Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Wybór Canona do filmowania
Autor Wiadomość
quaff 
Nowy


Posty: 24
Wysłany: Pon 30 Mar, 2015   Wybór Canona do filmowania

Witam.
Zamierzam kupić aparat głownie do filmowania (oraz oczywiście zdjęć od czasu do czasu).
Używany gównie hobbystycznie, dużo kręcenia sportów ekstremalnych oraz podróży.

Budżet mój wynosi około 2,5 tyś. Preferuje raczej sprzęt używany. Ostatnim moim aparatem był Canon 50D i jedyne czego mi w nim brakowało to możliwości kręcenia filmów, wiec tym razem wybór padł na Canona 60D. Miałam okazje mieć go w rękach i wydaje się naprawdę dobrym sprzętem.
Zauważyłam że w podobnej cenie jest(trochę starczy) canon 7D.
Czy miał ktoś styczność z oby dwoma aparatami? Jakieś istotne plusy czy minusy?
Czy może ktoś polecałby inne body od Canona w podobnej cenie?

Niestety Canon 70D ma zbyt wysoką cenę narazie.

Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam!
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 30 Mar, 2015   

60D z obracanym ekranem do filmowania może być wygodniejszy niż 7D. Zalety 7D wobec 60D skierowane są głównie do fotografa (lepszy wizjer, AF) i przy fimowaniu nie mają takiego znaczenia. A obracany ekran – owszem.
 
 
quaff 
Nowy


Posty: 24
Wysłany: Pon 30 Mar, 2015   

Właśnie jest to dla mnie najważniejsza rzecz i to bardziej skłania mnie do 60D, dziękuje za odpowiedz :)
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Pon 30 Mar, 2015   

Oba są zbudowane na tej samej matrycy, ale 60D jest wygodniejsze przy filmowaniu. Przy filmowaniu z ML, 7D spisuje się lepiej przy VideoRAW, ponieważ ma mocniejszy procesor (2).

Jeśli kupujesz typowo pod filmowanie, warto pomyśleć także o 700D lub odżałować na używanego 70D plus jakieś szkła z adapterem M42. Przy filmowaniu, obrotowy ekran jest niesamowicie przydatny. Filmowałem 60D, teraz mam 6D i brakuje mi do ideału 2 rzeczy: gniazda słuchawkowego/odsłuchu i uchylnego ekranu.
 
 
Zenon123
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Kwi, 2015   

Witam, pracuje tylko jako drugi kamerzysta i potrzebuje swojego sprzętu, ciągle waham się miedzy Lustrzanką Canon 6D a jakaś kamerą Sony np. Sony HXR-NX3

Lustrzanka jaką chce kupić to Canon 6D
+ obiektyw Canon 50mm 1.4
oraz obiektyw Samyang 24mm t1.5

Teraz pytanie jak to sie spisuje na weselach?
Wiadomo w kamerze jest zarówno AF jak i Stabilizacja do tego zoom i lepszy dźwięk i ogólne łatwiejsza obsługa, w lustrzance obraz żyleta ale trudniej to wszystko ogarnąć szczególnie jak się coś dzieje na sali. Co o tym myślicie?
Czy warto inwestować w pełną klatke jezeli w 80% bede uzywał sprzetu do filmowania?
Jeśli nie Canon 6D to co?
muszę sie wyrobić w 10tys zł
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Sro 01 Kwi, 2015   

Zenon123, lustrzanką filmuje się ciężko, do póki nie opanujesz manualnej ostrości i oczywiście bez riga nie podchodź :)
AF to bardziej problem niż pomoc, bo nie zawsze trafia w to, co ty chcesz.
Stabilizacja w 6D jest "delikatna" - elektroniczna, więc można się obyć jeśli chodzi o drgania, ale ta w obiektywie spisuje się znacznie lepiej.
Zoom, ja używam głównie obiektywów zmiennoogniskowych 28-135 lub 24-105L.
Dźwięk bez zewnętrznego mikrofonu to porażka. Sama stabilizacja już daje popalić na tyle, że nic nie słychać :)
Trudność ogranicza się do prawidłowego ustawienia parametrów (ja na bezczela ustawiam "M" z minimalną przysłoną, czas książkowo x2 czyli 1/50 i ISO na auto, step co 1/3EV :mrgreen: ) i pozostaje kombinowanie z ostrością. Jeśli zdecydujesz się na follow focus, to koniecznie z elastycznym "przedłużaczem".
6D ma jeden olbrzymi plus - jakość uzyskanego materiału. Z Sigmą 50mm f/1.4 filmuje "prawie po ciemku", a nadal jest przyzwoity obraz. Ten aparat w rozszerzonym ISO, wyciąga wzmocnienie 66db :!:
 
