Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
panasa mozesz miec i za 2,5k w koncu euro RTV agd to nie jakis niszowy sklep.
Niestety w tej cenie nie moge go mieć bo w mojej okolicy nigdzie nie jest dostępny, o ile w ogóle jeszcze gdzieś jest.
mavierk o tym olympusie piszą
Cytat:
Maksymalny czas nagrywania wynosi 29 min. (format MOV), 7 min. (format Motion JPEG HD) lub 14 min. (format Motion JPEG VGA). Maksymalna wielkość plików wideo ograniczona jest do 4 GB w przypadku MOV i 2 GB w przypadku Motion JPEG
Czy to oznacza że max długość nagrania w mov będzie mieć 29 min przy max bitrate 20Mbps czy mniej?
Jak jest z regulacją ogniskowej w tego typu aparatach, jest na obiektywie jak w lustrzankach, czy dźwignia na korpusie. Jeśli na obiektywie to nie wiem czy będzie to wygodne przy filmowaniu?
Cytat:
Z wakacji na przykład, przywozimy z żoną zdjęcia i filmy(*) - cokolwiek by to dla filmowców i "filmowców" oznaczało (dla nas są to filmy). I po wieloletnim już doświadczeniu nie przychodzi nam do głowy zostawić kamerę w domu, bo mamy też E-PL5 właśnie.
Ok, jeśli chodzi o dłuższy wyjazd jak wakacje to może warto wziąść kamere, ale jak masz jedniodniowy wypad np. w góry to wg. mnie nie warto.
komisarz_ryba jesli chodzi o tego Samsungu NX300 to sciągłem przykładowy film pokazujący działanie AF i nie wiem czy w innych aparatach też tak jest, ale tutaj widać że jest dość wolny, potrzebuje troche czasu żeby się dostroić przy zmianie planu.
http://www.optyczne.pl/22...5%9B%C4%87.html
Druga sprawa to zakres ogniskowej tego kitowego obiektywu przydałby się większy, szczególnie przy filmowaniu, a widze że są sprzedawane tylko z 18-55mm. Porównując z ogniskowymi kamery to się traci. Nie wiem czy nie wymyślam za bardzo, ale wydaje mi się ze szczególnie do filmowania przydałby się większy zakres. Jak jest z regulacją zoomu w tych obiektywach, jest na korpusie czy na obiektywie?
komisarz_ryba jesli chodzi o tego Samsungu NX300 to sciągłem przykładowy film pokazujący działanie AF i nie wiem czy w innych aparatach też tak jest, ale tutaj widać że jest dość wolny, potrzebuje troche czasu żeby się dostroić przy zmianie planu.
Obiektyw dostraja ostrosc gdy:
- zmienimy plan, wtedy aparat "po chwili" to zauwaza i zaczyna ostrzyc
- wskazemy obszar ostrzenia dotykajac palcem w odpowiednim punkcie ekranu, wowczas ostrzenie zaczyna sie natychmiastowo i trwa ok 0.5s
Wyglada na to, ze optyczni zdali sie na automat zamiast ustawiac ostrosc troche bardziej aktywnie.
[/quote]
Druga sprawa to zakres ogniskowej tego kitowego obiektywu przydałby się większy, szczególnie przy filmowaniu, a widze że są sprzedawane tylko z 18-55mm. Porównując z ogniskowymi kamery to się traci. Nie wiem czy nie wymyślam za bardzo, ale wydaje mi się ze szczególnie do filmowania przydałby się większy zakres.
[quote]
Coz, tu trudno mi cos poradzic, bo obiektywy nie wydluze.
Dlatego uwazam, ze panasonic G5 z 14-140 to dobry zakup wlasnie ze wzgledu na obiektyw (a i jakosc filmowania w panasonicach jest bardzo dobra). Samsung tez ma obiektyw o podobnym zakresie (18-200) ale drogi (2,8k) i gorszej jakosci (tzn. jest cichy i ma bardzo szybko AF ale zdjecia jednak wychodza gorsze + jest ciezki).
Cytat:
Jak jest z regulacją zoomu w tych obiektywach, jest na korpusie czy na obiektywie?
Na obiektywie
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Pon 19 Maj, 2014
muzyk napisał/a:
ba, nawet w tak archiwalnym gf1, który nie ma full hd, jakość filmów też jest niczego sobie.
Mówię własnie o swoim aparacie
zibis5 napisał/a:
Czy to oznacza że max długość nagrania w mov będzie mieć 29 min przy max bitrate 20Mbps czy mniej?
