Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Co wybrać E-3 czy D300 a może coś innego?
Autor Wiadomość
stanisław 
Początkujący
srebrzysty


Pomógł: 1 raz
Posty: 39
Skąd: Dębica
Wysłany: Czw 27 Lis, 2008   

Witam kolegów,

przeczytałem wszystkie wypowiedzi i tak powiem koledze który prosi o radę, bazując na tych opiniach nigdy do końca nie będziesz zadowolony z podjętej decyzji.
Ja kilka miesięcy temu miałem podobny dylemat, czytałem opinie z róznych forum o różnych modelach, pomimo że pracowałem E-1 i znałem jego zalety i wady to nie mając kontaktu z C i N miałem ciągle uczucie niedosytu ale kilka mądrych i wywazonych wypowiedzi kolegów właśnie ze stajni C i N o oczekiwaniach przed zakupem i konfrontacją ze sprzętem po zakupie utwierdziły mnie w przekonaniu, że po okresie ochów i achów przychodzi moment wyważonych refleksji i zaczynamy widzieć także minusy lub ograniczenia.
A są one w każdej stajni, w każdym modelu, tyle tylko, że łatwiej deprecjonować obcą markę niż swoją bo jak tu się przyznać, że wydaliśmy pieniądze i nie do końca jesteśmy zadowoleni. Więc próbujemy się pocieszać tym. że inni może mają gorzej ale pewność 100% to mają tylko ci koledzy, co równocześnie pracują dwoma lub trzema równorzędnymi modelami konkurencyjnych firm. Bo tylko wtedy można mieć realną skalę wartościowania.
Z kasę którą kolega chce wyłożyć można już mieć sprzęt semiprofi lub profi w wydaniu amatorskim.
Ja zrobiłem tak: przez prawie trzy miesiące chodziłem po sklepach i jeśli mi się udawało to łapałem sprzęt , analizowałem to jak leży w ręce, jak ma rozmieszczone elementy regulacyjne i ile kosztuje w wersji z dobrym a nie kitowym obiektywem.
Próbowałem nawet Sigmę SD, i myślałem nawet Fuji.
Moja stajnia mnie także interesowała i wkońcu przy niej zostałem. Przyznam, że trochę pomogła mi w tym promocja z lampą FL-50S , bo w końcu to 1300-1600 zł gratis.
Nie będę wychwalał E-3+14-54/2,8+50-200SW/2,8. Ma swoje plusy i minusy. Dobre poznanie możliwości sprzętu jest podstawą udanych zdjęć. Ma stabilizację w body i to pomaga zwłaszcza z długimi obiektywami, obrotowy ekran i podgląd na żywo także się przydaje choćby do robienia zdjęć na koncertach lub imprezach masowych, nad głowami innych.
kilka próbek zdjęć i innych uwag w linku poniżej. Ale, ale pamiętaj kolego, wszystkie zdjęcia jakie oglądasz moje lub innych to głównie jpeg po obróbce czasem ostrej i stąd nie wysuwaj pochopnych wniosków co do super jakości, zwłaszcza w rozdzielczości 800*500dpi.
Potęga każdego sprzętu tkwi w RAW. A te E-3 ma moim zdaniem OK. z matrycy da się trochę wyciągnąć dobrego. Sprzęt natomiast nie nadaje się na sesje w bardzo ciemnych pomieszczeniach bez doświetlania lampą, bo powyżej ISO 1600 trudno oczekiwać klarowności, pięknych kolorów i dynamiki.

http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=4196
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






Gabriel 
Nowy


Posty: 15
Wysłany: Sob 29 Lis, 2008   

Dobra Ostatnie kilka dni praktycznie w całości poświęciłem czytaniu forum i analizowaniu opcji

I ku mojemu zaskoczeniu Zmieniło mi się myślenie i faworyci już nimi nie są

Po wyczerpujących lekturach testów i doświadczeń są takie opcje:

1: canon 40d + 580EX + tamron 17-50 2.8 + tamron 70-200 2.8 + canon 85 1.8


2: nikon d90 + sb900 + tamron 17-50 2.8 + tamron 70-200 2.8 + nikon 85 1.8
nikon d80
fuji s5pro

