinie wyrażane przez pracowników tego serwisu, w tym samowolne umieszczanie w informacjach przesyłanych do klientów takich kwestii jak ta: “Wada typu Front Focus lub Back Focus to nie usterka ani wada obiektywu! Fluktuacje obrazu w trybie AF typu Front lub Back Focus są spowodowane jedynie niedoskonałością samego body.” i opieranie na nich orzecznictwa w kwestiach technicznych z pewnością zainteresują producenta, gdyż są niezgodne z zapisami ogólnoświatowej gwarancji i godzą jednocześnie w producentów aparatów (Nikon, Canon, Sony). Przedmiotowy obiektyw sprawdzany był na czterech niezależnych korpusach: posiadanych przeze mnie Nikonie D300s i Fujifilm S5pro (aparat posiada mocowanie Nikon F) oraz na wypożyczonych od znajomych aparatach Nikon D3100 i Nikon D7000. Na wszystkich korpusach występuje dokładnie ta sama wada- ogromny, nie dający się skorygować z poziomu aparatu back fokus. Insynuowanie przez Serwis, że fluktuacje obrazu są spowodowane „niedoskonałością body” jest więc co najmniej śmieszne.

Podsumowując. W oparciu o pismo, które Pani przesłała żądam doprowadzenia reklamowanego towaru do stanu zgodnego z umową i usunięcia ISTOTNEJ, mającej wpływ na przeznaczenie obiektywu usterki lub jeśli Serwis nie potrafi usunąć usterki wymianę obiektywu na nowy"

I dwa maile na koniec, które wysłałem dzisiaj:

I:
„Jeszcze jedna kwestia.
Za stan zgodny z umową rozumiem stan wg opisu na Państwa stronie. Jak Pani widzi, nie informujecie Państwo o możliwości wystąpienia jakichkolwiek wad optycznych. Kupujący może zatem wnioskować, że sprzedajecie Państwo tylko egzemplarze wolne od tych wad. Jeżeli w obiektywie występują jakiekolwiek fluktuacje obrazu spowodowane wadami optycznymi, informacja taka powinna zostać przekazana kupującemu przed dokonaniem transakcji wraz z informacją, jak należy postąpić w przypadku wystąpienia problemów. Tymczasem nie otrzymałem takiej informacji zarówno po dokonaniu rezerwacji na stronie internetowej, jak i nie zostałem poinformowany o możliwości wystąpienia wad podczas odbioru sprzętu w sklepie.

Pozdrawiam
Krzysztof Krawczyk”

II:
„Na koniec jeszcze informacja do Pani wiadomości- zanim udzieli się Klientowi informacji, czy to w formie mailowej czy telefonicznie, powinno się trochę przygotować do rozmowy. Między innymi zapoznać się z protokołem serwisowym, który został dołączony do odsyłanego sprzętu PO WYKONANEJ NAPRAWIE (nie ekspertyzie)- bo takowa jednak się odbyła. W czasie NAPRAWY tego, jak Pani twierdzi „sprawnego” obiektywu dokonano wymiany uszkodzonego modułu przycisków VC I AF, którego nieszczelność mogła prowadzić do zasysania przez obiektyw kurzu, jak również przeprogramowano i wycentrowano układ AF w obiektywie korzystając z body zastępczego, serwisowego. Oczywiście w tym przypadku Serwis nie może zagwarantować, że usterka została całkowicie usunięta- trzeba to sprawdzić z moim body- w przypadku, kiedy problem będzie nadal występował złożę ponownie reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową.
Informacje przekazane mi przez Panią są więc całkowicie wyssane z palca i dotyczą chyba nie tego obiektywu o który toczy się całe postępowanie.

Pani Anno, zamiast arogancji i ignorancji, którą mi Pani okazała, wystarczyło wykazać się odrobiną dobrej woli i rzetelnością w zebraniu wszystkich istotnych informacji.

