Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Nie 26 Paź, 2008 Canon EOS 40 D - problem Error 99
Mam problem z moim aparatem - Canon EOS 40D. Gdy robię zdjęcie wyświetla mi się na ekranie komunikat " Error 99. Shooting is not possible. Turn the power switch to <OFF> and <ON> again or re-install the battery". Co ciekawe, raz na kilka prób, udaje się zrobić zdjęcie. Przeważnie jednak dostaję ten komunikat.
Do aparatu używam obiektywu Ef 17-40mm 1:4 L USM. Próbowałem zamocować inny obiektyw i sprawdzić, czy komunikat się powtarza. Niestety, komunikat się powtarzał, choć zamocowałem obiektyw, który na pewno był sprawny ( działał bez zarzutu w innym aparacie ).
Co może być przyczyną tego dziwnego komunikatu? Ja mojego Canona kupiłem na allegro od osoby prywatnej, która sprowadziła go z USA.
Rozumiem, że w tej sytuacji nie obowiązuje mnie gwarancja.
czyściłem styki, nic nie dało, próbowałem też z innym obiektywem, który w aparacie kolegi działał bez zarzutu - też nic nie dało. Zaznaczam, że mój obiektyw Canon EF 17-40mm L jest oryginalnym produktem Canona więc nie powinno być problemu z kompatybilnością.
Mogę sprawdzić akumulator i kartę pamięci. Jakie jeszcze mogą być przyczyny usterki? Słyszałem od jednego fotografa, że może to być wina oprogramowania w aparacie. Szukałem upgradu oprogramowania na aparat EOS 40D na stronie Canona ale nie mogłem znaleźć.
Witam uprzejmie Wszystkich - jestem nowy na forum. Spotkalem sie wlasnie z tym samym problemem.
Błąd Err99, jak sie dotad zorientowalem, to:
- niekompatybilność osprzętu: obiektywu albo karty,
- akumulator,
- i wreszcie ostatnia nowinka, uszkodzenie migawki.
Problem pojawil sie w miarę nowym Eosie 40D - przez rok pracował bez zarzutu, gdyz dwa razy wystąpil ten blad i pomogl ,,reset" zasilania - jak w komunikacie. Po jakims czasie - blad wystapil ponownie, ale tym razem pomoglo sformatowanie karty. Teraz, po raz kolejny, nie pomogly czary opisane powyzej, a takze przetarcie blyszczacych od czystosci stykow w obiektywie (tez Canonowskim, a wiec kompatybilnym).
Przy tak drogiej zabawce, takie sytuacje nie powinny miec miejsca. W dzisiejszych czasach nie bardzo miesci mi sie w glowie porada Canona, aby wymienic lub sprobowac na innym akumulatorze - niby dlaczego?
Moze jakas seria ma ukryta wade produkcyjna, a korporacja milczy?
niestety u mnie wystąpił ten sam komunikat aparat kupiony w lipcu 2008-po zrobieniu 15000 fotek prawdopodobnie padła migawka-aparat pojechał do Warszawy do serwisu!
za taką kasę i niby półprofesjonalny sprzęt nie powinno być czegoś takiego!
to Chińczyki lepszy sprzęt robią!!!
RobakGr, a kto zrobił Twój sprzet jeśli nie Chińczycy ? 90% części w środku jest produkcji Chińskiej, a jeśli pisze na aparacie Made in Japan to tylko dlatego że z Chińskich części Japończycy to zbudowali.
Jeśli faktycznie masz problemy z aparatem, co przestań krzyczeć do Boga za wyrządzone krzywdy, tylko dzwonisz do serwisu i aparat w przeciągu 14 dni pewnie będzie naprawiony.
Jak na razie wpadłeś na to forum i te 3 posty były tylko o tym jaki to Canon jest zły i niedobry
Edmun postaw sie na miejscu RobakGr może zbierał jakiś czas na dobry aparat, podczas zbierania musiał sobie odmówić różnych rzeczy, kina, kolacji z ukachaną w dobrej restauracji, podróży... Gdy już kupił okazało się, że sprzęt jest awaryjny.
Póki co nie mam problemu z tym błedem i oby tak jak najdłużej. Szacunek Canonowicze !
Pewnie i tak, ale od tego przecież są serwisy. Problem wtedy rozwiązany... I każdemu może się to przytrafić, nie tylko Canoniarzom czy Nikoniarzom, ale kupując nawet telewizor za 10000 zł możesz trafić bubel niezależnie od firmy.
A tak mam wrażenie że "kupiłem bubla to powiem wszystkim że to bubel żeby też nie kupowali".... :/
Zamiast normalnie napisać że faktycznie siadło, jak chce to serwis rozwiązać, albo jak już rozwiązał, a nie krzyczeć że CANON go oszukał... normalnie złodzieje.
Bo zrobili dobry aparat ale ten się popsuł i 2000 zł poszło się walić ?
Ironia i sarkazm w tym momencie chyba jest normalnym podejściem czyż nie ?
Z kolei w moim 400D "Error 99" wyskakuje średnio co 30 min. Zdążyłem się przyzwyczaić (tzn. denerwuję się mniej niż na początku) i to olać. Ale ostatnio przyszła pora na autofokus. Przykładowo jednego dnia myli się w ok. 10%, a drugiego już w 60% i nie ma znaczenia jakiego obiektywu używam. Czy ktoś spotkał się z czymś takim?
A możecie mi powiedzieć czy serwis na żytniej wymieni migawkę za free jeśli nie przekroczy 100000 zdjęć a aparat jest po gwarancji? Bo niby lustro ma gwarancje 100k zdjęć.
Gdzieś to wyczytałem na forum ale nie wiem czy to prawda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9