Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Opcja rozstawiania fleszy - wedlug mnie to jest slepa uliczka - ciezko bedzie ustawic te lampiony tak aby dostac "fajny" obrazek - brak swiatla pilotujacego
Absolutnie się nie zgodzę - po pierwsze, nie musisz rozkładać i celować dokładnie, wystarczy rozstawić tak, by dostać np. rim i główne (najlepiej byłoby rozstawić 4 lampy symetrycznie po przekątnej i tylko włączać ich kombinacje w zależności od położenia względem sceny - pamiętaj, że mówimy o zdalnym sterowaniu z poziomu aparatu, to daje ogromne możliwości), a po drugie lampy można zażelować dowolnym kolorem lub dopasować do oświetlenia zastanego. To, że nie będziesz miał cyzelowanego oświetlenia studyjnego, to oczywiste, ale z pewnością będzie znacznie lepiej, niż z zastanym...
fafniak napisał/a:
Dwa - blyskanie na koncercie - nie wiem czy sie zgodza artysci
To może być problem, zwłaszcza w przypadku koncertów o bardzo kameralnym klimacie...
fafniak napisał/a:
Polecam ci d700
Też myślę, że to najlepsza w tej chwili opcja do takich zadań...
wszystko fajnie z tymi lampkami ale po co rozstawiać taki cyrk, chyba że zamierzeniem jest to żeby wyrzucili cię z sali, filharmonii czy klubu zanim zdążysz cokolwiek "pstryknąć". Ja nie wiem na jakich koncertach wyście byli ale czegoś takiego nie widziałem....
Musiałoby to szczególnie komicznie wyglądać np przy muzyce spektralnej (gdzie nawet klepanie lustra może przeszkadzać) albo jazzie improwizowanym gdzie chwile ciszy przerywane są dźwiękami a tu jakiś kolo błyska sobie lampkami na wszystkie strony.
jaad75 napisał/a:
najlepiej byłoby rozstawić 4 lampy symetrycznie po przekątnej i tylko włączać ich kombinacje
od braxtona dostałbyś za takie coś burę i zobaczyłbyś drzwi od strony wejścia, na koncercie free jazzowym u rzeźników jak Vandermark lub brotzmann za błyśnięcie lampą zostałbyś poproszony o odłożenie aparatu.......dawno już nie widziałem żeby ktoś się odważył błysnąć, na koncercie się nie przeszkadza......
No, trochę racji w tym jest, zwłaszcza, że lampy zdalne mają głupi zwyczaj potwierdzania wykonania właściwego/niewłaściwego błysku dosyć irytującymi seriami kilku pisków (być może można to wyłączyć, ale nie pamiętam).
Chyba rzeczywiście optymalne tutaj byłyby D700 albo 5D.
dawno już nie widziałem żeby ktoś się odważył błysnąć, na koncercie się nie przeszkadza......
Ja tam bywam na koncertach na których z błyskaniem nie ma problemu, a kłapania lustra i tak nie słychać...
Tyle, że niestety system P-TTL Pentaksa nie sprawdza się na nich zupełnie - tylko lampy w manualu i radio...
Pozostaje albo czekanie na kolejny ruch Canona, focenie tym, co się ma i uważne przyglądanie się innym systemom.
Ale na co tu czekać - życie ucieka! Tak taniej okazji jak 40D obecnie to już nie będzie. Następny ruch Canona to będzie jakieś 60D z kolejnymi napakowanymi megapikselami i zakresem tonalnym który jest nielepszy niż w poprzednim modelu. A kosztował będzie tyle co dziś 50D.
Moim zdaniem masz tylko te dwa wyjścia, które opisali już koledzy: kupno 40D i jakiegoś jasnego obiektywu, albo zmiana na Nikona D700, co wiąże się z wyższymi kosztami i wymianą wszystkiego co masz.
Co do pomysłu na „podrzucenie” na scenę bezprzewodowego zestawu błyskowego to sam musisz wiedzieć, czy to jest realne organizacyjnie, bo jak widać koncertowe doświadczenia kolegów są skrajne – od słuchania ciszy po jakieś metalowe łomocenia...
Moim zdaniem masz tylko te dwa wyjścia, które opisali już koledzy: kupno 40D i jakiegoś jasnego obiektywu
Tylko zastanów się, co ta zmiana mu właściwie da w kwestii poprawy jakości zdjęć... Lepszy AF (na który się póki co nie skarżył) i lepszą ergonomię, a tym czasem głównym problemem są szumy, a te nie są dużo mniejsze w 40D... Może kupić więcej jasnych szkieł (poniżej f/2.8), ale tu znowu pojawi się problem z używalną GO i jakością przy otwartej przysłonie... Wszystko zależy jeszcze od formatu, w którym te zdjęcia mają się ukazywać...
