Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: MM
Sob 26 Lip, 2008
Panasonic Lx3
Autor Wiadomość
davaeorn 
Entuzjasta
Uszczęśliwiony :)



Pomógł: 9 razy
Posty: 565
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 23 Lip, 2008   Panasonic Lx3

Wedle wszelkich znaków na niebie, w sierpniu na rynku ma pojawić się Panasonic lx3. Zainteresował mnie on niezmiernie - sensowna matryca 10 MPix, tradycyjna już stabilizacja, zupełnie nowy sposób odszumiania obrazu, świetny obiektyw - f2.0-2.8 to rekord jeśli chodzi o kompakty + świetny szeroki kąt - 24mm (z możliwością rozszerzenia do 18mm), możliwość wykorzystania filtrów, zewnętrzna lampa (mimo że wbudowana też jest niczego sobie - zasięg 8m), sprawiają że zaczynam się mocno ślinić na ten aparat :)

Pozostaje oczywiście problem sensowności zakupu tego aparatu jako tego jedynego... Jako uzupełnienie lustrzanki na pewno sprawdzi się znakomicie - bo np. tachanie luster na wycieczkę w wyższe góry sprawia że człowiek zaczyna marzyć o czymś w stylu lx3 :)

Minusem może być brak tele - być może kiedyś wyjdzie telekonwerter ale narazie cisza - trochę ogranicza funkcjonalność... poza tym zapowiadana cena 1900zł to też jest jakiś minus...

Zapraszam do opinii na ten temat, bo aparat z pewnością ciekawy jest :)
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






edmun 
Optyczny
Niemarkowy



Pomógł: 46 razy
Posty: 4761
Skąd: UK
Wysłany: Sro 23 Lip, 2008   

tak szeroki kąt to coś dla mnie. może nawet pokuszę się sprzedać wtedy swojego fz18, dołożyć i kupić tego lx3. dodatkowo zewnętrzna lampa mmm żeby w TTL była
 
 
Liszu 
Uczestnik



Pomógł: 2 razy
Posty: 97
Skąd: Świdnica
Wysłany: Pią 25 Lip, 2008   

Komentarze pod niusem dotyczącym tego aparatu są dość tendencyjne, bo przecież Panasonic to tzw. "poważny producent". Ja tego w ten sposób nie widzę. Ostatnie 12 miesięcy pokazało, że firmy takie jak Fujifilm, Olympus czy Nikon nie tylko powinny przyjąć do wiadomości, że nowy gracz potrafi strzelać bramki, ale też zacząć realnie szukać pomysłów jak nie przegrywać kolejnych spotkań. Sytuacja przypomina mi tę z rynku telefonów komórkowych, gdy wszedł na arenę Samsung. Parskania śmiechem nie było końca, a tymczasem dziś Motorola i Nokia szukają w panice swoich hitów, bo koreański producent pożera rynek.

Panasonic policzkuje tym modelem Canona i Nikona w klasie kompaktów i pozostaje tylko patrzeć jak równo puchnie. To oczywiście nie Sigma DP1, ale też półka cenowa jednak inna. Na ciekawą odpowiedź ze stajni Fujifilm nie ma co liczyć, powalczy być może Olympus.

Ktoś może zarzucić mi stronniczość, bo mam Panasa... cóż... kupiłem FZ18, bo nic innego w sklepie wtedy nie było, a kupić coś za około 2 tys. musiałem (na firmę) ze względów podatkowych. Tymczasem Panasonic rośnie w zastraszającym tempie i im szybciej przebudzą się liderzy rynku fotograficznego tym mniej dotkliwe obrażenia poniosą. No chyba, że rezygnują z rynku kompaktów to pozostaje mi życzyć powodzenia.
 
