Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Nie chcę żadnej kamery, tylko aparat. Klipy już kręciłem - nie na swoim sprzęcie, lecz w pracy. Doświadczenie mam, ale wtedy nie interesowałem się jakim sprzętem pracowałem, dlatego teraz chcę wybrać dobrze, bo będę robił dla siebie, nie dla kogoś
Jeszcze raz muszę się odnieść do tej wypowiedzi. Napisałeś, że nie chcesz kamery, tylko aparat? Jakie są tego powody? Pisałeś w innym poście, że szukasz sprzętu do filmowania klipów, hip-hop i te sprawy. Kamery zwłaszcza te nieco większe gabarytowo, a nie handcamy, małą takie opcje jakich użytkownicy aparatów mogą tylko pozazdrościć. Do podstawowego kręcenia tak, aparat jest lepszy (czasem nawet smartfon potrafi być jeszcze lepszy), ale już na zaawansowanym etapie dodatki do aparatu mogą zacząć być problemem, a kamera potrafi już to wszystko mieć.
Napisałeś też, że kręciłeś już klipy, fajnie, ja też, a kto to montował i na jakiej licencji? O ile chcesz to robić dla kolegów z podwórka i darmowo gdzieś na YouTube to ok, kup aparat. Mieliśmy tu już kolegę, który zwrócił uwagę na prawną stronę używania kodeka h.264 i faktycznie jest to problem. W kilku słowach streszczając, kręcąc materiał komercyjny aparatem, jak zarobisz na tym kasę i będzie on odtwarzany komercyjnie (np teledysk w TV) to znajdą się tacy, którzy ciebie z tej kasy elegancko oswobodzą Niektóre kamery nie mają takiego problemu i też nie wszystkie.
I dalej o doświadczeniu. Nie podpowiedziało ci ono, że ergonomia jest najważniejsza? Aparat to tylko namiastka, a kamery zbudowane są tak, że aż chce się filmować. Wbudowane filtry ND, złącza audio XLR, najwydajniejsze stabilizacje, płynność i szybkość zoomowania, czas nagrania powyżej 30 minut, jakość materiału naprawdę z doświadczenia uznajesz za tak mało istotne? Brawo!
Jak sam napisałeś wcześniej w tym wątku, wszystko się nadaje. Ale nie o tym rozmawiamy. Pytanie co kto chce osiągnąć, teledyski mają inne wymagania niż reportaż czy transmisja z obrad rady gminy.
Kupiłem GX80 i obiektyw Panasonic H-H025E 25 mm f/1,7 ASPH. Teraz mam pytanie - jakie obiektywy jeszcze kupić? (przypominam, że chodzi o teledyski) Oglądam różne testy i zastanawiam się nad:
1. Panasonic 42,5mm f/1 7
2. Panasonic LUMIX G X VARIO 12-35mm f/2.8
3. Lumix 14-140mm
A może jakaś obiektyw innej firmy, który będzie pasował do tego aparatu? Szczerze nie znam się na tym
pabloescobar, ciągle zabierasz się do tego od d...rugiej strony. Napiszę ci tak. Sporo filmowców nie ma sprzętu. Czym lepszy filmowiec tym mniej ma klamotów, dlaczego? Bo jeśli ma zlecenie, to go wynajmuje. Bierze to, co uzna, że mu będzie potrzebne w danym projekcie, a wynająć jest taniej niż kupić sprzęt i użyć raz. Odwrotnie masz ty. Chcesz kręcić na chybił trafił bez jakiejś wizji. Idź na jakieś szkolenie, co jakiś czas są reklamowane nawet na optycznych, poznaj techniki, poznaj jak się robi magię kina, jak optymalnie montuje, po prostu zainwestuj w siebie, a może się okazać, że zrobisz cuda nawet aparatem czy kamerą z jednym prostm obiektywem.
I tak i nie. Oglądałem nie dalej jak w ciągu ostatniego tygodnia kilka nowych teledysków hip-hopowych i zaskoczyło mnie wykorzystanie bardzo dużej ogniskowej, sądzę, że eq 300mm. Oczywiście ogniskową obstawiam po perspektywie. Da się? Da i to było wreszcie coś innego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15