Sądzisz, że nie ma zauważalnej poprawy jakości ISO 1600 między 350D a 40D? Nie jestem autorytetem, ale z tych zdjęć które widziałem (mówię o plikach które dostałem od znajomych z 350D i 40D, a nie o testach) to różnica jest zauważalna. Może nie jest to kosmos, 5D czy D700 ale do znudzenia i obrzydzenia tu cały czas powtarzamy, cena korpusu 40D jest taka, że grzech nie brać. Ja sam chcę to zrobić jak tylko wpadną mi jakieś zbędne pieniądze. Bardziej przydałaby mi się ta Sigma 20/1,8 którą od dawna planuję (boogi58, może to też jest szkło dla Ciebie?), ale żeby mi 40D nie uciekło sprzed nosa to chyba porzucę myśl o Sigmie a kupię nowy korpus.
Fotografowalem kilka koncertow (amatorsko) i co tu duzo mowic, wiele bym oddal za uzywalne iso 6400. APSC, jakie by ono nie bylo, w momencie gdy sa aparaty takie jak D700, to ślepy zaulek. Jesli cie stac i zarabiasz na tym - to chyba nie ma o czym dyskutowac.
jaad75, zawsze lepiej mieć w aparacie ISO 3200 niż forsować 1600 obróbce. Poprawa w jakości względem 350D by była, umiarkowana, ale za bardzo dobre pieniądze. 5-tka poradziłaby sobie wymiernie lepiej. Pytanie czy to się opłaci. Jeśli zdjęcia mają być małymi ilustracjami umieszczonymi między kolumnami tekstu to nie ma co przepłacać. Jeśli mają zajmować stronę lub dwie albo iść na okładkę to może warto się nad tym zastanowić.
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem, ale większym problemem niż sama jakość jest tu uzyskanie odpowiednio krótkiego czasu naświetlania. Bo wiadomo, że zdjęcie wyciągane o 1 lub 2 EV z niedoświetlonej fotki na ISO 1600 delikatnie mówiąc nigdy nie powala jakością.
Mówimy tutaj o fotografii w celach zarobkowych. Warto postawić sobie pytanie, czy dany aparat "się zwróci".
komor napisał/a:
boogi58 napisał/a:
Pozostaje albo czekanie na kolejny ruch Canona, focenie tym, co się ma i uważne przyglądanie się innym systemom.
Ale na co tu czekać - życie ucieka! Tak taniej okazji jak 40D obecnie to już nie będzie.
Też tak sądzę. Tu nie o to chodzi, żeby mieć najnowszy i najlepszy aparat, ale żeby robić zdjęcia.
Robilem na wielu koncertach - glownie kamera i nie zdazylo mi sie aby nei dalo si edogadac z wykonawcami co do postawienia swiatla - czesto foliowalismy je na rozne kolory zeby "udawaly" swiatla koncertowe - kwesti tylko dobrego kontaktu.
Zapewniam cie postawinie lamp swiatla ciaglego jest duzo bardziej rozsadne niz blyskanie fleszami - jezeli zrobisz to umiejetnie to wykonawcy szybko przyzwyczajaja sie i nie marudza potem.....i to zaden cyrk tylko normalna sprawa.
inna kwestia sa duze konerty ale tam swiatla jest zwykle dosc duzo.
Jezeli zaraz padnie pytanie o filcharmonie to odpowiadam ze zwykle tam jest duzo swiatla
jaad75, kwestia umiejętności osoby obrabiającej. Na pewno mniej czasochłonne jest zrobienie zdjęcia na ISO 3200 z poziomu puszki. Swoją drogą chętnie zobaczę te sample i myślę, że nie ja jeden
Zapewniam cie postawinie lamp swiatla ciaglego jest duzo bardziej rozsadne niz blyskanie fleszami
W przypadku kamery, niewątpię...
Wszystko zależy gdzie i jaki koncert... Poza tym, o ile flesze można jeszcze wpakować do torby, a później dość szybko rozstawić, to w przypadku dwóch lamp światła ciągłego będzie to trudne... Wtedy robi się już z tego trochę większa operacja i zapewne również nie w przypadku każdego koncertu wykonalna...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9