Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
jednak czy ktokolwiek z was miał kiedykolwiek do czynienia ze średnioformatowym analogiem którego brak odczuwa tak bardzo że koniecznie potrzebuje tego samego w cyfrze??
Zdziwiłbyś się jak dużo jest takich ludzi... Średni format jest dość popularny wśród osób wciąż używających analogów - dla niektórych format 135 jest tak samo zabawkowym, jak dla przeciętnego posiadacza FF matryca Four Thirds, czy nawet 2/3"...
To jedno. Po drugie warto zobaczyć co się dzieje z lustrzankami. Wyścig na megapiksele doprowadził APS-C do granicy. Jeśli będzie ona przekroczona dojdziemy do paradoksu znanego z kompaktów. Komu w nich potrzebne jest 14 MPix? Tylko ludziom z marketingu. Wszystko zejdzie więc o poziom w dół. Lustrzanki APS-C i takie u4/3 przejmą rolę kompaktów, które z kolei zejdą do komórek. W średni format wejdzie więcej firm. Już jest Leica. Będzie za chwilę Nikon. Myślę, że Canon też nie omieszka. Będzie więcej firm, będzie większa konkurencja, będą niższe ceny, będzie więcej klientów, będzie się bardziej opłacać to robić.
Jeśli 3 lata temu ludzie kupowali 5D za 12-14 tysięcy zł, to za 2-3 lata kupią średni format za tyle samo.
A średni format to jeszcze jedna zaleta. Myślę, że Canon ma technologię, żeby zrobić na przykład 40 MPix matrycę FF. To takie same upakowanie pikseli jak w 50D. Ale już dla matryc klasy 20-25 Mpix nie ma szkieł, które dadzą radę w rogach kadru. Ograniczeniem jest średnica bagnetu (plus styki itp.), przez co tylna soczewka obiektywu jest mała w porównaniu do matrycy, a więc dostajemy problem z telecentrycznością. Żeby mieć dobry obraz w całym kadrze, trzeba robić naprawdę skomplikowane szkła, które muszą kosztować grube tysiące złotych. Zauważcie, że szkła do średniego formatu wcale nie są tak drogie. Tam za 2-3 tysiące zł można kupić obiektyw, który rysuje ostro od brzegu do brzegu
dużej matrycy. A to dlatego, że tam można pozwolić sobie na duże i stosunkowo proste konstrukcje.
Na razie to jest tylko gdybanie.
Jeszcze 4 lata temu ciezko byloby przewidywac, ze FF sie mocno rozpowszechni, a teraz...
Do tej pory sredni format kojarzyl mi sie ze studiem i duzym, niezgrabnym sprzetem. Jesli Leica to zmieni (i byc moze Nikos) to kto wie...
W cyfrze, na temat jej przyszłości teraz już wiadomo, że nic nie wiadomo. To powód, który wzmacnia we mnie niechęć do poważnych cyfrowych zakupów, a wzmacnia chęć dalszego używania filmu.
[ Dodano: Wto 23 Wrz, 2008 09:32 ]
Dodatkowe ciekawe informacje o Leice S2.
Nareszcie dużej precyzji jednopunktowy autofokus. Uważam to za bardzo sensowne.
Fuji wykonało dla Leici procesor obrazu Maestro. Dwa razy szybszy od ostatniego Hasselblada.
Oczywiście Kodak matrycę opracował i aparat został zaprojektowany od razu wokół nowej matrycy Kodaka, a nie jako przeróbka dotychczasowych rozwiązań.
No i jeszcze jedno. Dla wysokich ISO osiąga lepsze rezultaty od jakiejkolwiek istniejącej tylnej ścianki.
I teraz dopiero można mieć zagwozdkę, czy przesiadać się za te 2-3 lata na pełną klatkę, czy od razu zacząć gromadzić fundusze na średnio-drogi średni format, za ten czas
Dzisiaj trochę newsów puściła Sigma. Jest SD15 i DP2 z Foveonem 4.6 MPix (genialnie, że tego nie zwiększyli). Jest nowy 24-70 f/2.8 - widać, że ustawiony pod premiery nowych lustrzanek FF. No ale
nie ma tego na co czekamy tak naprawdę - tele z OS-em!!!
Dzisiaj trochę newsów puściła Sigma. Jest SD15 i DP2 z Foveonem 4.6 MPix (genialnie, że tego nie zwiększyli). Jest nowy 24-70 f/2.8 - widać, że ustawiony pod premiery nowych lustrzanek FF. No ale
nie ma tego na co czekamy tak naprawdę - tele z OS-em!!!
24-70 faktycznie mocno zmodyfikowana.
Ciekawe czemu tak malo tele z os od sigmy i tamrona w ogole. W koncu maja technologie. Moze jeszcze sa to zawodne mechanizmy?
Z ostatnich wieści - Pentax nie planuje włączyć się w walkę FF w obecnej chwili. Priorytetem będzie MF - projekt 645D wraca i bardzo możliwe, że doczekamy się tego body w sklepach w połowie 2009. Jak dla mnie, to bardzo dobre posunięcie - zamiast użerać się z trzema silnymi konkurentami, na mocno obsadzonej półce, Pentax zajmie swoją niszę i zgarnie klientów tam, gdzie ma już ustaloną reputację...
Pentax zajmie swoją niszę i zgarnie klientów tam, gdzie ma już ustaloną reputację...
Taaa do tego czasu leica i nikon opanują rynek i jak zwykle P zostanie z tyłu. To do pentaxa podobne. Może Hoya wzięła za pysk marketing pentaxa, widzi że jednak parcie na duży format jest w tej chwili ogromne i wrzucą 645d na rynek. Na wiosnę nowe puszki aps sie pojawią, FF "przy okazji" i tak powinno być, z canonem, nikonem i sony nie powalczą na tym polu, jeszcze nie teraz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 10