Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Wto 15 Wrz, 2015 Doradźcie co do studia na sesje dzieci?
Witajcie,
tak jak w temacie, jaki zestaw oświetleniowy proponujecie kupić do zdjęć sesji dziecięcych.
Zestaw wykorzystywany w studio, choć chciałbym aby znajdował zastosowanie również na zewnątrz.
Doradźcie coś. Budżet mam opłakany. Może jak trafi się coś dobrego i w niższej cenie wezmę na raty. Napiszcie co wykorzystujecie sami, co się sprawdza, co polecacie?
1 Lampa o mocy conajmniej 500Ws
1 Duży softbox - nie oszczędzaj. Gdy poużywasz, szybko zobaczysz czemu.
1 duży beauty dish - bardzo przydatny na zewnątrz.
1 Duża Blenda 5 warstw
2x Statyw typu C
6x worek na piasek jeżeli chcesz to brać na zewnątrz
Tło - najlepiej papier, ale jak ciśnie Cię budżet to niech będzie materiałowy. Sam tego nie znosiłem, bo syfu na nim zostaje bardzo dużo.
Spinq, studyjna lampa z zasilaniem plenerowym to chyba dodaje do budżetu jedno zero, albo przynajmniej pół… Jeśli zestaw ma być użyteczny w studio i plenerze, a budżet opłakany (tzn. ile? 100 zł? 1000 zł? 5000 zł?) to może to co zwykle, czyli manualne reporterskie lampy plus odpowiednie akcesoria. Tylko wtedy będzie kłopot z dość istotnym aspektem przy rozbrykanych dzieciach, o czym wspomniał Spinq:
Spinq napisał/a:
Duży softbox - nie oszczędzaj. Gdy poużywasz, szybko zobaczysz czemu.
Prim, określ, o jakim przedziale pieniędzy mówimy.
Prim, zajrzyj w takim razie do wątków:
Małe, domowe "studio" Oświetlenie do fotografi portretowej dla początkującego
To najświeższe wątki poruszające Twój temat, są jeszcze starsze. Przede wszystkim jednak musisz podjąć decyzję: speedlighty czy studyjne. Jak studyjne, to w tym budżecie nie zmieścisz zasilania w plenerze.
Przeczytałem polecane wątki i dawka nowych informacji dodała mi nowych pytań.
Już teraz wiem, że bardziej chcę lokować w sprzęt studyjny i ew. będę go zabierał w plener jak dokupię w przyszłości baterie, akumulatory lub podłączenie do sieci.
1.2 Na co podczas wyboru lamp studyjnych trzeba zwracać uwagę?
2. Statyw typu C jest potrzebny na tło?
3. Na jakim rodzaju statywu lokuje się lampę i według czego dobiera się adapter?
Przykładowo tutaj jest adapter ale czym on się różni od innych:
http://www.cyfrowe.pl/apa...-parasolki.html
4. Wyzwalacze - jakie są najlepsze i czym się tak na prawdę różnią?
5. Worek na piasek z czego najlepiej kupić-wykonać? Z ilu kg zdarzyło się wam max. korzystać?
6. Soft box - są różne kształty - m.in. ośmiokąt czyli octa i inne. Czym się różni światło z kształtu softboxu, jak później ten kształt światła widać na zdjęciach?
7. Czy światłomierz dobiera się do zakupionej lampy? O jakich funkcjonalnościach światłomierza warto pamiętać przy zakupie.
8. Czy tę samą lampę zamontuję na beauty dish i na soft-box'a?
Proponowałem ci C stand nie ze względu na to że będziesz wieszał na nim tło. Dużo łatwiej go dociążyć i jest po prostu stabilniejszy. Będzie dużo komentarzy twierdzących, że inni korzystają z tradycyjnego trójnoga i mają dużą stabilność, ale mając okazję pracować na obu, mogę z praktyki stwierdzić, że C-stand jest pod tym względem lepszy. Łatwo położyć na nim kilka worków z piaskiem i możesz to zabrać w plener.
Jeżeli chcesz brać w plener lampy, z dużymi modyfikatorami to nie oszczędzaj na tym. Bez człowieka, który będzie Ci sprzęt trzymał stracisz lampę i parasolki.
Kolejna sprawa 210 cm parasolka? Poważnie? Tak będziesz miał śliczne i miękkie światło. Tak duże modyfikatory są świetne, ale czy masz dość miejsca w studio? Inna sprawa. Jak sądzisz jak dobrze taka parasolka złapie podmuch wiatru?
