Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Uważam, że bez przesady. Można zwykłym wapnem pomalować i powinno być dobrze tak jak to było przed półwieczem. Oczywiście można akrylem matowym też bo będzie bardziej praktyczna.
Zaznaczam, ze nie znam się na tym, ale gdybym stanął przed podobnym problemem, zastanowiłbym się, co chcę osiągnąć malowaniem? W rozważaniach może być pomocne studio nagraniowe. Studio nagraniowe skonstruowane jest w taki sposób, aby ściany raczej tłumiły dźwięk, a nie go odbijały. Myślę, że budując studio fotograficzne, którego zadaniem jest komfort kontroli nad światłem, poszedłbym właśnie tą drogą. Studio, z którego usług korzystałem, wyglądało mniej więcej tak.
Pomógł: 22 razy Posty: 5163 Skąd: Chełm I stolica PRL!
Wysłany: Sob 05 Lis, 2016
Niektóre farby (jak i proszki do prania zresztą), zwłaszcza reklamowane jako "bielsze niż biel" odbijają nienaturalnie więcej na niebieskim końcu widma, albo i wykazują fluorscencję na niebiesko pod wpływem UV słonecznego, "żeby biel była jeszcze bielsza" (w dyskotekach to wykorzystują, znaczy fluorescencję a nie słońce). Wapno moim zdaniem będzie bezpieczne jak najbardziej . Jak chcesz komor naukowo, to może wiodący producenci farb dają takie info na karcie wyrobu (spektrum odbicia światła białego).
Dzięki za rady. Chcę na biało, ze względu na specjalizację (food) białe ściany będą przydatniejsze niż czarne/szare, ale żeby to – czasem lewe – światło nie dawało zafarbu, chcę dobrać właśnie jakąś rzeczywiście neutralną farbę.
Marlut napisał/a:
Ja mam Dulux Acryl Matt
Dzięki, sprawdzę. Wapno kiedyś miałem na ścianach i do dziś pamiętam te białe ślady na wszystkich ubraniach.
viss [Usunięty]
Wysłany: Nie 06 Lis, 2016
Jak duze jest to studio? Bo im mniejsze tym bardziej czarne powinno byc A najleiej to wytapetowac matowym czarnym pluszem .
W bialym bedzie ciezko zapanowac nad swiatlem. No i przy jedzeniu jest sporo powierzchni, ktore moga lapac odbite swiatlo.
Skoro już miałeś studio na biało to pewnie wiesz co robisz.
Ja bym chyba wolał wysmołować ściany niż walczyć z tymi kurtynami, girdami i wrotami, no ale przecież nie zrobię tego w mieszkaniu z największym pokojem 27m2.
Kochani, wielkość kadru w tym „studio” rzadko przekracza 100x150cm i przeważnie muszę uzyskać, a nie zwalczyć światło „wypełniające” (taki styl przeważnie obowiązuje). Światła skierowane głównie w dół, z góry lub 45°, więc do ścian niewiele dolatuje (używam softboksów, nie otwartych parasolek). Jak robię setup-shot z większej odległości, to wszystko dookoła jest dość ciemne, ściany ledwo widać, choć są odsunięte ledwo o dwa metry, nie dalej. Zawsze w razie potrzeby mogę przysłonić czarną tkaniną, ale rzadko potrzebuję totalną ciemność.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9