Jak jest z regulacją ogniskowej w tego typu aparatach, jest na obiektywie jak w lustrzankach, czy dźwignia na korpusie. Jeśli na obiektywie to nie wiem czy będzie to wygodne przy filmowaniu?
Że im lepsza jakość tym krótsze filmiki możesz nagrywać. Ja ostrość zmieniam pierścieniem AF, ogniskowa pewnie zmienia się w ten sam sposób - jeśli masz zmienną ogniskową
zibis5 napisał/a:
Druga sprawa to zakres ogniskowej tego kitowego obiektywu przydałby się większy, szczególnie przy filmowaniu, a widze że są sprzedawane tylko z 18-55mm. Porównując z ogniskowymi kamery to się traci. Nie wiem czy nie wymyślam za bardzo, ale wydaje mi się ze szczególnie do filmowania przydałby się większy zakres. Jak jest z regulacją zoomu w tych obiektywach, jest na korpusie czy na obiektywie?
To kup sobie kamerkę W lewej będziesz trzymać aparat, w prawej kamerę a w zębach wężyk spustowy.
Czy Wy zapominacie że wycieczki, wypoczynek i rekreacja ma służyć zrelaksowaniu się i odprężeniu a nie nagrywaniu dokumentu z wyjazdu, którego lepiej po prostu przeżyć?
Ale nie bronię Ci - kup sobie teleobiektyw albo właśnie 14-140 i będziesz miał sprzęt do nagrywania filmów na luxie.
Czy Wy zapominacie że wycieczki, wypoczynek i rekreacja ma służyć zrelaksowaniu się i odprężeniu a nie nagrywaniu dokumentu z wyjazdu, którego lepiej po prostu przeżyć?
mavierk, Ty chyba jakoś nie pamiętasz, ze my tu drugą Japonię budujemy
Dlatego uwazam, ze panasonic G5 z 14-140 to dobry zakup wlasnie ze wzgledu na obiektyw
Komisarzu, ale problem w tym, że to jest w sumie ciemny obiektyw i nie każdemu te ciemności odpowiadają.
Ale każdy ma rację. Bo dla jednego to dobry, baa wręcz rewelacyjny zakup, dla drugiego zupełnie kretyński. To wszak norma. Po to się te różne typy obiektywów robi.
W każdym razie nie jest to żadną miarą beznadziejny zoom, choć gdy już abstrahujemy od zakresu ogniskowych to raczej jest to takie sobie raczej słabowite...
G5 z tym kosztuje ca. 2800 złotych. Czyli biorąc dzisiejszą cenę samego korpusu G5 masz toto za jakieś 1400 złotych. Kupowanie tego obiektywu samego jest IMO dość "wydumane". Z korpusem... no już czemu nie... jak ktoś potrzebuje takiego zestawu trochę "kompaktopodobnego". Choc wolałbym szczerze mówiąc z innym korpusem. Ale z kolei cena GX7 czy GH ileś z tym obiektywem to się robi najzwyczajniej śmieszna
Mimo to, wolałbym np. 20 1.7, czy 45 1.8 albo oba wraz, zamiast tego szkła.
Kwestia gustu, priorytetów, kasy i widzimisię.
dcs [Usunięty]
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014
[nie lubię punktować, ale]
-G5 ma najlepsze video/transfer z polecanych -jednak 60p -w m4/3 z video Olek odstaje
-ma jako jedyny wizjer. a czasami wk...ją odblaski
- z 14-140 /-i to NOWĄ wersją/ jest wszechstronniejszy niż polecane z "kitowym", albo dwoma /14-42+40-150 (e-pm2, czy nawet z 14-150{takie zestawy też widziałem})
Ta wersja bije dwie: 14-140 Panas i 14-150 Olek
...i jest mniejsza od 18-200 samsunga, czy sony E
-AF jest dobry /polecane też nie mają "fazowego"/ -równie dobrze można by było 5T / z fazowym/ albo inne S. z 16-50 /tańsze, ale z takim samym zapisem video/
-wydatek na podobny ob. Samsunga, czy Sony -18-200 jest większy.
Że im lepsza jakość tym krótsze filmiki możesz nagrywać.
Tyle to ja też wiem, tylko jeśli podają że max wielkość pliku to 4GB to czy ta przy max jakości nagraniu video odpowiada 29min w tym Olek E-PL5?
Druga sprawa to regulacja ogniskowej na obiektywie przy filmowaniu. Jakie macie z tym doświadczenia, bo mi się wydaję że ciężko to zrobić żeby obraz nie latał w trakcie filmowania.
Pewnie do filmowania wygodniejsza jest regulacja na korpusie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10