Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Panowie, ale to działa tak że dobry, znający sie na tym co sprzedaje i czujący się profesjonalistą sprzedawca w sklepie stacjonarnym chce dobrze zarobić. Żeby tak się stało, sklep stacjonarny w którym pracuje (i nie ważne czy sklep jest jego czy nie) musi mieć zysk.
Przyznajcie się teraz uczciwie, ilu z was kupiło swoje drogie lornetki (na których najprawdopodobniej zarabia się najwięcej) w sklepie stacjonarnym? Poszło fizycznie do sklepu, porozmawiało, zapłaciło bez porównywania cen z tymi w sieci i wyszło z lornetką?
Ja na 6 lornetek które posiadam 4 kupiłem używane a tylko dwie nowe ze sklepu ale przez sieć bo były po prostu tańsze. Tańsze między innymi dlatego że sklep musiał zatrudnić człowieka który tylko lornetke zapakuje i wyśle a nie takiego który będzie mi doradzał przez godzinę którą mam wybrać. Ten który mi to zapakował nie musi znać się na optyce, nie musi byc ciągle trenowany i dokształcać się w temacie, może wysyłać nie tylko lornetki.
Kupując online rolę sprzedawcy - doradzcy wziąłem wobec tego na siebie siedząc godzinami w sieci i szukając informacji o wybranym modelu.
Tak więc dobrych sprzedawców w sklepach stacjonarnych nie ma przez nasze decyzje zakupowe. Gdybyśmy kupowali w sklepach stacjonarnych była by konkurencja na rynku pracy (bo miejsce pracy byłoby dobrze płatne), kandydaci by się dokształcali bo chcieliby zdobyć lub utrzymać to stanowisko. Nie dzieje się tak przez kupujących.
Pomógł: 62 razy Posty: 3134 Skąd: Kraków i okolica
Wysłany: Pią 09 Lip, 2021
pokora...Trochę błądzisz w swoich wywodach zwalając wszystko na kupujących. Pokaż choć jeden sklep stacjonarny w Polsce, który ma szeroką gamę lornetek różnych producentów na półkach . Te,które są, mają co najwyżej lornetki trzech-czterech producentów i to nie najwyższych lotów. Mało tego, są "rozpirzone" po całej Polsce, więc jak sobie wyobrażasz osobisty zakup lornetki powiedzmy Kowy za 2000, gdy trzeba by jechać po nią /jak Ja/ 300 km w jedna stronę. To sama podróż kosztowała by mnie dodatkowe 200 zł i to tylko paliwo. A gdybym chciał dodatkowo kupić lornetkę np. Opticrona to muszę jechać na drugi koniec Polski a i tak jej w sklepie nie kupię bo jej nie ma fizycznie, trzeba ją zamówić i czekać a później kupić w ciemno bo wcześniej jej nie mogę zobaczyć i sprawdzić czy mi pasuje. . I co, to moja wina jako kupującego? A w podsumowaniu : kupowanie w sklepach stacjonarnych nie powoduje powstawania konkurencji na rynku pracy /patrz rynek pracy sklepy spożywcze, kupujących miliony a wciąż brak pracowników/.Jeżeli już ktoś decyduje się na otwarcie biznesu z optyka czy to rtv,to od nieg i tylko od niego zależy kogo postawi za ladą, czy pana ze spożywczaka czy panią z masarni czy pójdzie po rozum do głowy i przyjmie do pracy człowieka, który ma jakąś wiedzę w temacie optyki.I to tyle i aż tyle.
Z drugiej strony panowie ... im trudniej coś zdobyć tym większa satysfakcja i radość kiedy się to wreszcie uda . Po wojskowego Zeissa 6x30 Oberkochen jechałem z Warszawy aż do Torunia . Kilka miesięcy później pokonałem tą samą trasę żeby kupić Zeissa Dialyt 7x42 T* . I powiem wam szczerze ... warto było
Jeżeli już ktoś decyduje się na otwarcie biznesu z optyka czy to rtv,to od nieg i tylko od niego zależy kogo postawi za ladą, czy pana ze spożywczaka czy panią z masarni czy pójdzie po rozum do głowy i przyjmie do pracy człowieka, który ma jakąś wiedzę w temacie optyki.I to tyle i aż tyle.
I wszystkim biznesowo wychodzi, że najlepiej za ladą postawić laika albo sprzedawać przez internet. Sklep z bardzo bogatą ofertą optyki sportowej dostępną od ręki do bezpośrednich porównań, w którym pracowaliby godziwie opłacani pasjonaci, którzy godzinami udzielaliby kompetentnych porad poszedłby z torbami w kilka miesięcy. Bo w tym modelu biznesowym musiałby mieć lornetki wyraźnie drożej niż internetowa konkurencja. A ludzie przychodziliby oglądać i macać, a potem, żeby oszczędzić stówkę czy dwie i tak kupowali przez internet.
Oj chyba czas na odwyk . Właśnie sprawdziłem że na forum lornetkowym spędziłem 901 godzin . Dziwnie się czuję wiedząc że 37 dni i nocy gadałem o lornetkach . Znacie jakiegoś specjalistę od leczenia uzależnień .
