Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Przede wszystkim trzeb lubić to co się robi w innym przypadku trudno spodziewać się dobrych efektów.
Kolejna sprawa to przysłona. Nie wiem dlaczego na tym forum utarło się, że profesjonalne zdjęcia to te z małą głębią ostrości. Jest to środek kreacji, choć w wielu wypadkach konieczność narzucana przez niedostateczna ilość światła lub nie umiejętność zapewnienia go sobie, czy też ograniczenia sprzętowe. Jeżeli warunki, umiejętności i odwaga ci pozwolą to możesz spróbować zrobić kilka zdjęć na mniejszym otworze niż 2.8. Zdjęcia nabiorą nowego wymiaru.
Nie rezygnowałbym też całkowicie z lampy błyskowej. Zdjęcia w ładnym świetle zastanym mają niesamowity urok. Właściwie użyta lampa potrafi dodać zdjęciom życia, energii lub/i zasymulować naturalne światło.
Zdjęcia w ładnym świetle zastanym mają niesamowity urok. Właściwie użyta lampa potrafi dodać zdjęciom życia, energii lub/i zasymulować naturalne światło.
Parę zrobię, będę miał porównanie...
[ Dodano: Wto 09 Wrz, 2008 13:58 ]
Baku napisał/a:
Niestety, para jest już po rozwodzie
Moze wlasnie przez tego kamerzyste ;P
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008
jasna sprawa, że zdjęcia z dużą głębią to nie konieczność - ba - myślę że jakbyś obfocił 80% ślubu za pomoca samej 10-20 to wszyscy byliby zadowoleni
jakie podpięcie da lepsze efekty na ślubie: telezoom na APS-C i szeroki kąt na FF czy odwrotnie? a może podpięcie tych szkieł w zasadzie nie ma znaczenia na czym i tak będzie dobrze?
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008
dobre samopoczucie i pewność siebie moim zdaniem da lepsze efekty
mavierk, jeżeli tak dobrze fotografujesz jak doradzasz to...
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008
mam dobre samopoczucie i brak pewności siebie Ale ide zaraz koleżance pare fotek czasnąć, wreszcie ^^ pożyczę dodatkowo sobie 50/1.4, którego mój kolega dostał pod choinkę od jakiegoś sklepu fotograficznego (zamiast 50/1.8 za 400zł wysłali mu 50/1.4 ^^) i sobie osobiście porównam to i owo
jakie podpięcie da lepsze efekty na ślubie: telezoom na APS-C i szeroki kąt na FF czy odwrotnie? a może podpięcie tych szkieł w zasadzie nie ma znaczenia na czym i tak będzie dobrze?
podobnie jak mavierk uwazam ze najwazniejszy jest talent a sprawy techniczne to dodatek, choc wazny...
widzialem fotki zrobione kompaktem lepiej niz lustrzanka za gruba kase...
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Sro 10 Wrz, 2008
no typowo przecież sprzęt nie zrobi z człowieka artysty Jakby tak było, to kupiłbym sobie już 5d i narzekał na MM że gówno wie o fotografii
A ja podobna mialem sutuacje jak BAKU, tez bylem na weselu jko gosc no i oczywiscie wzialem moje malenstwo, fotograf mnie zaskoczyl na slubie mial nikona D300 i obiektyuw 18-200, caly reportaz lacznie z plenerem robil tym wlanie obiektywem + lampa( w torbie widzialem jeszcze jedno body na ktorym mial zalozone 50mm ktorego ani raz nie urzyl) . po kilku minutach jego pracy srtierdzilem z tych zdjec nic ciekawego nie wyjdzie. po 2 misieacach gdy ujrzalem album o malo co nie parskonalem smiechem. skóra P. mlodego byla zolta, kolory przeklamane, zieklen jak w matrixie, oczywiscie w kosciele i na sali postacie na pierwszym planie doswietlone poprawnei ale za ich plecami CIEMNOSC. Wiec na przykladzie tego pana fajne body obiektyw w torbie tez fajny a on kazde zdjecie nawet w plenerze robil jakims z dupy obiektywem 18-200 + obowiazkowo blysk lampy
Ale czasami pozwala zrobić poprawne zdjęcie. Ja mama taki przykład - byłem jakiś czas temu na ślubie znajomego i tam koleś robił praktycznie całe wesele 50/1,8. Mimo że na drugim korkusie miał 16-35/2,8 L. Jak go apytałem o tę 50-tkę to powiedział że jego egzemplarz jest super ostry. W zeszłym tygodniu mogłem ocenić ostrość tego szkła na odbitkach 20 x 30 jakie im zrobił i niestety żadne zdjęcie nie było ostre. Koleś walił na max przysłonie a dodatkowo nie wspomagał się lampą którą miał co niestety widać bo zdjęcia ze strasznymi cieniami na twarzach.
Pomógł: 8 razy Posty: 490 Skąd: Miasto świętej wieży
Wysłany: Czw 30 Paź, 2008
Ze tak sie podepne do tematu.
Jestem tu nowy wiec pewnie wiele mnie ominelo ale:
Mam zamiar kupic na sluby EOS 5D i obiektywy.
Pytanie
24-70 F2.8 czy stalke 24 mm. Mam do tego stalke 50mm 1.8 i zooma 70-200.
Najbardziej lubie robic stalkami ale na slubie nie ma czasu na zmiane obiektywow no i kadry z jednego beda wszytskie takie same a 24-70 ma wieksze pole do popisu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,29 sekundy. Zapytań do SQL: 10