3: olympus e-3 + fl50r + ZD 14-54 2.8/3.5 + ZD 50-200 2.8/3.5 swd + sigma 50 1.4
sigma 70-200 2.8 hsm

co to jedynki to tylko się waham czy nie wziąć zamiast długiego tamrona taka samą sigme o trochę gorszych parametrach optycznych ale za to z hsm

co do dwójki to waham sie co do body nie wiem co wybrać teoretycznie d90 ale trochę budżet nagina i nie wiem czy jest jakaś duża poprawa jakości zdjęć w stosunku do d80 a
fuji jest ciekawe ale mało o nim znalazłem

a zestaw trzeci jest opłacalny do puki olek daje lampę gratis czyli do końca grudnia

Tak sumie to zestawy obiektywów się prawie nie różnią i "powiedzmy" że są w tej samej cenie decyzja tak naprawdę dotyczy puszki i systemu. Miałem je w rękach i wszystkie mi leżą ok( przy okazji miałem też 5d i d700, fajne ale poczekam aż fx będzie standardem)
zależy mi też na wytrzymałości i tuto 40d i e-3

Może jakieś korekty z waszej strony
albo po prostu podpowiedzi co byście wybrali lub zmienili

mam nadzieję że jeszcze ktoś odpisze
 
 
stanisław 
Początkujący
srebrzysty


Pomógł: 1 raz
Posty: 39
Skąd: Dębica
Wysłany: Nie 30 Lis, 2008   

W sumie, skoro zrobiłeś już klasyfikację to znaczy, że decyzja podjęta.
Nie ma więc co się więcej rozwodzić nad dodatkowymi opcjami.
Jeżeli zarobkujesz robieniem zdjęć, to za dwa, trzy lata będziesz i tak myślał o kupnie nowego korpusu, stąd najrozsądniejsze jest kupowanie obiektywów jak najlepszych, na miarę możliwości finansowych.
Zmienisz korpus, a dobre szkła zostaną.
Ja podszedłem do swojego zakupu z płaszczyzny zaawansowanego amatora, robiącego zdjęcia na własny użytek i stąd tylko dwa szkła Zuikko 14-54 i 50-200, które z powodzeniem zaspokajają moje potrzeby, zwłaszcza ,że oba w dolnych zakresach mają jasność 2,8 i co ważne są super ostre przy tych przysłonach. O stałce 50/1,8 jeszcze nie myślę, zresztą mam w zapasie stary obiektyw od Praktica 50/1,8 i także daję nim sobie radę w trybie manual.
Przy moim wyborze ważna była dla mnie gwarantowana trwałość migawki 150 000 otwarć sprzęt powinien przecież pracować dłużej niż ja będę spłacał raty za niego i odporność na wilgoć korpusu i obiektywów, bo robię zdjęcia w plenerze praktycznie przez cały rok.
Stary zestaw E-1+14-54 nigdy nie zrobił mi żadnego numeru nawet, gdy złapał mnie deszcz, lub para pojawiła się na sprzęcie po powrocie z mrozu do ciepłego mieszkania.
I chyba jeszcze jeden temat o którym mało się mówiło na forum, to gwarancja i praca serwisu. Trochę kasy chcesz wyłożyć, więc i naprawy mogą być kosztowne.
Olympus daje 24 miesiące, nie wiem jak to jest faktycznie z C i N, bo w róznych miejscach jest różna informacja. Poza tym pasuje poczytać na wszystkich forach, co ludzie piszą o usterkach i problemach, które są z tym związane.
Jak działają serwisy i jakie są koszty ewentualnych napraw, które mogą się przytrafić i mogą póżniej boleć finansowo.
Rok mija szybko i jak znam życie to mało co się wtedy przytrafia, bo wtedy jeszcze się uważa na sprzęt, chucha się na niego i dmucha. Z czasem robimy to coraz rzadziej i wtedy mogą pojawiać się usterki. pomijając wypadki losowe,
to 24 miesiące jest właściwym okresem testowania jakości. Ale wiadomo, jest opcja wykupu przedłuzonej gwarancji. Jeżeli firma daje tylko 12 miesięczną, to pasuje się nad tym zastanowić.
No i skoro wymieniłeś tyle szkieł w konfiguracji z korpusami, to pewnie będziesz ich używał i kurz w korpusie prędzej czy później się pojawi, czyli na matrycy także. Zastanów się nad jego usuwaniem, samemu może być trudno w przypadku C i N, a w serwisie trzeba zapłacić.
W olympusie problem praktycznie nie istnieje.
To tyle, bo pomyślisz że rekomenduję swoją stajnię. Chciałbym mieć dodatkowo coś porównywalnego w konfiguracji z innych systemów C lub N, ale niestety nie można mieć wszystkiego z braku kasy, stąd każda opinia takich jak ja jest z natury jednostronna.
 
