Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
...mam pytanie dot. czasu realizacji naprawy, trzymaja moje body juz 3 tygodnie, moga tyle ? centrala tlumaczy sie ze w ust. uokik pisze ze moga miesiac...hmm;/ a ja sprzetu nie mam ;/ i jeszce mnie strasza ze migawka siadla chyba z mojej winy " uszkodzenie mechaniczne" ciekawe jak sie ma uszkodzic jak nie w wiekszosci mechanicznie, przeciez to mechaniczny element, -cwaniaczki.;/ aparat jest dwumiesieczny zaledwie okolo 3000 zdjec, co wy na to.?
Ostatnio zmieniony przez goltar Wto 17 Lis, 2009, w całości zmieniany 1 raz
Mnie nawet na e-maile nie odpowiadają. Dziady i tyle. W końcu sam tam się będę musiał przejechać i zrobić małą awanturę.
Nie wiem jakie są terminy "prawne", czy to jest 21 dni czy 30. W każdym bądź razie po miesiącu rób raban. A jak aparat jest na gwarancji to nie robią łaski z tą migawką. To część mechaniczna i może się popsuć, więc i naprawić darmo też powinni. A jak nie to im nagadaj o rzeczoznawcy na ich koszt i sprawie w sądzie. Napisz im, że prawnikiem jesteś
Dodaj jeszcze ze straciles kilka kontraktow na zdjecia bo tak dlugo trzymaja aparat, dodaj straty moralne a najlepiej jak masz znajomego adwokata to popros go o wyslanie listu do serwisu w Twoim imieniu o okreslenie terminu zakonczenia naprawy to im sie troche mokro w gaciach zrobi.
W ogóle te naprawy gwarancyjne i okresy gwarancyjne są u nas jakieś dziwne. No bo wg. praw unijnych na sprzęt powinniśmy dostawać 2 lata gwarancji. O ile wiem Canon i Nikon tyle w Europie Zachodniej dają. U nas nie, bo u nas jest rok. Jest tu jakiś prawnik? Jak to jest? Kupuje aparat w Polsce, w końcu w UE i dlaczego mam mniej gwarancji niż człowiek, który kupił taki sam aparat też w UE tylko np. w Niemczech....
Chlopaki, to jest troche bardziej skomplikowane... Oczywiscie wiekszosc serwisow jaja sobie robi z klientow i straszy ich, ze to "uszkodzenie mechaniczne" albo poprostu ignoruje. Allan, ja watpie czy im sie mokro w gaciach zrobi. Myslisz, ze ich nie stac na zatrudnienie prawnika z ktorejs z warszawskich kancelarii(ze stawka np.500zl/h minimum)? Takie sprawy trzeba najlepiej zalatwiac osobiscie. Migawka ma prawo sie zepsuc i to jest WADA aparatu.
MM, oczywiscie, mozna oddac sprzet do rzeczoznawcy i wytoczyc powodztwo, ale to bedzie trwalo miesiacami (dodatkowo apelacja, czyli LATAMI). Nawet jesli po tym czasie wygrasz sprawe (bo pewnie tak bedzie), to Twoj aparat bedzie zabytkiem...
Arku, dokladnie nie pamietam Ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej i odpowiedzialnosci za produkt niebezpieczny, ale chyba w uzasadnionych przypadkach termin ten mozna troche wydluzyc. Okres gwarancji powinien trwac dwa lata.
ALE UWAGA!!! Tylko w przypadku, gdy aparat nie jest uzywany zawodowo, wiec Allanie, z calym szacunkiem, troche za duzo sie filmow amerykanskich naogladales...
MC, ja mysle ze oni dobrze wiedza co zle robia ale wiekszosc klientow nie walczy o swoje prawa, pamietaj ze im jako firmie mniej niz Tobie oplaca sie uzyc adwokata bo ich to bedzie drozej kosztowac niz Ciebie, sam powiedziales ze musza placic 500/godz, co Ci szkodzi, sprobuj ich postraszyc, to nie kosztuje wiele. Ja pracuje w firmie servisowej i wiem ze nigdy nam sie nie oplacalo walczyc z klientem w sadzie, w wielu przypadkach probowalismy zalagodzic sprawe wyplacajac mu prywatnie i to cashem kase poza sadem. Nasz prawnik kosztuje $250/h. Przygotowanie papierow do sprawy sadowej to dla nas $9000, gdyby chodzilo o dom to moze tak ale o drobiazg..., nie sadze ze zdecyduja sie na podobne koszta, przynajmniej sprobuj...
