Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Ale czemu jakiś dodatkowy ficzer typu przesuwanie matrycy ma decydować o tym, czy sprzęt jest zabawkowy czy nie? Poza tym to trochę dyskusja akademicka, bo wiadomo, że wszystko co spoza głównego nurtu i spoza grona tzw. wiodących producentów, zawsze będzie miało pod górkę ze zdobyciem etykietki „profesjonalizmu”. Z kolei produkty tych wiodących profesjonalnych nieraz miały dość rażące braki. Co nie zmienia faktu, że używać profesjonalnie można i tego, i tamtego.
dcs [Usunięty]
Wysłany: Sro 06 Maj, 2015
komor napisał/a:
Ale czemu jakiś dodatkowy ficzer typu przesuwanie matrycy ma decydować o tym, czy sprzęt jest zabawkowy czy nie?
dcs, sorry, ale na tym poziomie to nie chce mi się dyskutować.
Różnice między wersją I a II można sobie na szybko sprawdzić w tabelce na początku tego testu: http://www.dpreview.com/r...us-om-d-e-m5-ii
Tak na marginesie, to tryb multishot w E-M5 określany jest 40mpix, nie 64mpix.
dcs No to wystaw 5D3 i 24-70 II razem jako zestaw, sprawdzimy ile na chętnego poczekasz .
Obrazów z E-M5 II nikt nigdy jako w pełni użytecznych 64 MP nie reklamował - te RAWy są przecież specyficzne, z 8 lekko przesuniętych klatek robione i zdaje się odpowiedni algorytm do tego musi być - dlatego JPEGi z puszki są 40 MP. Ustaw sobie w tych linkach JPEG hi-res i wtedy porównuj - szczególnie polecam rzucić okiem na kolorowe okręgi albo scenkę z płótnem. Jak dla mnie E-M5 II nie ma się czego wstydzić.
Anyway, nie chcę tutaj ani reklamować, ani jeździć po E-M5 II - puszka jak puszka, ma swoje wady i zalety, IMO ogólnie całkiem przyzwoita. Gdyby nie to, że czekam co Olek w E-M1 II pokaże, to pewnie bym zrobił przesiadkę - głównie ze względu na kozacką stabilizację w E-M5 II i czasem żeby trybem hi-res móc się pobawić. Ale nawet gdybym chciał się przesiadać, to kompletu od asd321 bym nie kupował z jednego prostego powodu - jedną sztukę 12-40 już mam, a więcej nie potrzebuję.
dcs [Usunięty]
Wysłany: Sro 06 Maj, 2015
komor napisał/a:
Tak na marginesie, to tryb multishot w E-M5 określany jest 40mpix, nie 64mpix.
"Otrzymane zdjęcie w formacie JPEG ma rozdzielczość 7296×5472 pikseli (ok. 40 MPix). Możliwe jest także zapisywanie plików RAW. Po wywołaniu ich dcraw-em, obrazy mają rozdzielczość aż 9280×6938 (ok. 64 MPix). Co ciekawe, obok RAW-a tej wielkości, zapisywany jest także surowy plik w standardowym rozmiarze 16 MPix. Posiada on jednak rozszerzenie .ORI, które wystarczy ręcznie zmienić na format Olympusa .ORF, żeby móc go poprawnie wywołać. "
-a więc 64Mpix...
chciałem napisać szczegółowości, ale sam widzisz...
[ Dodano: Sro 06 Maj, 2015 23:37 ] lcf,
lcf napisał/a:
Ustaw sobie w tych linkach JPEG hi-res i wtedy porównuj - szczególnie polecam rzucić okiem na kolorowe okręgi albo scenkę z płótnem. Jak dla mnie E-M5 II nie ma się czego wstydzić.
-one są przeostrzone (jak to jpegi Olympusa),
"Jak pamiętamy, maksymalne MTF-y zmierzone na standardowych JPEG-ach, ocierały się o wartość 2400 lw/ph. W trybie Hi Res Shot nastąpił wyraźny wzrost zdolności rozdzielczej, aczkolwiek należy brać pod uwagę fakt, że obrazy są nadal mocno wyostrzane."http://www.optyczne.pl/29...5%9B%C4%87.html
a z D810 i innych -nie są przeostrzone
dcs, fakt, że dcraw wywołuje sobie to do 64mpix nie zmienia drugiego faktu, że Olympus reklamuje to jako 40mpix. Skoro sam producent podaje niższą liczbę (a zwykle marketing robi odwrotnie) to nie ma co wspominać o wyższej.
dcs Z przeostrzaniem JPEGów przez Olka to niestety masz rację - od lat mnie to irytuje, że nawet przy -2 podostrzają (i m.in. dlatego w 99% przypadków w RAWach trzaskam). Tylko tych hi-res RAWów z E-M5 II póki co mój ulubiony C1P jeszcze niestety nie wspiera.
Chris62 Jakbyś wystawił w komplecie 5D3 + 24-70 II, albo analogiczny zestaw od Nikona, to też byś miał problem ze sprzedażą..
To zależy.
Bo 5D3+24-70 to jest prawdziwe F2,8 z pełnymi jego zaletami
A F2,8 Olka to jest coś na poziomie tegoż 24-70 ale przmkniętego do F5,6...
Tak więc to nie jest F2,8 w pełnym tego słowa znaczeniu.
Aby dorównać do tego Canona Olek musiałby zrobić szkło F1,4 ale wtedy cena jeszcze by skoczyła poza tym gabaryt zmieniłby się tak że nie byłoby mowy o kompaktowych wymiarach.
Canona 5d nie musimy więc do tego mieszać to jednak mocno inna półka.
Z punktu widzenia amatora większe możliwości da korpus Nikona DX nawet z Tamronem czy Sigmą 16-50 F2,8 - większa matrca więcej MP i lepsza kontrola GO a kwestia możliwości telew DX też wzmocniona po prostu z funkcji crop...i to wszystko za niższą cenę.
Dlatego widzę problem ze sprzedażą takiego Olka jest po prostu niekonkurencyjny.
No ale komuś i taki może odpowiadać nie neguję.
Jednak obiektywnie patrząc taki sprzęt już jako nowy powinien być tańszy.
Można sprzedawać korpus z obiektywem kitowym za niższą cenę. Można sprzedawać zestawy z lepszym obiektywem np:
Canon EOS-1D X + Canon EF 24-70 f/2,8 II USM + Canon EF 70-200 f/2,8 IS II USM + Adobe Photoshop Lightroom + Adobe Premiere Elements - 2 lata gwarancji cena 36599
albo
Nikon D4S + Nikkor AF-S 24-70mm f/2,8G ED + Nikkor AF-S 70-200mm f/2,8G ED II VR + karta Lexar XQD 32GB Professional 200 MB/s GRATIS ! cena 35799
ale trzeba wtedy obniżyć cenę . Ile procent taniej? Przeanalizujmy przykład:
Nikon D610 + Nikkor AF-S 24-70mm f/2,8G ED
Cena za pakiet: 11999 zł Cena oddzielnie: 5999 + 6049 = 12048 czyli 49 złotych taniej Obniżka poniżej 1%
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14