Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Canon EOS 700D, a resztę w odpowiedni obiektyw. Jeśli nie potrzebujesz do swoich nagrań obracanego ekranu, warto przemyśleć "mniejszego bliźniaka" czyli 100D, wtedy więcej zostanie na lepszy obiektyw.
A jak mikrofon chcesz pod a6000 podłączyć?
100D to prawie to samo co 700D. Oprócz wielkości, wygody ekranu i szybkość serii to praktycznie to samo, nawet tego samego dnia miały premierę.
jest taka możliwość żeby podłączyć mikrofon do Alpha 6000 dlatego ważne jest dla mnie który z tych dwóch aparatów jest lepszy Sony Alpha 6000 czy Canon700d?
Sony RX10 - ten model rozumiem jest słabszy od tych dwóch pozostałych?
RX10 to kompakt, nie wymienisz w nim optyki, zamiast RX10 dużo lepszym rozwiązaniem jest konkurencyjny Panasonic DMC-FZ1000.
Sony a6000 nie posiada złącza MIC, a jedynie możliwość podłączenia wybranych modeli przez stopkę lampy błyskowej. Z doświadczenia nie uznaję tego rozwiązania za dobre. Canon ma zwykłe wejście MIC, pod które spokojnie podłączysz prawie każdy mikrofon czy zestaw bezprzewodowy.
Kolejna sprawa to bitrate. Sony może się pochwalić 28Mbps dla 50fps i 24Mbps dla 25fps a czy to dużo, czy mało? Policzmy. Jeśli 1 sekunda zawiera 50 klatek to na jedną z nich przypada 1/50 z 28Mb czyli ~587202 bitów. W takiej ilości danych upakowane są informacje o 1080 liniach zawierających po 1920 różnokolorowych kropek = czyli 2073600 kropki stanowiące obraz. Można by to uznać za kompresję 3.5 do 1. Analogicznie dla 25fps będzie to 1048576 bitów czyli jakieś 2 do 1. Bitrate Canona 700D to 44Mbps dla 30, 25 i 24fps. Jako, że nie możemy nagrywać i porównać 50fps co poniekąd jest wadą, to wyliczmy przynajmniej porównanie dla 25fps. 44Mbps daje 1845493 bitów na klatkę co można by określi kompresją 1.1 do 1. Oczywiście to jest wielkie uproszczenie bo jeden punkt obrazu nie jest opisywany jednym bitem, ale pewien zarys myślenia w pewnych kategoriach. Dodam że jedno i dwucyfrowe modele Canona, mają ponad dwukrotnie wyższy bitrate, dlatego może warto zamiast 700D pomyśleć o starszym modelu 60D.
dcs [Usunięty]
Wysłany: Czw 03 Gru, 2015
Wojmistrz napisał/a:
Sony a6000...
Kolejna sprawa to bitrate. Sony może się pochwalić 28Mbps dla 50fps i 24Mbps dla 25fps a czy to dużo, czy mało? Policzmy. Jeśli 1 sekunda zawiera 50 klatek to na jedną z nich przypada 1/50 z 28Mb czyli ~587202 bitów. W takiej ilości danych upakowane są informacje o 1080 liniach zawierających po 1920 różnokolorowych kropek = czyli 2073600 kropki stanowiące obraz. Można by to uznać za kompresję 3.5 do 1. Analogicznie dla 25fps będzie to 1048576 bitów czyli jakieś 2 do 1. Bitrate Canona 700D to 44Mbps dla 30, 25 i 24fps. Jako, że nie możemy nagrywać i porównać 50fps co poniekąd jest wadą, to wyliczmy przynajmniej porównanie dla 25fps. 44Mbps daje 1845493 bitów na klatkę co można by określi kompresją 1.1 do 1.
dcs, ale to świetna wiadomość z tym nowym kodekiem. Aparaty po roku na rynku zamiast spaść w otchłań zapomnienia jak to lubi robić Sony, dostały nowy firmware. Super!
Dodam jeszcze jedną rzecz, która może interesować innych lustrzankowych filmowców. Sprawa dotyczy oczywiście "tajemnej broni" filmujących Canonami zwanej Magic Lantern. Canon 700D ma niestety jedno spore ograniczenie, a mianowicie maksymalny zapis na kartę pamięci wynosi 41MBps i tego też oczywiście nie można w pełni wykorzystać. VideoRAW poprawnie daje się rejestrować do rozdzielczości 1312x738 przy 24fps i 1280x720 przy 25fps. To ponad 300Mbps W tym samym oprogramowaniu, po użyciu (normalnie oczywiście niedostępnej) kompresji wewnątrz klatkowej dla formatu 1920x1080, VBR (Variable Bit Rate) wynosi około 100Mbps.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9