Ostatnio zmieniony przez Allan Pon 09 Lip, 2007, w całości zmieniany 1 raz
Allan, my jestes my POLSCE, tutaj realia sa zdecydowanie inne niz w USA!!Serwis ma klienta w d****, bo to biedny zazwyczaj klient. Ja mialem kiedys taka przygode z serwisem SonyEricsson (nie chcieli uznac recznie wypisanego paragonu jako dowodu zakupu). Po kilku miesiacach wygralem sprawe w sadzie, ale tylko dlatego, ze sam jestem prawnikiem i nic na tym nie tracilem. W przeciwnym przypadku nie oplacaloby sie nawet pozwu pisac.
A ze stratami moralnymi za brak mozliwosci uzywania aparatu, to juz przesadziles...
Owszem, utrata dochodow to co innego, ale to bedzie trzeba udowodnic (a jesli dzialalnosc gospodarcza nie byla zgloszona, to ktos "zyczliwy" zawiadomi Urzad Skarbowy). Korzystniej mimo wszystko jest byc "konsumentem", bo jemu przysluguja wieksze uprawnienia. W razie problemow radze zglosic sie w pierwszej kolejnosci do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentow.
No dobrze, to uderz od innej strony. Przeciez oni na prowadzenie servisu Canona musza miec licencje Canona. Napisz bezposrednio do Canona, zloz skarge na serwis i opisz problem, wyslij im dane placowki-sklepu serwisu, jak czuja sie tacy bezkarni to "przysraj" im z tej strony, nie sadze zeby Canon tez olewal klienta, napewno zareaguja....chyba ze nie maja licencji a wtedy to Canon im zrobi powazne kuku...
Allan, tutaj niedawno byl watek nt. serwisu Tamrona. Kolega zrobil dokladnie to, co sugerujesz-wyslal maila do szefa europejskiej centrali. I co? Odpowiedzialbym wyrazem na g, ale na forum nie wypada, wiec napisze NIC. Zero odpowiedzi. Polska to dla nich taki malutki, dziki kraj, ktorym sie nie interesuja. Bo wiekszosc jego mieszkancow kupuje aparaty za ok.150E a jak ktos ma juz podstawowa lustrzanke, to gosciu i profesjonalista. Taka jest niestety prawda. Smutna prawda.
A ja caly czas mysle ze i my troche to olewamy, gdyby kazdy tak reagowal i zalani by byli tysiacami listow to by sie cos zmienilo. Poza tym Polska przestaje byc kopciuszkiem jesli chodzi o rynek elektroniczny, jesli microsoft wszedl do Polski z polskim windows to chyba masz odpowiedz na to o czym pisze. Czy myslisz ze drozsze aparaty przynosza firmom wiecej pieniedzy niz te tanie? Policz tylko ile jest sprzedawanych aparatow za 150 a ile za 3000 pomnoz i zsumuj.
007areka [Usunięty]
Wysłany: Pon 09 Lip, 2007
...moze ma ktos namiar na niezaleznego bieglego odnosnie sprzetu foto...?
a i naststepnym razem sie zastanowie nie 10 razy a 110 razy zanim kupie sprzet canona, ......
a i dobrze ze juz moge sobie pozwolic na wymiane calego systemu eos na inny sprzet , ale tym razem troszeczke popamietaja sobie szarego klienta w postaci mojej skromnej osoby.!
Nie strasz mnie na Boga bo ja wlasnie niedawno kupilem Canona...
007areka [Usunięty]
Wysłany: Wto 10 Lip, 2007
...wlasnie sie dzisiaj dowiedzialem ze moj aparacik naprawiony , tylko 650 zl do zaplaty, nie bedzie naprawy gwarancyjnej, zeby bylo smieszniej w raporcie dopisali ze mam porysowana matryce, ale nie informowali mnie o ty bo uznali ze jest tylko troszke porysowana i nie ma to wplywu na jakosc zdjec-cwaniaczki, a wyraznie prosilem o telefon gdyby cos bylo jeszce uszkodzone oprocz migawki, grrr, technik odpowiedzial ze uszkodzenie jest ale uznal ze nie istotne i mnie nie informowal- szkoda ze protokole tez nie zapomnial napisac.
Po mojej kilkukrotnej interwencj w Canon Polska niestety nie doczekalem sie odpowiedzi od Pana Kierzkowskiego Jacka w sprawie uznania gwarancji..... ot caly obraz serwisu i firmy Canon...."polecam" przyszlym uzytkownikom systemu eos.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 10