Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sob 29 Paź, 2016 zdjęcia produktowe białych ubrań na białym i to na płasko
Bardzo proszę o pomoc. Muszę zrobić zdjecia białych ubrań na płasko na białym tle. Stół bezcieniowy się nie do końca sprawdza bo część ubrań to ręczne wyroby na drutach i światło prześwieca przez dziurki w ubraniach.
Natomiast bez podświetlenia tło wychodzi szare. Jak próbuję rozjaśnić wydłużając czas naświetlania to przepala mi się ubranie i nie widac faktury.
Oświetlenie to dwa softboxy na światło stałe.
Próbowałam wycinać w gimpie ale wygląda to niezbyt naturalnie. Trochę lepiej jak dodam niewielki cien ale jakoś nie do końca jestem zadowolona z efektów. Nie potrafię ocenić.
Jakieś pomysły? Może ktoś doświadczony coś podpowie? Każda rada mile widziana.
A nie lepiej skupić się na tym, aby Fotografowane produkty były "apetyczne", zamiast walczyć o śnieżną biel tła?
PS
Stół bezcieniowy, to chyba nie jest mleczna płaszczyzna podświetlana od spodu, a raczej zwykła płaszczyzna oświetlana światłem rozproszonym z obu stron..
Ubrać ubrania w kształt wycięty z kartonu? Wtedy podświetlenie od spodu (zakładam, że jednak masz podświetlany od spodu akryl/czy-co-tam) nie będzie przebijało się przez karton na ubraniu.
dla mnie apetycznie wyglądały na drewnianym tle, ale zostały odrzucone jako wyglądające na mało profesjonalne.
Z kartonem spróbuję tylko muszę kupić biały.
mój "stół bezcieniowy" to po prostu mleczne szkło i na to brystol biały a od spodu lampa. Taka domowa prowizorka.
wklejam zdjęcie z wyciętym tłem. może ocenicie i powiecie co by sprawiło że będzie wyglądało bardziej profesjonalnie i apetycznie.
Spróbuj poeksperymentować niekoniecznie z białym tłem. Nawet niekoniecznie jednolitym. Nie wiem w czym miałaby przeszkadzać na przykład widoczna faktura kartonu. Moja propozycja jest taka. Nie musisz iść w tym kierunku. Chce tylko pokazać, że biel wcale nie musi być jedynym słusznym wyborem.
Tragicznie, pierwsze/ drugie? oba? tło czy sam produkt?
Osobiście szare mi nie leży. Nawet cyknęłam fote na szarym tle i jakoś nie bardzo. Mam wrażeie że uwydatnia wszelkie niedoskonałości faktury czapki.
elusial, oba zdjęcia, tło i produkt.
Czym robisz te zdjęcia? Kompaktem na auto?
Masz do tego takie płaskie światło, że faktury właśnie nie widać. Może jakby na aukcję internetową potrzebne były obrazki 3x3cm to by jeszcze od biedy było to akceptowalne, a tak detali brak absolutnie.
Wojmistrz, aparat to nikon d90 iso 200, f 1/13, E 1/15s. Stoi na statywie. Lampy ustawione po bokach pod katem ale świecą raczej z góry co oczywiście ma prawo spłaszczać obiekt ale czy w fotografii ubrań na płasko to ma aż takie znaczenie?
Skoro taka kiepska ta jakość to co robię źle? bo mało prawdopodobne że z aparatem coś jest nie tak.
Jakość komórki za pięć dych powinna być nieco lepsza przy odrobinie wprawy.
Pokażesz nam, Dżozef?
Tutejszyn napisał/a:
Brakuje tej faktury czapki.
No trochę brakuje, ale tragedii nie ma, moim zdaniem. elusial, jedną lampę masz pod tłem, a drugą skierowaną na czapkę, czy jednak łącznie trzy lampy: jedna pod tłem a dwie na obiekt?
nikon d90 iso 200, f 1/13, E 1/15s. Stoi na statywie. Lampy ustawione po bokach pod katem ale świecą raczej z góry
Koleżanko, czy znasz szkło, które ma dobrą jakość na f/13? Bo ja nie. Masz aparat na statywie, to kompaktem czy telefonem z ustawieniami manualnymi zrobić fajne zdjęcia. To płaska czapeczka, nawet z pomponem nie potrzeba jej więcej niż 6-7 cm głębi. Dlaczego nie rozszerzone ISO100, f/7.1 aby uniknąć dyfrakcji i zapewne w skraju maksymalnej ostrości dowolnego Nikkora i zoptymalizowany czas? Przy takich parametrach to i z ręki dało by się to fotografować, bo wyszło by około 1/50s. Jak masz statyw, to możesz rekompensować sobie oświetlenie czasem, więc nawet nie potrzebujesz nie wiadomo jakiego oświetlenia, bo możesz wtedy naświetlać i 30 sekund.
Następna sprawa to format i post-proces. W każdej lustrzance masz RAW, z którego można wyciągnąć naprawdę sporo, a jak użyjesz do wywoływania odpowiedniego oprogramowania, to powinno aż się chcieć tą czapeczkę do ręki wziąć. Zobacz co potrafi suwaczek "Clarity" w dowolnym Lightroom.
To co wkleilam to dwie lampy po 4x85W kazda. Swieca raczej od góry pod katem powiedzmy 65stopni plus kilka bled po bokach. Tłem jest bialy karton i jest niepodswietlony od dolu. Tło wycielam w programie.
Skoro jest tak tragicznie to jak zrobic lepiej?
[ Dodano: Nie 30 Paź, 2016 11:26 ]
No ok. Konkretne wskazowki. Jutro spróbuję. Mam raw therapy i sprobuję je wyostrzyć jesli dalej bedzie coś nie tak ale mam nadzieję że nie trzeba będzie. Wkleję i zobaczycie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 16