Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
zestaw 12-15k +/-
Autor Wiadomość
czarny1910 
Uczestnik


Posty: 67
Wysłany: Sob 24 Wrz, 2016   

@up jasne, że nie trzeba tu aż matrycy z 36, zwykle 20MPx starczy do tych fot, bo i tak będzie dobrze.
Kwestia tylko skompletowania fajnego zestawu.
Nowości na photokinie nie powaliły mnie z nóg (chociaż A99 II jest fajna+ obiektyw to tutaj dopiero czarna magia dla mnie :mrgreen: ) i dodatkowe $ za nowość więc trzeba będzie chyba wybrać ze starszych modeli.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Andrzej.M.
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Wrz, 2016   

siosio napisał/a:
Do fotografii produktowej to: Canon TS-E 90 2.8, ewentualnie TS-E 45 2.8. Nikkor ma PC-E 85 2.8.

Przy budżecie 15 tysięcy? I przy korekcji perspektywy w każdym programie? No nie wiem...

[ Dodano: Sob 24 Wrz, 2016 12:15 ]
czarny1910 napisał/a:
nie trzeba tu aż matrycy z 36, zwykle 20MPx starczy do tych fot
czarny1910 napisał/a:
bo i tak będzie dobrze

Dobrze to będzie nawet z APSC. Tam masz do wyboru matryc z 20 i 24 Mpix.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 24 Wrz, 2016   

janqseven napisał/a:
Co daje taki obiektyw w fotografii produktowej? Nie wystarczy zwykły obiektyw?

Poprawne pochylenie płaszczyzny ostrości.
Andrzej.M. napisał/a:
I przy korekcji perspektywy w każdym programie? No nie wiem...

Korekcja perspektywy to w fotografii architektury, a nie produktowej.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 24 Wrz, 2016   

siosio napisał/a:
Do fotografii produktowej to: Canon TS-E 90 2.8, ewentualnie TS-E 45 2.8. Nikkor ma PC-E 85 2.8.

Stara szkoła, zieeeew. Oczywiście wszystko zależy co i jak trzeba sfotografować, ale mało ktoś dziś ma te szkła z oczywistych przyczyn. Tak swoją drogą, ciekaw jestem, jak wypada ostrość tych szkieł na współczesnych matrycach.
 
 
Andrzej.M.
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Wrz, 2016   

Cytat:
Korekcja perspektywy to w fotografii architektury, a nie produktowej.

Ty poważnie? mówisz że jak coś "wyprostuje" proporcje klocka budynku to do kartonu mleka się już nie nada? :wink:
Tak się składa że używałem prostowania w aparacie średnioformatowym i wielkoformatowym ale przy obecnej produktówce nie wyobrażam sobie zabawy nawet tymi szkłami - nie przy normalnych cenach. Owszem - przy pojedynczym zdjęciu za odpowiednią kwotę - znajdź mi takiego klienta - to proszę bardzo. Mogę nawet analogiem. :cool:
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 24 Wrz, 2016   

Andrzej.M. napisał/a:
mówisz że jak coś "wyprostuje" proporcje klocka budynku to do kartonu mleka się już nie nada?

Po co prostować karton od mleka, skoro bez problemu można sfotografować go z odpowiedniej perspektywy i odległości? To właśnie w architekturze nie zawsze da się odsunąć albo podnieść wyżej, stąd przydatność takich obiektywów. W produktówce jeśli już to rzeczywiście zmiana pochylenia płaszczyzny ostrości mogła by się przydać, ale, jak sam napisałeś, mało kto chce za to płacić.
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 24 Wrz, 2016   

Andrzej.M. napisał/a:
mówisz że jak coś "wyprostuje" proporcje klocka budynku to do kartonu mleka się już nie nada?
Nadać to się może wszystko do wszystkiego. Ale nie zawsze nakład pracy czy wydatków jest opłacalny.Dlatego do architektury częściej się kupuje szkła z przesuwem. A pochylenie częściej się przydaje w produktówce, gdzie z uwagi na wymiary płytka głębia ostrości może bardzo przeszkadzać.
 
