Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sro 31 Gru, 2014 Dobry kompakt czy bezlusterkowiec?
Przymierzam się do zakupu pierwszego bezlusterkowca po wielu trudach znalazłem dwa potencjalne modela oba firmy Olympus XZ2 albo E PL5. Czy ktoś może podpowiedzieć jakie jeszcze modele wchodzą ew. w grę (mam tu na myśli podobnych parametrach). Szukam czegoś z jasnym obiektywem ponieważ dużo zdjęć robię w ciemnych wnętrzach typu muzeum albo kościół gdzie nie jest możliwe stosowanie lampy a i często statywu.
Ostatnio zmieniony przez komor Sro 31 Gru, 2014, w całości zmieniany 1 raz
Bardzo przepraszam za zamieszanie ale tak to jest jak człowiek nie ma do końca pojęcia o czym pisze.Panasonic Gx7 jest po za moim zasięgiem finansowym (optymalnie byłoby tak około 1500 PLN za aparat)
Bardzo przepraszam za zamieszanie ale tak to jest jak człowiek nie ma do końca pojęcia o czym pisze.
Wątek założyłeś kompakt vs bezlusterkowiec więc mas pojęcie, koledzy łapią Cię za słówka
Mam podobny dylemat więc pozwól popasożytować...
Z moich dotychczasowych przymiarek wychodzi Panasonic LX7:
1. bardzo jasny obiektyw (o który zabiegasz),
2. świetna stabilizacja (kościoły i wnętrza twoje)
3. chyba bdb guzikologia,
4. łatwośc stosowania filtrów lub kombinacji z adapterem M52 (łączenie z lunetą / teleskopem = digiscoping)
5. sanki na lampę / wizjer zewnętrzny jeśli mus (niestety chyba brak możliwości zastosowania optycznego "rewolweru" z braku możliwości wyłączania ekranu - ew. prośba do kolegów o potwierdzenia ,
6. mały!!
Ew. alternatywa w zadanym budżecie to bezlusterkowiec GX1, GM1 tejże firmy lub Samsung NX3000 (niestety nie NX300 bo parowany z nim zoomik jest silnie przerośnięty i ciut węższy - eq.24mm zamiast 28mm do wnętrz czasem jednak by się nadał)
Pytanie tylko czy większa matryca zrekompensuje c .trzy przysłony ciemniejszy obiektyw = 8x większą czułość ? Może ktoś ma jakieś doświadczenia z praktyki?
W E-PL5 dodatkowy wizjer trzeba dokupić oddzielnie, ale wg testów na optyczne.pl robi lepsze zdjęcia. Że robi niezłe, mogę potwierdzić mając E-PM2. Istotną różnicą G-5 w stosunku do wspomnianych wyżej Olków są oczywiście większe rozmiary.
Może powinieneś zainteresować się również ofertami bezlusterkowców APS-C Sony i Samsunga. W formacie APS-C jest jeszcze Fuji, a nawet Canon M. Czasem można dostać coś tanio z dobrymi obiektywami.
Oczywiście bezlusterkowce są zwykle ciekawszym zakupem od kompaktów. Mają zwykle większe matryce niż kompakty, co wpływa dodatnio na jakość zdjęć, a ich możliwości można rozwinąć (czy tylko uzupełnić) przez zakup dodatkowego obiektywu. Nie od razu musi to oznaczać manię kolekcjonowania różnych szkieł.
Serdecznie pozdrawiam i życzę Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku,
Jeśli chodzi o Panasonic Lumix DMC-LX7 to czytając podsumowanie i komentarze czytelników można zobaczyć że minusem tego aparatu jest powolna praca mechanizmu zoomu oczywiście nie wiem jak to w praktyce wygląda ( bo skąd miałbym wiedzieć) i nie jest to zachęcające. Nie chcę wszystkiego cytować dokładnie więc tylko jeden fragment dotyczący optyki "Niestety, biorąc pod uwagę parametry, nie otrzymujemy jakości, którą taka konstrukcja powinna oferować" Ale Samsung NX3000 mnie zaciekawił tylko brak mu stabilizacji obrazu tak samo jak Panasonic G5. i tu moje pytanie jak to jest z tą stabilizacją. Rozumiem że jest stabilizacja matrycy i stabilizacja w obiektywie ? Tak ?
