Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Wysłany: Sob 22 Lis, 2008 pytanie do użytkowników C40d
Czytałęm (chyba tutaj), że 40D ma tak napakowaną matrycę, iż dobrze działa tylko z super szkłami, ze średnimi - mydło. Rozumiem, że dobre to "elki". Czy np. Tamron 17-50/2.8 da sobie radę? A 50/1.8? Wiem, że to średniaki, ale nie miałem w ręku takich zestawów. Cena 40-tki kusi mocno, może warto się przesiąść z 350-tki.
Dzięki, pozdrawiam,
B.
Dobrze czytałem o 40D, ale też wiem, że 50-tka o ciera się już o absurd. Jeśli Canon nie zmieni polityki, jaki jest sens kupowania lepszego szkła (skoro nawet elki nie podołąją).
Może się trzeba wymiksować z tego systemu, Nikon jakoś lepiej wypada... Każda kolejna nowość C. to rozczarowanie; 5D jest dobry, ale też wymaga super szkieł...
Tak, kupowanie szkieł zamiast kolejnych puszek to dobra taktyka, pod warunkiem, że firma, do której konsument sie przywiązał (z własnej woli) nie robi go ustawicznie w konia.
Hmmm, chodzi raczej o to, ze szklo 16-35, ktore jest dobre na 5D na 40D juz niekoniecznie bedzie sie sprawdzalo. MZ to juz troche przesada.
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Sob 22 Lis, 2008
boogi58 napisał/a:
Dobrze czytałem o 40D, ale też wiem, że 50-tka o ciera się już o absurd. Jeśli Canon nie zmieni polityki, jaki jest sens kupowania lepszego szkła (skoro nawet elki nie podołąją).
Dlatego mam 6mpix i nie narzekam na to, że jakieś szkło mydli
Mam 40D i od niedawna podpinam do niego szkło 17-55 mm f/2.8 IS USM nie jest to L-ka ale jeśli chodzi o ostrość tego szkła to rewelacja. Odnośnie 50/1.8 tez używam w połączeniu z 40 D daje sobie świetnie radę a stosunek ceny do możliwości naprawdę bardzo dobry.
Zamieniłem dziś 400D, w którym na migawkę nie zwracałem uwagi, na 40D, w którym migawka normalnie "strzela" Czy to normalne, że ten dźwięk jest taki głośny? Wszytko inne jest ok. Zero BF/FF. A jaki komfort trzymania... Tylko jeszcze się nie mogę przyzwyczaić do górnego wyświetlacza i ciągle patrzę w LCD
niektórym ten dźwięk się nie podoba, inni go uwielbiają.
to normalne, właśnie w DFV jak czytałem informacje na temat 40D, to była wzmianka że migawka ma inny dźwięk niż zawsze
Czytałęm (chyba tutaj), że 40D ma tak napakowaną matrycę
- HĘ?
To napakowanie osiąga w różnych aparatach następujące wartości (px/mm2):
samsung nv100hd - 332410
canon powershot s5 is - 323750
canon powershot g5 - 185875
eos 50d - 44150
sony a350 - 41795
olympus e520 - 41152
nikon d90 - 32998
leica digilux3 - 32903
eos 40d - 29727
sony a200 - 29433
sony a700 - 28472
eos 5d 2 - 24306
nikon d40 - 16499
eos 5d - 14815
nikon d700 - 13889
Więc informacje o "napakowaniu" matrycy 40D i 5D mk2 są mocno przesadzone.
Z lustrzanek największe wypakowanie mają Olympusy, Sony a350 i Canon eos 50D, ale i tak gdzie tam im do przeciętnego kompaktu.
Migawka w 40D - "love or hate". Mnie się podoba. A górny wyświetlacz? Nie wyobrażam sobie pracy z aparatem bez niego.
piotr_u. napisał/a:
w którym migawka normalnie "strzela
niektórym ten dźwięk się nie podoba, inni go uwielbiają.
to normalne,
Baku napisał/a:
Migawka w 40D - "love or hate". Mnie się podoba.
A... Czyli to normalne, bo myślałem, że "się popsuło" Dźwięk sam w sobie nie robi na mnie ani pozytywnego, ani negatywnego wrażenia - jest po prostu głośny.
Baku napisał/a:
A górny wyświetlacz? Nie wyobrażam sobie pracy z aparatem bez niego.
Miałem podobne obawy jak po pracy na 400D pierwszy raz usłyszłem dzwięk migawki w 40D jak dłuzej popracujesz na 40D to zapomiesz o wysiewtlaczu LSC. Ja uzywam zarówno 40D i 400D i czasmi człowiek sie poprostu myli i zastanwia gdzie to jest, jak to właczyć w tym konkretnym modelu
Baku,
dzięki za wyczerpujące zestawienie.
Czytałem, powtarzam się, że nie które szkła nie wyrabiają przy matrycy nawet w 40D, a przymierzałem sie do tego aparatu. Martwi hałas migawki, bo fotografuję często na koncertach (nie rockowych!); ktoś obok focił jakimś Nikonem, i ten dźwięk był bardzo subtelny. 40 D sprzedaje sie świetnie, wczoraj byłem w sklepie, który nie nadąża ze sprowadzaniem kolejnych modeli - wszystko schodzi w parę godzin.
Pzr.
Myślę, że 40D to jest jeszcze bardzo wyrozumiały dla obiektywów. Jeśli chodzi o dźwięk migawki to są dostępne dwa tryby cichego fotografowania (podaje za inst. obsługi). Czy działają - tego nie wiem. Nie korzystałem z tej opcji.
A 5D mk2 i 50D mogą sprawiać trudności, ale w inny sposób. 5D mk2 jako lustrzanka pełnoklatkowa stawia spore wymaganie pod względem pracy obiektywu na rogach i w kwestii winietowania, a 50D z gęstą matrycą ogólnie pod względem rozdzielczości.
Bardzo możliwe. Nie korzystam z LV, cichy tryb pracy migawki także mi nie jest potrzebny. Wiem, że czytając instrukcję natknąłem się na coś takiego i tyle z tego zapamiętałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9