Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014 Lustrzanką nie można filmować zarobkowo? przez kodek h.264
Chyba nie wielu wie o tym (sam byłem nie świadomy), że w lustrzankach profesjonalnych i niektórych drogich kamerach piszą w instrukcji o filmowaniu tylko do użytku osobistego a nie komercyjnego. W instrukcji Nikona mamy taki zapis:
Produkt ten jest objęty licencją w ramach AVC Patent Portfolio License na osobiste i nie komercyjne wykorzystanie przez użytkownika w celu kodowania obraz wideo zgodnie ze standardem AVC (obraz wideo AVC) oraz/lub dekodowania obrazu wideo AVC, który został zakodowany przez użytkownika na potrzeby osobiste nie komercyjne oraz/lub został uzyskany od dostawcy obrazu wideo, który posiada licencje umożliwiającą udostępnianie obrazu wideo AVC. Nie udziela się licencji wyraźnej ani dorozumianej na jakiekolwiek inne formy użytkowania. Dodatkowych informacji udziela MPEG.LA
Kupiłem program edycyjny Sony Vegasa i teraz nie mogę po edycji AVC/H.264 legalnie zapisać film w innym formacie np. Quick Time Photo Jpg bo w instrukcji Nikona piszą o nie naruszaniu materiału AVC czyli kodowanie i dekodowanie. Może znacie jakiś inny sposób na sprzedaż filmów swojego autorstwa w internecie (Royalty Free)? czy na Youtube i zarabiać z reklam.
Losanger, nieco inaczej działa prawo w Europie (prawo nadrzędne), a nieco inaczej wyglądają restrykcje w US. Pewnie to jeden z powodów, dla których do filmowania kupuje się Canony Przyznam, że nie dopatrzyłem się takich zapisów w Canonach.
Sprawa jest dość znana, ale zdaje się, że większość po prostu olewa te roszczenia, pewnie nie mające mocy prawnej w Europie. Większe studia na pewno nie. Natomiast nie wiem co w przypadku jak posiadasz program do montażu i z niego wypuszczasz przecież finalny film.
Po zmontowaniu i renderowaniu filmu, z finalnego pliku nie da się wyciągnąć informacji na temat kodeków plików źródłowych, o ile poddano je rekompresji. Przy starszych formatach, np kiedy film jest tworzony do nagrania na DVD, jest to całkowicie nie możliwe.
Sony Vegas (sam właśnie składam w tym sofcie) jeśli nie przełączysz osobno dla każdego użytego pliczku, będzie poddawał go ponownemu próbkowaniu, przy okazji przeliczania resampluje klatka po klatce. Podczas tej operacji giną wszystkie dane.
certainbeing, jak się robi coś czysto komercyjnie to może lepiej zmienić platformę. Po coś powstały kamery, po coś nawet Canon wypuszcza aparaty z serii C (Cinema).
Lepiej sobie kupić w CC Premiere albo Final Cut'a.
Co do kamer, nie wiem czy zwróciłeś uwagę Wojmistrzu ile kosztują te skromnie często wyglądające "kamerki", a z lustrzanką jest kit który wystarczy na początek do "kręcenia"
certainbeing, Adobe Premiere jest fajny, ale w połączeniu z After Effects... jak ma się gruby portfel. Final Cut mam w pracy i jest to dla mnie koszmar do tego niema nic co by go wyróżniało. Prywatnie z takim właśnie doświadczeniem (przetestowałem kilkanaście bardziej znanych programów) wybrałem Sony Vegas. Dla mnie najlepszy, najszybszy i wspiera OpenCL Do programu dostałem licencje na dodatkowe oprogramowanie jak tworzenia płyt, edycji dźwięku itp. Pod niego zbudowałem komputer. Używam 2 kart graficznych (Radeony bo CUDA okazało się za mało wydajne), z czego jedna robi za akcelerator OpenCL, a druga płynnie bez obciążenia wyświetla grafikę przez całą edycję i renderowanie.
Wojmistrz czy jest może w necie jakiś tutorial jak przełączyć w Sony Vegasie te pliczki i próbkowania? bo niestety nie rozumiem o co chodzi
Może jest inna lepsza metoda na usunięcie danych na przykład wyciągnięcie samych klatek w jakiś programie i zapisać w jpg a potem złączyć w jeden plik w Sony Vegasie w opcji Importuj Media tak jak się robi Time Lapse i dalej zapisać w Quick Time Photo Jpg?
Co do sprzedaży filmów. Nie będzie to duża sprzedaż dystrybucyjna płyt czy nadawania obrazu w telewizji tylko udzielanie licencji czyli praw majątkowych (Royallty Free)
Jak zarabiasz w nieco silniejszej nabywczo walucie to nawet pełny CC nie powinien być dla Ciebie problemem. Ja uważam FC za ideał, montowałem kiedyś kilka rzeczy, przegryzłem się przez cały dostępny soft, i FC to było to czego potrzebowałem, a nie było prosto bo w jednym z nich materiału kilkanaście godzin po montażu miało być 20 minut.
Filmiki po 10-15 minut, na FC szło najszybciej.
certainbeing, waluta w sumie nie ma nic do rzeczy, bo nikt nie lubi marnować kasy. Sony Vegas Pro, to konkurencja dla kilku innych profesjonalnych programów i nie powinno dziwić, że filmy ze stajni Sony Pictures Entertainment, są składane we własnym oprogramowaniu
Jak tak lubisz, to spróbuj zrobić w FC dynamiczny, około 90 minutowy materiał z 5000 ujęć w 1920x1080 do nagrania na blu-ray, do tego animacje, podpisy i ścieżki dźwiękowe Oczywiście, że się da, ale mi wygodniej to zrobić w SV, a 15 minut filmik z 10 ujęć to mogę sobie w Windows Movie Makerze zrobić
Losanger, każdy wsadzony plik na ścieżkę, podczas renderowania do finalnego pliku, jest ponownie próbkowany w razie potrzeby, przez co, generowana jest osobno każda klatka obrazu do odpowiedniej szybkości i dlatego SV pozwala bez problemu mieszać kontenery, kodeki i klatkaż. Mi się często udawało mieszać .mts, .mov i .avi w jednym filmie, a mam znajomego, który do scen slow motion nagrywał filmy w 30 lub 60fps.
Jak masz jakiekolwiek elementy na ścieżkach, kliknij prawym klawiszem myszki i wejdź ze właściwości, tam masz w przełącznikach trzy tryby: sprytne ponowne próbkowanie (domyślnie), wymuszone oraz wyłączone. I tak nie powinno zostać nic zapisane w finalnym pliku jeśli będzie zapisany do innego formatu, ale jeśli chcesz mieć pewność, we wszystkich daj wymuś, przez co na pewno zmusisz do niezależnego generowania pojedynczych klatek, a unikniesz ewentualnego strymingowania ścieżki bezpośrednio z plików (przy zachowaniu tego samego kodeka, nawet wymieniając kontener). Ja daję w każdym wyłącz, wtedy film renderuję kilkukrotnie szybciej, a i tak wynikowy renderuję do mp4
pamiętaj że do animacji FC ma kolegę w postaci Motion
Czyli bida z nędzą Do AE równać się nie może, a SV ma praktycznie takie efekty w standardzie + tonę darmowych i komercyjnych pluginów
Nie ma co się licytować, kilka lat temu na placu boju było wielu konkurentów i tak samo jak dekadę temu prawie każdy stawiał na Pinnacle, tak dziś większość wybiera Adobe Premiere lub Sony Vegas.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11