Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Pią 04 Mar, 2016 Canon EOS 600D czy Sony A58 do filmowania Full HD?
Witam serdecznie,
Od kilku dni męczy mnie temat lustrzanki do filmowania Full HD. Rozważam zakup trzech modeli:
Canon EOS 600D
Canon EOS 60D
Sony A58
Bardzo skłaniam się do A58 ze względu na automatyczny autofocus podczas filmowania. Chcę nagrywać przejazdy deskorolkowe (skateboarding). Wcześniej filmowałem na Canon XM1 i XM2.
Canony mają ten plus, że ekran LCD jest uchylny i jak dołożę do zestawu gripa z handlerem do trzymania kamery podczas jechania na deskorolce, to będzie mi wygodniej patrzeć na LCD niż w Sony A58, gdzie ekran uchyla się tylko w jednej płaszczyźnie. Ale Sony stosunkowo jest nowsza o 2 lata od Canonów. Canon ma 1080p i 720 z wyborem 30 i 60 klatek - Sony tylko 30-tki. Ciężko mi się zdecydować, dlatego chciałbym poznać Wasze opinie na ten temat - może uda się coś w tym tygodniu jeszcze wybrać...
Canon ma 1080p i 720 z wyborem 30 i 60 klatek - Sony tylko 30-tki.
Ale wiesz, że 60 klatek w Canonie tylko w 720? Nie dasz rady wskoczyć w nowszy 700D, gdzie masz już fazowy AF podczas filmowania?
circos [Usunięty]
Wysłany: Pią 04 Mar, 2016
Wojmistrz napisał/a:
Masz doświadczenie z filmowaniem kamerami i teraz chcesz się przesiąść na aparat? Dlaczego rezygnujesz z kamer?
No właśnie można powiedzieć, że wyprali mi mózg na kilku forach, na których pytałem z początku o Canon XH A 1 albo inną podobną kamerę HDV z handlerem do filmowania.
Moje doświadczenie z Canon XM1, XM2 oraz XL1 to kilka lat filmów amatorskich skateboardingowych ale chcąc na ten sezon 2016 przygotować dla znajomych lepsze video z naszych jazd na deskorolce postanowiłem przejść na HDV (dlatego np. Canon XH A1) lub po namowach kilku osób na lustrzankę z opcją HD/Full HD. Dlatego pytam Was co myślicie w ogóle? Podpowiem, że na tym forum polecają mi głównie kamery typu Sony Action Cam lub GoPro...
[ Dodano: Pią 04 Mar, 2016 15:06 ]
komor napisał/a:
circos napisał/a:
Canon ma 1080p i 720 z wyborem 30 i 60 klatek - Sony tylko 30-tki.
Ale wiesz, że 60 klatek w Canonie tylko w 720? Nie dasz rady wskoczyć w nowszy 700D, gdzie masz już fazowy AF podczas filmowania?
Ja tak naprawdę nie wiem czy pomysł filmowania aparatami fotograficznymi jest dobrym pomysłem ale z kim teraz na żywo nie rozmawiam - mówi, że to dzień do nocy zakup lustrzanki z opcją nagrywania filmów, a kamery. Tylko nie wiem czy to nie jest uwarunkowane ceną albo brakiem zainteresowania filmowaniem kamerami.
Takie rady dają chyba głównie ci, co nigdy kamery nie mieli w rękach lub jedynie jakieś zabawki.
Inna sprawa, że domyślając się twojego budżetu, ciężko o dobrą kamerę.
circos, to już kolejny temat (nie bierz tego do siebie ), w którym rozpoczyna się dyskusja na temat wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy.
Każdy sposób filmowania ma swoje mocne i słabe strony. Zachwyt filmowania lustrzankami wynika z relatywnie niewielkiego kosztu uzyskania tzw. filmowego efektu, który wcześniej był dostępny tylko w bardzo drogim sprzęcie za dziesiątki i setki tysięcy dolców. Po prostu lustrzanka ma dużą (lub bardzo dużą) matrycę i spory wybór jasnych obiektywów, z których część jest bardzo tania. Od kiedy lustrzanki mają opcję filmu, zrobiło się – i nie bez powodu – wielkie „wow!”.