 
ender 
Bywalec



Posty: 107
Wysłany: Pią 25 Lip, 2008   

ja pracuje w avansie i pzynajmniej o aparatach do 1000 zl sie moge wypowiadac bo takie glownie schodza i jak sie patrze na wybor u mnie w sklepie to panasonic to jeden z najlepszych wyborow na polce stosunek jakosc/cena bo przedewszystkim to jest wazne w tym segmencie cenowym jest najlepsza z tego co widze nowosci maja niczego sobie bo stanowia realna ewolucje a i dostac cos ze starszych modeli to niezla okazja
 
 
edmun 
Optyczny
Niemarkowy



Pomógł: 46 razy
Posty: 4761
Skąd: UK
Wysłany: Pią 25 Lip, 2008   

hmm... można by zachwalać Panasonica, ale bądźmy szczerzy. szeroka gama reklam wskazuje bezpośrednio na Sony.
pomimo tego, że ostatnio ukazał się news że Panasonic to najbardziej niezawodne aparaty, pomimo stosunku cena/jakość/możliwości i pomimo tego, że wykonanie aparatów jest naprawdę przyzwoite, to aparaty te nie schodzą z półki jak ciepłe bułeczki poprzez przypadkowych klientów. jeśli do sklepu wejdzie człowiek który szuka aparatu, a jeszcze nie wie jaki chce - to w 80% przypadków odrzuci Panasonica, ze względu na to, że nikt takich nie ma, nie widział reklamy, nie ufa firmie od telewizorów i odtwarzaczy VHS (stare czasy).
Wchodząc do pierwszego lepszego sklepu, nagminnie jestem nakłaniany kupić cokolwiek co jest Sony/Samsung czy HP.

A tak podsumowując - może i lepiej. :neutral:
 
 
Liszu 
Uczestnik



Pomógł: 2 razy
Posty: 97
Skąd: Świdnica
Wysłany: Pią 25 Lip, 2008   

Kompletnie się nie zgodzę.

Po pierwsze: nie chodziło mi o to, że dziś już wszyscy kupują Panasonica dla marki, tylko, że właśnie mimo tego, że nadal firma ta w dziedzinie aparatów wyrobionej marki nie posiada to firmy konkurencyjne powinny przejrzeć na oczy. Bo jeśli sytuacja będzie się utrzymywać (czytaj: Olympus, Nikon, Fujifilm będzie wypuszczać niedorobione gnioty, lub najwyżej modele porównywalne, ale przegrywające w bezpośrednim porównaniu) to jutro może się okazać, że Panasonic będzie jednak firmą z "nazwiskiem" wśród kompaktów.

Po drugie: jakie Sony/Samsung czy HP? W dziedzinie kompaktów? Jeśli mówimy o sprzęcie biurowym to Hp jak najbardziej, ale czemu wrzucamy ten wątek skoro mowa o kompaktach? :) Sony zaś wybitnie atakuje rynek lustrzanek, co widać nie tylko po oferowanych modelach, ale też po kampanii reklamowej.

Tymczasem Panasonic bardzo silnie skręcił swój brand w stronę fotografii amatorskiej. Po tym jak Sony utraciło na świecie prymat w rynku telewizorów (ich największy sukces - Playstation zabił tę markę w dziedzinie odbiorników TV) i wciąż szuka swojej priorytetowej dziedziny, Panasonic pięknie rozkłada siły na TV i foto. Zobaczymy za kilka lat czy się mylę czy też miałem nosa...
 
 
ender 
Bywalec



Posty: 107
Wysłany: Pią 25 Lip, 2008   

edmun napisał/a:
hmm... można by zachwalać Panasonica, ale bądźmy szczerzy. szeroka gama reklam wskazuje bezpośrednio na Sony.
pomimo tego, że ostatnio ukazał się news że Panasonic to najbardziej niezawodne aparaty, pomimo stosunku cena/jakość/możliwości i pomimo tego, że wykonanie aparatów jest naprawdę przyzwoite, to aparaty te nie schodzą z półki jak ciepłe bułeczki poprzez przypadkowych klientów. jeśli do sklepu wejdzie człowiek który szuka aparatu, a jeszcze nie wie jaki chce - to w 80% przypadków odrzuci Panasonica, ze względu na to, że nikt takich nie ma, nie widział reklamy, nie ufa firmie od telewizorów i odtwarzaczy VHS (stare czasy).
Wchodząc do pierwszego lepszego sklepu, nagminnie jestem nakłaniany kupić cokolwiek co jest Sony/Samsung czy HP.

