Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sob 24 Wrz, 2016 Jaki aparat do robienia zdjęć na koncertach
proszę o podpowiedź jaki aparat kupić?
dzieci często występują na scenie, chciałbym im robić zdjęcia ale tam przeważnie jest słabe oświetlenie, jaki aparat polecacie?
i czy do 1000 zł taki się da kupić nowy?
Andek, ostatnie w co bym się władował przy twoim budżecie to bezlusterkowiec, ponieważ są to aparaty małe ale za to się płaci i nie tylko w samym korpusie, ale i w odpowiednio dobrych szkłach.
Na ilość szumów wpływa ilość światła padająca na matrycę i tu masz jakby dwa kierunki rozwoju. Jeden to wielkość matrycy, bo co innego jak światło oświetla 28mm², a tyle ma w standardowych kompaktach z matrycą 1/2.3", a co innego jak pada na matrycę wielkości klatki filmu małoobrazkowego która ma 864mm². Jeśli wiesz jak działa panel słoneczny, to możesz sobie wyobrazić jaki ma to wpływ na fotografię.
Druga sprawa to światłosiła obiektywu. Za jasność się płaci astronomiczne kwoty. Dla przykładu podam ci trzy modele obiektywu Canon 50mm. W najnowszej wersji ze światłosiłą f/1.8 kosztuje 475zł, f/1.4 1400zł, a f/1.2 dostaniesz za 5300zł. Jaka jest różnica? Wolę przyrównać ci to do standardowego obiektywu 18-55mm, w który zazwyczaj na początek wyposażają się posiadacze lustrzanek i bezlusterkowców z matrycą APS-C (tu dodam, że powierzchnia ich jest w zależności od producenta między 328 a 370mm²), gdzie dla ogniskowej 50mm jest to około f/5.0
Jeżeli nie możesz robić z lampą błyskową, ustalisz, że przy np 1/100s zdjęcia są już poruszone, to jeśli przy f/1.2 mógłbyś użyć ISO100, tak przy f/1.4 odpowiednie by było ISO160, dla f/1.8 ISO250, a dla 18-55mm ustawionego na 50mm było by to już ISO2000. O ile przy takim wyliczeniu nie ma problemu, tak przy sytuacji gdzie na f/1.2 musiałbyś fotografować przy ISO800 (f/1.4-ISO1000, f/1.8-ISO2000) tak "zestawowiec" potrzebował by ISO16000 czyli wyglądało by to absolutnie paskudnie.
Do czego zmierzam?
Wybór aparatu z matrycą APS-C i stałoogniskowy obiektyw 50mm f/1.8 to chyba optymalny zakup. Niestety nie kupisz takiego zestawu nowego w swoim budżecie, ani też nie uda ci się kupić bezlusterkowca wartego uwagi, ale całkiem spora szansa aby trafić używaną dobrą lustrzankę, właśnie w konfiguracji z obiektywem 50mm f/1.8.
[ Dodano: Nie 25 Wrz, 2016 21:33 ]
a nie nie da się kupić tego Canona tylko z obiektywem EF 50mm f/1.8 STM bez tego co jest w komplecie?
Sony slt-a58 chyba widziałem bez obiektywu za 1299
[ Dodano: Nie 25 Wrz, 2016 21:39 ]
a CANON EOS 1300D nie mógłby być?
Andek, pomimo tego, że 1300D jest modelem o trzy lata młodszym niż 100D, jest modelem słabszym. Dokładnie to jest przedstawicielem najsłabszej linii tego producenta, skierowanej do amatorów, ale co może ciebie to zdziwić, potrafią z tej linii korzystać także profesjonaliści. Ta grupa użytkowników najczęściej dopasowuje sprzęt do konkretnych zadań, a w połączeniu z profesjonalnym obiektywem, taki aparat daje zdjęcia naprawdę wysokiej klasy.
Opiszę ci jakie są główne różnice pomiędzy 100D a 1300D.
100D ma:
lepszy procesor (Digic 5 vs Digic 4+)
większy zakres czułości ISO (25600 vs 12800)
wejście na zewnętrzny mikrofon
ciągły AF podczas filmowania
funkcja AF wykrywania twarzy
szybsze zdjęcia seryjne (4fps vs 3fps)
lepszy wyświetlacz
1300D jest natomiast ulepszoną o Wi-Fi i NFC wersja 1200D, których brak jest również w 100D.
O matko, widzę że Nikkor 50/1.8 załapał się już na podwyżkę cen Nikona Polska, a Canon 50/1.8 STM szczęśliwie jeszcze nie załapał się na nowe ceny. Ciekawe kiedy skończą się zapasy sprzętu po starych cenach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9