Mnie się efekt małej głębi i „trójwymiarowego” obrazu ciągle podoba, ale – jak każdy środek wyrazu – nie każdemu musi się podobać, no i łatwo o przesadę i przesyt, jak się takich efektów nadużywa. Ponadto żeby to wykorzystać, to trzeba się cokolwiek nauczyć, poćwiczyć i nie zawsze się udaje. Fajnie się ogląda gotowe efekty czyjejś pracy, ale trzeba pamiętać, ile kryje się za tym potu i krwi. Kupno lustrzanki nie gwarantuje efektu „wow!”.
Co innego teledyski, co innego reportaże, co innego filmy sportowe, co innego artystyczne eksperymenty. Filmowanie sportowych ewolucji na desce lustrzanką moim zdaniem może być trudne. To już wolałbym kompromis w postaci bezlusterkowca z mniejszą matrycą, gdzie jasna stałka da możliwość pobawienia się małą głębią w razie potrzeby i ochoty, ale lekko przymknięty zoom pozwoli utrzymać filmowany obiekt w ostrości. Bezlusterkowce zwykle lepiej sobie radzą z ostrością podczas filmowania, przynajmniej dopóki nie wejdziesz w droższy, nowszy sprzęt. Na pewno przy dokumentowaniu sportu chciałbym mieć dostęp do 50/60fps w celu robienia slo-mo, a tego akurat Canony w rozdzielczości Full HD nie dają, dopiero nowy 80D wreszcie to ma (ale i tak bez kompresji wewnątrzklatkowej). Wszystko zależy też od budżetu.
oo ale ładnie napisane a nie "woda" ze profesjonaliści przechodzą ....
""bo bh ma na półce kamere 1/3 za xxx tysiecy wiec temat sie kończy i profesjonaliści muszą uznać wielkość 1/3" bo pólka bh napisała a ze to tv wiec i wszyscy musza uzać to za marzenie obowiazujące i nieprzekraczalne""
Jak śmiecie takich ludzi nie wyrzucać na zbity pysk z klubu pierników?
Profesjonaliści to pot i łzy
- szkoda ze takie posty to żadkość i to coraz żadsza, aż zostanie z nich sama woda
p.s
tam gdzie ktoś chciał tak nagrywac tam to wyśmiano
tu gdzie ktoś nie chce temu sie opowiada wszystko
swiat stoi na głowie i kto mi wmówi ze nie
Pogadajcie z Arturem jak to zrobić ale tak byc nie może że "klub pierdzieli" głosi herezje odwrotności
bo klakierów do herezji łatwo zdobyć - a kiedy herezje staną sie oboowiazującym stanem faktycznym to wówczas nawet sami heretycy nie mają już pojecia ze są heretykami
Tu tez rola moderatora by herezje temperować, jak widać można .. i serce rośnie
a nie że heretycy sie panoszą jakby sie wódy opiły dziady "kozaki" z zaporoża
[ Dodano: Nie 06 Mar, 2016 01:15 ]
pewnie że sportowa kamera
masz jakieś konkretne zarzuty
mała martryca dobra stabilizacja duza głebia szybki focus - tego "nie zrobisz" lustrzanką trzymaną w reku w czasie jazdy i do tego niepotrzebnie ważącą
napewno oglądałes filmy z tamtych kamer polecanych
powiedz czego Ci konkretnie brakuje to wówczas może znajdą rozwiązanie
pokaż film wzorcowy, powiedz gdzie braki w tamtych itp
bo bh ma na półce kamere 1/3 za xxx tysiecy wiec temat sie kończy i profesjonaliści muszą uznać wielkość 1/3" bo pólka bh napisała a ze to tv wiec i wszyscy musza uzać to za marzenie obowiazujące i nieprzekraczalne
Jak widać tumor nic nie zrozumiałeś z tamtej dyskusji - dotyczyła właśnie tego, że są różne narzędzia do różnych celów i wielkość matrycy nie determinuje w tej kwestii niczego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11