A tak podsumowując - może i lepiej. :neutral:


no ja robie w sklepie i widze cos innego jak gosc chcial samsunga to wyszedl z panasonikiem i to drozszym :p jak chcial canona to wyszedl z panasonikiem w tej samej cenie wiec chyba wiem lepiej :P
a raz przyszla para i sie zastanawiali co wziasc wzieli sony bo trol mial klapki na oczach chociaz pol godziny argumentowalem za canonem i jego zona by wziala canona ale gostek jak juz mowilem mial klapki na oczach
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 25 Lip, 2008   

Liszu napisał/a:
Sytuacja przypomina mi tę z rynku telefonów komórkowych, gdy wszedł na arenę Samsung. Parskania śmiechem nie było końca, a tymczasem dziś Motorola i Nokia szukają w panice swoich hitów, bo koreański producent pożera rynek.


Samsung pożera rynek? Chyba telefonów za złotówkę... Owszem, Motorola jest w opałach, ale jeśli chodzi o poważniejsze telefony to Nokia i SE nie mają się chyba czego obawiać. No i nowy gracz, iPhone, zabiera kawałeczek z tortu telefonów „premium”...
 
 
Liszu 
Uczestnik



Pomógł: 2 razy
Posty: 97
Skąd: Świdnica
Wysłany: Pią 25 Lip, 2008   

Udział w rynku telefonów komórkowych na świecie w I kw. 2008 roku (źródło: Gartner):

Nokia: 39,1 %
Samsung: 14,4 %
Motorola: 10,2 %
LG Electronics: 8,0 %
Sony Ericsson: 7,5 %



Na początku 2007 roku Nokia oficjalnie przyznała się, że mimo ponad dwukrotnej przewagi nad Samsungiem intensywnie poszukuje zmian w polityce produktowej właśnie w obawie przed utratą rynku na rzecz koreańskiej marki. Tymczasem Samsung podkreśla, że sam udział w rynku jest dla niego mniejszym priorytetm od maksymalnie wysokiej marży jednostkowej (to tak a propos tel. za złotówkę). Motorola padła ofiarą swojego największego sukcesu: V3 RAZR. Skupiając się wyłącznie na sukcesie tego modelu przegrała walkę o rynek na każdym innym polu. Sony Ericsson wciąż jest graczem conajwyżej drugiej kategorii. Wbrew pochlebnym opiniom o tych urządzeniach brak sensownej polityki produktowej odbija się wielką czkawką. Główny atut - wbudowany aparat fotograficzny wysokiej jakości - nie jest już wyjątkiem na rynku, a filozofia pakowania wszystkich możliwych funkcji w każdy model osiąga raczej odwrotny do zamierzonego skutek, gdyż klient właściwie nie wie, jakie modele są skierowane konkretnie dla niego (biznes, fashion, entry level). Rynek biznesowy dla SE ze względu na "gadżeciarski" charakter produktów praktycznie nie istnieje.

Co do IPhone - na razie to produkt modny, ale produkt, nie zaś telefon jako taki. Ciekaw jednak jestem co Apple zrobi z tym sukcesem w przyszłości.

Cholera. Offtop się zrobił :oops:
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 371 razy
Posty: 19881
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 25 Lip, 2008   

Ale to jest udział w sprzedanych sztukach czy wygenerowany obrót finansowy? A to że Samsung podkreśla coś tam, to nie znaczy że tak jest. Nie bardzo też rozumiem dlaczego rynek biznesowy dla SE nie istnieje. Czyż to nie oni mają dość popularną rodzinę smartfonów P? Wiem, że popularność poszczególnych modeli i struktura segmentowa rynku zależy od kontynentu i poszczególnych krajów, ale jednak...
Co do iPhone'a, to sprzedaż 700 tysięcy sztuk kwartalnie to niezła kaska, biorąc pod uwagę cenę, jaką trzeba zapłacić za ten telefon... Gdzięś wyczytałem też, że nowy iPhone 3G wygenerował w pierwszy tydzień milion zamówionych sztuk, ale nie wiem jak to się przełoży na realną sprzedaż w dalszych tygodniach, miesiącach...