 
Gabriel 
Nowy


Posty: 15
Wysłany: Nie 30 Lis, 2008   

A ty Stanisław
skoro już trochę użytkujesz tego e-3 z resztą sprzętu z mojego typu nr 3.
To jakieś wady byś wymienił bo o zaletach to czytałem
 
 
stanisław 
Początkujący
srebrzysty


Pomógł: 1 raz
Posty: 39
Skąd: Dębica
Wysłany: Nie 30 Lis, 2008   

Ja E-3 porównuję do E-1 i mnie nie pasują do końca zmiany w rozmieszczeniu górnego pokrętła - z przodu zamiast u góry ,oraz guziki do przełączania trybu pracy P,A.S,M zamiast pokrętła oraz taka sama zamiana trybu pracy AFS AFC AFM -zamiast jednego przełącznika dźwigniowego obok obiektywu- guzikologia.
Idąc dalej w porównaniach to inna jest matryca i nie chodzi tu o rozdzielczość ale o producenta, w E-1 była Kodaka i w moim odczuciu obraz i ewentualny szum zbliżony był w moim subiektywnym odbiorze do zdjęć analogowych, coś jak ziarno na błonie, a w E-3 matryca jest taka bardziej cyfrowa, więcej co prawda szczegółów i większa dynamika ale trochę jakby "chłodniejsza" w oddawaniu kolorystyki.
Dynamika matrycy jest że tak powiem lepsza w cieniach niż w światłach, ale nie odniosę tego do modeli ze stajni C lub N, bo moi znajomi mają akurat sprzęty z niższych półek tych firm i to nie będzie wiarygodne porównanie.
Zresztą robiąc pomiar na światła najczęściej udaje się z RAW spokojnie wyciągać cienie.
Głośniej "klepie" lustro w E-trójce niż w jedynce, ale nie jest to denerwujące bo słyszałem głośniejszą pracę w innych lustrzankach.
Nie do końca pasuje mi podgląd na żywo LV, a konkretniej mówiąc ustawianie ostrości, w trybie, że tak powiem auto, bo w manualu jest OK.
No i w zasadzie tyle. Ja już jestem wiekowo zaawansowany i stąd może u mnie takie nawyki i porównnia do klasycznych lustrzanek, stąd wolę pokrętła i dźwignie. Ale ze wszystkim idzie się oswoić.
Natomiast co na plus w E-3: naprawdę super szybkie i pewne ostrzenie- E-1 przy nim to jak osobowy przy super ekspresie, zwłaszcza w trudnych warunkach oświetleniowych, fajnie działa sterowanie błyskiem zewnętrznych lamp za pomocą wbudowanej lampy błyskowej, no i stabilizacja w body to nie jest gadżet ale naprawdę przydatne narzędzie, pozwala robić ostre foty na końcu ogniskowej 400mm przy czasie 1/250s i często z tego korzystam bo jest to najkrótszy czas synchronizacji z lampą błyskową w trybie TTL auto.
Lampa FL-50R jest w porządku i super współpracuje z korpusem no i ma przydatny tryb FP TTL auto dla czasów krótszych niż 1/250.
Aparat jest bardzo przyjazny dla użytkownika, wszystko, co potrzebna jest w przciskach i pokrętłach, nie trzeba grzebać po menu, jeżeli ustawi się wcześniej swoje preferencje.
Balans bieli raczej pewny, nie zdarzyły mi się jakieś drastyczne przekłamania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9