 
Analogow 
Nowy


Posty: 3
Wysłany: Pon 26 Wrz, 2016   

komor napisał/a:
Po co prostować karton od mleka, skoro bez problemu można sfotografować go z odpowiedniej perspektywy i odległości?

Tak sobie myślę że sporo zależy od sprzętu jakim ktoś dysponuje i wielkością studia. Nawet jeśli masz setkę macro i FF - to przy zdjęciu nieco z góry tak by pokazać trójwymiarowość - linie perspektywy mogą być nieco do korekcji. A to kwestia odpowiedniego presetu dla ustawionego na statywie aparatu dla wszystkich zdjęć zrobionych tym szkłem. jedno kliknięcie w LR.
Oczywiście można taki karton fotografować z połowy jego wysokości ale obraz straci na plastyce.
 
 
czarny1910 
Uczestnik


Posty: 67
Wysłany: Pon 26 Wrz, 2016   

Dobra Panowie, ale temat o kartonie mleka trochę zboczył z tematu ;)
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 26 Wrz, 2016   

W temacie tematu wszystko już w sumie zostało powiedziane, chyba że masz inne pytania. Na coś się zdecydowałeś lub w którąś stronę się skłaniasz?
 
 
czarny1910 
Uczestnik


Posty: 67
Wysłany: Pon 26 Wrz, 2016   

Szczerze? Nadal nie mam pojęcia, bo zrobiliście mi większy mętlik w głowie :mrgreen:
 
 
Wojmistrz 
Temu Panu już podziękujemy
Obserwator


Pomógł: 213 razy
Posty: 7560
Skąd: Halifax
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016   

A może zamiast w drogi aparat, lepiej wsadzić kasę w dobry obiektyw.
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016   

Wojmistrz napisał/a:
A może zamiast w drogi aparat, lepiej wsadzić kasę w dobry obiektyw.

Ja coś podobnego pisałem wyżej:
komor napisał/a:
Moim zdaniem nie ma co czekać na jakieś nowości, które będą drogie (szczególnie w PL, dzięki aktualnym kursom walut) tylko brać albo Canona 6D, albo Nikona D610 czy D750, ewentualnie Pentaksa K-1, jeśli znajdzie się odpowiednia szklarnia, a resztę pieniędzy zostawić na zakup dwóch lamp reporterskich, odpowiednich modyfikatorów (polecam typu softlighter) i dwóch małych statywów, a nie narzekać, że fotki robicie w ciemnych warunkach. :) Fotografii produktowej nie robi się w ciemnych warunkach, tylko w kontrolowanych warunkach.

ale kolega czarny1910 upierał się, że:
czarny1910 napisał/a:
nie robimy typowo produktowej fotografii, inaczej nie wychodził bym ze studia. A często robimy zdcjęcia przy słabym świetle (szczególnie zimowy okres, gdzie doświetlenie pozostawia sporo do życzenia

czyli uważa, że dobry aparat zastąpi mu dobre światło.

Może taka czytanka?
http://fotoblogia.pl/9329...rskich-poradnik
 
 
czarny1910 
Uczestnik


Posty: 67
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016   

Nigdzie się nie upieram. Jasne, że lepszy obiektyw > lepszy aparat w tym przypadku.
Aczkolwiek propozycji jako takich padło niewiele, prócz Pentaxa, który naprawdę jest ciekawy, ale mnie trochę przerażają te jego szkła, u konkurencji jest dużo większy wybór.

A może bezlusterkowiec? :mrgreen:
Codziennie inne mysli :lol:
 
 
hijax_pl 
Moderator
click-o-matic!



Pomógł: 472 razy
Posty: 22471
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016   

A7RII się w budżecie zmieści. I drugie tyle na jakieś dwa podstawowe szkiełka :)

A tak na poważnie to wróć do początku wątku, gdzie wspominałeś o tym bezlustrze i D810. Plus podany dalej Pentax K-1 ewentualnie Canon 5Ds. To konstrukcje, które dadzą Ci ten pożądany detal. Efekt boke? To dla mnie bardziej jakiś obiektyw lustrzany ;) A jeśli chodzi o mocne rozmycie, to jedynie jasne szkło. O te najprościej w Canonie i Nikonie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 10