 
Zenon123
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Kwi, 2015   

Wszystko się zgadza :) ale myśle, ze dałbym radę

priorytetem jest u mnie jasny obrazek w słabym świetle, jestem przeciwnikiem uzywania jakis LEDow czy innych lamp po 1kW każda :D

ten twój 28-135mm f3.5-5.6 daje radę w kościele? tzn nie jest za ciemno lub czy nie ma szumów?
co w znanej sytuacji, wjeżdza tort na weselu i gaszą światło? :D

Jeśli nie Canon 6D to może coś tańszego?
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Sro 01 Kwi, 2015   

W sumie źle ci napisałem. Podczas filmowania możesz uzyskać wzmocnienie na poziomie 48db, a nie 66db.
Tu masz próbkę nagrania. 135mm f/5.6 1/30s Auto ISO. Dwa źródła światła: od góry ośmioletnia świetlówka 11W 2700K w odległości 160cm od dolnego końca świetlówki do atomizera perfum, oraz 90cm do najbliższego punktu monitora 27" w trybie nocnym wyświetlający pulpit tak więc na prawdę mało światła :) Do tego możesz posłuchać jak bardzo zakłóca stabilizacja w Canonie (w 24-105 jest jeszcze głośniejsza).

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 8246 raz(y) 40,48 KB

 
 
Dżozef 
Entuzjasta


Pomógł: 5 razy
Posty: 537
Wysłany: Sro 01 Kwi, 2015   

Tort przy zgaszonym świetle to i C650D daje radę, zwłaszcza że zwykle odpalone są na nim ze trzy "race" więc i tłumek wokoło się załapuje.
 
 
Zenon123
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Kwi, 2015   

a jakies inne propozycje?
chodzi mi o to czy nie przepłacam kupujac to body 6D
wiadomo też, że do pełnoklatkowego obiektywy droższe...
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Sro 01 Kwi, 2015   

Do filmowania to adapter M42 i dobry komplecik szkieł. Absolutnie nie trzeba ci szkieł systemowych, chyba że musisz mieć stabilizację.
Oczywiście warto patrzeć na 70D i 60D lub jeszcze niższą półkę, od 550D do 700D.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015   

Zenon123 napisał/a:
chodzi mi o to czy nie przepłacam kupujac to body 6D
wiadomo też, że do pełnoklatkowego obiektywy droższe...

Robiłem zdjęcia na ślubie, na którym filmowanie odbywało się dwoma 5DII. Czyli jeśli chodzi o korpusy to był wypas, a obiektywy – fotograficznie nazwalibyśmy to nędzą, bo Samyangi, Sigma 24 (dość stary model), najdroższy obiektyw to był chyba 24-105L. Ale do filmowania to było aż nadto, efekt finalny był świetny, w czym oczywiście najważniejsza była zasługa operatorów, ale sprzęt owszem mocno nie przeszkadzał. Oczywiście ta „nędza” to był świadomy wybór a nie brak środków, bo innego osprzętu chłopakom nie brakowało.

To o czym warto pamiętać (Wojmistrz już pisał, a Ty, Zenon123, na pewno też już wiesz), to fakt, że decydując się na kamerę – kupujemy kamerę i w zasadzie można działać. Decydując się na lustrzankę, potrzeba sporo dodatkowego osprzętu, który trzeba uwzględnić w budżecie – co najmniej jakiś rig, rejestracja dźwięku, sporo akumulatorów, no i oczywiście żeby wykorzystać potencjał dużej matrycy APS-C lub FF – obiektywy.
 
 
nienietaktak
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015   

Zenon123, ja jadę na 70D plus Samyang 14, Canon 24, 24-70 do tego gimbal, rejestrator dźwięku i statyw. I nie dlatego akurat dwie elki, bo tak trzeba, tylko z powodu, że mam i na imprezach do foto nie są wykorzystywane. Można tańsze, a efekt będzie podobny. Ogólnie cały zestaw daje radę.
 
 
Zenon123
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015   

Tak jak pisalem
Lustrzanka jaką chce kupić to Canon 6D
+ obiektyw Canon 50mm 1.4
oraz obiektyw Samyang 24mm t1.5
Wiadomo ten Samyang jest slabo wykonany ale do filmowania idealny z tego co czytalem.
Statyw posiadam
Baterie nie sa drogie, zamiennik ok 160zl(lepszy jest od oryginalu)
Do tego musialbym kupic rejestrator dzwieku(choc to jest jeszcze do ustalenia ze wspolnikiem czy nie wystarczy na poczatek dzwiek z jego kamery)
i jakis rig (tutaj jeszcze nie wiem co kupic)
Calosc wyniesie ok 10tys zl

A zeby kupic podobna jakosciowo kamere trzeva by wydac 16-20tys
Do kamery tak samo trzeba doliczac karty pamieci i drogie sa akumulatory
Wiec tu jest najwiekszy haczyk :)
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015   

nienietaktak napisał/a:
ja jadę na 70D

Korzystasz z AF fazowego z tej matrycy? Możesz parę słów skorbnąć jak to się w praktyce sprawdza w warunkach ślubnych?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12