Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
mavierk Temu Panu już podziękujemy never knows best
Pomógł: 93 razy Posty: 7364 Skąd: Lubin / Wrocław
Wysłany: Czw 04 Gru, 2008
a co to ma wspólnego z zmianą systemu, że się tak zapytam moich poprzedników Wiemy, że nikon może to, canon tamto, pentax jeszcze co innego... ale technika fotografa i jego związki z artystami chyba nie mają nic wspólnego z zmianą systemu.. chociaż może się myle.
Sprawa jest prosta. Wątek założył boogi58, który pisze o jazzie i dodaje do tekstu swoje fotki. Mając C350D, 50/1,8 i dwa zoomy nie jest z fotek zadowolony, bo na koncertach ciemno. W tej sytuacji, nie warto zmieniać systemu. 50/1,8 jest OK, wystarczy dokupić 85/1,8 albo 100/2,0 (dobre, niedrogie), albo 135/2,0L (superrewelacyjny, drogi). ZOOM nożny, pomiar punktowy, ISO 1200-1600. W przyszłości C50D. Lampy, tylko za zgodą muzyków, i jazda...
ZZ, sprawa nie jest prosta, bo jak wspomniałem praca na otwartych przysłonach wiąże się z pogorszeniem jakości i często zbyt małą GO. Dlatego wywiązała się dyskusja o zewnętrznym oświetleniu, jako alternatywie dla wysokiego ISO. Przy świetle zastanym rzędu 3EV (klub) i ruszającym się obiekcie, ISO 1600 to często zbyt mało. C50D, to żadna alternatywa do tego co ma w tej chwili - poprawa jakości niewspółmierna do kosztu. Jeśli już mówimy o zastanym, to dopiero upgrade do 5D dałby widoczną poprawę.
To prawda że 5D to lepszy pomysł (sam wolę), ale chciałem zachęcić boogi58 (szkoda że się nie odzywa), bo zdaje się narzekał gdzieś na ceny Canona. Osobiście, planuję zakup 5D MkII i 135L f/2.0, bo to najlepszy obiektyw na takie okazje. Uważany jest nawet za najostrzejszą stałkę Canona, bardzo ostry już przy f/2.0. Przy takiej ogniskowej możemy działać z większej odległości, uzyskując większą głębię ostrości. Zresztą małą głębię można ciekawie wykorzystać artystycznie. Nawiasem mówiąc widziałem rewelacyjne zdjęcia pianisty, robione ze statywu, przy dłuższym czasie. Fortepian oczywiście stał spokojnie, ale pianista po prostu grał...
Już się odzywam...
Dzięki wszystkim raz jeszcze.
Jak by nie spojrzeć na sprawę, wszędzie pojawia się problem kasy... I to niemałej.
Po przeanalizowaniu różnych możliowści (i niemożliowści), chyba na razie będę "rzeźbił" tym, co mam. Nie wiem, jak zmiana body. np. 350 na 40d może wpłynąć na celność 50/1.8 lub Tamrona 17-50/2.8. Poważnie myślę dokupieniu 100/2 i chyba "ostanę się" w Canonie... Chyba niezła jest też 200/2.8 L (lubię focić z dalszej odległości, nie pętać się pod sceną, bo to obciach). Zdjecia, które robię publikowane są w prasie fachowej (czyli powiększenie nieduże), ale mam parę takich, które chciałbym powiesić na jakiejś wystawie.
Pzdr.
B.
[ Dodano: Sob 06 Gru, 2008 12:25 ]
I jeszcze: C350 nie ma pomiaru punktowego, a jakiś niby-punktowy (9%), ale ja po prostu naświetlam na manualu i potem koryguję (a dopiero na kompie następuje proces szczegółowej masakry, której efekty są czasem niezłe).
Witam, boogi58. Zmiana body, to oczywiście sprawa drugorzędna, chociaż przesiadka na 5D da znaczącą poprawę, zwłaszcza mniejsze szumy na wysokim ISO, ilość szczegółów itp. Ale to w przyszłości... Najważniejsze są obiektywy. Zakup 100/2 to bardzo dobry pomysł,
200/2,8L też, z tym, że ja wolę kupić 135/2 L. Minimalnie droższy, ale łatwo można z niego zrobić...dwa obiektywy. Z konwerterem 1,4 uzyskamy 189/2,8. Mamy wtedy dwa razy większe możliwości. Bo na ogół 2,8 to jednak za mało, ale czasami...Co do pomiaru światła, to te 9% zmierzone np. na oświetlonej twarzy muzyka może być bardzo dobre.
Pozdrawiam.
PS 135/2L naprawdę wart swojej ceny, duuuużo ostrzejszy od 200/2,8L.
Taki obiektyw, to inwestycja na długie lata. Warto porównać testy, np. na photozone.de
Moim skromnym zdaniem, 135/2L, jest zdecydowanie wart swojej ceny, 200/2,8L, mimo, że kilkaset złotych tańszy nie jest wart swej ceny. Różnica jakości jest naprawdę kolosalna i przypuszczam, że nawet z konwerterem 135/2L będzie nadal dużo ostrzejszy.
Pozdro.
Czyli problem w zasadzie rozwiązany; nie zmiana systemu, tylko długa, jasna i droga rura... Proste...
Myślę, że w m. przypadku skończy się na 100/2 (na photozone też ma świetne rekomendacje).
Dzięki ZZ, pozdrawiam wszystkich.
B.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9