Tak więc dobrych sprzedawców w sklepach stacjonarnych nie ma przez nasze decyzje zakupowe. Gdybyśmy kupowali w sklepach stacjonarnych była by konkurencja na rynku pracy (bo miejsce pracy byłoby dobrze płatne), kandydaci by się dokształcali bo chcieliby zdobyć lub utrzymać to stanowisko. Nie dzieje się tak przez kupujących.
Powiem raczej, że to głównie zależy od strategii utrzymania kadry przez właściciela firmy i niekoniecznie musi być związane z formą sprzedaży sprzętu (stacjonarna czy jako sklep internetowy).
Arek napisał/a:
I wszystkim biznesowo wychodzi, że najlepiej za ladą postawić laika albo sprzedawać przez internet. Sklep z bardzo bogatą ofertą optyki sportowej dostępną od ręki do bezpośrednich porównań, w którym pracowaliby godziwie opłacani pasjonaci, którzy godzinami udzielaliby kompetentnych porad poszedłby z torbami w kilka miesięcy.
W pewnym sensie to prawda. Laik może mieć małe oczekiwania zarobkowe i jeśli trzeba, zastąpi się go kimś nowym. Jest to prostsze, zwłaszcza jeśli samoszkolenie pracownik przejdzie we własnym zakresie, zdobywając dodatkowe doświadczenie w boju lub najlepiej na własny koszt i poza czasem pracy.
Przetestowałem to trochę na własnej skórze. Już dwa razy zupełnie się przebranżawiałem, gdy trafiłem na szklany sufit w swojej pracy. Szanse na jakieś zmiany (i to nie satysfakcjonujące) pojawiały się dopiero wtedy, gdy człowiek rzucał papierami Karawana i tak jakoś toczyła się dalej, więc można było taką "stratę" przeboleć...
Oczywiście są takie dziedziny handlu, gdzie do zainteresowanego zakupem handlowiec przyjedzie z wybranym pod indywidualne potrzeby sprzętem, zrobi rzeczową prezentację, zostawi urządzenie do testów na 1-2 tygodnie i zapewni jeszcze merytoryczne i serwisowe wsparcie po zakupie przez kilka lat. Ale to już sprzęt optyczny za zupełnie inne pieniądze i raczej dla instytucji lub firm
DarkRaptor ? . Pozwolisz że zadam Ci kilka pytań ... Co symbolizuje Dark - Raptor ? . Dlaczego taki pseudonim sobie wybrałeś ? . Brzmi trochę mrocznie . Drugie pytanie ... Czy zdjęcia które zamieszczasz naprawdę sam robiłeś , byłeś w tych wszystkich niezwykłych miejscach ? . Trzecie pytanie ... Patrząc na zdjęcie pajączka mam wrażenie że jego oczy działają podobnie jak obiektywy fotograficzne , tylko że mają różne ogniskowe . Czy to właśnie tak działa , duże oczy powiększają obraz ? .
Co symbolizuje Dark - Raptor ? Dlaczego taki pseudonim sobie wybrałeś ?
To moja ksywa "komputerowa" jeszcze z pierwszej połowy lat 90tych. Lubiłem Velociraptory, ciągle lubię ciężką muzę, na imię mam Darek, więc to wszystko zmiksowałem i jakoś tak zostało
Wiking69 napisał/a:
Czy zdjęcia które zamieszczasz naprawdę sam robiłeś , byłeś w tych wszystkich niezwykłych miejscach ?
Tak. Jeszcze w wielu innych. Lubię podróżować, zwłaszcza po dziczy z namiotem.
Wiking69 napisał/a:
Patrząc na zdjęcie pajączka mam wrażenie że jego oczy działają podobnie jak obiektywy fotograficzne , tylko że mają różne ogniskowe . Czy to właśnie tak działa , duże oczy powiększają obraz ?
Sprawa jest dość mocno skomplikowana. Te największe dają kolorowy, trójwymiarowy, najbardziej szczegółowy obraz. Służą namierzaniu, identyfikacji, ocenianiu odległości do ofiary. Pozostałe (a jest ich jeszcze 6) do rejestracji ruchu dookoła celem wykrywania zagrożeń lub potencjalnego posiłku.
Tu fajnie to wyjaśniono i pokazano: https://www.nytimes.com/2...der-vision.html
Pytanie techniczne , ponieważ również lubię podróże na dziko i z namiotem . Jaki masz limit wagowy plecaka . Zawsze ważysz ekwipunek przed podróżą ? . Ja kiedyś przesadziłem w Norwegii i łaziłem przez miesiąc po Parkach Narodowych mając 35 kg na plecach . Niestety musiałem zabrać dużo prowiantu .
Najczęściej 20-30 kg. Ilość sprzętu, w zależności od środka transportu. Na ostatnią wyprawę stopem przez Pamir zabrałem tylko 1 aparat i 3 lekkie obiektywy (15, 28-80 i 70-300).
Darku robisz niesamowite zdjęcia . Takie kosmiczne , podejrzewam że musiałeś przylecieć do nas z innej galaktyki . Gdyby goście z innych planet byli wielkości owadów . To w ogóle nie zwracalibyśmy na nie uwagi . My kupujemy drogie lornetki i wielkie teleskopy , a później godzinami wpatrujemy się w nocne niebo . A oni biegają , skaczą i fruwają między naszymi nogami .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 9