Jest uzasadnione pytanie o optyczną jakość obiektywu w LX7 (skądinąd sygnalizowane w teście na optyczne.pl). Stosowanie tak dużej jasności w stosunkowo prostym zoomie musi odbyć się mocno kosztem rozdzielczości i różnych wad optycznych. Jest to może akceptowalne na mniejszej (choć 1/1.7" to oczywiście znacznie lepiej niż najpowszechniejsze 1/2.3") matrycy o stosunkowo niskiej pojemności, ale np. nie jest spotykane w przypadku obiektywów do lustrzanek i bezlusterkowców.
Obecnie wiele systemów lustrzanek i bezlusterkowców rezygnuje ze stabilizacji matrycy, a funkcje te w pełni przejmują obiektywy. Tak jest w większości lustrzanek Nikona oraz wewszystkich bezlusterkowcach Sony, Samsunga, Fujifilm oraz Canon M (czyli we wszystkich bezlusterkowcach APS-C). O dziwo obiektywy w tych systemach nie są przez to dużo cięższe i dużo droższe.
Ostatnio dyskutowaliśmy na tym lub zbliżonym wątku na temat promocyjnego zestawu sony A 5000 z obiektywem kitowym 14-50 i dodatkową stałką-naleśnikiem 22/2.4. To też dobra propozycja dla ciebie mieszcząca się w twoim budżecie.
@Millner - wyjściem z wolnej pracy zooma w LX7 jest ustawienie jego skokowej pracy; eq. 24, 28, 35...itd. Więc nie problem.
@WojcechW - też czytałem o kiepskiej jakości optyki na optycznych, tyle, że fotki porównawcze na bodaj dpreview pokazują jego przewagę nad równie jasnym EX2F, i czymś jeszcze, a prawdę powiedziawszy z testowych LWPH nijak ta kiepskość optyki mi nie wychodzi.
Trochę bronię LX7 bo sam się nad nim mocno zastanawiam (na dniach:) i wszelka krytyka mnie interesuje; Założyciela wątku ufam też
LX7 i jemu podobne kompakty zuuupełnie nie odpowiadają moim potrzebom i upodobaniom, więc mogę nie być obiektywnym w jego ocenie. W teście na optyczne.pl podnoszono brak ostrości przy dłuższych ogniskowych i ogólnie małą zdolność rozdzielczą na brzegach.
Czasami lepsze wyniki dpreview.com i innych testów wynikają z tego, że nie trzymają się oni dogmatycznie zasady robienia zdjęć przy tzw. najmniejszym wyostrzeniu, ale czy tak było w przypadku LX7 to akurat nie wiem. Mógł też trafić się akurat egzemplarz z gorszym obiektywem.
Muszę tu zaznaczyć, że nawet mając najlepszy obiektyw o dużej jasności nie zawsze używa się go na maksymalnym otworze przesłony, bo ma wtedy obniżoną rozdzielczość. Jak nie trzeba bardzo zmniejszać GO, a chce się mieć ostre zdjęcie to lepiej zamknąć przesłonę poniżej 4. Co piszę nie tylko na podstawie wiedzy teorotycznej, bo ze trzydzieści lat fotografowałem Praktikami z jasnymi stałkami Zeissa (1.4 i 1.8). A dziś mogę sobie te stałki podpiąć do Olka.
OK, te Twoje optymalne 1500 PLN za aparat to jest za korpus czy za korpus z jasnym obiektywem? Czy w grę wchodzą tylko nowe? I - na koniec - czy to ma być względnie małe czy też nie musi?
Czemu pytam?
Otóż bezlusterkowe obiektywy... tanie nie są.
