Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
mir, niejeden obiektyw "L" trzeba wybierac, zeby kupic dobry. Chociaz masz racje, ze w momencie posiadania najlepszych obiektywow nie robiac dobrych zdjec jeden argument juz odpada...
jaad75, no tak tak to jest jak człowiek myśli o jednym (2,33x raza jasniejszy) a trzeba pisać co innego (1,33EV jaśniejszy).
mir, miałem możliwość porównania 24L, 35L, 50L i moich, nie eL'ek w "warunkach" jakich ja używam (90% zdjęć robionych z przysłonami od f5.6 do f11 ze statywu) i nie widziałem różnicy, która by uzasadniała tak dużą różnicę w cenie. a nawet można powiedzieć iż Lki były czasami gorsze ze względu na większą CA, związaną z ich sporo jaśniejszą naturą.
Ostatnio zmieniony przez piotrmkg Pon 08 Gru, 2008, w całości zmieniany 1 raz
belkot77, jakbyś jeszcze zrozumiał, że ja korzystam z takich przysłon bo potrzebuje takiej głębi ostrości to byłoby wspaniale. dzięki temu mam zdjęcia równie dobre jak z L za ułamek tej ceny, bo skoro nie widać różnicy to po co przepłacać.
Pomógł: 8 razy Posty: 490 Skąd: Miasto świętej wieży
Wysłany: Pon 08 Gru, 2008
No juz dajmy spokoj. Jasne ze jak nie widzisz roznicy to nie ma sensu przeplacac. Ja tez moge ci pokazac zdjecie z kitowego 18-55 ktore jest wzorcowo ostre. Ale mam takie jedno z wielu kiepskich. Wiec podtrzymuje ze czasami da sie zrobic dobre zdjecie szczegolnie jak uzywasz 5.6 w gore. Ale jakbys chcial uzyc nizszych przeslon to mozesz sie zawiezc. Oczywiscie nie jest to regula bo ja mam 85 1.8 ktory nie jest L a moim zdaniem rysuje rewelacyjnie. Ja poprostu chce miec obiektyw ktory rysuje ladnie zawsze. Dlatego zainwestowalem w 24-70L i jak potrzebuje pozyczam 70-200 L. DO tego mam 85 bez L ale jak pisalem wyzej dla mnie rewelacja. Wtedy jestem pewien ze kiepskie zdjecie nie zalezy od obiektywu tylko odemnie
belkot77, rozumiem oczywiście sens zakupu eL'ek ale tylko pod warunkiem, że koniecznie chcemy robić zdjęcia w przedziale do f2.8. ja potrzebuję mieć głębię ostrości od 50cm do ∞ i jeśli wskażesz mi obiektyw L, który jest sporo ostrzejszy od nie L przy takiej głębi ostrości, z chęcią go kupię.
Do portretu (także na cropie) polecę zdecydowanie Canona 85/1.8.
Typowy portret na FF to już domena 135L (chyba nie miałem w ręku ostrzejszego szkła).
Różnice pomiędzy 85/1.8 i 85L? Po pierwsze, drugie i trzecie (oprócz światła oczywiście) to bajeczna plastyka zdjęć z 85L, chyba najlesza wśród stałek Canona.
I o to mi właśnie chodziło od początku
Pytanie było z zamierzenia retoryczne
i wynikało wyłącznie z tego, że nikt nie zareagował wcześniej
na sprzeczności zawarte w jednym z poprzednich postów:
"najciekawsze foty na 85 wychodza na f1.8"
"nie ma kompromisow ...liczy sie tylko swiatlo"
Z tym drugim się oczywiście zgodzę; wtedy jednak trzeba wskazywać
obiektyw bardzo jasny a nie tylko przeciętnie jasny.
Do portretu (także na cropie) polecę zdecydowanie Canona 85/1.8.
MM - a czy miałeś okazję zaobserwować, jak 85 mm f/1.8 daje radę w połaczeniu z pierścieniami Kenko makro? Chciałabym mieć coś do portretu i cos do makro (przynajmniej opcjonalnie, ze wszystkimi bolączkami wynikającymi ze stosowania "półśrodków"). Niestety na razie nie mogę kupić obydwu - 85 i 100makro, więc rozważam rozwiazania kompromisowe.
Zgodnie z poradami kolegów z forum napisałam to pytanie przed chwilą do Ciebie na priv-a, ale może jesteś gdzieś na forum, to i inni mogliby skorzystać z Twojego know-how.
Dzięki,
Ania
007areka [Usunięty]
Wysłany: Pon 08 Gru, 2008
AQQ napisał/a:
MM napisał/a:
plastyka zdjęć z 85L
I o to mi właśnie chodziło od początku
Pytanie było z zamierzenia retoryczne
i wynikało wyłącznie z tego, że nikt nie zareagował wcześniej
na sprzeczności zawarte w jednym z poprzednich postów:
"najciekawsze foty na 85 wychodza na f1.8"
"nie ma kompromisow ...liczy sie tylko swiatlo"
Z tym drugim się oczywiście zgodzę; wtedy jednak trzeba wskazywać
obiektyw bardzo jasny a nie tylko przeciętnie jasny.
...to chyba moj cytat...trzeba bylo wczesniej pytac jak cos nierozumiales tutaj chodzilo o jego ( 85mm f1.8) niepotrzebne przymykanie.... hi hi a nie jak Kolega blednie sie doczytuje o 85L
piotrmkg, widziałbym to pytanie jako raczej do f/ile?
To kwestia subiektywnej indywidualnej oceny. Każdy ma swoją.
Uważam, że stałki są jasne do f/1.4 w porywach f/1.8, choć to też zależy od ogniskowej, bo np N200/f.2 albo obiektywy od 300mm f/2.8 lub od 400 mm f/4 też ciemne nie są.
A jasne zoomy to mz max f/2.8.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 9