No off-top jak nie wiem, zaraz sam się będę musiał pogonić... :lol:
 
 
Liszu 
Uczestnik



Pomógł: 2 razy
Posty: 97
Skąd: Świdnica
Wysłany: Pią 25 Lip, 2008   

Oczywiście, że w sprzedanych sztukach wobec wszystkich sprzedanych telefonów na świecie. To co Samsung podkreśla to plany strategiczne, a te oznaczają dążenie do określonych celów. Pomijam fakt, że jakiekolwiek rozmijanie się z prawdą spowodowałoby bojkot korporacji ze strony udziałowców. Po wejściu na rynek cellphonów Samsung zapowiedział plany do osiągnięcia pozycji numer dwa - bum, stało się. Teraz zamiast bić się o pierwsze miejsce zapowiada osiągnięcie największej zyskowności. Mimo to Nokia ma słuszne obawy, bo jedno nie wyklucza drugiego. Co do SE i serii P. Znów powrócę do kwestii nic nie pomagających pochlebnych opinii. Konwergencyjna filozofia połączenia PDA z telefonem nijak ma się do wyników sprzedażowych. Biznes póki co woli mieć telefon w kieszeni i PDA z touchscreenem na wszelki wypadek. No ale cała ta pisanina jest dlatego, że...

LX3 jest firmy Panasonic, co dla niektórych stanowi oczywiście sporą ujmę. W podaniach prasowych możemy dowiedzieć się, że w aparacie postawiono na jakość - co już na dzień dobry stało się powodem do porównań z Sigma DP1 i jednoczesnym wytykaniem różnic na minus dla Panasa. Błąd. O ile Sigma DP1 będzie łechtać snobistyczne zapędy pasjonatów fotografii, o tyle LX3 będzie się świetnie sprzedawać. Za kilka miesięcy aparat osiągnie cenę około 1100 - 1200 zł i stanie się rewelacyjną alternatywą dla serii G Canona czy Nikona 5xxx, które wciąż słono się cenią i - w wyniku takiej, a nie innej polityki cenowej tych firm - cenić wysoko będą. W tym porównaniu LX3 ma wiele do zaoferowania, a przy okazji nie jest jedynie produktem dobrym lub bardzo dobrym, lecz przede wszystkim produktem rynkowo przemyślanym. Stąd cały ten offtop - próbuję pokazać, że czasem bardziej opłaca się myśleć niż być zapatrzonym w ideał pasjonatem. To właśnie aluzja do SE, które oferując relatywnie najlepsze telefony na rynku nie potrafi spełnić oczekiwań masowego odbiorcy w dostatecznym stopniu - potencjał się marnuje, a Samsung już dawno zagarnął swoje. Wydaje mi się, że wzorem Samsunga w telefonach Panasonic stanie się głównym graczem na rynku amatorskiej fotografii cyfrowej.
 
 
edmun 
Optyczny
Niemarkowy



Pomógł: 46 razy
Posty: 4761
Skąd: UK
Wysłany: Pią 25 Lip, 2008   

moje dane mogły być odrobinę podstarzałe, ale u mnie w małym mieście z małych kompakcików króluje HP i Samsung/Sony :/
co do telefonów. Uważam że główna wojna dzieli się pomiędzy Nokią (dziesiątki modeli, a właśnie jeden ma aparat, drugi mp3, a trzeci ładny design) a SE (który ma wszystko a jednocześnie za dużo), reszta marek telefonów się nie liczy (może jeszcze nówka iPhone).
 
 
Liszu 
Uczestnik



Pomógł: 2 razy
Posty: 97
Skąd: Świdnica
Wysłany: Pią 25 Lip, 2008   

edmun napisał/a:
reszta marek telefonów się nie liczy (może jeszcze nówka iPhone).


Pytanie brzmi: czy faktycznie tak jest, czy tylko chciałbyś by tak było, bo - podobnie jak ja - uważasz, że SE robi jedne z najlepszych (jesli nie najlepsze) telefony? Skoro w I kw. 2008 roku Samsung sprzedał na świecie o 20 mln telefonów więcej niż SE (odpowiednio 42,4 mln oraz 22, 1), a nawet LG - którego nawet nie brałbyś pod uwagę w jakiejkolwiek statystyce - sprzedało o ponad 1 mln sztuk egzemplarzy więcej od Sony Ericsson to o czym tu dyskutować? O gustach chyba jedynie, bo fakty dla SE są przytłaczające.