Lampy nie znam. Recenzje ma dobre, więc czemu nie spróbować. Każdy kiedyś jakoś zaczynał. Wybrany przez Ciebie model ma bardzo szeroką możliwość ustawiania, co jest ważne, bo w końcu nie zawsze chcesz pełną moc. Możliwość sterowania przez pilota też jest wielką zaletą. Przy jednej lampie to pikuś. Przy kilku/kilkunastu, np kilku podwieszonych to klucz. Ale recenzje pilota są takie se. Pewnie korzystając z tego kilka razy w tygodniu, robiąc powiedzmy po 50-100 zdjęć pewnie różnicy nie odczujesz między takim wyzwalaczem a pocketwizardem (to są najlepsze wyzwalacze nie powiązane bezposrednio z konkretnym producentem). Co czyni je najlepszymi? Wydajność, żywotność, bezawaryjność i pewność, że wyzwoli na naprawdę spore odległości. Zawsze.
Na co zwracać uwagę przy kupnie lamp. Moc, żywotność, możliwości regulacji i czas trwania błysku, powtarzalnością koloru. Dwie ostatnie cechy nie dotyczą fotografii dzieci, ale jeżeli chcesz mieć możliwość rozwoju, to też na to popatrz. W Polsce można kupić lampy tylko 2 producentów, które - co jest sprawdzone - zamrożą ruch. Ceny 1 sztuki zaczynają się od kilkukrotności Twojego budżetu. Ale im t0,5 niższe (wyrażone jest przez 1/x sekundy) tym lepiej. Kolejna kwestia to powtarzalność koloru. Jak wspomniałem, przy dzieciach małe piwo. Lekka korekta w prawo lub lewo suwakiem w Lr i po kłopocie. Przydaje się gdy robisz foty na stocki albo produktowe, albo gdy ci za to konkretnie płacą.
C-stand a tło. W plenerze tła nie używasz. W studio - taniej jest zamontować na ścianie uchwyty.
3. Statywy z reguły kończą się końcówką, która pozwala na zamocowanie lampy. W lampie jaką wybrałeś jest uchwyt do parasolek - po co Ci to?
4. Opisane wyżej - Pocket Wizard; zasięg, pewność wyzwolenia i wytrzymałość sprzętu.
5. Kupiłem jakieśtam fomei, bo były tanie, ale nie widziałem sensu kupować manfrotto. Wychodziłem z założenia, że jeżeli rozpadną się po 100 sesjach to i tak będę do przodu. Najwięcej używałem na jeden statyw po 2 worki 12kg na nogę. Trochę wiało. Z beauty dishem, bałem się parasolki/softboxa, a byłem sam.
6. Tak widać różnicę w świetle, wyraźnie. Opisać jest to ciężko, bo możnaby opisywać każdy rodzaj szczegółowo, a i tak mógłbym pominąć coś istotnego. Główna różnica między softboxem a parasolką - softbox pozwala ci bardziej dokładnie kontrolować co jest oświetlone. Światło trafia tam gdzie chcesz, a nie tam gdzie chcesz i wokoło.
7. Ważne cechy: pomiar błysku i pomiar światła zastanego, cena. Fajna ale nie konieczna funkcja, to współpraca z wyzwalaczami (sekonic dla przykładu często wspiera Pocket wizarda).
8. Oczywiście, że zamontujesz, tyle że z mocowaniem stosowanym w tej lampie - w Polsce chyba najbardziej rozpowszechnionym jest bagnet Bowensa. Tutaj pozostanie Ci kupno tego ze stanów.
9. Mnie się podoba, ale jak pisałem powyżej - wielkość parasolki brachu. Zastanów się czy na pewno aż taką chcesz.
Prim, lepiej nie patrzeć na amerykańskie ceny w Adoramie, bo człowiek tylko się denerwuje, czemu u nas jest wszystko 1.5 do 2x droższe. Tym bardziej, jeśli nie masz sporych pieniędzy do wydania, to patrzenie na pojedynczą lampę za 500$ nie wiem czy ma sens.
Spinq, czy mówienie o Pocket Wizardach, szczególnie w kontekście lamp studyjnych, ma sens, gdy:
Prim napisał/a:
Budżet pomiędzy 800zł, a 2000zł.
?
Nie jestem handlowcem i nie znam całej oferty dostępnej w Polsce, ale skupiłbym się jednak na tym, co można dostać u nas, z serwisem i dostępem do dodatkowych elementów w razie potrzeby rozbudowy zestawu. Na pewno nie ma co się pchać w najtańsze chińskie lampy z Allegro, szczególnie te z nietypowymi mocowaniami, ale rozsądny kompromis między ceną, jakością i możliwościami mają (między innymi, bo na pewno nie tylko) produkty Quantuum, które można dostać w wielu sklepach. Modyfikatory można kupić wielu innych firm. Ja mam dwie lampy Quantuum Move 300 z radiowym sterowaniem i póki co nie narzekam.