Wzglednie (znaczy tak sobie) jasne stałoogniskowe Sigmy f2.8 kosztują nowe 600 - 650 -700 złotych (można trafić nówke i za 500). Są dostępne wersje z bagnetami mikro 4/3 (panasonic i olympus) oraz Sony E. Tylko f2.8 to zysk 2/3 EV w stosunku do standardowego zooma systemu mikro 4/3 14-42/3.5 - 5.6 (no, biorąc pod uwagę, że ów zoom na 19mm pewnie ma otwór względny 4 to róznica sięga całego 1 EV), a to nie jest wcale znowu tak wiele...
I to będą najtańsze "jasne" (hmmm) natywne stałki wśród bezlusterkowców.
Korpusy do tego... jakieś tanie i w miarę sensowne jeszcze to będą nowe starsze konstrukcje takie jak GX1 czy G5, do dostania za ok. 9 stów. Zreszta, bardzo porządne aparaty, choć oczywiście ich matryce nie są klasy nowych modeli tego systemu (zarówno Panasonikowych jaki i Olympusowych). Wśród Sony za podobne pieniądze upolujesz coś w rodzaju NEX'a 3N.
A jaśniejsze obiektywy?
Najtańszy to bedzie chyba Samsung 30/2 za około 1000 PLN. Czy za 5 stów kupisz do niego sensowny korpus z pierwszej ręki... wątpię. Najtańsze względnie nowe modele to NX2000 (ale sterowanie to on ma jak siakieś dzwonidło pod nazwą Galaxy...) albo NX1100. Tyle że one sa po jakieś 8 - 9 stów...
od mikro 4/3: 20/1.7 to 1500-1600 PLN
do sony E 35/1.8 to cena mniej wiecej taka sama.
Dość niedrogie jest 45/1.8 (mikro4/3) - ok 1000-1100 PLN ale to już jest raczej krótki teleobiektyw, do Twoich zamierzeń fotograficznych raczej niezbyt przydatny.
Z drugiej strony - jeśli w tych wnętrzach nie fotografujesz ludzi to może po prostu starczy Ci stabliziacja z normalnym zoomem? Stabilizacja daje Ci gdzieś tak 2EV zysku. W zasadzie kazdy standardowy zoom do każdego bezlusterkowca jest tak czy inaczej stabilizowany. Tu Olympus E-PL5 lub Samsung NX300 są w cenie do 1500 PLN chyba najsensowniejszymi wyborami.
Kolejna sprawa to ten cały statyw. Piszę o małym statywie stołowym do bezlusterkowca czy nawet czymś jak gorillapad. To nie rzuca się w oczy, można często jakoś tam to postawić i dalej udawać, że ma sie zwykły małomogący kompakt A naprawdę - zmienia to wiele.
Oj nie są. Kto wie czy w przypadku m 4/3 nie jest drożej.
Często zdarzało mi się chcieć sfotografować coś we wnętrzu jakiegoś kościoła. Prymitywny sposób to wykorzystać ławkę, czy inne oparcie oraz samowyzwalacz. Nawet jeżeli tego nikt nie zabrania to użycie lampy błyskowej często nie jest proste i nie daje dobrych rezultatów.
Chodziło mi o korpus z obiektywem. Rozumiem że obiektywy "kitowe" są gorszej jakości niż te dokupywane oddzielnie więc chodziło mi o jasny obiektyw w aparacie w stosunku do obiektywów "kitowych" To tak dla jasności. Jeśli chodzi o szkła dokupywane oddzielnie widzę że ceny nie są zaporowe ale ja jeszcze nie wiem jak będę dalej rozwijał zainteresowanie fotografią więc chyba bezlusterkowiec z "kitowym "szkłem będzie dla mnie optymalny na początek. Oczywiście interesuje mnie tylko nowy aparat Chętnie bym kupił używany ale kto mi da gwarancję że wszystko z nim okej. No własnie co do statywu używam takiego z wkręcaną gwintowaną stopką mocowaną do aparatu z jednej strony. Czy czegoś takiego mogę użyć w bezlusterkowcu ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15