Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Dzień Dobry
Jeśli już gdzieś był ten temat poruszany to przepraszam bardzo , nie bardzo wiem jak nazwać to czego szukam wiec nie wiem jak to wyszukać
Szukam obiektywu do zrobienia zdjęć gdzie na pierwszym planie będzie modelka a a na drugim ulica z kamienicami , chciałbym uzyskać efekt na którym jest cala postać modelki zajmująca jak na najwięcej kadru ale żeby jednocześnie był widoczny drugi plan to znaczy ulica i kamienice po bokach albo przynajmniej po jednym boku i tył , jeszcze najchętniej z efektem bokeh . Jakim parametrami powinienem się kierować przy wyborze obiektywu oczywiście biorąc tez pod uwagę cenę
aparat to canon 1ds2
pozdrawiam
1Ds II, czyli pełnoklatkowa matryca. Żeby był „efekt bokeh” to obiektyw musi być w miarę jasny, żeby użyteczne zdjęcia można było robić np. na f/2.8. Ogniskowa to trochę kwestia gustu i potrzeb, może być 24mm, może być 35mm. Akurat takie obiektywy stałoogniskowe do tanich nie należą, z górnej półki są do dyspozycji Canony 24L i 35L, znane i sprawdzone. Używane 24L można w starszej wersji dostać taniej niż te nowsze. Z nowszych produktów producentów niezależnych są Sigmy o takich samych parametrach (czyli 35mm i 24mm o świetle f/1.4), kosztują ok. 3000 zł. Z tańszych rzeczy pozostają albo Samyang 35/1.4 (1600 zł) albo starsze modele Canona, np. EF 35/2 albo 28/1.8. Musisz podać jakiś budżet.
Dziękuje bardzo za odpowiedz ,super ze jeszcze ktoś ma ochotę odpowiadać w taki sposób .Dziękuje .
Odnośnie obiektywu to chciałbym wydać na niego kilkaset złotych , myślałem nawet o obiektywach z mocowaniem m42 tylko obawiam się jak będzie z ostrością bo brak mi w tym doświadczenia .
Co do ogniskowej to mam pytanie czy przy takich niskich, modelka na pierwszym planie nie będzie wyglądać jakoś "dziwnie" ? chodzi o możliwe zniekształcenia ?
Czy obiektywem o ogniskowej 40 uzyskam podobny efekt ? i czy różnica miedzy 50 będzie zauważalna ? Mam np. sigme 24-70 exdg pro macro 2.8 czy zakup 35 lub 40 wniesie więcej do takiego ujęcia ? Chodzi tez o ten efekt bokeh ? Strasznie dużo pytań wyszło
pozdrawiam
Co do ogniskowej to mam pytanie czy przy takich niskich, modelka na pierwszym planie nie będzie wyglądać jakoś "dziwnie" ? chodzi o możliwe zniekształcenia ?
Jak się do niej mocno przysuniesz to oczywiście pojawią się zniekształcenia perspektywiczne. Ale zakładamy, że nie chcesz się przysuwać, tylko objąć szerszy plan niż tylko modelkę. Ważne, żeby nie była zbyt blisko aparatu.
Mayol napisał/a:
Czy obiektywem o ogniskowej 40 uzyskam podobny efekt ? i czy różnica miedzy 50 będzie zauważalna ?
Skoro masz obiektyw 24–70, to czemu nas pytasz o różnicę między 40 a 50mm? Ustaw swoje szkło na 40mm, potem na 50mm i sam stwierdź, czy widzisz różnicę. Nie mając praktycznie budżetu raczej nie pakowałbym się w 40mm mając już 50mm.
Mayol napisał/a:
czy zakup 35 lub 40 wniesie więcej do takiego ujęcia ? Chodzi tez o ten efekt bokeh ?
Ładne rozmycie to łatwiej uzyskać dłuższymi ogniskowymi, a nie krótszymi. Przy krótszych trzeba mieć moim zdaniem jasny i dobry obiektyw. Miałem kiedyś, na początku swojej przygody foto, obiektyw Pentacon 135/2.8 na mocowaniu M42. Zdecydowanie łatwiej było nim uzyskać ładne rozmycie niż kitowcami typu Sigma 17-70, którą też wtedy miałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10