Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Nie rozumiem tych fobii. Czy gdzieś ktoś robił badania, z których wynikało, że filmowanie lustrzanka prżeznaczoną do filmowania to jej szybkie zajeżdżanie? Przecież nie robiłoby się ficzera po to, by aparat się psuł...
Podniesienie lustra i ruszenie migawki jest przy każdym nawet ruszeniu LV. Mam znajomego, który kupił lustrzankę nówkę ze sklepu. Przy pomocy tego 5D MkII nakręcił ze 200 wesel i kilka tysięcy eventów na całym świecie. Na liczniku ma lekko ponad 40k klapnięć i co z tego, jak na matrycy widać już piksele bo faktycznie aparat przepracował gigantyczną ilość czasu, a zdjęć zrobił nią kilkanaście. I kolejna bzdura, co to znaczy, że lustrzanka przeznaczona do filmowania. To, że firmy dały możliwość filmowania, nie znaczy, że to są kamery. Fakt, Canon sprowadził modele do firmowania, czyli np zmodyfikowaną wersję 1D X, oznaczoną symbolem 1D C, która ma nieco inny firmware i zmodyfikowane chłodzenie. Jakieś były również plotki, że chce wypuścić kolejny aparat przygotowany do filmowania, czyli 5D C.
A czym, w sensie użycia matrycy, różni się filmowanie od trybu LV? Jak filmujemy godzinami, to matryca nam sie rzekomo wypala, a jak godzinami celujemy via LV to matryca odpoczywa?
Ponawiam pytanie, czy gdzieś są jakieś miarodajne badania wpływu filmowania lustrzanką na stan matrycy? Najlepiej zrobione rzetelnie z opisana metodologia.
chester, wątpię, żeby ktoś godzinami celował via LV. Często używam tego trybu w foto jedzeniowym, ale to jednak są najwyżej minuty. Oczywiście celowanie via LV nie różni się wiele od filmowania pod względem zużycia matrycy. Trochę mniej ciepła, bo procesor tyle nie pracuje (nie ma kompresji i zapisu materiału).
Tak, komor, rozumiem ten niuans. Cały czas mnie tylko zastanawia, na ile to ekstra zużycie matrycy na poziomie wywalania do śmietnika jest urban legend, a na ile odpowiadają temu fakty. I gdzie jest granica? Czy jak sobie czasem poużywasz lajtowo LV to jest ok, a może już wtedy palisz sobie piksele?
Zwracam uwagę, że to palenie matrycy występuje raczej na forach onanistycznych (sprzętowo), a jak zwykły szary użytkownik kupuje lustro i nim kręci filmy, to ani nie ma żadnej świadomości, ani nie dostrzega, że mu się piksele jarają.
Od razu powiem, że akurat lustrzankami nie nakręciłem ni minuty filmu (nie kręci mnie filmowanie, nawet komórką rzadko to robię), ale ciekawi mnie to zagadnienie.
chester, ja też nie wiem czy to urban legend, ale mowa powyżej była o gościach, którzy zarabiają na życie filmowaniem, co oznacza, że statystycznie dziennie filmują godzinę, dwie, albo i dłużej, jak zespół większy i jedna osoba codziennie filmuje, a montażem zajmuje się ktoś inny.
Dziennie można nakręcić i kilka godzin materiału. Inny mój znajomy (mój były szef ), kręci filmy w campervanie - komentarze z różnych eventów. Taki wypad potrafi trwać kilka dni. Włączane jest nagrywanie, ludzie wchodzą do campera, gadają i wyłączane po ich wyjściu. "Tona" materiału do późniejszej obróbki. Czasem ludzie do skomentowania stoją w kolejce, a on to wszystko kręci 5D MkII, do tego jeszcze filmuje śluby i inne mniejsze imprezy. Ciągle zajęty, grafik wypchany na kilka miesięcy do przodu. Materiał obrabiany jest na czterech stanowiskach. Od niego też bym nie kupił aparatu, chociaż puszka nadal jest w świetnym stanie i matryca też jeszcze działa doskonale
Ano właśnie... Matryca działa doskonale po wręcz hardcorowym używaniu.
Może jednak to ma większą odporność na zużycie, a urban legend powstała, bo kiedyś komuś matrycę trafił szlag, a że kręcił video, to niesłusznie związano te dwa fakty?
chester, ja po prostu sugerowałem sprawdzić w jakim jest stanie matryca i tyle. To warto zrobić zawsze, bo i nowe egzemplarze potrafią mieć wady, tyczy się to każdego modelu i każdego producenta. Wszystko w temacie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10