Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
kozidron, powstrzymaj język, bo znowu zaczniesz kolekcjonować cegiełki.
Wojmistrz napisał/a:
Wiec, czy nie powinniśmy dopisywać/uświadamiać ludziom, że "do tej klasy monitora powinieneś/aś kupić profesjonalną kartę grafiki, wtedy będziesz mieć lepsze kolory w programach graficznych"?
Wojmistrz, ale to jest trochę tak, jakbyśmy każdego kto pyta o zdjęcia ślubne, uświadamiali, że bez FF (najlepiej dwóch) nie da się nic zrobić. A przecież da się. Zapewnienie dobrego wyświetlania, lepszego gamutu i możliwości kalibracji jest sporym krokiem do przodu, obróbka plików w 16 bitach w PS czy LR i przestrzeniach szerszych niż sRGB to sporo. Naprawdę nie jestem przekonany do tego, że przy obróbce foto da się zauważyć różnice w gradientach 8- a 10-bitowych, biorąc pod uwagę, że w realnej fotografii i tak pojawia się jakaś ilość szumu. Może w jakimś modelowaniu 3D, gdzie są idealne matematycznie generowane przejścia tonalne, ale w fotografii?
Tak sobie z boku odczytuje ten wątek ale widzę, że cos sie koleżeństwo zagubiło. Jak monitor ma 10bit LUT to nie ma w gradientcie 1024 przejść ale nadal 256 (przy standardowym podłączeniu przez DVI)
Jak monitor ma 10bit LUT to nie ma w gradientcie 1024 przejść ale nadal 256
Jak monitor ma 10 bitową tablicę LUT, to na pewno nie ma 10 bit wyświetlania, a 8 bit (TN pomijam), czyli 256 tonów. Dlatego właśnie profesjonalne monitory posiadające wyświetlanie 10 bit, korzystają z tablic 12,14 lub 16 bitowych.
Wojmistrz, nie o to mi chodzi. Chodzi o to, ze rozmiar LUT ma sie nijak do zakresu tonalnego, ktory związany jest z rozdzielczością sygnału źródłowego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 9