Samsung zawojował świat clamshellami (rozkładane telefony) i doskonale wykonanymi sliderami (rozsuwane) z wielkimi wyświetlaczami o najlepszym kontraście i widoczności w słońcu - to jest jego siłą. Konkretna unikalna cecha oferty, bo SE ma "mnogość funkcji" czyli co dokładnie? Nic... to podstawowa słabość tej marki. Samsung ma także wyraźny podział na segmenty, oraz najwyższą jakość wykonania. Czy mam w domu Samsunga? Nie, Nokię, ale żyję z tego by takie dane znać, analizować i szukać przyczyn ich występowania :wink:

PS. IPhone jako telefon to na razie nieporozumienie. Odsyłam do serwisu www.mobile-review.com, gdzie można znaleźć test przydatności (a właściwie nieprzydatności) tego gadżetu jako telefonu. To jednak piękny przykład idealnego product menagementu: trzeba doprawdy być wizjonerem by sprzedawać taki gadżet jako telefon, którego zaletami są cechy kompletnie nieistotne dla użytkownika telefonów. Co innego dla miłośnika perfekcyjnie wystylizowanych cool-gadżetów. Paradoksalnie więc IPhone nie jest kupowany jako urządzenie do dzwonienia. Arcydzieło sztuki marketingowej.
 
 
MichalP 
Optyczny
foto&moto



Pomógł: 15 razy
Posty: 1304
Skąd: Wrocław :-)
Wysłany: Pią 25 Lip, 2008   

eee...przesadziłeś z tym NIC w SE. Mam SE k800i i nie narzekam. Jako telefon się sprawdza i czego chcieć więcej. Poza tym świetny aparat skądinąd, świetna bateria (5-6 dni), świetny ostry wyświetlacz. Tak się z ciekawości zapytam - co miałoby być w telefonie, żeby mieć coś więcej niż NIC? Poza tym właśnie wchodzi nowa linia SE ze świetnymi sliderami - C905 (kupuję w przyszłym roku).
 
 
Liszu 
Uczestnik



Pomógł: 2 razy
Posty: 97
Skąd: Świdnica
Wysłany: Pią 25 Lip, 2008   

Ehhh przyznam się, że może jestem tak zesfiksowany na punkcie marketingu, że mogę pisać niezrozumiale :oops: Marka to element ściśle kojarzony z jakąś nazwą lub produktem/produktami. To ta cecha, której potrzebujesz i dlatego wybierasz ten, a nie inny produkt. Nokia ma markę, bo była pierwsza (to najważniejszy rynkowy argument w każdej branży) + czytelnie rozdzielone linie produktowe, Samsung to telefony rozkładane i rozsuwane z najlepszymi wyświetlaczami + czytelnie rozdzielone linie produktowe. Co ma SE? Jak napisałem "mnogość funkcji" to jedynie "dużo czegoś tam" czyli nic konkretnego. Moja Nokia E51 także ma wszystko czego potrzebuję (więc - trywializując - jest na równi z SE), ale kupiłem ją bo to seria stricte biznesowa i wygląda stricte biznesowo oraz ma opcje potrzebne mi do współpracy z laptopem w podróży. To idealny telefon w danym momencie, dla danej osoby z danymi potrzebami. SE? Który model jest ściśle kojarzony z tym co napisałem? Nie znam, choć rynek śledzę. Wszystkie SE mają fajny dizajn, fajne funkcje, animowane ikony w menu, i aparat. Który model jest dla kogo? Ja się pogubiłem... Ratunkiem mogła być linia W jako Walkman Cellphone, ale znów SE poszło w złą stronę dając mp3 w znakomitej jakości do praktycznie wszystkich pozostałych modeli. Po co więc teraz kupować właśnie serię W?

Zabiją mnie za tego off-topa :twisted:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11