Ile kosztują te statywy C? Przy małym budżecie i tak na razie możemy zapomnieć o plenerze, więc jeśli są sporo droższe, to może nie ma sensu do tła brać na początek? Jeśli potem się okaże, że trzeba kupić jednak coś solidniejszego w plener to straty nie będzie, bo nadmiarowy statyw czy dwa i tak zawsze się przyda.
Ad 3 – jak już zauważył Spinq, do studyjnych lamp nie potrzebujesz żadnego adaptera. To jest do zakładania lamp reporterskich na typowy statyw.
Ad 7 – po co Ci światłomierz? W ogóle nadal rozmawiamy o budżecie rzędu 2000 zł na całość?
Spinq, Komor dzięki za wasze odpowiedzi. Zgłębiając temat widzę, że to jest
A. Faktycznie ceny w Adoramie są powalające w porównaniu z pol sklepami. Ale czy jeśli kupić tam sprzęt w większej ilości i zapłacić za przesyłkę może się uda zaoszczędzić. Czy ktoś z was zna procedure kupowania w zagranicznym sklepie? Czy jest później naliczony podatek lub inne niedogodności?
B. Widzę, że wyznaczenie budżetu w moim wypadku nie jest najlepszym pomysłem, ponieważ chcę mieć wyznaczony zestaw, a później do niego sukcesywnie dążyć. Nie sądziłem, że można kupić lampę, a później mieć problem z dokupieniem innych rzeczy, bo np. nie będą z nią kompatybilne. Dlatego zróbmy tak, że po prostu wyznaczymy co jest potrzebne w całości, a sprzęt będę kupował kolejno.
C. Jeśli chodzi o całość prosiłbym o podanie wszystkich elementów jakie są potrzebne przy zakupie danego narzędzia, np. parasolki. Myślałem, że kupując parasolkę, będą przy niej rzeczy z których nie zdaje sobie sprawy, że są potrzebne np. uchwyty, holdery, etc. a dokupię tylko statyw. A tutaj okazuje się że wszystko trzeba dokupić osobno, po czym parasolka może nie pasować do kupionej lampy.
Stąd prośba o wszystkie elementy które będą potrzebę do pełnego działania danego sprzętu.
D. Jeśli zakupię lampę w Stanach to z tego co piszecie muszę dokupić do niej wszystko inne tam, ponieważ jej gwint może nie pasować z gwintami parasolek, soft boxów, beauty dish itp.?
E. Jaką dobrą lampę do 2000zł, 600 Ws polecicie?
F. Sami chcielibyście kupić?
F. Czy będę musiał dokupić od razu nadajnik/odbiornik, aby sterować lampami błyskowymi? Czy dysponując Canonem 6D można to ominąć w warunkach studyjnych? WiFi?
G. Co myślicie o świetle ciągłym? Czy sposób kompletowania sprzętu jest taki sam? Potrzeba softboxa, gwinta z lampą, żarówki, statyw?
H. Faktycznie światłomierz odpada (na razie, ale niech w tym ogólnym zestawie będzie według pkt.B), po prostu myśle, że bez niego nie będzie tak łatwo ustawić parametry aparatu.
Widzę, że wyznaczenie budżetu w moim wypadku nie jest najlepszym pomysłem, ponieważ chcę mieć wyznaczony zestaw, a później do niego sukcesywnie dążyć. Nie sądziłem, że można kupić lampę, a później mieć problem z dokupieniem innych rzeczy, bo np. nie będą z nią kompatybilne.
Tak na szybko. Oczywiście są różne drogi do celu, ale generalnie moim zdaniem chodzi o to, żebyś za te pierwsze pieniądze, które już masz, kupił coś, co pozwoli Ci od razu zacząć naukę/zabawę/pracę (w sumie to nie wiem które z wymienionych trzech Cię interesuje ).
Zamiast zbierać pieniążki na kupno jednego koła od drogiego samochodu, lepiej w tym przypadku kupić tanie wozidło i zacząć wozić tyłek od razu.
Prim napisał/a:
Jeśli zakupię lampę w Stanach to z tego co piszecie muszę dokupić do niej wszystko inne tam, ponieważ jej gwint może nie pasować z gwintami parasolek, soft boxów, beauty dish itp.?