Pozdrawiam raz jeszcze.
Krzysztof Krawczyk”

[ Dodano: Pią 09 Maj, 2014 15:45 ]
Nadpisuję wątek:
W dniu dzisiejszym w odpowiedzi na moje pismo otrzymałem informację z Działu Obsługi Klienta o pozytywnym rozpatrzeniu zgłożonej reklamacji i uznaniu roszczenia zwrotu gotówki.
Tamron story uważam więc (prawie) za zakończoną.
Pozdrawiam
 
 
partner 
Nowy


Posty: 4
Skąd: wielkoplska
Wysłany: Nie 11 Maj, 2014   

Jak widać, po pięciu latach nadal jest tak samo ...
Gratuluję, że w końcu udało Ci się sprawę dopiąć do finału jakiego oczekiwałeś, a konkluzja jest inna, wszystko ze szklarni co z pod znaku N, żadnych zamienników, bo zdrowie i spokój psychiczny są bezcenne ...
Pzdr.
 
 
krzyskra0 
Początkujący
Krzysiek Krawczyk



Posty: 40
Skąd: Bytom
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014   

Nigdy nie miałem podobnycn problemów z Sigmą. Tamron jest dla mnie spalony- dwa kolejne egzemplarze z usterką sugerują niestety, że kontrola jakości u tego producenta mocno kuleje...
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Maj, 2014   

krzyskra0 napisał/a:
Nigdy nie miałem podobnycn problemów z Sigmą. Tamron jest dla mnie spalony- dwa kolejne egzemplarze z usterką sugerują niestety, że kontrola jakości u tego producenta mocno kuleje...



krzyskra0, albo ja cię nie zrozumiałem albo ty nie rozumiesz tematu, jednak obstawiam to drugie.
Kolego krzyskra0 za pierwszym razem obiektyw który dostałeś był uszkodzony, za drugim razem dostałeś obiektyw z bf/ff a jak sam napisałeś, że zacytuje:

krzyskra0 napisał/a:
Back czy fron fokus nie jest wadą obiektywu


i to jest fakt, to jest jego cecha, którą trzeba skalibrować wysyłając obiektyw wraz z body.

Zdarzało mi się, że 3 egzemplarze sklepowe nie grały z moim jednym body a z drugim grały, więc nie można nazwać tego brakiem kontroli jakośći ;)

krzyskra0 napisał/a:
Nigdy nie miałem podobnycn problemów z Sigmą.


to znaczy należysz do mniejszości, najwięcej problemów to jednak jest z sigmą, poczytaj tą zakładkę foruma albo inne fora, to właśnie sigma najczęsciej zawodzi. Dodatkowo serwis sigmy jest słabszy od serwisu tamrona(w Polsce), potrafią podłubać w obiektywie i odesłać go z jeszcze większym bf/ff.
Co więcej w moim przypadku potrafili złożyć źle obiektyw i odesłać mi z adnotacją, że naprawiony.

Ostatnie doniesienia ludków z różnych forumów dowodzą, że nawet zwykły użytkownik amator za pomocą sigma dock lepiej kalibruje obiektyw niż profesjonalny serwisant sigmy :razz:

krzyskra0, powinieneś też wziąć pod uwagę, że prawdopodobnie ta pierwsza usterka nie była spowodowana tym, że ktoś to przepuścił przez kontrole jakości, tylko tym że ekipa z euro rtv przerzuca towar tak samo jak ice ventura dostarczał paczkę na początku 1 częsci.
 
 
krzyskra0 
Początkujący
Krzysiek Krawczyk



Posty: 40
Skąd: Bytom
Wysłany: Sro 14 Maj, 2014   

:-) ok, ja rozumiem, że obiektyw może mieć BF ale, jeśli to jest taaaaaaki BF, który przy tele ma rozrzut liczony w metrach to coś nie halo- poza tym drugi obiektyw też miał usterkę w postaci uszkodzonego modułu przycisków, który serwis w trakcie "ekspertyzy" wymienił na nowy...
zresztą, jak zwał, tak zwał- miałem (lub nadal mam) następujące obiektywy Sigmy i Nikona:
N 105 VR 2,8
N 16-85
N 18-135
N 50 1,8
N 24-120
N 70-300 VR
S 150 OS 2,8
S 50-150 2,8
S 17-70 2,8-4,5 OS
S 17-70 2,8-4,0 OS
S 70-300 APO
S 17-50 2,8
i tylko w Sigmie 17-70 2,8-4,5 miałem maleńki FF (na tablicy testowej wydrukowanej z netu było to ok 1 mm)
Może jestem nadwrażliwy, ale myślę, że każdy kto zobaczyłby taki BF jaki miał ten Tamron dostałby nerwicy :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11