Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Ja się nie znam pewnie ale czy ktoś widzi sens w wystawianiu kosztów naprawy wyższych niż nowy aparat? Przecież to generalnie jest niewykonalne... nawet serwisowi bardzie by opłaciło się podmienić aparat niż naprawiać za więcej niż nowy...
W żadnym wypadku. Oni mają swoje normy (ile wziąć za jaką usługę) i jeżeli to + koszt części wyjdzie więcej - trudno. Prawda jest taka, że zazwyczaj robocizna to znacząca większość ceny naprawy.
Znajoma jest logopedą, jakiś czas temu zepsuł się Jej taki specjalistyczny przyrząd. Nowy kosztuje ~1000 PLN, za naprawę krzyknęli chyba 1500. Podjąłem się naprawy:
- dioda 0.50PLN
- tranzystor 1.-PLN
- czas: 1 godzina (bez schematów) - było gratis, skasowałbym paredziesiąt PLN
- satysfakcja - bezcenna
Wewnątrz znalazłem 3 kity (zestawy do kupienia w sklepie elektronicznym), trochę złomu i zasilacz. Wartość oszacowałem na 300PLN z górką
Tak, serwisy nie mają skrupułów brać tak dużo za naprawę takiego gówna
piotrmkg, - tak ale na miejscu klienta wolał bym dać 1000zł za nówkę niż 1500zł za naprawę bo i taniej i dwa że nie zawsze wszystkie serwisy naprawiają kompetentnie... po za tym takie akcje działają na niekorzyść serwisu bo klient wyrabia sobie o nich marne zdanie że jak coś mu padnie to serwis go skasuje jak złoto więc może by rozważyć ofertę konkurencji? Ja uważam że to w gestii firmy powinno być dbanie o sprzęt jej klientów tak aby byli z nich zadowoleni i aby co najwyżej zmieniali body ze starszego na nowsze a nie zmieniali system na inny bo "jest tam lepszy serwis"...
piotrmkg, to nie jest prawda! zastanów się ...........
palindrom, w pewnych specyficznych sytuacjach , rzeczywiście serwisy zdzierają skórę z klienta,ale z drugiej strony podam ci taki przykład; masz samochód z wtryskiem-tak?, pada ecu i podejmujesz się naprawy klientowi , naprawiasz za 200-300 pln- klient zadowolony - tak? - super!. ale oto jedzie sobie do ... Paryża i 100 km przed psuje mu się ... no co? ... ecu! nie konicznie ten element który naprawiałaś, ale zawsze. samochód był na gwarancji, jako serwisant naprawiłeś go właściwie, ale serwis francuski stwierdza naprawę nieautryzowaną. obciążają klienta holowaniem, naprawą (częścią), a on po powrocie do polski .......... no co? leci do ciebie i prosi , tak ! , o pokrycie kosztów. no i co? porażka! powiem szczerze, parę razy (pracuję w samochodach cięzarowych) pomogłem klientowi tańszą naprawą, i naprawdę trzeba mieć później twardą d... , jak miało się na początku miękkie serce!
krisv740, wystarczy popatrzec ile osob ma err99 pomimo korzystania z oryginalnych akcesoriow i co z tym problemem robi canon
krisv740 [Usunięty]
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008
a jakie są tego przyczyny?
proste - skomplikowanie i niedopracowanie układów elektronicznych, konieczność wgrywania soft'u coraz to nowego - tak?
i tak jest w chwili obecnej ze wszystkim, samochody osobowe,ciężarowe, windows i wszystko co opiera się na oprogramowaniu, że o symbianie w nokii nie wspomnę - standart
nie twierdzę, że canon wsłuchuje się w każdy szept posiadacza aparatu swojej prodkcji, ale jak sony, nikon i ini producenci "wydala" poprawki oprogramowania i w okresie gwarancji usuwa usterki w ramach gwarancji - tak?
skomplikowanie i niedopracowanie układów elektronicznych
Z tego co pamietam z czasow studiow to uklady cyfrowe projektuje sie tak aby wykonywaly dana fukcje w sposob najprostszy z mozliwych. zreszta zanim jakikolwiek uklad zostanie "wyprodukowany" jest mozliwosc (i napewno sie to robi) zasymulowania jego dzialania.
Mysle ze jedynym zrodlem problemow z err99 i innych tego typu errorow jest jakis blad w oprogramowaniu. aparaty sa tak przepakowane funkcjami ze wylapanie wszystkich bledow staje sie powoli niemozliwe, i co gorsze producenci nie przykladaja sie do beta testow (trzeba skoncentrowac sie nad nastepna generacja sprzetu, konkurencja przeciez nie spi). potem uzytkownicy walcza z errorami, producenci lataja bledy, no bo trzeba, ale i tak wiedza ze wszystkich nie usuna w czasie kiedy dany model bedzie w sprzedazy. potem przychodzi nowy model z softem oczyszczonym z poprzednich bledow (nie wszystkich) ale z nowymi funkcjami czesciowo zbugowanymi. przez co lista bledow stale rosnie, jak w OS'ach microsoftu.
Co do software'u w autach to jest troche inaczej, bledy jesli sa to nie moga powodowac ze auto stanie sie niebezpieczne dla osob znajdujacych sie w aucie, lub najblizszego otoczenia. wystarczy spytac kogokolwiek w warsztacie samochodowym ile bledow kasuje sie przy okazji serwisu, ktorych nawet wlasciciel nie byl swiadom.
ps. pisze sie standarD to juz chyba z piaty post (rozne osoby) w ktorym widze taki kwiatek
krisv740 [Usunięty]
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008
piotrmkg napisał/a:
Z tego co pamietam z czasow studiow to uklady cyfrowe projektuje sie tak aby wykonywaly dana fukcje w sposob najprostszy z mozliwych. zreszta zanim jakikolwiek uklad zostanie "wyprodukowany" jest mozliwosc (i napewno sie to robi) zasymulowania jego dzialania.
tak, jak najbardziej. problem jednak zaczyna się w momencie współpracy systemów elektronicznych - body-obiektyw (w samochodzie jest gorzej bo wspólpraca jest konieczna czasami pomiedzy x -nastoma różnymi modułami)
co do softu w autach, to też nie tak do końca. drobny błąd w oprogramowaniu nie ujawnia się od razu, a muszą zajść szczególne warunki ( nie zawsze, ale prostsze błedy są wyłapywane od razu) . czy auto może stac się niebezpieczne w takim razie? tak, jak najbardziej może! i piszę to z pełną odpowiedzialnością, choc nie podam przykładów, bo nie powienienem. jako potwierdzenie przypomnę tylko o akcjach serwisowych gdy klienci są 'wzywani" celem usuniecia jakiejs usterki. wiem/znam to z autopsji - pracuję w serwisie autoryzowanym. (ogólnie to pracowałem w ponad 5 różnych autoryzowanych serwisach, tak osobowych, jak ciężarowych).
i tak oczywiście pisze się standard - - sorry , sam bardzo tego nie lubię!
klienci są 'wzywani" celem usuniecia jakiejs usterki
Tak ale zazwyczaj jest to usterka a raczej blad projektowy typu, auto moze sie zapalic bo wiazka kabli przebiega za blisko nagrzewnicy. akcji serwisowych zwiazanych z softem chyba nie ma zbyt wiele.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10