Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
co tam mamy – albo wysoka półka, albo jednak coś taniego i problematycznego w stosunku do światła błyskowego, które dziś jest tanie, przy przyzwoitej jakości.
To nie jest prawda - masz tam produkty praktycznie z każdej półki cenowej - pozostaje kwestia dobrania potrzebnych elementów, biorąc pod uwagę charakterystykę poszczególnych źródeł. Światło ciągłe nie jest dziś aż takie passe, jak jeszcze kilka lat temu - pewnie duża w tym zasługa popularności filmowania (w tym również DSLR), ale w produktówce też trzyma się zaskakująco (przynajmniej dla mnie zaskakujaco) dobrze. Owszem, nie widzę większego sensu ciągłego jeśli kombinujesz je z zastanym - o wiele łatwiej przebić słońce fleszem, niż ciągłym, niespecjalnie widzę też sens takiego oświetlenia w fotografii ludzi (choć wielu preferuje), ale w produktówce? Jeśli tylko światło spełnia wymagania jakościowe, to czemu nie... Wiesz, że są już LED-y o CRI 98?
komor napisał/a:
Chodzi mi o półkę niższą, w sensie że ten ficzer pozwala osiągnąć coś, co dotychczas było dostępne tylko w drogim średnim formacie, a teraz można mieć to w znacznie niższej cenie. Ale warunek właśnie jeden - światło ciągłe.
Sugerujesz, że zaopatrzenie się w porządne ciągłe jest droższe niż zakup średniego?
To nie jest prawda - masz tam produkty praktycznie z każdej półki cenowej
Pytanie czy warto z tej niższej cenowej półki korzystać. Po co mi Pixel-Shift, jak odwzorowanie kolorów będzie kiepskie. No i kwestia zakupu droższych modyfikatorów odpornych na temperaturę.
jaad75 napisał/a:
Światło ciągłe nie jest dziś aż takie passe, jak jeszcze kilka lat temu - pewnie duża w tym zasługa popularności filmowania (w tym również DSLR)
Tanie modyfikatory żółkną od samego patrzenia na nie. Nawet energooszczędne świetlówki – jak dla mnie – zaskakująco mocno się grzeją, szczególnie kiedy wsadzi się takie cztery długie „sprężyny” w softboksa.
Tanie modyfikatory żółkną od samego patrzenia na nie.
Jakby tylko żółkły, to jeszcze nic, gorzej jak się topia...
Ale mając oświetlenie ciągłe np. z paneli LED/CCFL, nie musisz używać żółknących softboksów itd. Są tu alternatywy, tylko trzeba trochę zmienić przyzwyczajenia.
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016 Canon 70D czy Nikon D7100?
Witam
Obecnie posiadam Nikona D80, a z racji, że ma juz swoje lata przymierzam się do zakupu czegoś nowszego (raczej używanego).
Do tego nikona mam kit 18-55 i 50mm f/1.8. Nie mam za bardzo obeznania w sprzęcie sczerze mówiąc, bo tego Nikona kupilam dosyć dawno temu i teraz tylko tak wyczytalam o D7100 i cos o Canonie. Fotografuje głównie ludzi, zwierzęta, czasem jakieś widoki. Przyzwyczailam sie do tej portretowki, ten kit był malo co używany, ale jednak tez potrzebowałabym czegoś zmiennoogniskowego
Dlatego zastanawiam sie teraz czy zostac przy Nikonie, zostawić sobie 50mm i dokupić jeszcze coś bardziej uniwersalnego, czy przesiąść sie na Canona? A może cos jeszcze innego? Chciałabym też czasem nakręcić coś, bo D80 nie nagrywał filmow, lepiej sprawdzi sie tu D7100 czy 70D? W sumie na puszkę moglabym wydać ok 3000-3500 zl
W filmowaniu lepiej się sprawi Canon 70D ze względu na fazowy autofocus w matrycy, dostępny podczas filmowania, ale żeby z tego w pełni skorzystać, trzeba mieć obiektywy z serii STM lub inne z cichym silnikiem. Jeśli filmowanie nie jest dla Ciebie krytycznie ważnym czynnikiem to pozostań w systemie Nikona – dokup samo body D7100 lub zestaw z 18-105 VR. Guzikologia i przyzwyczajenia ergonomiczne pozostaną Ci takie same.
Scaliłem z identycznym, zbiorczym tematem dotyczącym 70D kontra D7100.
Andrzej.M. [Usunięty]
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016
Karamba napisał/a:
Chciałabym też czasem nakręcić coś, bo D80 nie nagrywał filmow, lepiej sprawdzi sie tu D7100 czy 70D? W sumie na puszkę moglabym wydać ok 3000-3500 zl
Jeśli to będzie sporadyczne filmowanie - to nie ma większego znaczenia co wybierzesz. Jeśli duużo filmów - to canon. Jeśli zaś będziesz przede wszystkim fotografować - to pozostał bym z Nikonem.
Nie ważne czy sporadyczne czy częste, pytaniem jest przeznaczenie materiału. Nawet do internetu jest różnica, bo co innego na YouTube, a co innego Vimeo. Do tego pierwszego wszystko jest dobre, na ten drugi warto przemyśleć sprzęt i tu Canon faktycznie jest lepszym wyborem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13