Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sob 24 Wrz, 2016 Re: bezlusterkowiec do 3000zl
grzegorz_maj napisał/a:
No już niedługo applowski portrait mode może zmienić postrzeganie portretów, przez co płytka dof może stać się pożądana.
Tak jak kiedyś białe skarpetki na przykład. Najpierw pożądane, a potem obciachowe, gdy już prawie nikt innych nie nosił. Może rejestruję coś wybiórczo - chociaż wątpię - ale wg mnie głębia ostrości jest wprost proporcjonalna do wielkości fotografa. I nie chodzi o jego wagę i wzrost.
Dobry fotograf nie rozmazuje tła. Dobry fotograf tła używa.
http://www.swiatobrazu.pl...iera-33959.html
Są różne mody, w czasach analogowych pracowało się nad odpowiednią głębią ostrości - bo uzyskanie dobrej ostrości i szczegółowości było dość trudne - wszystkie lustrzanki były FF albo MF. Teraz też się pracuje na odpowiedniej głębi ostrości , ale modna jest płytka by wyeksponować model rozmywając tło. Zapomina się przy tym o kompozycji która jest równie ważna. Dalczego taka moda? Bo jest zalew kompaktów z malutkimi matrycami które dają dużą głębie ostrości więc ta płytka od razu się wyróżnia i wręcz "nobilituje". Ale mnie nie chodzi o nobilitację a o to że na 4/3 trudniej jest uzyskać małą GO niż na APSC. Tyle w temacie.
Co do białych skarpetek - to trzeba wiedzieć gdzie się je nosi, a gdzie nie wypada.
Nie znam się na sztuce i fotografii artystycznej, ale te przypadkowe folie w tle i inne elementy wyposażenia studia, to jest właśnie dobry przykład używania tła?
A bohomazy Picassa, to jest dobry przykład używania farb i pędzli?
Jeden lubi jak bieży baranek, a inny przypadkowe folie. Ja nie odnoszę się do tego, co jest w tle, tylko do tego, że jest i - jak widzisz - widać co. I ja to popieram. (Gdyby przypadkiem Demarchelier o to pytał.)
Wysłany: Nie 25 Wrz, 2016 Re: bezlusterkowiec do 3000zl
T.B. napisał/a:
grzegorz_maj napisał/a:
No już niedługo applowski portrait mode może zmienić postrzeganie portretów, przez co płytka dof może stać się pożądana.
Tak jak kiedyś białe skarpetki na przykład. Najpierw pożądane, a potem obciachowe, gdy już prawie nikt innych nie nosił. Może rejestruję coś wybiórczo - chociaż wątpię - ale wg mnie głębia ostrości jest wprost proporcjonalna do wielkości fotografa. I nie chodzi o jego wagę i wzrost.
Dobry fotograf nie rozmazuje tła. Dobry fotograf tła używa.
http://www.swiatobrazu.pl...iera-33959.html
Ja nie piszę o dobrych fotografach, tylko o zwykłych ludziach.
Hm.. co do tego nowego ajfonowego wynalazku, to jeśli jest tak jak piszą, tzn budowanie mapy odległości na bazie obrazu z 2 obiektywów... To ma to ręce i nogi i jedynie przez niedokładność obliczeniową brzegi są niefajne. Choć i tak działa to zdecydowanie lepiej od niektórych kompaktów z opcją rozmazywania tła
Tyle że to nadal nie to samo co 35/1,8 czy 50/1,8 na FF ani nawet na APSC. A kosztują chyba więcej. Olympus M. Zuiko ED 17mm f/1.8 - 1900zł, Panasonic LUMIX G 20mm f/1.7 II ASPH - 1600 podczas gdy 50/1,8 do lustrzanki APSC - ok 500zł. 35mm ok 750zł.
Fujinon XF 35mm f/1.4 - ok.2000zł, Fujinon XF 35mm f/2 R WR -1700zł - też drogo, ale ceny szkieł w bezlusterkowcach są spore. Porównywalna Sigma A 35/1,4 do lustrzanek jest o ok. tysiąc złotych droższa. Ale pełnoklatkowa.
Dokładnie, to nie to samo, te tanie 50tki to 75mm na APSC, 35 to 50. Natomiast, ekwiwalenty 35mm, czy 40mm są już tylko pełnoklatkowe, Fuji też nie jest tanie. Wybór ogniskowych w kompaktach typu Contax, Minilux, czy Yashice GSN nie jest przypadkowy, wg mnie od tej ogniskowej lepiej zacząć, zamiast ciemnego zooma.
Jest jeszcze całkiem tania i dobra stałka Panasonic 1.7/25 mm za nieco ponad 600 zł, którą zresztą posiadam.
25 mm dla m 4/3 odpowiada tzw ogniskowej normalnej, czyli równej przekątnej obrazu. Trochę żałuję, że nie sprawiłem sobie 20/1.7, bo taka nieco krótsza ogniskowa jest praktyczniejsza, ale było znacznie drożej.
Ja tylko chciałbym przypomnieć, że koszt obiektywu (mocno upraszając i zapominając o marketingu, ceneie znaczka itp) jest odbiciem skomplikowalności jego budowy. Można wprost powiedzieć, że najmniej się trzeba natrudzić konstruując obiektywy o ogniskowej nie mniejszej od odległości rejestrowej. Oczywiście dla uproszczenia pomijam aspekty skorygowania różnorakich wad optycznych.
W ten sposób patrząc, zmniejszając matrycę przy pozostawieniu odległości rejestrowej (a tak się stało, gdy wprowadzano APS-C) łatwo zrozumieć, dlaczego szukając odpowiednika kątów napotykamy na droższe obiektywy - bo potrzeba szerzej (czyli jeszcze krócej, czyli jeszcze trudniej) niż w FF. Dopiero bezlusterkowce pozwoliły przesunąć "granicę ceny", choć w wielu wypadkach jedynie koszty produkcji się zmniejszyły przy zachowaniu nadal wysokiej ceny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10