I tak i nie. Część elementów jest wymiennych – modyfikatory z mocowaniem Bowens będą działały z dowolnymi lampami z takim mocowaniem, zarówno tanimi jak i drogimi. Modyfikatory optymalizowane do speedlightów (reporterskich lamp błyskowych przeznaczonych oryginalnie do założenia na aparat) będą też działały i pasowały zarówno z drogim systemowym Canonem 600EX, jak i tanim koreańskim (bodaj) Yongnuo YN-560. Natomiast niektóre funkcje mogą Cię wiązać z konkretnym producentem lub systemem. Np. do lamp Quantuum jest bardzo przystępne cenowo, a jednocześnie niezawodnie działające radio Navigator. Do lampy wpinasz niedrogi odbiornik, na aparat też niedrogi nadajnik i masz fajowe sterowanie energią błysku, włączanie/wyłączanie światła pilotażowego itd. Wada? Lampy studyjne innych producentów albo mają swoje, inne systemy, albo nie mają wcale i nie da się navigatorowym odbiornikiem ich wysterować. To taki przykład. Jeśli kupisz lampę studyjną z innym mocowaniem niż Bowens to oczywiście wtedy albo musisz kombinować, albo kupować/stosować modyfikatory światła przeznaczone dla takiego systemu.
Nie bardzo mam czas bardziej się teraz rozpisywać, więc pokrótce:
A. Były o tym tematy w dziale Sklepy i promocje. Znajdź i poczytaj, szukaj tematów dotyczących USA.
B. No to napisałem powyżej.
C. Lampa studyjna (z mocowaniem Bowens): parasolka bezpośrednio (lampa ma osobny uchwyt/gniazdo na to), inne modyfikatory - Bowens. Statyw oświetleniowy - bez dodatków, chyba że chcesz go użyć ze speedlightem, wtedy adapter statywowy do lamp reporterskich lub specjalizowany dołączony w komplecie z modyfikatorem do lamp rep. (np. komplet Phottixa softbox+adapter). Systemy radiowego sterowania – różnie, zależy, trochę napisałem powyżej.
D. Opisałem powyżej.
E. Quantuum, seria Pulse lub wyżej, bo niższe nie mają wariantu 600 Ws. Koledzy pewnie doradzą też innych producentów.
F. Mam 2 lampy 300 Ws (Quantuum Move) i niestety będę musiał kupić… słabszą, bo przy fotografii jedzenia, mimo dużego softboksu 180x120 nad stołem i tak czasem mam za duży błysk przy nietypowych kombinacjach. Teraz na szybko spojrzałem, że Move Pro są na IGBT, więc być może się skuszę.
G. Drogie lampy, drogie modyfikatory (muszą być odporne na temperaturę), spore zużycie energii, modele mrużą oczy albo nie chcą patrzeć tam, gdzie chciałby fotograf. Chyba że mowa o tanich lampkach energoooszczędnych z Allegro, wtedy lepiej zapomnieć.
H. Przy studyjnej fotografii cyfrowej – histogram przyjacielem Twoim. I laptop/tablet, ale takie z przyzwoitym ekranem.
I. Odnośnie lampy to nastawiłem się na tę jedną, ale nie ściągnę jej z USA bo doliczą cło (nie wiem jakie), w UE nie byłoby tego problemu, znalazłem nawet z mocowaniem Bowens, ale wyobraźcie sobie, że na AmazonUK i Ebay chyba jedyny kraj do którego nie ma przesyłki do Polska???!!!
http://www.ebay.co.uk/itm...0-/331282224478
I cóż zrobić? Spinq mówił, że ta lampa ma szeroką możliwość ustawiania. Znacie inną lampę dostępną w PL z możliwie jak najbliższymi parametrami?
J. Synchronizacja błysku - tyle sprzeczności w internecie co jest na ten temat przerasta pojęcie. Nie chcę przytaczać jak ludzie to tłumaczą, ale czy Wy moglibyście wytłumaczyć to definitywnie. Czy mając Canona 6D nie będę miał z tym problemu? Podobno warto kupić odbiornik do ultra krótkich czasów naświetlania np. Yongnuo 622C, ale czy to się nie wyklucza?
K. A jeśli uzyskać światło ciągłe z ledów? Odchodzi temperatura.
Amazon UK i Ebay UK jak najbardziej wysyłają do Polski. Prawdopodobnie konkretni sprzedawcy mają ograniczenia, które narzucił im dystrybutor lub sami z jakichś powodów to robią. Pod linkiem, który dałeś, napisane jest, że sprzęt fizycznie znajduje się w USA, nie w UK. Prawdopodobnie więc amerykańskie gupki nie wiedzą, że Poland to jest obecnie Europe i dlatego dodali nas do listy wyjątków, obok Ukrainy i Papui Nowej Gwinei.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9